SYNNITÖN JA SYNTINEN-ketjussa jaikal väitti:
"Minulle on sanottu monta kertaa näin: Eli olet samaan aikaan sekä synnitön, että syntinen".
( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9911417 )
Kysyin useaan otteeseen:
Voisitko vihdoinkin osoittaa väitteesi todeksi, kuka on ja vieläpä monta kertaa, sanonut sinulle näin?
Pelkkä vihjailu ei riitä.
jaikalin vastaus:
”Minä olen kyllästynyt vastailemaan sinulle.
Vastaan vain kysymyksiisi joihin itse koen tarvetta vastata.
Enkä aio pilata koko kesää netin äärellä istumalla.
Minulla on muitakin hommia kuin jaaritella sinun kanssa.
Toivon että ymmärrät?
Jos sinä näyttäisit jollakin tapaa edistyneesi näissä keskusteluissa ja ymmärtäneesi edes jotakin siitä mitä minä olen sinulle yrittänyt kertoa, keskustelu kanssasi voisi olla mielenkiintoista. Mutta nyt se on raskasta koska "keskustelumme" ei ole edistynyt mihinkään” (jaikal).
>>>>>>>>>>>
”Hengellä täyttynyt” jaikal siis vastaa vain niihin kysymyksiin, joihin itse kokee tarvetta vastata.
Toki näin on meidän jokaisen kohdalla!
Mutta asiallisiin kysymyksiin meidän olisi hyvä vastata, vaikka ne olisivat kiusallisiakin.
Onko niin, että meidän pitäisi vain uskoa sitä, mitä jaikal yrittää kertoa ja opettaa, mutta hänelle esitettyjä ikäviä ja kiusallisia (lisä)kysymyksiä tulee välttää?
Toisin sanoen ”keskustelujen” pitää mennä vain jaikalin ehdoilla. Muutoin hän kokee ne "raskaina", jos näin ei käy
(Vastapuoli ei ole edistynyt keskusteluisa mihinkään, kun ei usko jaikalin tapaan.)
Olenko väärässä?
Mitä mieltä sinä olet?
Löytyykö Raamatusta ohjeita, miten meidän tulisi kohdella niitä, jotka vastustavat Raamatun sanaa, jopa muuttavat sitä mieleisekseen?
MITEN MEIDÄN TULEE SUHTAUTUA TOISINAJATTELEVIIN?
114
130
Vastaukset
- ohjeita löytyy
Kyseinen kirjoittaja itki taannoin palstalla, ettei häntä, vanhaa miestä, saa enää itkettää. Hän kirjoitti:
"Älkää "kamut" enää itkettäkö vanhaa jaikalia."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9908379#comment-49739081
Sinä, Tapio 522, kysyt:
>>>> Löytyykö Raamatusta ohjeita, miten meidän tulisi kohdella niitä, jotka vastustavat Raamatun sanaa, jopa muuttavat sitä mieleisekseen?- Tapio522eikirj
Virsi 117
5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.
6.
Sinä tahdot puhtautta,
Pyhä, pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta,
vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni,
sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi
sinun siinä ollaksesi.
- öörk...
GAY!
>>Onko niin, että meidän pitäisi vain uskoa sitä, mitä jaikal yrittää kertoa ja opettaa, mutta hänelle esitettyjä ikäviä ja kiusallisia (lisä)kysymyksiä tulee välttää?
Toisin sanoen ”keskustelujen” pitää mennä vain jaikalin ehdoilla.- Tapio522eikirj
Semper.Fidelis:
"Varmasti minunkin silmäni vielä aukeavat näkemään Jumalan evankeliumin kirkkautta ja pelastuksen ihanuutta uudella tavalla".
>>>>>>>>
Eikö kastekkin ole evankeliumia (Mark.16:16, Apt.2:38, Room.6:3)?
Aloituksesta:
"MITEN MEIDÄN TULEE SUHTAUTUA TOISINAJATTELEVIIN?"
Eikös tässä päde vanha suomalainen pakana-ajoilta periytyvä tunnus! Käyttäydy toista kohtaan kuten haluaisit toisen käyttäytyvän sinua kohtaan.
Tarviiko muuta?
Kristityt riitelevät varmasti maailman tappiin asti uskostaan. Entä kristittyjen suhde muiden uskontojen kannattajiin tai ateisteihin.
Maallisista asioista taatusti kinataan niin kauan kuin elon ehtoja maapallolla riittää.
Parempi on väitellä ja silti elää yhdessä kuin ryhtyä erimielisyyksien takia päitä katkomaan.
Jaikalista sanoisin.
Hän osoittaa ylemmyydentunnetta muita kohtaan huonon itsetunnon takia. Siksi, ettei hän pärjää väittelyssä ja jonka takia luo itselleen ylemmyyden kaavun.
Tuiki tavallinen persoonallisuus joita esiintyy ehkä yksi tuhannesta.>>> suopursukka:
Jaikalista sanoisin.
Hän osoittaa ylemmyydentunnetta muita kohtaan huonon itsetunnon takia. Siksi, ettei hän pärjää väittelyssä ja jonka takia luo itselleen ylemmyyden kaavun.
Tuiki tavallinen persoonallisuus joita esiintyy ehkä yksi tuhannesta.
- ei nimmaria
Tapio522, miten Jeesus kohteli vilpittömiä etsiviä, tai fariseuksia, jotka tahtoivat vain kiusata? Jeesus on esikuvamme ja Jeesus kohteli tietämättömiä vilpittömiä etsiviä säälivästi ja rakastavasti. Fariseuksia Hän nuhteli ja jätti sen jälkeen ne fariseukset, jotka eivät tehneet parannusta.
Olet loukkaantunut jaikaliin ja tahdot osoittaa olevasi oikeassa, kuten jaikal tahtoo osoittaa sinulle olevansa aina oikeassa. Mitä Esikuvamme sanoikaan tuosta oikeassa olemisesta. Mitä Hän sanoi fariseuksille, jotka olivat opissa mielestään aina oikeassa ja antoivat kymmenykset oikeassa olemisensa lisäksi?- Tapio522eikirj
>>>>> ei nimmaria:
"Olet loukkaantunut jaikaliin ja tahdot osoittaa olevasi oikeassa, kuten jaikal tahtoo osoittaa sinulle olevansa aina oikeassa".
>>>>
Mitä pahaa siinä on, jos perustelee "oikeassa olemisensa"?
Ihmettelen kovin, miksi jaikal ei voi vastata yksinkertaiseen kysymykseeni.
Mielestäni hän on antanut väärän todistuksen lähimmäisestään.
jaikal voi vastata, jos erehdyn ja pyydän anteeksi! - ei nimmaria
Tapio522eikirj kirjoitti:
>>>>> ei nimmaria:
"Olet loukkaantunut jaikaliin ja tahdot osoittaa olevasi oikeassa, kuten jaikal tahtoo osoittaa sinulle olevansa aina oikeassa".
>>>>
Mitä pahaa siinä on, jos perustelee "oikeassa olemisensa"?
Ihmettelen kovin, miksi jaikal ei voi vastata yksinkertaiseen kysymykseeni.
Mielestäni hän on antanut väärän todistuksen lähimmäisestään.
jaikal voi vastata, jos erehdyn ja pyydän anteeksi!Tapio522 Jeesus muistutta laista fariseuksia. Hän sanoo fariseusten kyllä antavan kymmenykset, mutta unohtavan tärkeimmän laista, oikeuden ja laupeuden.
Tiedän, että te kumpikaan ette ole täysin oikeassa. Olen joutunut teidän molempien " nuhtelun" osakseni saamaan yrittäessäni oikaista teitä Raamatun oppiin, mutta en silti tuomitse teitä, enkä kerjää teitä oikaisemaan ajatuksianne minua kohtaan. Oikeus ja laupeus on sitä, että ymmärrämme lähimmäistä hänen vajavaisuudessaankin ja pyrimme tuomaan sen tiedon, jonka tiedämme olevan oikeaa, rauhallisesti ja rakastaen.
Kasvua ei voi tapahtua siellä, missä jääräpäisesti haetaan ihmiskunniaa ja ollaan ihmisorjuudessa.
Te molemmat olette vielä kiinni osittain ihmisten opeissa. Sinä kunnioitat Peltolan näkemyksiä ja jaikal helluntalaisten näkemyksiä ja siksi te ette saa oppianne yhteneväksi vaikka lopun elämää käyttäisitte keskinäiseen taisteluun ja oikassa olemisenne todistelemiseksi.
Jaikal on ilmoittanut minun olevan kastamaton ja sinä olet vaatinut lääkärintodistuksia Jumalan ihmeistä kohdallani. Ymmärrän teitä, enkä syytä teitä, vaan kerron vain rauhallisesti mitä olen kokenut ja mitä Jumala on opettanut.
Tiedän, että teillä on vielä sidonnaisuuksia ihmisoppeihin, mutta te ette ole pahoja. Te molemmat etsitte totisesti totuutta ja keskitie löytyy sen jälkeen, kun tunnustatte ihmisoppinne ja antaudutte Herralle kokonaan.
Täällä on pahojakin ihmisiä. Ihmisiä, jotka syyttävät ja valehteleva ja silti pukeutuvat valkeuden kaapuun. Heitäkin olen joskus yrittänyt oikaista, mutta aina joutunut jättämään heidät heidän pahuutensa takia. He eivät tunnusta valheitaan, eivätkä väärässä oloaan.
Sinulla ja Jakalilla on mahdollisuudet tulla tuntemaan totinen Jumala, joka ei ole opeista kiinni, vaan elää siellä missä on laupeus, armollisuus ja vapaus. Hän kasvattaa meidät tuntemukseensa. - Tapio522eikirj
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522 Jeesus muistutta laista fariseuksia. Hän sanoo fariseusten kyllä antavan kymmenykset, mutta unohtavan tärkeimmän laista, oikeuden ja laupeuden.
Tiedän, että te kumpikaan ette ole täysin oikeassa. Olen joutunut teidän molempien " nuhtelun" osakseni saamaan yrittäessäni oikaista teitä Raamatun oppiin, mutta en silti tuomitse teitä, enkä kerjää teitä oikaisemaan ajatuksianne minua kohtaan. Oikeus ja laupeus on sitä, että ymmärrämme lähimmäistä hänen vajavaisuudessaankin ja pyrimme tuomaan sen tiedon, jonka tiedämme olevan oikeaa, rauhallisesti ja rakastaen.
Kasvua ei voi tapahtua siellä, missä jääräpäisesti haetaan ihmiskunniaa ja ollaan ihmisorjuudessa.
Te molemmat olette vielä kiinni osittain ihmisten opeissa. Sinä kunnioitat Peltolan näkemyksiä ja jaikal helluntalaisten näkemyksiä ja siksi te ette saa oppianne yhteneväksi vaikka lopun elämää käyttäisitte keskinäiseen taisteluun ja oikassa olemisenne todistelemiseksi.
Jaikal on ilmoittanut minun olevan kastamaton ja sinä olet vaatinut lääkärintodistuksia Jumalan ihmeistä kohdallani. Ymmärrän teitä, enkä syytä teitä, vaan kerron vain rauhallisesti mitä olen kokenut ja mitä Jumala on opettanut.
Tiedän, että teillä on vielä sidonnaisuuksia ihmisoppeihin, mutta te ette ole pahoja. Te molemmat etsitte totisesti totuutta ja keskitie löytyy sen jälkeen, kun tunnustatte ihmisoppinne ja antaudutte Herralle kokonaan.
Täällä on pahojakin ihmisiä. Ihmisiä, jotka syyttävät ja valehteleva ja silti pukeutuvat valkeuden kaapuun. Heitäkin olen joskus yrittänyt oikaista, mutta aina joutunut jättämään heidät heidän pahuutensa takia. He eivät tunnusta valheitaan, eivätkä väärässä oloaan.
Sinulla ja Jakalilla on mahdollisuudet tulla tuntemaan totinen Jumala, joka ei ole opeista kiinni, vaan elää siellä missä on laupeus, armollisuus ja vapaus. Hän kasvattaa meidät tuntemukseensa. ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522 Jeesus muistutta laista fariseuksia. Hän sanoo fariseusten kyllä antavan kymmenykset, mutta unohtavan tärkeimmän laista, oikeuden ja laupeuden.
Sinulla ja Jakalilla on mahdollisuudet tulla tuntemaan totinen Jumala, joka ei ole opeista kiinni, vaan elää siellä missä on laupeus, armollisuus ja vapaus. Hän kasvattaa meidät tuntemukseensa.>>Täällä on pahojakin ihmisiä. Ihmisiä, jotka syyttävät ja valehteleva ja silti pukeutuvat valkeuden kaapuun. Heitäkin olen joskus yrittänyt oikaista, mutta aina joutunut jättämään heidät heidän pahuutensa takia. He eivät tunnusta valheitaan, eivätkä väärässä oloaan.
- ei nimmaria
Kyllä me elämme vielä vajavaisuuden alla, koska kielilläpuhuminen, profetoiminen ja tieto ei ole vielä kadonnut. Siksi täällä tarvitaan laupeutta ja armahtavaisuutta. Jumala ei vaadi meiltä mitään uhreja, ei oikeassa olemisen uhrialtareita, vaan vaatii, että pidämme Häneen uskomalla lain voimassa ja lain voimassaolo tekee jokaisesta armahtavaisen ja laupiaan itseä ja lähimmäistä kohtaan.
- ei nimmaria
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Täällä on pahojakin ihmisiä. Ihmisiä, jotka syyttävät ja valehteleva ja silti pukeutuvat valkeuden kaapuun. Heitäkin olen joskus yrittänyt oikaista, mutta aina joutunut jättämään heidät heidän pahuutensa takia. He eivät tunnusta valheitaan, eivätkä väärässä oloaan.
Aiotko loputtomasti syyttää minua? Aiotko loputtomasti väittää minun kirjoittaneen niillä nimimerkeillä, joilla kerroit henkienerottamisen lahjasi antaman tiedon mukaan minun kirjoittavan?
Oliskiko sinun syytä miettiä tekojasi? Vai tarvitseeko sinun edes tehdä parannusta? Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta? ei nimmaria kirjoitti:
Aiotko loputtomasti syyttää minua? Aiotko loputtomasti väittää minun kirjoittaneen niillä nimimerkeillä, joilla kerroit henkienerottamisen lahjasi antaman tiedon mukaan minun kirjoittavan?
Oliskiko sinun syytä miettiä tekojasi? Vai tarvitseeko sinun edes tehdä parannusta? Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta?Voidaanko maailmassa elää miten huvittaa? Vallitseeko täällä täydellinen vapaus?
Saa olla kiltti, saa moksia naapuria, saa valehdella tietoisesti vakavissa asioissa, saa maksaa alle TESSIn palkkkoja jos huomaa sen mahdolliseksi, Voi olla noudattamatta työsuojelunormeja?
Jos katsoo elämästä käsin asioita, niin eikö sekä uskovan että ateistin tule käsittää vättämättömyyksien ymmärtäminen.
Jos uskova asettaa hyvän käytöksen maailman ulkopuolelta määrätyksi, niin olkoon niin. Ateisti katsoo sen yhteiskunnalliseksi välttämättömyydeksi. Molempien pitäisi toimia yhteiskuntaelämässä samaan suuntaan.
Mikä voi olla uskovalle ns. autuuden hankkimisessa hyvän elämänkäsityksen yläpuolella!
Sekö että mennäänkö pilven mukana taivaaseen vai joku kastemuoto järjestön jäsenyyden mittarina. Eikö tällaiset pohdinnat ole epäolennaisia. Koska ne ovat uskon juttuja, ette koskaan voi olla varmoja, vaatiiko edes ylin valtiaanne muotoseikkoja.
Voisi olettaa, että jos uskoo ylimaalliseen, niin sille on tärkeintä ihmisten onnellinen elämä. Silloin ratkaisevaksi nousee, miten ihminen kuhunkin reaalisen elämän kysymyksiin suhtautuu ja miten elämäänsä elää.- ei nimmaria
suopursukka kirjoitti:
Voidaanko maailmassa elää miten huvittaa? Vallitseeko täällä täydellinen vapaus?
Saa olla kiltti, saa moksia naapuria, saa valehdella tietoisesti vakavissa asioissa, saa maksaa alle TESSIn palkkkoja jos huomaa sen mahdolliseksi, Voi olla noudattamatta työsuojelunormeja?
Jos katsoo elämästä käsin asioita, niin eikö sekä uskovan että ateistin tule käsittää vättämättömyyksien ymmärtäminen.
Jos uskova asettaa hyvän käytöksen maailman ulkopuolelta määrätyksi, niin olkoon niin. Ateisti katsoo sen yhteiskunnalliseksi välttämättömyydeksi. Molempien pitäisi toimia yhteiskuntaelämässä samaan suuntaan.
Mikä voi olla uskovalle ns. autuuden hankkimisessa hyvän elämänkäsityksen yläpuolella!
Sekö että mennäänkö pilven mukana taivaaseen vai joku kastemuoto järjestön jäsenyyden mittarina. Eikö tällaiset pohdinnat ole epäolennaisia. Koska ne ovat uskon juttuja, ette koskaan voi olla varmoja, vaatiiko edes ylin valtiaanne muotoseikkoja.
Voisi olettaa, että jos uskoo ylimaalliseen, niin sille on tärkeintä ihmisten onnellinen elämä. Silloin ratkaisevaksi nousee, miten ihminen kuhunkin reaalisen elämän kysymyksiin suhtautuu ja miten elämäänsä elää.Suopursukka, ihmisen valta on olematon. Aikansa ihminen kykenee olemaan hyväkin itseään ja lähimmäistään kohtaan, mutta siinä tulee aina raja vastaan.
Jumala VAATII meiltä oikeudenmukaisuutta kaikkia kohtaan. Hän ei siis vaadi, että olemme oikeudenmukaisia itseämme, tai rakastamiamme läheisiä, tai saman elämän katsomuksen omaavia kohtaan, vaan Hän vaatii meiltä oikeudenmuakaisuutta KAIKKIA kohtaan. Siksi Jumalan laki on voimassa ja siksi Jumalan lapset saavat VOIMAN taivaasta elää lainmukaisesti. Omalla voimalla ei kukaan kykene elämään lain täyteydessä. ei nimmaria kirjoitti:
Oliskiko sinun syytä miettiä tekojasi? Vai tarvitseeko sinun edes tehdä parannusta? Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta?>>>Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta?
jaikal kirjoitti:
>>>Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta?
Jaikal: >>Jumala valmisti Jeesuksessa Kristuksessa meille toisen tien vanhurskauteen. Se tie on uskon tie.
Se tie on usko Jeesukseen Kristukseen. Tällä tiellä tulee jokainen vanhurskaaksi ilman lain tekoja.- jaikali
Jaikal: >>Jumala valmisti Jeesuksessa Kristuksessa meille toisen tien vanhurskauteen. Se tie on uskon tie.
Se tie on usko Jeesukseen Kristukseen. Tällä tiellä tulee jokainen vanhurskaaksi ilman lain tekoja.>>>Mainitsemasi "uskon tien" tulee kuitenkin merkitä elävää yhteyttä Jeesukseen, joka ON tie. Kuollut tai entinen usko ei auta ketään.> Nimimerkki 'Ei-nimmarilla' uudestisyntyminen (!) perustuu lain vanhurskauden täyttämiseen ja riittävän korkean (?) pyhityksen tason saavuttamiseen. Sellainen uudestisyntymisoppi EI TULE Jumalan sanasta. Se on lähtöisin jostain aivan muualta.
jaikali kirjoitti:
>>>Mainitsemasi "uskon tien" tulee kuitenkin merkitä elävää yhteyttä Jeesukseen, joka ON tie. Kuollut tai entinen usko ei auta ketään.> Nimimerkki 'Ei-nimmarilla' uudestisyntyminen (!) perustuu lain vanhurskauden täyttämiseen ja riittävän korkean (?) pyhityksen tason saavuttamiseen. Sellainen uudestisyntymisoppi EI TULE Jumalan sanasta. Se on lähtöisin jostain aivan muualta.
Kirjoitit jaikal: >>Ottaa kuullut usko esille tässä yhteydessä
vihjaten sillä johonkin ei ole oikein.- ei nimmaria
jaikal kirjoitti:
>>>Etkö sinä kuulu heihin, jotka ovat uudestisyntyneitä synteineen, eivätkä tarvitse Jumalan amoa ja lain kasvatusta?
Jaikal, Herra lähetti minut vastaamaan sinulle! Et sinä voi Paavalin uskolla pelastua, sillä Paavalikin kasvoi lain kautta vapauteen. Ei kukaan voi ohittaa Jeesuksen opetusta laista, eikä yksikään apostoli opeta uskoa, josta puuttuu laki.
Uudestisyntynyt ei ole enää lain alla, vaan on saanut kasvaa lain kautta vapauteen. Se ei tarkoita sitä, että ihminen, jolla Jumala tarjoaa uskonlahjaa on heti lain kautta kasvanut vapauteen, vaan se tarkoittaa sitä, että Jumalan laki kasvattaa ihmisen vapauteen. Siksi meidän on tunnettava Herra, eli Jumalan Sana, joka täytti lain, ei kumonnut sitä.
Miksi sinä Jaikal menet suoraan väärin ymmärretyn Paavalin opetuksiin ohittaen JEESUKSEN OMAT OPETUKSET? Paavali tosin opettaa samoin kuin Jeesus opettaa, mutta sinä et käsitä hänen opetuksiaan. Jätä helluntalaiskirjallisuus ja lue Raamattua. Kuinka moni on väärällä opetuksella johdatettu LAITTOMUUTEEN.
Galatalaiskirje 2
17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut. - ei nimmaria
jaikali kirjoitti:
>>>Mainitsemasi "uskon tien" tulee kuitenkin merkitä elävää yhteyttä Jeesukseen, joka ON tie. Kuollut tai entinen usko ei auta ketään.> Nimimerkki 'Ei-nimmarilla' uudestisyntyminen (!) perustuu lain vanhurskauden täyttämiseen ja riittävän korkean (?) pyhityksen tason saavuttamiseen. Sellainen uudestisyntymisoppi EI TULE Jumalan sanasta. Se on lähtöisin jostain aivan muualta.
Jaikal, oppini ei perustu riittävän korkeaan pyhityksen tasoon, vaan perustuu Jumalan Sanaan. Parannuksen tekeminen kuuluu Raamatun oppiin.
Muista tästälähin jaikal, että en opeta pyhityksen tason olevan itse saavutettavissa. Jumalan Sana pyhittää ja siksi meidän on seurattava Jeesusta, sill Hän on Vanhurskas, jota seuraamaalla pyhittyy.
1.
Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.
2.
Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa.
Puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi
se vuosi vuodelta.
3.
Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on. 4.
Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.
5.
Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6.
Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas."
Annetaan iki-ihanan Suvivirren armollisten sanojen pehmittää kylmän talven routasäässä parkkiintuneita tuntojamme.- ei nimmaria
Ei Jumalan valtakunnassa tunteet voi parkkiintua. Vastaa Semperi kysymyksiin. Ole mies, joka vastaa teoistaan ja sanoistaan! Kannattaa vastata jo tässä ajassa, sillä nyt sinulla on vielä mahdollisuus syntien tunnustamiseen ja parannuksen tekemiseen.
Sen minkä sinä teet Jumalan lapsille, sen sinä teet Jumalalle! Kiitos S.F. suvivirren sanoista!
Laulun sanat ovat usein pyörineet mielessäni puutarhatöitä tehdessäni.
Erikoisesti ilahduttuvat mieltäni sanat:
"Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on".
Viime päivinä ja viikkoina olen kunnostanut veljeni talon puutarhaa.
Pari räystäspääskyspariskuntaa rakenteli pesää talon räystään alle. Iloisesti ne visertelivät työn touhussa.
Vaikka iloitsinkin niiden touhuista, tuli mieleeni välillä huoli; miten niiden pesintä onnistuu.
Joskus aikaisemmin pesät tuhosi joku toinen lintu, lokki tai tikka.
Yhden oman talitiaispöntön pesän tuhosi joku päivä sitten tikka, vaikka usein olin sitä hätistellyt pois.
Tikka sai hakattua pöntön suuaukkoa isommaksi ja pesän tuhoaminen onnistui paremmin.
Mekin teemme usein turhaa työtä omin neuvoin ja avuin.
Unohdamme:
Ps. 127:1 "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo".ei nimmaria kirjoitti:
Ei Jumalan valtakunnassa tunteet voi parkkiintua. Vastaa Semperi kysymyksiin. Ole mies, joka vastaa teoistaan ja sanoistaan! Kannattaa vastata jo tässä ajassa, sillä nyt sinulla on vielä mahdollisuus syntien tunnustamiseen ja parannuksen tekemiseen.
Sen minkä sinä teet Jumalan lapsille, sen sinä teet Jumalalle!"Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa." Snl.28:14
En kirjoittanut edellä tunteista, vaan .t-u-n-n-o-s-t-a.
"Aralla tunnolla" on vanhahtava ilmaus, mutta eipä tuo uuden käännöksen (1992) sanamuoto "tuntee pyhää pelkoa" ole yhtään sen modernimman kuuloinen.
Niin, mitä on 'arka tunto' tai 'pyhä pelko'?
Ei se ole ainakaan sinun kunniasi ja maineesi kiillottamista.
Eikä minunkaan, ei yhtään paremmin sitäkään, kuomaseni.
Sinun edessäsi "lapsukainen" minun ei tarvitse parannuksen harjoituksia äkseerata eikä syntejäni sinun edessäsi kaivella.
En ole sinua ns. silkkihansikkain palstalla puhutellut. Totuutta olen kuitenkin esille halunnut tuoda ja edelleen haluan tuoda.
Meillä olisi riittämiin loukkaantumisen aiheita, mutta niiden sijaan noudattakaamme omilla tahoillamme tarkasti Paavalin ohjetta:
Roomalaiskirje:
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne."Tapio522 kirjoitti:
Kiitos S.F. suvivirren sanoista!
"Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on".
Pari räystäspääskyspariskuntaa rakenteli pesää talon räystään alle. Iloisesti ne visertelivät työn touhussa.
Vaikka iloitsinkin niiden touhuista, tuli mieleeni välillä huoli; miten niiden pesintä onnistuu.
Yhden oman talitiaispöntön pesän tuhosi joku päivä sitten tikka, vaikka usein olin sitä hätistellyt pois.
Tikka sai hakattua pöntön suuaukkoa isommaksi ja pesän tuhoaminen onnistui paremmin.
Unohdamme:
Ps. 127:1 "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo".Kiitos sinulle Tapio522, kun kuvailit alkukesän havaintoja tavalla, joka ei jättänyt kylmäksi ainakaan minua. Hyvää kesän jatkoa!
Psalmit:
118:1 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä
Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."- ei nimmaria
"Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa." Snl.28:14
En kirjoittanut edellä tunteista, vaan .t-u-n-n-o-s-t-a.
"Aralla tunnolla" on vanhahtava ilmaus, mutta eipä tuo uuden käännöksen (1992) sanamuoto "tuntee pyhää pelkoa" ole yhtään sen modernimman kuuloinen.
Niin, mitä on 'arka tunto' tai 'pyhä pelko'?
Ei se ole ainakaan sinun kunniasi ja maineesi kiillottamista.
Eikä minunkaan, ei yhtään paremmin sitäkään, kuomaseni.
Sinun edessäsi "lapsukainen" minun ei tarvitse parannuksen harjoituksia äkseerata eikä syntejäni sinun edessäsi kaivella.
En ole sinua ns. silkkihansikkain palstalla puhutellut. Totuutta olen kuitenkin esille halunnut tuoda ja edelleen haluan tuoda.
Meillä olisi riittämiin loukkaantumisen aiheita, mutta niiden sijaan noudattakaamme omilla tahoillamme tarkasti Paavalin ohjetta:
Roomalaiskirje:
12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne."Semper.Fidelis, sinä syytät ja valehtelet, etkä näin ollen omista arkaa tuntoa. Sinulla ei tule mielenkään parannuksen tarve kohdallasi.
Minä en sinun kunniaasi tarvitse, enkä havittele. Säälin vain sinua, sillä sinä olet kulkenut ahtaan portin ohitse aikoja sitten ja olet nyt pimeydessä, sillä lampustasi on loppunut Öljy. Lamppu sinulla on, mutta ei Öljyä.
Mitä sinä täällä muuta teet, kuin vastustat elävää uskoa ja näin ollen vastustat Elävää Jumalaa. Milloin sinä olet julistanut ilosanomaa ja kertonut Jeesuksen tulleen parantamaan ja vapauttamaan synninorjat? Sinun aikasi on kulunut vastustaessasi tuota Sanomaa!
Fariseuksen hengen omaavat kyllä kiittelevät sinua ja yhtyvät sinun väärään oppiisi. Heitä vain ei ole kovinkaan monta tällä palstalla. Täällä on etisiviä ja uskovia ihmisiä, jotka etsivät totisesta sydämestä Jumalan tuntemista. Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos sinulle Tapio522, kun kuvailit alkukesän havaintoja tavalla, joka ei jättänyt kylmäksi ainakaan minua. Hyvää kesän jatkoa!
Psalmit:
118:1 Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä
Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."Kävin asioilla. Mieleni herkistyi kovin vieläkin, kun ajattelin pääskysten touhuja veljeni ostaman talon räystään alla.
Monet vaarat kohtaavat niitä muuttomatkalla ja täällä kotosuomessakin.
Taloni räystään alla niitä on pesinyt vuosikymmeniä, mutta yhä harvalukuisimmin.
Tämä kesä on poikkeus. Niitä on useita pariskuntia pesimistouhuissaan.
Vuosia sitten eräs pesä rikkoontui niin, että yksi poikanen putosi pesästä ja kuoli janoon ja ruuanpuutteeseen.
Näin käy meillekin, jos erkaannumme omasta "kotipesästämme", seurakunnastamme (Jumalasta ja toinen toisistamme.). Erikoisesti ovat vaarassa lapset.
Miksi ajattelen tällaisia.
No, tässä syy; Veljeni pitää naapuritalossa, jonka ostaa itselleen vaimonsa kanssa, tupaantuliaisseurat (epäviralliset) juhannuksen tienoilla.
Heillä on koti muuallakin, toisella puolen maapalloa, josta vaimo on kotoisin.
Vain osan aika he tulevat oleskelemaan Suomessa, lähinnä kesäisin ja talvet muualla. (Niin kuin pääskyset)
Hekin siis rakentavat omaa pesää tänne Suomeen.
Mietin, miten he sopeutuvat täällä oloon "untuvikkoina".
Miten he voisivat rakentaa sellaisen pesän, jossa olisi turvallista asua.
Miten he juurtuisivat hyvin tänne ja seurakuntaan?
Jospa tupaantuliaisseurat auttaisivat heitä tutustumaan naapureihin ja he saisivat uusia uskonystäviäkin.
Huolet ovat siis monet.
PS: Pääskysten pesiminen ei ole onnistunut aikaisemmin veljeni ostamassa talossa.
Nyt ne vuosien jälkeen yrittävät sitä uudelleen.
Toivon, että pesintä onnistuu samoinkuin veljenikin ja hänen vaimonsa uusi elo.
Kaikessa tässä koen Jumalan puhuttelua.
Job 33:14
Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
1.
Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.ei nimmaria kirjoitti:
Semper.Fidelis, sinä syytät ja valehtelet, etkä näin ollen omista arkaa tuntoa. Sinulla ei tule mielenkään parannuksen tarve kohdallasi.
Minä en sinun kunniaasi tarvitse, enkä havittele. Säälin vain sinua, sillä sinä olet kulkenut ahtaan portin ohitse aikoja sitten ja olet nyt pimeydessä, sillä lampustasi on loppunut Öljy. Lamppu sinulla on, mutta ei Öljyä.
Mitä sinä täällä muuta teet, kuin vastustat elävää uskoa ja näin ollen vastustat Elävää Jumalaa. Milloin sinä olet julistanut ilosanomaa ja kertonut Jeesuksen tulleen parantamaan ja vapauttamaan synninorjat? Sinun aikasi on kulunut vastustaessasi tuota Sanomaa!
Fariseuksen hengen omaavat kyllä kiittelevät sinua ja yhtyvät sinun väärään oppiisi. Heitä vain ei ole kovinkaan monta tällä palstalla. Täällä on etisiviä ja uskovia ihmisiä, jotka etsivät totisesta sydämestä Jumalan tuntemista.Ylität jälleen itsesi tuossa syytösvimmassasi, ei-nimmaria.
Suhtaudun sinun herhiläismäiseen syytöstulvaasi kuitenkin rauhallisesti, kahdestakin syystä:
1) "joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo" Ps.32:10.
2) vanha viisaus: 'haukkuvat koirat eivät pure', olet vaaraton.- Sanan saattaja
Tapio522 kirjoitti:
Kiitos S.F. suvivirren sanoista!
"Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on".
Unohdamme:
Ps. 127:1 "Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo".Tapio 522 kannattako sinun puolustaa suvivirren tuojaa ole ryhdikä ja näe hänen sokeus. Sillä soikeat ihmiset tarvitsevat ojennusta ja ohjausta oikealle tielle.
Jaikailia sinä nuhtelet joka jokseenkin on jo kasvanut monella alueella.
Mutta sinulla on pelko nuhdella Semperiä joka kulkee aivan vääryyden teitä ja yrittää valkeuden viittaa pukea päälleen mutta sydän on kääntynyt vääryyteen. - ei nimmaria
Ylität jälleen itsesi tuossa syytösvimmassasi, ei-nimmaria.
Suhtaudun sinun herhiläismäiseen syytöstulvaasi kuitenkin rauhallisesti, kahdestakin syystä:
1) "joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo" Ps.32:10.
2) vanha viisaus: 'haukkuvat koirat eivät pure', olet vaaraton.Semper.Filades. Miksi et tunnusta kaikkea sitä, mitä teit minua vastaan. Minä en sinua syyttänyt, enkä tuominnut, vaan nuhtelin jatkuvasta kantapäilläni kulkemisesta ja valehtelemisesta.
Kuka menee sanomaan toisen olevan joku muu ja vielä kertoo saaneensa valheellisen tiedon armolahjan kautta, jos ei ole jo paatunut. Minä en ole greeeen, enkä Sanan saattaja, enkä automaattikirjoittaja, mutta sinä väität niin olevan ILMAN TODISTUKSIA. Olen langennut syvälle ja syyttänyt monia ilman todistuksia. Taakkasi kasvaa ja se tuntuu. - ei nimmaria
ei nimmaria kirjoitti:
Semper.Filades. Miksi et tunnusta kaikkea sitä, mitä teit minua vastaan. Minä en sinua syyttänyt, enkä tuominnut, vaan nuhtelin jatkuvasta kantapäilläni kulkemisesta ja valehtelemisesta.
Kuka menee sanomaan toisen olevan joku muu ja vielä kertoo saaneensa valheellisen tiedon armolahjan kautta, jos ei ole jo paatunut. Minä en ole greeeen, enkä Sanan saattaja, enkä automaattikirjoittaja, mutta sinä väität niin olevan ILMAN TODISTUKSIA. Olen langennut syvälle ja syyttänyt monia ilman todistuksia. Taakkasi kasvaa ja se tuntuu.Korjaan. Olet langennut syvälle ja syyttänyt monia ihmisiä ja kaikesta joudut vastaamaan Jumalalle.
ei nimmaria kirjoitti:
Semper.Filades. Miksi et tunnusta kaikkea sitä, mitä teit minua vastaan. Minä en sinua syyttänyt, enkä tuominnut, vaan nuhtelin jatkuvasta kantapäilläni kulkemisesta ja valehtelemisesta.
Kuka menee sanomaan toisen olevan joku muu ja vielä kertoo saaneensa valheellisen tiedon armolahjan kautta, jos ei ole jo paatunut. Minä en ole greeeen, enkä Sanan saattaja, enkä automaattikirjoittaja, mutta sinä väität niin olevan ILMAN TODISTUKSIA. Olen langennut syvälle ja syyttänyt monia ilman todistuksia. Taakkasi kasvaa ja se tuntuu.Ei-nimmaria olet valitettavasti oikeassa: >>Olen langennut syvälle ja syyttänyt monia ilman todistuksia.>Taakkasi kasvaa ja se tuntuu.
- ei nimmaria
Ei-nimmaria olet valitettavasti oikeassa: >>Olen langennut syvälle ja syyttänyt monia ilman todistuksia.>Taakkasi kasvaa ja se tuntuu.
Semper. En ole koskaan puskasta ladellut syytöksiä, enkä tehnyt sitä myöskään nimimerkkiä käyttäen. Oletko sinä? Kerro nyt se tässä rehellisesti. Arvasin, että otat virheen kirjoituksestani ja alat sillä todistelemaan oikeassa olemistasi. Mihin sinä olet menettänyt miehuutesi? Laulujen tuominen silloin, kun pitäisi keskutella on lapsellista ja jopa hävettävää. Etkö sinä ikinä uskalla olla mies, joka vastaa sanoistaan. Vastuuta sinulle on kertynyt harvinaisen paljon. Muista, että Jumala on kiivas Jumala ja sietää valheitasi vain määrättyyn mittaan.
Olen täydellisen vilpitön ihminen ja minulla on täytetty laki. En valehtele, enkä lankea siihen, vaikka sinä jatkat valheitasi ja syytöksiäsi ilman lakia.En tule mukaan laittomuuteesi.
Ei heidänkään joukossa, jotka eivät usko, ole noin hävettävää käytöstä mitä on teillä muttamilla, jotka väiteätte uskovanne. Mistä luulet sen johtuvan? Sanan saattaja kirjoitti:
Tapio 522 kannattako sinun puolustaa suvivirren tuojaa ole ryhdikä ja näe hänen sokeus. Sillä soikeat ihmiset tarvitsevat ojennusta ja ohjausta oikealle tielle.
Mutta sinulla on pelko nuhdella Semperiä joka kulkee aivan vääryyden teitä ja yrittää valkeuden viittaa pukea päälleen mutta sydän on kääntynyt vääryyteen.>>>>>>Sanan saattaja: "Tapio 522 kannattaako sinun puolustaa suvivirren tuojaa, ole ryhdikäs ja näe hänen sokeus".
- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>Sanan saattaja: "Tapio 522 kannattaako sinun puolustaa suvivirren tuojaa, ole ryhdikäs ja näe hänen sokeus".
Tapio522, koska viestissäsi mainitset minutkin, niin otan tähän kantaa. Semper.Fidelis aloitti Johan nimimerkkiä käyttävän kanssa VALEHTELMISEN minua vastaan. He ovat jatkaneet sitä noin vuoden.
Tapio522 ikävä kyllä samanhenkiset puollustavat aina toisiaan. Nyt sinun on aika miettiä mikä on tie jota kuljet. Elävän Jumalan läsnäolo ei siedä valheita, eikä farisealaisuutta. Jos Semper.Fidelis on sinulle opettaja, niin olet joutunut väärän opettajan haltuun.
Olen toivonut sinun saavan uskon Elävään Jumalaan, joka vapauttaa ja parantaa, mutta jouduit väärään seuraan. Semper.Fidelis on kaikkia vastaan, jotka kertovat Elävästä Jumalasta.
Jaikal syyttää tuolla minua, koska ei käsitä kirjoituksiani, mutta silti kehotan sinua ottamaan ennemmin häneltä opetusta kuin Semperiltä.Jaikal on lähempänä totuutta, vaikka vielä opissaan onkin puutteellinen. ei nimmaria kirjoitti:
Semper. En ole koskaan puskasta ladellut syytöksiä, enkä tehnyt sitä myöskään nimimerkkiä käyttäen. Oletko sinä? Kerro nyt se tässä rehellisesti. Arvasin, että otat virheen kirjoituksestani ja alat sillä todistelemaan oikeassa olemistasi. Mihin sinä olet menettänyt miehuutesi? Laulujen tuominen silloin, kun pitäisi keskutella on lapsellista ja jopa hävettävää. Etkö sinä ikinä uskalla olla mies, joka vastaa sanoistaan. Vastuuta sinulle on kertynyt harvinaisen paljon. Muista, että Jumala on kiivas Jumala ja sietää valheitasi vain määrättyyn mittaan.
Olen täydellisen vilpitön ihminen ja minulla on täytetty laki. En valehtele, enkä lankea siihen, vaikka sinä jatkat valheitasi ja syytöksiäsi ilman lakia.En tule mukaan laittomuuteesi.
Ei heidänkään joukossa, jotka eivät usko, ole noin hävettävää käytöstä mitä on teillä muttamilla, jotka väiteätte uskovanne. Mistä luulet sen johtuvan?"Monet huutavat hyvyyttänsä kukin, mutta kuka löytää luotettavan miehen?" Sananlaskut 20:6
Sinä olet yksi niistä monista, jotka "huutavat hyvyyttänsä kukin".
Luotettava, 'täydellisen vilpittömästä' puhumattakaan, sinä et ole.
Eihän sinun rohkeutesi riitä edes nimimerkeissä pysymiseen, rekisteröitymisestä puhumattakaan. Puskajussi sinä olet, joka rehentelet itseäsi hellyttävästi pullistellen.
Palataan palstan aiheeseen, jos sinulle sopii. Se olisi parhaaksi sinulle - ja kaikille muillekin. Ei kukaan jaksa arvostaa tuonkaltaista 'hurskasta avautumista', johon sinä olet muun muassa minua mukaasi vetämässä.
Vaikka hammasta purren, toveri: palaa palstan aiheeseen. Likapyykkiä voit pestä vaikka rannassa; keli on suotuisa :)- ei nimmaria
"Monet huutavat hyvyyttänsä kukin, mutta kuka löytää luotettavan miehen?" Sananlaskut 20:6
Sinä olet yksi niistä monista, jotka "huutavat hyvyyttänsä kukin".
Luotettava, 'täydellisen vilpittömästä' puhumattakaan, sinä et ole.
Eihän sinun rohkeutesi riitä edes nimimerkeissä pysymiseen, rekisteröitymisestä puhumattakaan. Puskajussi sinä olet, joka rehentelet itseäsi hellyttävästi pullistellen.
Palataan palstan aiheeseen, jos sinulle sopii. Se olisi parhaaksi sinulle - ja kaikille muillekin. Ei kukaan jaksa arvostaa tuonkaltaista 'hurskasta avautumista', johon sinä olet muun muassa minua mukaasi vetämässä.
Vaikka hammasta purren, toveri: palaa palstan aiheeseen. Likapyykkiä voit pestä vaikka rannassa; keli on suotuisa :)Kirjoitan ilman nimimerkkiä, tai nimimerkillä, en koskaan tee tekojasi. En valhetele, en syytä, en tuomitse, en ole ylimielinen, enkä lapsellinen.
Nykyään olen kirjoittanut vain nimimerkeillä. Aikanaan kirjoitin kauan ilman nimimerkkiä, mutta en koskaan sen takia, että viitsisin ja kehtaisin syyttää, haukkua ja tuomit lähimmäisiäni. Tänäänkin nimimerkin vaihdoin ei nimmaria nimimerrkiin ja olen kertonut miksi tein sen.
Mikä voi sinut enää pelasta Jumalan Sanan tuomiolta? - ei nimmaria
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, koska viestissäsi mainitset minutkin, niin otan tähän kantaa. Semper.Fidelis aloitti Johan nimimerkkiä käyttävän kanssa VALEHTELMISEN minua vastaan. He ovat jatkaneet sitä noin vuoden.
Tapio522 ikävä kyllä samanhenkiset puollustavat aina toisiaan. Nyt sinun on aika miettiä mikä on tie jota kuljet. Elävän Jumalan läsnäolo ei siedä valheita, eikä farisealaisuutta. Jos Semper.Fidelis on sinulle opettaja, niin olet joutunut väärän opettajan haltuun.
Olen toivonut sinun saavan uskon Elävään Jumalaan, joka vapauttaa ja parantaa, mutta jouduit väärään seuraan. Semper.Fidelis on kaikkia vastaan, jotka kertovat Elävästä Jumalasta.
Jaikal syyttää tuolla minua, koska ei käsitä kirjoituksiani, mutta silti kehotan sinua ottamaan ennemmin häneltä opetusta kuin Semperiltä.Jaikal on lähempänä totuutta, vaikka vielä opissaan onkin puutteellinen.Syyttäjäni kirjoittaa Jonah nimimerkillä, eikä Johan, kuten virheellisesti kirjoitin. Ei ole kauaakaan aikaa, kun Jonah syytti minun olevan henkilö, joka tuo tänne paljon Raamatun Sanaa. En ole hänkään. Semper.Fidelis ja Jonah ovat kerinneet syyttää minut todella moneksi kirjoittajaksi ja ovat pilkanneet minua luulottelujensa tähden.
Älä sinä Tapio522 lankea tuohon. Älä syytä ilman TODISTUKSIA ketään. Joukkouskomus saattaa johtaa vakavaan syntiin. Joukossa saatetaan ottaa yksi henkilö hampaisiin ja retuutta häntä joukkovoimalla. Minä olen vahva uskossani, enkä mene rikki joukonkaan takia, mutta entä he, jotka eivät ole vielä vahvistuneet uskossaan?
Miten paljon uskonnonuhreja on tehty joukkovoimalla?
Olen kokenut täällä netissä joukkovoiman vimman, mutta myös nähnyt miten joukot ovat hajonneet. Kertoessani Elävän Jumalan teoista, olen joutunut vimmastuneen joukon syytösten ja valheiden kohteeksi, mutta minä en hajonnut, vaan vimmastunut joukko hajosi.
Jumala on ELÄVÄ JUMALA. ei nimmaria kirjoitti:
Jaikal syyttää tuolla minua, koska ei käsitä kirjoituksiani, mutta silti kehotan sinua ottamaan ennemmin häneltä opetusta kuin Semperiltä.Jaikal on lähempänä totuutta, vaikka vielä opissaan onkin puutteellinen.>>> ei nimmaria: " Olen toivonut sinun saavan uskon Elävään Jumalaan, joka vapauttaa ja parantaa, mutta jouduit väärään seuraan. Semper.Fidelis on kaikkia vastaan, jotka kertovat Elävästä Jumalasta".
- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria: " Olen toivonut sinun saavan uskon Elävään Jumalaan, joka vapauttaa ja parantaa, mutta jouduit väärään seuraan. Semper.Fidelis on kaikkia vastaan, jotka kertovat Elävästä Jumalasta".
Eikö meidän pidä tuoda sovituksen Sanaa Elävältä Jumalalta. Jumalan laki käskee meidän rakastaa lähimmäsiä. Mitä rakkautta sellainen on, että lähimmäistä aliarvioidaan ja hänestä valehdellaan? Jokaisella Jumalaan todella uskovalla on JUMALAN PELKO.
Tiedän entuudesta, että sinä et joko halua uskoa Jumalan Parantajana toimimiseen, tai et kykene siihen uskomaan. Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt.
Jos et itse olekkaan saanut kokea ihmeitä, niin se ei oikeuta sinua luulemaan, että kaikki ihmeistä kertovat ovat valehtelijoita. Sinä käyt Jumalaa vastaan kieltämällä Jumalan elävyyden. Elävä Jumala toimii kansansa keskuudessa, kuten on aina toiminut. Hän vapauttaa ja parantaa.
Synnin puolustaminen on itse syntiin menemistä. - Sanan saattaja
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria: " Olen toivonut sinun saavan uskon Elävään Jumalaan, joka vapauttaa ja parantaa, mutta jouduit väärään seuraan. Semper.Fidelis on kaikkia vastaan, jotka kertovat Elävästä Jumalasta".
Tapio 522
Sinä tahdot varmasti mennä Semperin puolelle koska muinoin puhuimme sitä, että hoidat puutarhaa sinussa on kauneudelle silmää ja korvaa.
Mutta Semperi on sellainen ihminen, että vikoittelee kauniilla sanoilla mutta hän ei kulje Jumalan Sanan mukaan.
Hän harhauttaa monet, jotka tähän valkeuden kaapuun uskovat hän nimittäin osaa kirjoittaa Raamatun mukaisesti, mutta ei pyri rakkauden tekoihin.
Se sinussakin on virheenä kun et seiso katsoen Raamatun Sanaa ohjeena pidä.
Jos niin tekisit et loukaantusi Jaikalin vajavaisuudesta, vaan katsoisit Jeesukseen sen yli.
Jeesus on oppaamme täällä ketään ihmistä ei voi nostaa hänen ylpuolellen.
Jeesus on rakkaus ja hän itse on opettanut meille kaikille millä tavoin meidän tulee kohdella ihmisiä.
Siitä käsin mikä on Jumalalle tehtynä, eikä ihmiselle.
Ihmittelet ja arvostelet minua, koska et ymmärrä Semperin raadollisuutta ja vihamielisyyttä, etkä edes ole kiinostunut hänen teoistaan, jos ymmärtäisit et hänen puolellaan seisoisi.
Pyydä viisautta ylhäältä ja pysähdy lukemaan evankeljumeja ja tee se uskossa koska sinulla usko on, vaikka mieluiten käännät selkäsi kaikelle nuhteille ota Sana käteen mene kamioosi ja rukole Jumalan johdatusta ja kirkastusta asioihin. - Tapio522eikirj
Sanan saattaja kirjoitti:
Tapio 522
Sinä tahdot varmasti mennä Semperin puolelle koska muinoin puhuimme sitä, että hoidat puutarhaa sinussa on kauneudelle silmää ja korvaa.
Mutta Semperi on sellainen ihminen, että vikoittelee kauniilla sanoilla mutta hän ei kulje Jumalan Sanan mukaan.
Hän harhauttaa monet, jotka tähän valkeuden kaapuun uskovat hän nimittäin osaa kirjoittaa Raamatun mukaisesti, mutta ei pyri rakkauden tekoihin.
Se sinussakin on virheenä kun et seiso katsoen Raamatun Sanaa ohjeena pidä.
Jos niin tekisit et loukaantusi Jaikalin vajavaisuudesta, vaan katsoisit Jeesukseen sen yli.
Jeesus on oppaamme täällä ketään ihmistä ei voi nostaa hänen ylpuolellen.
Jeesus on rakkaus ja hän itse on opettanut meille kaikille millä tavoin meidän tulee kohdella ihmisiä.
Siitä käsin mikä on Jumalalle tehtynä, eikä ihmiselle.
Ihmittelet ja arvostelet minua, koska et ymmärrä Semperin raadollisuutta ja vihamielisyyttä, etkä edes ole kiinostunut hänen teoistaan, jos ymmärtäisit et hänen puolellaan seisoisi.
Pyydä viisautta ylhäältä ja pysähdy lukemaan evankeljumeja ja tee se uskossa koska sinulla usko on, vaikka mieluiten käännät selkäsi kaikelle nuhteille ota Sana käteen mene kamioosi ja rukole Jumalan johdatusta ja kirkastusta asioihin.>>>Sinä tahdot varmasti mennä Semperin puolelle koska muinoin puhuimme sitä, että hoidat puutarhaa sinussa on kauneudelle silmää ja korvaa.
- Tapio522eikirj
ei nimmaria kirjoitti:
Eikö meidän pidä tuoda sovituksen Sanaa Elävältä Jumalalta. Jumalan laki käskee meidän rakastaa lähimmäsiä. Mitä rakkautta sellainen on, että lähimmäistä aliarvioidaan ja hänestä valehdellaan? Jokaisella Jumalaan todella uskovalla on JUMALAN PELKO.
Tiedän entuudesta, että sinä et joko halua uskoa Jumalan Parantajana toimimiseen, tai et kykene siihen uskomaan. Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt.
Jos et itse olekkaan saanut kokea ihmeitä, niin se ei oikeuta sinua luulemaan, että kaikki ihmeistä kertovat ovat valehtelijoita. Sinä käyt Jumalaa vastaan kieltämällä Jumalan elävyyden. Elävä Jumala toimii kansansa keskuudessa, kuten on aina toiminut. Hän vapauttaa ja parantaa.
Synnin puolustaminen on itse syntiin menemistä.>>> ei nimmaria: "Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt".
ei nimmaria kirjoitti:
Ei heidänkään joukossa, jotka eivät usko, ole noin hävettävää käytöstä mitä on teillä muttamilla, jotka väiteätte uskovanne. Mistä luulet sen johtuvan?>>> ei nimmaria: "En ole koskaan puskasta ladellut syytöksiä, enkä tehnyt sitä myöskään nimimerkkiä käyttäen".
Toivoisin, että mahdollisimman moni lukisi ja kommentoisi nykyisen "ei nimmarin" viestejä seuraavasta linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5746463
(selaa tekstejä alaspäin kaikessa rauhassa.)
("Ei nimmari" käyttää viesteissään eri nimimerkkejä, mutta tunnistanet kirjoittajan.)
Mielestäni hänen kirjoituksensa ovat hyvin syyttäviä kanssakeskustelijoita kohtaan (minuakin), jopa uhkailua, kun en usko samalla tavalla.
Huom! Ihmeitä en kiellä.
Onko tyyli muuttunut?Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria: "En ole koskaan puskasta ladellut syytöksiä, enkä tehnyt sitä myöskään nimimerkkiä käyttäen".
Toivoisin, että mahdollisimman moni lukisi ja kommentoisi nykyisen "ei nimmarin" viestejä seuraavasta linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5746463
(selaa tekstejä alaspäin kaikessa rauhassa.)
("Ei nimmari" käyttää viesteissään eri nimimerkkejä, mutta tunnistanet kirjoittajan.)
Mielestäni hänen kirjoituksensa ovat hyvin syyttäviä kanssakeskustelijoita kohtaan (minuakin), jopa uhkailua, kun en usko samalla tavalla.
Huom! Ihmeitä en kiellä.
Onko tyyli muuttunut?Nm. Trubaduuri toteaa ko. ketjussa nyk. ei-nimmarille:
>>Sinussa ei näy, eikä vaikuta rakkaus, vaan
kyltymätön viha ja riidanhalu!Tapio522 kirjoitti:
>>>>>>Sanan saattaja: "Tapio 522 kannattaako sinun puolustaa suvivirren tuojaa, ole ryhdikäs ja näe hänen sokeus".
"Sinulle Tapio tulee eteen aika, jolloin huomaat rakentaneesi kirkollisen kasteoppisi tyhjän oljenkorsisakramentin varaan"
Tapio huomaa: samaisessa viestissä totesin myös OMASTA osuudestani, että silmäni tulevat vielä aukeamaan uudella tavalla Jumalan kirkkauden ja totuuden ymmärtämisessä. Sanatarkasti en nyt lainaa, mutta omaa vajavuuttani halusin tuoda esille.
"Oljenkorsisakramentilla" tarkoitin, että kirkollisille kastenormeille EI löydy Raamatusta pohjaa. Ko. 'sakramentti' on siis olkien ja heinien ym. palavien rakenteiden varassa. Jumalan sana ei sitä vahvista.
PS.
Kiitos hyväksyvästä lausunnosta varoittajien suhteen!Semper.Fidelis kirjoitti:
"Sinulle Tapio tulee eteen aika, jolloin huomaat rakentaneesi kirkollisen kasteoppisi tyhjän oljenkorsisakramentin varaan"
Tapio huomaa: samaisessa viestissä totesin myös OMASTA osuudestani, että silmäni tulevat vielä aukeamaan uudella tavalla Jumalan kirkkauden ja totuuden ymmärtämisessä. Sanatarkasti en nyt lainaa, mutta omaa vajavuuttani halusin tuoda esille.
"Oljenkorsisakramentilla" tarkoitin, että kirkollisille kastenormeille EI löydy Raamatusta pohjaa. Ko. 'sakramentti' on siis olkien ja heinien ym. palavien rakenteiden varassa. Jumalan sana ei sitä vahvista.
PS.
Kiitos hyväksyvästä lausunnosta varoittajien suhteen!S.F. Hyvä kun itse tarkensit!
Näin ymmärsinkin viestisi.- ei nimmaria
>>> ei nimmaria: "Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt".
En kirjoittanut tuohon aikaan nimimerkeillä. Sain sellaista vihaa osakseni kertoessani Jumalan ihmeteoista kohdallani, että sitä ei voi sanoin kuvata. Sain kirjoittaa paremmin rauhassa Ilosanomaa, kun en käyttänyt nimimerkkiä.
Jumala on tehnyt ihmeet ja sinä tyrmäsit ne epäuskolla, vaikka naamioitkin sen hyvää tarkoittavaan todisteiden etsimiseen. Kyseletkö sinä Jeesukseltakin todisteita Hänen teoilleen, vaan uskotko vain.
Joka ei usko, ei saa myöskään todisteita. Joka ei usko Jeesuksen jumaluuteen ja Parantajana toimimiseen tekee meistä parannetuista valehtelijoita. Me parannetut olemme osattomia Jumalan suuriin ihmetekoihin. Emme me ole itse itseämme parantaneet. Emme olisi edes halunneet sairaustua niin, että vain Jumala kykeni parantamaan. Meitä on ja minä olen yksi tuollaisten ihmeiden todistaja, en tekijä.
Tubaruudi ja sinä Tapio522 tahdoitte halventaa kertomaani, vaikka kerroin teidänkin tähtenne Elävän Jumalan teoista kohdallani. Te ette käsittäneet sitä, että minä en kehu omilla teoillani, vaan Jeesuksen teoilla. En minä itselleni tätä osaa valinnut, vaan Jeesus valitsi minut ja antoi tämän osan.
Jo aikaisemminkin kerroin ihmeistä täällä netissä ja kerran sain viisi ihmistä syyttämään ja valehtelemaan minusta jos mitä. Kerroin heille Elävästä Jumalasta ja Hänen teoistaan ja nuo viisi ihmistä pilkasivat enemmän kuin viistin kertoa. He olivat voimakkaita joukkohengessä, mutta kohta tuon jälkeen joukko hajosi täysin.
Jos sinun ystäväsi tai naapurisi kertoo tulleensa terveeksi, vaaditko heiltä todisteita, jopa lääkärintodistusta myöden, kuten teit minulle. Jos vaadit, niin mitä ystäväsi, tai naapurisi sinusta ajattelevat. Ajattelevat ainakin, että sinä pidät heitä epäluotettavina valehtelijoina.
En kerskaa omilla teoillani, vaan kerron Jumalan teoista, sillä Hän on tehnyt ne kerrottavaksi. Jumalan seurakunta saa todistukset. Minkä todistuksen Jeesus sanoo epäuskoisten saavan?
Totisesti Jeesus elää ja tekee tänään samoja ihmeitä, mitä on aina tehnyt, mutta ihmeet tulevat vain Jumalan seurakunnan keskuuteen ja Jumalan huoneeseen. Jumalan huone on tänään puhdistuksen alla.
Tee parannus ja usko Raamatun Sana ja tunnusta Jumalan VOIMA.
Jos et usko minun kokemiini ihmeisiin, niin ole silti varovainen sanoissasi, sillä minä en niitä ihmeitä tehnyt, vaan ne teki ELÄVÄ JUMALA.
Kiitos vieläkin noille muutamille tuossa ylimmässä ketjussa, jotka uskovait, eivätkä syyttäneet minua valehtelijaksi. ei nimmaria kirjoitti:
En kirjoittanut tuohon aikaan nimimerkeillä. Sain sellaista vihaa osakseni kertoessani Jumalan ihmeteoista kohdallani, että sitä ei voi sanoin kuvata. Sain kirjoittaa paremmin rauhassa Ilosanomaa, kun en käyttänyt nimimerkkiä.
Jumala on tehnyt ihmeet ja sinä tyrmäsit ne epäuskolla, vaikka naamioitkin sen hyvää tarkoittavaan todisteiden etsimiseen. Kyseletkö sinä Jeesukseltakin todisteita Hänen teoilleen, vaan uskotko vain.
Joka ei usko, ei saa myöskään todisteita. Joka ei usko Jeesuksen jumaluuteen ja Parantajana toimimiseen tekee meistä parannetuista valehtelijoita. Me parannetut olemme osattomia Jumalan suuriin ihmetekoihin. Emme me ole itse itseämme parantaneet. Emme olisi edes halunneet sairaustua niin, että vain Jumala kykeni parantamaan. Meitä on ja minä olen yksi tuollaisten ihmeiden todistaja, en tekijä.
Tubaruudi ja sinä Tapio522 tahdoitte halventaa kertomaani, vaikka kerroin teidänkin tähtenne Elävän Jumalan teoista kohdallani. Te ette käsittäneet sitä, että minä en kehu omilla teoillani, vaan Jeesuksen teoilla. En minä itselleni tätä osaa valinnut, vaan Jeesus valitsi minut ja antoi tämän osan.
Jo aikaisemminkin kerroin ihmeistä täällä netissä ja kerran sain viisi ihmistä syyttämään ja valehtelemaan minusta jos mitä. Kerroin heille Elävästä Jumalasta ja Hänen teoistaan ja nuo viisi ihmistä pilkasivat enemmän kuin viistin kertoa. He olivat voimakkaita joukkohengessä, mutta kohta tuon jälkeen joukko hajosi täysin.
Jos sinun ystäväsi tai naapurisi kertoo tulleensa terveeksi, vaaditko heiltä todisteita, jopa lääkärintodistusta myöden, kuten teit minulle. Jos vaadit, niin mitä ystäväsi, tai naapurisi sinusta ajattelevat. Ajattelevat ainakin, että sinä pidät heitä epäluotettavina valehtelijoina.
En kerskaa omilla teoillani, vaan kerron Jumalan teoista, sillä Hän on tehnyt ne kerrottavaksi. Jumalan seurakunta saa todistukset. Minkä todistuksen Jeesus sanoo epäuskoisten saavan?
Totisesti Jeesus elää ja tekee tänään samoja ihmeitä, mitä on aina tehnyt, mutta ihmeet tulevat vain Jumalan seurakunnan keskuuteen ja Jumalan huoneeseen. Jumalan huone on tänään puhdistuksen alla.
Tee parannus ja usko Raamatun Sana ja tunnusta Jumalan VOIMA.
Jos et usko minun kokemiini ihmeisiin, niin ole silti varovainen sanoissasi, sillä minä en niitä ihmeitä tehnyt, vaan ne teki ELÄVÄ JUMALA.
Kiitos vieläkin noille muutamille tuossa ylimmässä ketjussa, jotka uskovait, eivätkä syyttäneet minua valehtelijaksi.>>>>>> ei nimmaria: "Jos sinun ystäväsi tai naapurisi kertoo tulleensa terveeksi, vaaditko heiltä todisteita, jopa lääkärintodistusta myöden, kuten teit minulle.
Jos vaadit, niin mitä ystäväsi, tai naapurisi sinusta ajattelevat. Ajattelevat ainakin, että sinä pidät heitä epäluotettavina valehtelijoina".Tapio522 kirjoitti:
>>>>>> ei nimmaria: "Jos sinun ystäväsi tai naapurisi kertoo tulleensa terveeksi, vaaditko heiltä todisteita, jopa lääkärintodistusta myöden, kuten teit minulle.
Jos vaadit, niin mitä ystäväsi, tai naapurisi sinusta ajattelevat. Ajattelevat ainakin, että sinä pidät heitä epäluotettavina valehtelijoina".>>> ei nimmaria: "Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt".
- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria: "Leimaat valehtelijoiksi meidät, jotka kerromme suurista ihmeistä, mitä Elävä Jumala on meille tehnyt".
Tapio522, Jeesus varoitti edeltä, että jos ihminen ei usko Häneen, ei ihminen usko meihinkään jotka Hänen jäljissään kerromme Jumalasta ja varsinkin Hänen ihmeistään.
Käsitätkö sinä, että minulla ei ole lääkärientodistuksia Jumalan suurista Ihmeistä ja koska minulla ei ole niitä ja sinä et usko niiden tapahtuneen, eivät nämä ihmeet kosketa sinua. Nämä ihmeet koskettavat minua ja jokaista, joka on ne uskonut.
Sinä et usko, kuten ei usko Semper.Fideliskään, joka samassa hengessä kuin Tubaruudia nimimerkkinä käyttävä, tai käyttänyt ihminen hokee minun olevan vihainen ja syyttävä, vaikka en totisesti sitä ole. Onko Tubaruudia näkynyt tuon vuoden 2008 jälkeen. Itse olin kauan poissa tältä palstalta, joten en tiedä ketkä täältä ovat lähteneet ja ketkä muuttaneet nimimerkkiä.
Pitäisikö minun jostakin hakea todista sille, että olen rakastava, iloinen ja rauhallinen. En tunne sinua kohtaan minkäänlaista vihaa, vaikka et pidäkkään minua ystävänä, vaan vieraana epäluotettavana ihmisenä. Enkä tunne Semper.Fidelsia kohtaan pienintkään vihaa, vaikka hän onkin valehdellut minusta vuoden ja syyttänyt omien tuntemuksiensa perusteella.
Niin valtava on Jumalan VOIMA, että Hän kykenee pitämään omansa täydellisessä VAPAUDESSA. - ei nimmaria
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, Jeesus varoitti edeltä, että jos ihminen ei usko Häneen, ei ihminen usko meihinkään jotka Hänen jäljissään kerromme Jumalasta ja varsinkin Hänen ihmeistään.
Käsitätkö sinä, että minulla ei ole lääkärientodistuksia Jumalan suurista Ihmeistä ja koska minulla ei ole niitä ja sinä et usko niiden tapahtuneen, eivät nämä ihmeet kosketa sinua. Nämä ihmeet koskettavat minua ja jokaista, joka on ne uskonut.
Sinä et usko, kuten ei usko Semper.Fideliskään, joka samassa hengessä kuin Tubaruudia nimimerkkinä käyttävä, tai käyttänyt ihminen hokee minun olevan vihainen ja syyttävä, vaikka en totisesti sitä ole. Onko Tubaruudia näkynyt tuon vuoden 2008 jälkeen. Itse olin kauan poissa tältä palstalta, joten en tiedä ketkä täältä ovat lähteneet ja ketkä muuttaneet nimimerkkiä.
Pitäisikö minun jostakin hakea todista sille, että olen rakastava, iloinen ja rauhallinen. En tunne sinua kohtaan minkäänlaista vihaa, vaikka et pidäkkään minua ystävänä, vaan vieraana epäluotettavana ihmisenä. Enkä tunne Semper.Fidelsia kohtaan pienintkään vihaa, vaikka hän onkin valehdellut minusta vuoden ja syyttänyt omien tuntemuksiensa perusteella.
Niin valtava on Jumalan VOIMA, että Hän kykenee pitämään omansa täydellisessä VAPAUDESSA.Minulla on suuria kokemuksia, jotka ovat hämmästyttäneet minut, mutta minua enemmän hoitohenkilökunnan, jotka ovat joutuneet ihmeideni todistajiksi.
1995 tapahtunut: Teho-osastolle minut vietiin iltayöstä, heräsin aamulla ja ihmettelin miten minulla voi olla näin hyvä olo. Vierelläni ollut hoitaja tarkisti laitteet, joihin olin kytketty ja sanoi melkeinpä pelästyneenä, että kaikki monitorit ja laitteen näyttävät normaaleja elintoimintoja. Pääsin teholta pois osastolle, josta olin teholle joutunut. Kohta teholta tuli henkilökuntaan kuuluva ihminen kyselemään:
"Mitä oikein tapahtui? Kaikki teholla ovat hämmästyneitä? Kukaan ei käsitä mitä tapahtui."
Vastasin, että Jeesus paransi ja tämä ei ole ensimmäinen kerta.
Kotiin lähdön aikana lääkäri pyysi minua huoneeseensa ja kysyi luvan laittaakseen tiedelehteen tapahtumasta, sillä lääkärit kuulemma halusivat tietää onko missään päin maailmaa tapahtunut samanlaista yhtäkkistä parantumista noin vakavasta tilasta. Lupasin, mutta minulla ei ole tietoa laittoivatko.
Kävin kolme kertaa kuoleman rajoilla ja kolmesti Jumala paransi minut yhtäkkiä. Ensimmäinen sairaus oli vuonna 1984 ja sitten olin vuosia täysin terve. Viimeinen sairaus oli päälläni vuonna 1995 ja toinen sairaus siinä välissä ja aina olin väliajat täysin terve. Ensimmäinen sairaus oli pitkä, kesti yhdeksän kuukautta, toinen oli muutaman tunnin pituinen, mutta hyvin vakava ja kolmas kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän.
Tämä mitä kerron on täysin totta. - Apostoli vastaa että
PS.
Kiitos hyväksyvästä lausunnosta varoittajien suhteen!Pirun viettelemälle vastaan että emme ole saaneet kastetta kirkolta emmekä paavilta vaan Pyhästä Raamatusta johon me tunnustavat lutherilaiset uskomme.
Minä en pidä lahkolaisia minään uskovina paitsi itseuskoisina idiootteina "upotusrituaaleineen".
Raamattukaan ei pidä lahkolaisia koska sanoo että eivät peri Jumalan valtakuntaa. Apostoli vastaa että kirjoitti:
Pirun viettelemälle vastaan että emme ole saaneet kastetta kirkolta emmekä paavilta vaan Pyhästä Raamatusta johon me tunnustavat lutherilaiset uskomme.
Minä en pidä lahkolaisia minään uskovina paitsi itseuskoisina idiootteina "upotusrituaaleineen".
Raamattukaan ei pidä lahkolaisia koska sanoo että eivät peri Jumalan valtakuntaa.Apostoli sinä et voi olla, koska et tunne Raamatun opetusta.
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16
Luterilainen kirkko on paavinkirkolta saamansa perinnön mukaisesti kaukana Raamatun mukaisesta kasteopetuksesta. Rauhoitan sinua sillä, että kaste ei ole pelastuksen väline. Ei ainakaan vauvakaste eikä mikään muukaan rituaalisuoritus.
Ei myöskään uskovien raamatullinen kaste pelasta, mutta USKO Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa pelastaa. Henkilökohtaiseen uskoon tullut ihminen tekee oikean päätöksen olemalla kuuliainen Sanalle ja antamalla haudata itsensä (so. vanhan ihmisen) Kristuksen kanssa kasteen kautta kuolemaan. Room.6:3-4.
Sanavalintasi 'piruineen, idiootteineen ja lahkolaisineen' kertoo viestisi uskottavuudesta kaiken oleellisen. Mutta, olkaamme kiitollisia Jumalalle kaikesta hyvästä ja kaikesta armosta, mitä olemme saaneet osaksemme, täysin ilman omaa ansiotamme.- Tapio522eikirj
ei nimmaria kirjoitti:
Minulla on suuria kokemuksia, jotka ovat hämmästyttäneet minut, mutta minua enemmän hoitohenkilökunnan, jotka ovat joutuneet ihmeideni todistajiksi.
1995 tapahtunut: Teho-osastolle minut vietiin iltayöstä, heräsin aamulla ja ihmettelin miten minulla voi olla näin hyvä olo. Vierelläni ollut hoitaja tarkisti laitteet, joihin olin kytketty ja sanoi melkeinpä pelästyneenä, että kaikki monitorit ja laitteen näyttävät normaaleja elintoimintoja. Pääsin teholta pois osastolle, josta olin teholle joutunut. Kohta teholta tuli henkilökuntaan kuuluva ihminen kyselemään:
"Mitä oikein tapahtui? Kaikki teholla ovat hämmästyneitä? Kukaan ei käsitä mitä tapahtui."
Vastasin, että Jeesus paransi ja tämä ei ole ensimmäinen kerta.
Kotiin lähdön aikana lääkäri pyysi minua huoneeseensa ja kysyi luvan laittaakseen tiedelehteen tapahtumasta, sillä lääkärit kuulemma halusivat tietää onko missään päin maailmaa tapahtunut samanlaista yhtäkkistä parantumista noin vakavasta tilasta. Lupasin, mutta minulla ei ole tietoa laittoivatko.
Kävin kolme kertaa kuoleman rajoilla ja kolmesti Jumala paransi minut yhtäkkiä. Ensimmäinen sairaus oli vuonna 1984 ja sitten olin vuosia täysin terve. Viimeinen sairaus oli päälläni vuonna 1995 ja toinen sairaus siinä välissä ja aina olin väliajat täysin terve. Ensimmäinen sairaus oli pitkä, kesti yhdeksän kuukautta, toinen oli muutaman tunnin pituinen, mutta hyvin vakava ja kolmas kesti kaksi viikkoa ja yhden päivän.
Tämä mitä kerron on täysin totta."ei nimmaria" en vieläkään saa selvää, mistä vakavista sairauksista kohdallasi oli kyse?
Toivon, ettet pidä minua epäuskoisena, kun kyselen tällaista! - ei nimmaria
"ei nimmaria" en vieläkään saa selvää, mistä vakavista sairauksista kohdallasi oli kyse?
Toivon, ettet pidä minua epäuskoisena, kun kyselen tällaista!Tapio522, voit kysyä sairaalasta otetaanko teho-osastolle mitättömästä sairaudesta kärsiviä.
Vaikka kertoisin kuinka tarkasti, niin sinä et uskoisi. Sinulla ei ole kykyä uskoa.
Toiden sairauden, tai paremminkin vammautumisen yhteydessä paranin leikkauspöydälle runsaasta veren tulosta ja minua ei tarvinnut leikata. Leikkausryhmä, joka odotti minua piti kummastuttavana tuota tapahtumaa. Minulle sanottiin, että vain SUUREMPI VOIMA sai tuon aikaiseksi.
Silloin, kun minua kiidätettiin leikkaukseen pyysin Jeesukselta, että minua ei tarvitsi leikata ja Hän vastasi, että ei tarvitse. Hän piti lupauksensa.
Luuletko sinä Tapio522, että minä kertoisin näistä tapahtumista vuosia, jos ne valheita olisivat. Olen kertonut näistä ensimmäisestä ihmeestä lähtien ja nämä ovat olleet niin väkeviä todistuksia, että näiden kautta todella monet ovat saaneet halun tulla tuntemaan ELÄVÄ JUMALA.
Suomessa on tapahtumassa suuret ihmeet. Kivijumalalla ei ole tekemistä Suomen uskovaisen kansan osan kanssa. Vain ELÄVÄ JUMALA, joka on tullut Suomen kristittyjen joukkoon, on Suomen uskovaisten Herra. Siitä erottaa uskovaiset ja uskosta osattomat/vieraan jumalan palvelijat, että uskovaisilla on todistukset Jumalan elävyydestä, mutta kivijumalan/vieraan jumalan palvelijoilta niitä todistuksia ei tule koskaan löytymään.
Mikä saa sinut Tapio522 epäilemään lähimmäistesi rehellisyyttä? - Tapio522eikirj
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, voit kysyä sairaalasta otetaanko teho-osastolle mitättömästä sairaudesta kärsiviä.
Vaikka kertoisin kuinka tarkasti, niin sinä et uskoisi. Sinulla ei ole kykyä uskoa.
Toiden sairauden, tai paremminkin vammautumisen yhteydessä paranin leikkauspöydälle runsaasta veren tulosta ja minua ei tarvinnut leikata. Leikkausryhmä, joka odotti minua piti kummastuttavana tuota tapahtumaa. Minulle sanottiin, että vain SUUREMPI VOIMA sai tuon aikaiseksi.
Silloin, kun minua kiidätettiin leikkaukseen pyysin Jeesukselta, että minua ei tarvitsi leikata ja Hän vastasi, että ei tarvitse. Hän piti lupauksensa.
Luuletko sinä Tapio522, että minä kertoisin näistä tapahtumista vuosia, jos ne valheita olisivat. Olen kertonut näistä ensimmäisestä ihmeestä lähtien ja nämä ovat olleet niin väkeviä todistuksia, että näiden kautta todella monet ovat saaneet halun tulla tuntemaan ELÄVÄ JUMALA.
Suomessa on tapahtumassa suuret ihmeet. Kivijumalalla ei ole tekemistä Suomen uskovaisen kansan osan kanssa. Vain ELÄVÄ JUMALA, joka on tullut Suomen kristittyjen joukkoon, on Suomen uskovaisten Herra. Siitä erottaa uskovaiset ja uskosta osattomat/vieraan jumalan palvelijat, että uskovaisilla on todistukset Jumalan elävyydestä, mutta kivijumalan/vieraan jumalan palvelijoilta niitä todistuksia ei tule koskaan löytymään.
Mikä saa sinut Tapio522 epäilemään lähimmäistesi rehellisyyttä?>>> ei nimmaria: "Vaikka kertoisin kuinka TARKASTI, niin sinä et uskoisi. Sinulla ei ole kykyä uskoa.
.......Mikä saa sinut Tapio522 epäilemään lähimmäistesi rehellisyyttä"? - ei nimmaria
>>> ei nimmaria: "Vaikka kertoisin kuinka TARKASTI, niin sinä et uskoisi. Sinulla ei ole kykyä uskoa.
.......Mikä saa sinut Tapio522 epäilemään lähimmäistesi rehellisyyttä"?Tapio522, mitä Luukas tutki tarkasti? Tutkiko hän epäillen lähimmäistensä uskoa ja kertomuksia, vai tutkiko Jeesuksen muotoa, elämää ja tekoja tiedustellen heiltä, jotka olivat silminnäkijöitä tapahtumiin?
Sinä tutkit epäluulossa ja epäilyksen hengessä, Luukas tutki uskossa. Luukas kunnioitti lähimmäisiä ja uskalsi uskoa noiden kertomaan, mutta sinä et kunnoita, etkä uskalla uskoa uskovaisten kertomaan. - Kerro lisää!
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, voit kysyä sairaalasta otetaanko teho-osastolle mitättömästä sairaudesta kärsiviä.
Mikä saa sinut Tapio522 epäilemään lähimmäistesi rehellisyyttä?>>>>Suomessa on tapahtumassa suuret ihmeet. Kivijumalalla ei ole tekemistä Suomen uskovaisen kansan osan kanssa. Vain ELÄVÄ JUMALA, joka on tullut Suomen kristittyjen joukkoon, on Suomen uskovaisten Herra. Siitä erottaa uskovaiset ja uskosta osattomat/vieraan jumalan palvelijat, että uskovaisilla on todistukset Jumalan elävyydestä, mutta kivijumalan/vieraan jumalan palvelijoilta niitä todistuksia ei tule koskaan löytymään.
- Apostoli vastaa että
Apostoli sinä et voi olla, koska et tunne Raamatun opetusta.
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16
Luterilainen kirkko on paavinkirkolta saamansa perinnön mukaisesti kaukana Raamatun mukaisesta kasteopetuksesta. Rauhoitan sinua sillä, että kaste ei ole pelastuksen väline. Ei ainakaan vauvakaste eikä mikään muukaan rituaalisuoritus.
Ei myöskään uskovien raamatullinen kaste pelasta, mutta USKO Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa pelastaa. Henkilökohtaiseen uskoon tullut ihminen tekee oikean päätöksen olemalla kuuliainen Sanalle ja antamalla haudata itsensä (so. vanhan ihmisen) Kristuksen kanssa kasteen kautta kuolemaan. Room.6:3-4.
Sanavalintasi 'piruineen, idiootteineen ja lahkolaisineen' kertoo viestisi uskottavuudesta kaiken oleellisen. Mutta, olkaamme kiitollisia Jumalalle kaikesta hyvästä ja kaikesta armosta, mitä olemme saaneet osaksemme, täysin ilman omaa ansiotamme.ilman omaa ansiotani Jumalan vastauksena rukoukseeni jossa toteutui monta asiaa.
Yksi niistä oli se että lahkomielisyys karismaattisuus ja lahkot eivät ole oikeassa joten kuten Raamattu sanoo: lahkolaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Minun on helppo tuomita lahkolaiset erikoisesti uudestikastajat. - ei nimmaria
Kerro lisää! kirjoitti:
>>>>Suomessa on tapahtumassa suuret ihmeet. Kivijumalalla ei ole tekemistä Suomen uskovaisen kansan osan kanssa. Vain ELÄVÄ JUMALA, joka on tullut Suomen kristittyjen joukkoon, on Suomen uskovaisten Herra. Siitä erottaa uskovaiset ja uskosta osattomat/vieraan jumalan palvelijat, että uskovaisilla on todistukset Jumalan elävyydestä, mutta kivijumalan/vieraan jumalan palvelijoilta niitä todistuksia ei tule koskaan löytymään.
Uskovaisella on USKONLAHJA ja hän todella uskoo kaiken sen, mikä Jeesus opettaa ja Jumala lupaa. Häne ei epäuskossa epäile, vaan kykenee uskomaan. Merkit SEURAAVAT uskoa. Uskonlahja on lahjoista suurin.
"ei nimmaria" en vieläkään saa selvää, mistä vakavista sairauksista kohdallasi oli kyse?
Toivon, ettet pidä minua epäuskoisena, kun kyselen tällaista!Kun Luukas tutki tarkoin niitä asioita joista toiset olivat puhuneet, hän ei tutkinut niitä epäuskoisena saadakseen jonkun opetuslapsen kiinni valheesta (Luuk 1:1-4). SE EI OLLUT TUTKIMUKSEN MOTIIVI. Hän tutki uskossa. Tutkimuksen motiivi oli saada selville mitä oli tapahtunut, ei uskovien syyttely ja epäusko. Niin oli myös uskovien laita Apt 17. luvussa
Apt 17
"10. Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
12. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet."
En tiedä mistä motiiveista sinä kuulustelet nimimerkki "ei nimmaria".
Mutta kysymysten tekemisen ja asian tutkimisen motiivi on tärkeä.
Kun sinä teet hyvän teon, motiivisi on tärkeämpi kuin itse teko.
Vääristä motiiveista tehty "hyväkin teko" on paha teko. Parempi että ei anna kukkia lähimmäiselleen jos motiivi on päästä häntä lähelle ja sitten pettää hänet jollakin tavalla. Mutta jos motiivi on rakkaus ja arvonannon osoitus ilman itsekkäitä motiiveja, asia on OK.
Palstalla monet kirjoittajat lähtevät siitä lähtökohdasta että keskustelutoveri valehtelee tai hän on eksyttäjä jota heidän sitten pitää ojentaa. Silloin keskustelun lähtökohta on väärä koska motiivi on väärä. Keskustelutoveri huomaa sen ja menettää tahdon vastata. Jos hän kuitenkin vastaa, syntyy lisää syyttelyjä ja riitoja. Tulisi olla varovainen ettei lähde vääristä motiiveista "keskustelemaan" ja näin synnyttämään riitoja.Apostoli vastaa että kirjoitti:
Pirun viettelemälle vastaan että emme ole saaneet kastetta kirkolta emmekä paavilta vaan Pyhästä Raamatusta johon me tunnustavat lutherilaiset uskomme.
Raamattukaan ei pidä lahkolaisia koska sanoo että eivät peri Jumalan valtakuntaa.Mieti seuraavia asioita
1. Kuinka monta luterilaista uskovaa on maailmassa?
2. Kuinka monta helluntailaista uskovaa on maailmassa?
3. Kuinka monta vapaisiin suuntiin kuuluvaa uskovaa on maailmassa?
4. Mikä on lahko Raamatun opin mukaan?jaikal kirjoitti:
Kun Luukas tutki tarkoin niitä asioita joista toiset olivat puhuneet, hän ei tutkinut niitä epäuskoisena saadakseen jonkun opetuslapsen kiinni valheesta (Luuk 1:1-4). SE EI OLLUT TUTKIMUKSEN MOTIIVI. Hän tutki uskossa. Tutkimuksen motiivi oli saada selville mitä oli tapahtunut, ei uskovien syyttely ja epäusko. Niin oli myös uskovien laita Apt 17. luvussa
Apt 17
"10. Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
11. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
12. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet."
En tiedä mistä motiiveista sinä kuulustelet nimimerkki "ei nimmaria".
Kun sinä teet hyvän teon, motiivisi on tärkeämpi kuin itse teko.
Vääristä motiiveista tehty "hyväkin teko" on paha teko. Parempi että ei anna kukkia lähimmäiselleen jos motiivi on päästä häntä lähelle ja sitten pettää hänet jollakin tavalla. Mutta jos motiivi on rakkaus ja arvonannon osoitus ilman itsekkäitä motiiveja, asia on OK.
Palstalla monet kirjoittajat lähtevät siitä lähtökohdasta että keskustelutoveri valehtelee tai hän on eksyttäjä jota heidän sitten pitää ojentaa. Silloin keskustelun lähtökohta on väärä koska motiivi on väärä. Keskustelutoveri huomaa sen ja menettää tahdon vastata. Jos hän kuitenkin vastaa, syntyy lisää syyttelyjä ja riitoja. Tulisi olla varovainen ettei lähde vääristä motiiveista "keskustelemaan" ja näin synnyttämään riitoja.>>> jaikal: "En tiedä mistä motiiveista sinä kuulustelet nimimerkki "ei nimmaria".
........Tulisi olla varovainen ettei lähde vääristä motiiveista "keskustelemaan" ja näin synnyttämään riitoja.Apostoli vastaa että kirjoitti:
Raamattukaan ei pidä lahkolaisia koska sanoo että eivät peri Jumalan valtakuntaa.Apostoli, käyttäydy Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti! (Fil. 1:27 ).
- Apostoli vastaa että
Tapio522 kirjoitti:
Apostoli, käyttäydy Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti! (Fil. 1:27 ).
Apostoli ei ole kaltaisesi miehen ja naisen väliin sijoitettava puolimies joka koettaa rakkaudellaan voittaa lahkolaisia.
Katsokaa minua kuinka silmät loistavat...kuin savonhorolla, enkö minä ole joku joka tiedän?
Arvokkuudella pidän jokaista, sanot sinä, joka sanoo uskossa olevan ..veljenä ja rakkauteni on jotain suurta ja kaunista jonka kautta voin palauttaa vaikka mohikaanin takaisin oikeaan uskoon...?
Sinä olet vielä kaukana Apostolisuudesta ja varsinkin lutherilaisuudesta.
Et usko vaikka enkeli taivaasta sinulle ilmestyisi mutta enkelin helvetistä kyllä otat vastaan ja eksytät äskenkääntyneitä luterilaisia joka pojan uskollasi.27 - Apostoli sanoo että
Tapio 522 kannattako sinun puolustaa suvivirren tuojaa ole ryhdikä ja näe hänen sokeus. Sillä soikeat ihmiset tarvitsevat ojennusta ja ohjausta oikealle tielle.
Mutta sinulla on pelko nuhdella Semperiä joka kulkee aivan vääryyden teitä ja yrittää valkeuden viittaa pukea päälleen mutta sydän on kääntynyt vääryyteen.Vuosia sitten eräs pesä rikkoontui niin, että yksi poikanen putosi pesästä ja kuoli janoon ja ruuanpuutteeseen...näin tapio kirjoitti itsestään.
Hän on pudonnut oikeasta "pesästä" kodista jossa olisi ollut kyllin, mutta suuria luuloja itsestään, ilman ristiä tämä hempeäkielinen vaeltaa lahkolaisten joukossa etsien uskolleen tunnustusta ja kirjoittaessaan vain voitelee "hunajalla" ruskeaa kieltään luulemalla olevansa uskon asioilla. - Tapio522eikirj
Apostoli sanoo että kirjoitti:
Vuosia sitten eräs pesä rikkoontui niin, että yksi poikanen putosi pesästä ja kuoli janoon ja ruuanpuutteeseen...näin tapio kirjoitti itsestään.
Hän on pudonnut oikeasta "pesästä" kodista jossa olisi ollut kyllin, mutta suuria luuloja itsestään, ilman ristiä tämä hempeäkielinen vaeltaa lahkolaisten joukossa etsien uskolleen tunnustusta ja kirjoittaessaan vain voitelee "hunajalla" ruskeaa kieltään luulemalla olevansa uskon asioilla.>>>>>>>Vuosia sitten eräs pesä rikkoontui niin, että yksi poikanen putosi pesästä ja kuoli janoon ja ruuanpuutteeseen...
- Tapio522eikirj
ei nimmaria kirjoitti:
Tapio522, mitä Luukas tutki tarkasti? Tutkiko hän epäillen lähimmäistensä uskoa ja kertomuksia, vai tutkiko Jeesuksen muotoa, elämää ja tekoja tiedustellen heiltä, jotka olivat silminnäkijöitä tapahtumiin?
Sinä tutkit epäluulossa ja epäilyksen hengessä, Luukas tutki uskossa. Luukas kunnioitti lähimmäisiä ja uskalsi uskoa noiden kertomaan, mutta sinä et kunnoita, etkä uskalla uskoa uskovaisten kertomaan.>>> ei nimmaria:
"Sinä tutkit epäluulossa ja epäilyksen hengessä, Luukas tutki uskossa. Luukas kunnioitti lähimmäisiä ja uskalsi uskoa noiden kertomaan, mutta sinä et kunnoita, etkä uskalla uskoa uskovaisten kertomaan". - Tapio522eikirj
>>> ei nimmaria:
"Sinä tutkit epäluulossa ja epäilyksen hengessä, Luukas tutki uskossa. Luukas kunnioitti lähimmäisiä ja uskalsi uskoa noiden kertomaan, mutta sinä et kunnoita, etkä uskalla uskoa uskovaisten kertomaan".Huom! Linkki ei toimi.
- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal: "En tiedä mistä motiiveista sinä kuulustelet nimimerkki "ei nimmaria".
........Tulisi olla varovainen ettei lähde vääristä motiiveista "keskustelemaan" ja näin synnyttämään riitoja.Näyttää Tapio siltä että sinun ja Raamatussa esiintyvien tutkijoiden motiivit ovat erilaiset.
Minulla ei ole mitään aihetta epäillä "ei nimmaria" nimimerkin todistusta. Sillä minä tunnen Jeesusta sen verran että tiedän Hänelle olevan mahdollista tehdä sellaisia ihmeitä. Olen itsekin kokenut jotakin Hänen kanssaan. Sinä lähestyt "ei nimmaria" häntä kyseenalaistavalla tavalla ja se huomataan. Hän huomaa sen ja loukkaantuu siitä. Minä huomaan sen ja loukkaannun sinuun.
Tämä tekee sen että en vastaan sinulle sinun vaatimuksistasi yhteenkään kysymykseesi. Sinä riitelet koko ajan. Tämäkin viestisi mihin minä vastaan on sinun riitelyvíesti. Onko palstalla yhtäkään kirjoittajaa joka ei ole kokenut sinua riitapukariksi ja joka kokee keskustelut kanssasi mielekkääksi? Minä en usko sitä.
Sinä ja muutama muukin kirjoittaja olette sellaisia joita minä olen oppinut välttämään. Älä vastaa tähän jos pitää riidellä. - Tapio522eikirj
jaikali kirjoitti:
Näyttää Tapio siltä että sinun ja Raamatussa esiintyvien tutkijoiden motiivit ovat erilaiset.
Minulla ei ole mitään aihetta epäillä "ei nimmaria" nimimerkin todistusta. Sillä minä tunnen Jeesusta sen verran että tiedän Hänelle olevan mahdollista tehdä sellaisia ihmeitä. Olen itsekin kokenut jotakin Hänen kanssaan. Sinä lähestyt "ei nimmaria" häntä kyseenalaistavalla tavalla ja se huomataan. Hän huomaa sen ja loukkaantuu siitä. Minä huomaan sen ja loukkaannun sinuun.
Tämä tekee sen että en vastaan sinulle sinun vaatimuksistasi yhteenkään kysymykseesi. Sinä riitelet koko ajan. Tämäkin viestisi mihin minä vastaan on sinun riitelyvíesti. Onko palstalla yhtäkään kirjoittajaa joka ei ole kokenut sinua riitapukariksi ja joka kokee keskustelut kanssasi mielekkääksi? Minä en usko sitä.
Sinä ja muutama muukin kirjoittaja olette sellaisia joita minä olen oppinut välttämään. Älä vastaa tähän jos pitää riidellä.>>> jaikal: "Näyttää Tapio siltä että sinun ja Raamatussa esiintyvien tutkijoiden motiivit ovat erilaiset".
- Tapio522eikirj
Tapio522 kirjoitti:
>>>>>> ei nimmaria: "Jos sinun ystäväsi tai naapurisi kertoo tulleensa terveeksi, vaaditko heiltä todisteita, jopa lääkärintodistusta myöden, kuten teit minulle.
Jos vaadit, niin mitä ystäväsi, tai naapurisi sinusta ajattelevat. Ajattelevat ainakin, että sinä pidät heitä epäluotettavina valehtelijoina".>>>>>> Tapio522:
"Jos naapurini, jonka tunnen pienestä pitäen ja on esim. syntymästään saakka ollut täysin sokea ja hän huomenna tulee näkevänä luokseni; mikä syy minulla olisi epäillä hänen kohdallaan tapahtunutta ihmettä.
Sehän on kaikkien nähtävissä oleva asia, ILMEINEN IHME". - ei nimmaria
>>> jaikal: "Näyttää Tapio siltä että sinun ja Raamatussa esiintyvien tutkijoiden motiivit ovat erilaiset".
Mietippäs Tapio522 mitä sinun hyödyttää tarkemmin tutkia minua, tai Jeesusta, jos sinä et kerran usko. Jos sinussa on Pyhästä Hengestä jäännöskään jäljellä, niin sinä uskot ilman todisteita. Todisteet tulevat uskon myötä, eivät epäuskossa tehtyjen tutkimusten myötä. Muista, että minä en ole tehnyt näitä ihmeitä, jotka olen saanut kokea, vaan ne on tehnyt JEESUS.
Minulla olisi paljon kerrottavaa Jumalan elävyydestä ja niistä ihmeistä, joita olen saanut kokea, tai olla näkemässä, mutta epäuskon takia harvat kykenevät niihin uskomaan täällä netissä. Täällä missä elän, ei yksikään ole kiistänyt ihmeitä, jotka olen saanut kokea. Yksi pappi ei halunnut niistä puhua, ei kiistänyt, mutta ei halunnut keskustellakaan. Se johtui siitä, että ensimmäisen sairauden kohdatessani hän väitti minulle, että Jumala ei paranna enää tänään, vaikka paransikin alkuseurakunnan aikana. Olin kertonut hänelle, että Jumala kykenee parantamaan minut. Kun parannin jouluaattona, tuo pappi vältteli sen jälkeen minua ja jos kohtasimme, ei hän halunnut sanallakaan puhua asiasta. Tuon papin kohtalo on ollut vaikea. Hän on joutunut elämään erotettuna seurakunnasta ja perheestään. Esirukouksessani hän on.
Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä. ei nimmaria kirjoitti:
Mietippäs Tapio522 mitä sinun hyödyttää tarkemmin tutkia minua, tai Jeesusta, jos sinä et kerran usko. Jos sinussa on Pyhästä Hengestä jäännöskään jäljellä, niin sinä uskot ilman todisteita. Todisteet tulevat uskon myötä, eivät epäuskossa tehtyjen tutkimusten myötä. Muista, että minä en ole tehnyt näitä ihmeitä, jotka olen saanut kokea, vaan ne on tehnyt JEESUS.
Minulla olisi paljon kerrottavaa Jumalan elävyydestä ja niistä ihmeistä, joita olen saanut kokea, tai olla näkemässä, mutta epäuskon takia harvat kykenevät niihin uskomaan täällä netissä. Täällä missä elän, ei yksikään ole kiistänyt ihmeitä, jotka olen saanut kokea. Yksi pappi ei halunnut niistä puhua, ei kiistänyt, mutta ei halunnut keskustellakaan. Se johtui siitä, että ensimmäisen sairauden kohdatessani hän väitti minulle, että Jumala ei paranna enää tänään, vaikka paransikin alkuseurakunnan aikana. Olin kertonut hänelle, että Jumala kykenee parantamaan minut. Kun parannin jouluaattona, tuo pappi vältteli sen jälkeen minua ja jos kohtasimme, ei hän halunnut sanallakaan puhua asiasta. Tuon papin kohtalo on ollut vaikea. Hän on joutunut elämään erotettuna seurakunnasta ja perheestään. Esirukouksessani hän on.
Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä.Viestilläsi tahdot sanoa, että sinun parantumiskertomustasi on uskottava ikään kuin Jumalan sanana. Ellei sinun juttuusi usko, on se yhtä kuin kieltäisi uskonsa Jumalaan.
Toivottavasti minun lamppuni ei ikinä syty sellaiseen paloon, että minä sinun "ei-nimmaria" sanojasi sellaisenaan uskoisin.
Sinun sanomisiasi on koeteltava, 1.Tess.5:21. Ovathan oppisi muun muassa kasteesta ja erityisesti uudestisyntymisestä selvästi Jumalan Sanan vastaisia.- ei nimmaria
Viestilläsi tahdot sanoa, että sinun parantumiskertomustasi on uskottava ikään kuin Jumalan sanana. Ellei sinun juttuusi usko, on se yhtä kuin kieltäisi uskonsa Jumalaan.
Toivottavasti minun lamppuni ei ikinä syty sellaiseen paloon, että minä sinun "ei-nimmaria" sanojasi sellaisenaan uskoisin.
Sinun sanomisiasi on koeteltava, 1.Tess.5:21. Ovathan oppisi muun muassa kasteesta ja erityisesti uudestisyntymisestä selvästi Jumalan Sanan vastaisia.Lopeta Semer.Fidelis perässäni kulkeminen. Jumalan lapset tuovat sovituksen Sanaa ja aina Jumalalla on ollut täällä todistajansa. Lopunajalla eirttäin vahvat. Ei sinun tarvitse minua uskoa edes todistajaksi, mutta lopeta perässä kulkeminen ja halveeraaminen.
ei nimmaria kirjoitti:
Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä.>>> ei nimmaria: "Täällä missä elän, ei yksikään ole kiistänyt ihmeitä, jotka olen saanut kokea. Yksi pappi ei halunnut niistä puhua, ei kiistänyt, mutta ei halunnut keskustellakaan".
Viestilläsi tahdot sanoa, että sinun parantumiskertomustasi on uskottava ikään kuin Jumalan sanana. Ellei sinun juttuusi usko, on se yhtä kuin kieltäisi uskonsa Jumalaan.
Sinun sanomisiasi on koeteltava, 1.Tess.5:21. Ovathan oppisi muun muassa kasteesta ja erityisesti uudestisyntymisestä selvästi Jumalan Sanan vastaisia.>>>
S.F. :"Sinun (tark. ei nimmaria) sanomisiasi on koeteltava, 1.Tess.5:21.- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria: "Täällä missä elän, ei yksikään ole kiistänyt ihmeitä, jotka olen saanut kokea. Yksi pappi ei halunnut niistä puhua, ei kiistänyt, mutta ei halunnut keskustellakaan".
TapiO522, onko sinulla yhteystiedot Johannekseen, Matteukseen, Luukkaaseen, Markukseen Pietariin, Paavalin, Jaakobbiin ja Juudaan? Jos ei ole, niin miten voit uskoa heidän kertomaansa.
Luuletko sinä, että Jumalalla ei ole täällä tänään sovituksen Sanan tuojia? Eikö Hänellä ole työtovereita enää? Jos et usko Hänen työtovereitaan, niin sinä olet häviäjä, eivät Hänen työtoverinsa. Sinun ei ole pakko uskoa ihmisiin, mutta Jumalan Sanaan sinun on uskottava jos aioit kasvaa pelastukseen. Jumalan Sana kertoo tekevänsä ihmeitä ja jos et sitä usko, niin silloin olet osaton Jeesuksen tuomaan uskoon ja Jumalan antamaan uskonlahjaan. Jumala on tänään sama, kuin on aina ollut!
En aio jatkaa asiasta väittelemistä. Mieti sinä mihin uskot!
Vakuutan sinulle, että olen kertonut vain sen, minkä olen kokenut Jeesuksen kanssa. Koska olen Jumalan lapsi, on minulla oikea JUMALAN PELKO. ei nimmaria kirjoitti:
TapiO522, onko sinulla yhteystiedot Johannekseen, Matteukseen, Luukkaaseen, Markukseen Pietariin, Paavalin, Jaakobbiin ja Juudaan? Jos ei ole, niin miten voit uskoa heidän kertomaansa.
Luuletko sinä, että Jumalalla ei ole täällä tänään sovituksen Sanan tuojia? Eikö Hänellä ole työtovereita enää? Jos et usko Hänen työtovereitaan, niin sinä olet häviäjä, eivät Hänen työtoverinsa. Sinun ei ole pakko uskoa ihmisiin, mutta Jumalan Sanaan sinun on uskottava jos aioit kasvaa pelastukseen. Jumalan Sana kertoo tekevänsä ihmeitä ja jos et sitä usko, niin silloin olet osaton Jeesuksen tuomaan uskoon ja Jumalan antamaan uskonlahjaan. Jumala on tänään sama, kuin on aina ollut!
En aio jatkaa asiasta väittelemistä. Mieti sinä mihin uskot!
Vakuutan sinulle, että olen kertonut vain sen, minkä olen kokenut Jeesuksen kanssa. Koska olen Jumalan lapsi, on minulla oikea JUMALAN PELKO.Ei nimmaria, et siis suostu noudattamaan Raamatun ohjetta:
2. Kor. 13:1
"Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava".
Väität, että todistajia on. Miksi pidät heitä piilossa?ei nimmaria kirjoitti:
Lopeta Semer.Fidelis perässäni kulkeminen. Jumalan lapset tuovat sovituksen Sanaa ja aina Jumalalla on ollut täällä todistajansa. Lopunajalla eirttäin vahvat. Ei sinun tarvitse minua uskoa edes todistajaksi, mutta lopeta perässä kulkeminen ja halveeraaminen.
Minä seuraan Jeesusta, Pelastajaani.
Sinun kirjoituksiasi olen koetellut ja tulen koettelemaan Jumalan sanalla. Siinä en tee mitään väärää, en usko sitä.
Tarvitset ei-nimmaria kestäväisyyttä arvostelun suhteen. Tule alas jakkaraltasi, jolle olet noussut arvostelijoitasi syyttämään.
Jokaisen Herran todistajan on nöyrryttävä Sanan alle. Se on sinullekin parhaaksi, vaikka se ei lihaasi tyydytäkään.ei nimmaria kirjoitti:
Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä.>>>Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä
- Tapio522eikirj
jaikal kirjoitti:
>>>Epäusko, joka vaikuttaa ns. "uskovaisissa" on paljon pahempi ja vaarallisempi asia, mitä se on heille, jotka eivät ole uskovinaan. Jumalan kanssa ei pidä leikkiä. Häneen joko uskotaan, tai ei uskota. Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden. Heiltä puuttuu Pyhä Henki ja siksi heidän lamppunsa on pimeä
>>> ei nimmari: "Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden"
>>> ei nimmari: "Pahinta jälkeä täällä saavat aikaan fariseukset, jotka ovat uskovinaan ja jotka omaavat kirjanoppineisuuden"
>>>Fariseuksilla on nurja asenne syntisiä kohtaan!
- Sanan saattaja
Tapio 522 Miksi sinä käyt Jumalaa vastaan???
Millä tavoin sinä panet Jumalan vastaamaan omista teoistaan oletko sinä mielestäsi oikeuden mukainen?
Oletko mielestäsi oikealla tiellä, kun et usko ennenkuin näet?
Selainnen katsotaan sokeudeksi, joka Jumalan työtä arvostelee ja panee Jumalan ihmeet, ikäänkuin ihmisten edessä vahdottomien asioitten vaakakupiin.
Sinä kerrot olevan sinulla uskon missä se on???
Sinun tulee tarkastella itseäsi peilistä sieltä näet oman kuvasi onko se Jumalan kuvan kaltainen?
Miksi sorrut epäuskon tielle, eikö juuri tällainen ihminen, joka heikkoutta itsessään sanoo olevan on heikko uskossa. Mutta, joka tunustaa Kristuksen voiman elää siinä voimassa.
Jos sinussa olisi uskoa sinapinkaansiemenen vertaa sinä vuoria siirelisit.
Eikö, juuri epäusko ole Fariseulaisten uskoa? Siellä he Fariseukseukset Jeesuksen edessä seisoivat ja syyttivä Jeesusta ihmeteoista.
Tahdotko sinäkin seisoa heidän joukossaan karista poissa Jeesuksen avulla epäusko ja ryhddy uskovaksi.
Etkö tiedä, vain usko, joka on elävä Krisuksessa voi paljon. - Sanan saattaja
Millä tavoin sinä panet Jumalan vastaamaan omista teoistaan oletko sinä mielestäsi oikeuden mukainen?
Selainnen katsotaan sokeudeksi, joka Jumalan työtä arvostelee ja panee Jumalan ihmeet, ikäänkuin ihmisten edessä vahdottomien asioitten vaakakupiin.
Sinun tulee tarkastella itseäsi peilistä sieltä näet oman kuvasi onko se Jumalan kuvan kaltainen?
Miksi sorrut epäuskon tielle, eikö juuri tällainen ihminen, joka heikkoutta itsessään sanoo olevan on heikko uskossa. Mutta, joka tunustaa Kristuksen voiman elää siinä voimassa.
Eikö, juuri epäusko ole Fariseulaisten uskoa? Siellä he Fariseukseukset Jeesuksen edessä seisoivat ja syyttivä Jeesusta ihmeteoista.
Tahdotko sinäkin seisoa heidän joukossaan karista poissa Jeesuksen avulla epäusko ja ryhddy uskovaksi.
Etkö tiedä, vain usko, joka on elävä Krisuksessa voi paljon.Jatkan vielä voi teitä, jotka odottavat merkkiä taivasta sitä merkkiä ei tule.
Te epäuskoiset.
Ette te usko, vaikka joku vanhoista pofetoista tulisi teille todistamaan.
Nurja on tämä viimeinen sukupolvi he odottavat todistuksia kahden ja kolmen todistajan kanssa.
Raamatun Sanallla he koettelevat Puhdasta todisusta voi teitä, jotka luulette sillä epäuskolla voittavanne kunnian kruunun.
Epäusko ei vie taivasten valtakunnan tielle, sellaisella ihmisellä ei ole Pyhää Henkeä käytössään.
Hänetä puuttuu kaikki se usko, joka johdattaa elävän veden lähteelle.
Voi teitä te, nurja viimeinen sukupolvi ettekö tiedä puhdistus on alkanut seurakunnissa, niinkuin Ilmestys kirja kertoo näkeällä nähkää kuulemalla kulkaa.
Jokainen ihminen koetellan.
Jaakob 1: 2-4
Veljeni pitöäkää pelkenä iona että joudutte monenlaisiin koetuksiin.
Tietäen, että uskonne kestävyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyyyttä.
Ja kärsivällisyys tuottakoon täysellisen teon, että olisitte täydelliset ja eheät , ettekä missään puuttuvaiset.
12.. Autuas se mies, joka koetuksen kestä, sillä kun hänet on koeteltu on hän saavuttava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat.
Pavalin kirje Roomalaisille 5: 3-5
Jonka kautta me olemme uskomme saaneet pääsyn tähän armoon, jossa nyt olemme, ja meidän kerskautemme on Jumalan kirkauden toivo.
Eikä ainosataan se, että kerskautemme on myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä.
Mutta kärsivällisyys koetuksen kestämistämisen toivoa.
Mutta toivo ei saata häpeään; Sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka meille on annettu.
Timoteus 1 3: 8-10
Niin myöskin seurakunnan palvelijan tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttioita, ei häpeällisen voiton pyytäjijä.
Vaan selaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossaan.
Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, ja sitten palvelkoon, jos ovat nuhteettomat.
1 Petari 1: 6-7
Sen tähden riemuitse, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
Että teidän uskonne kestävyys koetuksissa havaitaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi, kuin kulta joka kuitenkin tulessa koetellan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen kristuksen ilmestyessä.
Sakaria 13: 9
Ja kolmannenosan minä vien tuleen; Minä sulatan heidät, niinkun hopea sulatetaan , koettelen heitä, niinkuin kultaa koetellan .
He huutavan avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille.
Minä sanon: "Se on minun kansani. "
Ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."
Malakia 3: 1-4
Katso minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni, ja äkisti on tuleva tempeliinsä Herra, jota te etsitte ja liiton enkeli, jota te halajatte, Katso hän tulee , sanoo Herra Seebaot.
Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?
Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja pesiän saippua.
Ja hän istuu ja sulattaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat,
saa puhtaiksi, kun kullan ja hopean,
ja sen he tuovat Herrallae uhrilahjoja vanhurskaudesta.
Ilmestyskirja 1 7- 8
Katso, hän tulee pilvessä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessaan. Totisesti aamen.
Minä olen A ja O sanoo Herra Jumala, joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. jaikal kirjoitti:
Jaikal kysyi:
"Miksi tulla uskoon jos uskovakin on syntinen?"
Vastaus:
Siksi että uskova saa armon Jeesuksen sovitustyön kautta, vaikka onkin syntinen.
Puhdas pulmunen ei edes osaa pyytää armoa, vaan rukoilee niinkuin fariseus.
Luk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Publikaani rukoili: Jumala ole minulle syntiselle armollinen.
Ja meni vanhurskaan kotiinsa, tuo toinen ei.
Et taida ollenkaan ymmärtää tätä tekstiä. Sillä sinähän pidät itseäsi yhtä puhtaana ja viattomana kuin Jeesus oli eläessään.
Mihin tarvitset armoa, kun Jumalan "näkökannalta" olet synnitön, niinkuin sanot.
Kehoittaisin sinua puhumaan avain omalta näkökannaltasi.
Synnittömiä me olemme vasta kun olemme saavuttaneet uskon päämäärän, pelastuksen. Ja päässeet taivaan kotiin ja ikuiseen elämään.
Korosta sinä vain puhtauttasi Jumalan kasvojen edessä. Ja kiitä siitä, että Jumala ei näe sinun syntejäsi, koska katsoo sinua Jeesuksen kautta.
Itse puolestani kiitän Jumalaa siitä, että hän on lähettänyt Jeesuksen Kristuksen sovittamaan syntini, minunkin syntisen pelastukseksi.
Onneksi olen armosta pelastettu. Ja uskosta, en omilla teoillani, enkä luuloillani omasta synnittömyydestäni.
Rom 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Rom 7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Ja siksi joudun aina rukoilemaan armoa.- Sanan saattaja
Jonah kirjoitti:
Jaikal kysyi:
Vastaus:
Siksi että uskova saa armon Jeesuksen sovitustyön kautta, vaikka onkin syntinen.
Luk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
Et taida ollenkaan ymmärtää tätä tekstiä. Sillä sinähän pidät itseäsi yhtä puhtaana ja viattomana kuin Jeesus oli eläessään.
Mihin tarvitset armoa, kun Jumalan "näkökannalta" olet synnitön, niinkuin sanot.
Synnittömiä me olemme vasta kun olemme saavuttaneet uskon päämäärän, pelastuksen. Ja päässeet taivaan kotiin ja ikuiseen elämään.
Korosta sinä vain puhtauttasi Jumalan kasvojen edessä. Ja kiitä siitä, että Jumala ei näe sinun syntejäsi, koska katsoo sinua Jeesuksen kautta.
Itse puolestani kiitän Jumalaa siitä, että hän on lähettänyt Jeesuksen Kristuksen sovittamaan syntini, minunkin syntisen pelastukseksi.
Onneksi olen armosta pelastettu. Ja uskosta, en omilla teoillani, enkä luuloillani omasta synnittömyydestäni.
Rom 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
Rom 7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Ja siksi joudun aina rukoilemaan armoa.Voi sinua Jonah kuinka kasimielinen olet et halkoa omassa silmäsi näe.
Luuletko sillä jotakin voittavasi, kun halveksit toisten uskoa.
Luuletko sinä siitä kiitoksen saavasi ylhäältä, että yrität toisen uskoa halventaa.
Montako kertaa sinä syylistytkään toisten halventamiseen.
Ei sinun uskosi nouse sieltä alhaata mihinkään, vaikka sinä itse omilla voimilla yrität nostaa.
Kyllä Herra katsoo ensin sinun tekojasi, jotka ovat alhaisiksi punnittu.
Oletko joskus saanut ylhäältä luvan nuhdella? Tiedätkö, että tähän tehtävään Jeesus kouluttaa omat työntekijät.
Oletko nostanut itsesi korokkeelle tiedätkö se, joka itsensä ylentää se alennetaan. jaikal kirjoitti:
>>> jaikal: "He estelevät opettaen että olet syntinen
ja sellaisena pysyt. Usko Jeesukseen ei
muuta asemaasi Jumalan edessä ollenkaan".Sanan saattaja kirjoitti:
Etkö tiedä, vain usko, joka on elävä Krisuksessa voi paljon.>>> Sanan saattaja: "Oletko mielestäsi oikealla tiellä, kun et usko ennenkuin näet?
Voi sinua Jonah kuinka kasimielinen olet et halkoa omassa silmäsi näe.
Luuletko sillä jotakin voittavasi, kun halveksit toisten uskoa.
Luuletko sinä siitä kiitoksen saavasi ylhäältä, että yrität toisen uskoa halventaa.
Montako kertaa sinä syylistytkään toisten halventamiseen.
Ei sinun uskosi nouse sieltä alhaata mihinkään, vaikka sinä itse omilla voimilla yrität nostaa.
Kyllä Herra katsoo ensin sinun tekojasi, jotka ovat alhaisiksi punnittu.
Oletko joskus saanut ylhäältä luvan nuhdella? Tiedätkö, että tähän tehtävään Jeesus kouluttaa omat työntekijät.
Oletko nostanut itsesi korokkeelle tiedätkö se, joka itsensä ylentää se alennetaan.>>>
Sanan saattaja: "Oletko nostanut itsesi korokkeelle tiedätkö se, joka itsensä ylentää se alennetaan.
Luuletko sillä jotakin voittavasi, kun halveksit toisten uskoa".Tapio522 kirjoitti:
>>>
Sanan saattaja: "Oletko nostanut itsesi korokkeelle tiedätkö se, joka itsensä ylentää se alennetaan.
Luuletko sillä jotakin voittavasi, kun halveksit toisten uskoa"....jatkan...
Eikö ole myöskin mahdotonta ja vastenmielistä synnitömänä rukoilla : "Anna meidän syntimme anteeksi,..."?
(- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> Sanan saattaja: "Oletko mielestäsi oikealla tiellä, kun et usko ennenkuin näet?
Jos sinä olisit Jumalan kasvattama, Pyhän Hengen täyteinen niin sinä tunnistaisit samassa Hengessä elävät. Nyt sinä et tunnista Jaikalia, etkä minua rehellisiksi Jumalan lapsiksi, vaan tunnistat Jonahin ja Semperi.Fidelesin veljiksisi.
Semer.Fidelis kertoo tutkineensa minua Jumalan Sanalla. Mitä hän on tehnytkään. Hän on syyttänyt ja valehdellut veljensä Jonahin kanssa kauan. Kaiken sen, minkä olen Raamatun Sanan, eli Jeesuksen opetuksen mukaan kirjottanut, ovat nuo kaksi kanssasi samanmielistä kääntäneet minua vastaan.
He syyttävät minua sen takia, että he eivät sinun tavallasi tunnista minua. Minussa ei ole fariseuksen henkeä, vaan olen saanut armosta kasvaa Jumalan Sanan tuntemiseen ja saanut Hänen Henkensä ja siksi he minua vihaavat.
Sinä Tapio522. odotat, että minä tulisin julki tällä palstalla, jolla olen joutuntu Jeesuksen nimen tähden pilkatuksi. Sinä odotat todistuksia koska uskosi ei kanna alkeisvoimien yläpuolelle Herran luokse, jossa saisit todistukset.
Aivan varma on se, että jos toisin tänne vaatimasi lääkärintodistukset, sinä keksisit muuta, jolla saisit kumottua Jeesuksen Parantajana toimisen tässä meidän ajassamme. Uskosi ei riitä alkeisvoimista irtaantumiseen ja se on vakva asia. Voit kyllä tuoda Raamatun Sanaa miten paljon tahansa, mutta jos et ole saanut Pyhän Hengen ja Sanan liittoa, niin Sana on sinulle sana ja kuollut kirjain.
Olet valvomuuttasi mennyt joukkoon, jossa ei ole lakia ja jossa voidaan sen takia jatkakaa loputonta valehtelemista ja syyttämistä. Valehteleminen ja syyttäminen puetaan valkeuden kaapuun ja siksi moni valvomaton lankeaa heidän joukkoonsa. - ei nimmaria
Jonah kirjoitti:
Jaikal kysyi:
Vastaus:
Ja siksi joudun aina rukoilemaan armoa.Älä valehtele Jonah. Jumala ei ole luvannut ottaa Jumalan valtakuntaan syntisiä, vaan pyhät. Ketkä ovat pyhiä? Pyhiä ovat Jeesukseen uskovat, jotka tekevät Jeesuksen opetuksen ja käskyn mukaan. Jeesus on Vanhurskas Jumalan Sana, joka pyhittää Häneen uskovat.
Sinä luulet, että sinä pelastut synteinesi ja siksi sinä et tee parannusta. Parannuksen tehneillä on Jeesuksen vahvistama laki. Sinulta se puuttuu. Olet joutunut vakavaan harhaan. - ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>>
Luuletko sillä jotakin voittavasi, kun halveksit toisten uskoa".Tapio522, tästä on puhuttu aikaisemminkin: Fariseukset ja publikaanit eivät peri Jumalan valtakuntaa, jos eivät tee parannusta. Publikaanilla on toki mahdollisuus parannuksen tekemiseen, koska hän näkee syntinsä, mutta fariseuksille se on mahdotonta.Fariseukset eivät tiedä olevansa syntisiä.
ei nimmaria kirjoitti:
Jos sinä olisit Jumalan kasvattama, Pyhän Hengen täyteinen niin sinä tunnistaisit samassa Hengessä elävät. Nyt sinä et tunnista Jaikalia, etkä minua rehellisiksi Jumalan lapsiksi, vaan tunnistat Jonahin ja Semperi.Fidelesin veljiksisi.
Semer.Fidelis kertoo tutkineensa minua Jumalan Sanalla. Mitä hän on tehnytkään. Hän on syyttänyt ja valehdellut veljensä Jonahin kanssa kauan. Kaiken sen, minkä olen Raamatun Sanan, eli Jeesuksen opetuksen mukaan kirjottanut, ovat nuo kaksi kanssasi samanmielistä kääntäneet minua vastaan.
He syyttävät minua sen takia, että he eivät sinun tavallasi tunnista minua. Minussa ei ole fariseuksen henkeä, vaan olen saanut armosta kasvaa Jumalan Sanan tuntemiseen ja saanut Hänen Henkensä ja siksi he minua vihaavat.
Sinä Tapio522. odotat, että minä tulisin julki tällä palstalla, jolla olen joutuntu Jeesuksen nimen tähden pilkatuksi. Sinä odotat todistuksia koska uskosi ei kanna alkeisvoimien yläpuolelle Herran luokse, jossa saisit todistukset.
Aivan varma on se, että jos toisin tänne vaatimasi lääkärintodistukset, sinä keksisit muuta, jolla saisit kumottua Jeesuksen Parantajana toimisen tässä meidän ajassamme. Uskosi ei riitä alkeisvoimista irtaantumiseen ja se on vakva asia. Voit kyllä tuoda Raamatun Sanaa miten paljon tahansa, mutta jos et ole saanut Pyhän Hengen ja Sanan liittoa, niin Sana on sinulle sana ja kuollut kirjain.
Olet valvomuuttasi mennyt joukkoon, jossa ei ole lakia ja jossa voidaan sen takia jatkakaa loputonta valehtelemista ja syyttämistä. Valehteleminen ja syyttäminen puetaan valkeuden kaapuun ja siksi moni valvomaton lankeaa heidän joukkoonsa.>>> ei nimmari:
"Sinä Tapio522. odotat, että minä tulisin julki tällä palstalla, jolla olen joutuntu Jeesuksen nimen tähden pilkatuksi.
Sinä odotat todistuksia, koska uskosi ei kanna alkeisvoimien yläpuolelle Herran luokse, jossa saisit todistukset".ei nimmaria kirjoitti:
Olet valvomuuttasi mennyt joukkoon, jossa ei ole lakia ja jossa voidaan sen takia jatkakaa loputonta valehtelemista ja syyttämistä. Valehteleminen ja syyttäminen puetaan valkeuden kaapuun ja siksi moni valvomaton lankeaa heidän joukkoonsa.>>> ei nimmaria:
"Jos sinä olisit Jumalan kasvattama, Pyhän Hengen täyteinen niin sinä tunnistaisit samassa Hengessä elävät. Nyt sinä et tunnista Jaikalia, etkä minua rehellisiksi Jumalan lapsiksi, vaan tunnistat Jonahin ja Semperi.Fidelesin veljiksisi".- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> jaikal: "He estelevät opettaen että olet syntinen
ja sellaisena pysyt. Usko Jeesukseen ei
muuta asemaasi Jumalan edessä ollenkaan".Raamattu ei kerro publikaanin meneen kotiinsa vanhurskautettuna, kuten sinä Tapio522 väität. Raamattu kertoo hänen menneen vanhurskaampana, koska hän uskoi mitä Jumala opettaa ja ilmoittaa. Se ei ole vanhurskautuminen ja pyhittyminen, vaan se on alku parannukselle. Jumalan Sana alkaa alusta asti vanhurskauttaa heitä, jotka uskovat Sanaan. Jeesus johdattaa ihmisen ristille parannuksen tekoon, sillä sille ristille Hänet naulattiin lihansa päivinä meidän syntiemme sovitukseksi ja sille ristille on jokaisen jätettävä synnit. Ahtaasta portista eivät mene laittomat.
Publikaanit ja portot saavat tehdä parannuksen ja heillä on mahdollisuus siihen, koska he näkevät syntisyytensä ja uskovat Jumalan Sanaan. Porttoina ja publikaaneina he eivät mene Jumalan valtakuntaan, vaan vain parannuksen kautta ja publikaanin ja porton hengen hyljänneenä.
Matteus 21
29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet. - ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria:
"Jos sinä olisit Jumalan kasvattama, Pyhän Hengen täyteinen niin sinä tunnistaisit samassa Hengessä elävät. Nyt sinä et tunnista Jaikalia, etkä minua rehellisiksi Jumalan lapsiksi, vaan tunnistat Jonahin ja Semperi.Fidelesin veljiksisi".Tapio522, miksi olet ajautunut joukkoon, joka kaikessa vääristää Jumalan Sanaa ja opetuksia?
Tässä vastine äsken ylempänä kirjoittamaasi väitteeseen, että publikaani meni vanhurskautettuna kotiinsa:
Raamattu ei kerro publikaanin meneen kotiinsa vanhurskautettuna, kuten sinä Tapio522 väität. Raamattu kertoo hänen menneen vanhurskaampana, koska hän uskoi mitä Jumala opettaa ja ilmoittaa. Se ei ole vanhurskautuminen ja pyhittyminen, vaan se on alku parannukselle. Jumalan Sana alkaa alusta asti vanhurskauttaa heitä, jotka uskovat Sanaan. Jeesus johdattaa ihmisen ristille parannuksen tekoon, sillä sille ristille Hänet naulattiin lihansa päivinä meidän syntiemme sovitukseksi ja sille ristille on jokaisen jätettävä synnit. Ahtaasta portista eivät mene laittomat.
Publikaanit ja portot saavat tehdä parannuksen ja heillä on mahdollisuus siihen, koska he näkevät syntisyytensä ja uskovat Jumalan Sanaan. Porttoina ja publikaaneina he eivät mene Jumalan valtakuntaan, vaan vain parannuksen kautta ja publikaanin ja porton hengen hyljänneenä.
Matteus 21
30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet. ei nimmaria kirjoitti:
Raamattu ei kerro publikaanin meneen kotiinsa vanhurskautettuna, kuten sinä Tapio522 väität. Raamattu kertoo hänen menneen vanhurskaampana, koska hän uskoi mitä Jumala opettaa ja ilmoittaa. Se ei ole vanhurskautuminen ja pyhittyminen, vaan se on alku parannukselle. Jumalan Sana alkaa alusta asti vanhurskauttaa heitä, jotka uskovat Sanaan. Jeesus johdattaa ihmisen ristille parannuksen tekoon, sillä sille ristille Hänet naulattiin lihansa päivinä meidän syntiemme sovitukseksi ja sille ristille on jokaisen jätettävä synnit. Ahtaasta portista eivät mene laittomat.
Matteus 21
32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.>>> ei nimmaria:
"Raamattu ei kerro publikaanin meneen kotiinsa vanhurskautettuna, kuten sinä Tapio522 väität. Raamattu kertoo hänen menneen vanhurskaampana,...".- ei nimmaria
Tapio522 kirjoitti:
>>> ei nimmaria:
"Raamattu ei kerro publikaanin meneen kotiinsa vanhurskautettuna, kuten sinä Tapio522 väität. Raamattu kertoo hänen menneen vanhurskaampana,...".Tapio522
Luukas 18
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Tuossa Jeesus kertoo, että publikaani meni kotiinsa VANHURSKAAMPANA kuin se toinen. Toinen ei tunnista, eikä tunnusta syntejään ja toinen tunnistaa ja tunnustaa. Publikaani tunnisti ja tunnusti syntisyytensä, mutta toinen ei.
Jeesus tekee publikaanin ja porton saman arvoisiksi ihmisiksi. Heille molemmille on langennut armo, jossa he saavat parannuksentien kautta kasvaa vapauteen. He eivät saa, jotka eivät tunnusta syntejään, sillä he eivät ymmärrä olevansa syntisiä.
Jumalan armo tosin kohtaa ihmistä, mutta monet lähtevät armosta pois ja näin kylvetty siemen ei pääse juurtumaan, eikä Sana kasvattamaan pelastukseen.
Älä vääristele Jeesuksen opetuksia. Jeesus sanoo, että tehkää lähimmäisillenne se, mitä toivotte itsellenne tehtävän. Tuossa täyttyy laki, mutta syntiset eivät sitä tahdo tehdä, eivätkä tahdo lain täyteyteen. Parannuksen teheneet eivät ole laittomia, sillä he ovat muuttaneet mielensä Jumalan Sanan mukaiseksi.
Jos uskovainen lankeaa, niin hän EI TEE SITÄ TAHALLAAN ja siksi hän saa nousta jälleen. - Sanan saattaja
Tapio522 kirjoitti:
>>> Sanan saattaja: "Oletko mielestäsi oikealla tiellä, kun et usko ennenkuin näet?
Tapio 522 Minä uskon Jeesukseen Kristukseen täydestä sydämestäni minulle ei tarvitse todistaa kahden todistajan kautta ihme tekoja Joata kunnia kuuluu Jeesukselle yksin.
Minulle ei tarvitse tuoda näytille lääkärin todistusta.
Minullekin on tapahtunut usein ihmeitä ja minä olen ottanut vastaan nee kiitoksella ja antanut kaiken kunnian ylhäälle.
Jeesus timii tänäpäivänä hän parantaa synneist pyykeen alueelta ja ruumiinalueeta.
Minulla on ruumiin alueen ihmeitä tapahtunut viimeksi viime marraskuussa ja tammikuussa.
Niistä ei sen enempää koska olen sen aijemin netissä todistanut.
Tapio usko sinulta puuttuu ja sitähän saa, kun anoo.
- Sanan saattaja
Seiso suraryhtisenä paikoillasi Tapio 522
Sellaisia ihmisiä tarvitaan vain Jumalan työhön, jotka ovat oikeuden mukaisia ja puolustavat Jumalan puhdsta evankeljumia.
Hylkää kaikki sellainen joista saat nuhdetta sillä Jumala ei turhasta nuhtele.
Tiedätkö mitänkä suurta vahinkoa Semperi on tehnyt vastustaessaan Jumalan evankeljumin läviämisen esteenä olessaan.
Seillainen ihminen saa olla Jumalan edessä ja vastata hänelle omista teoistaan Semperi on sellaisessa tilassa.
Sinua varoitan hänetä koska uskosi on sinulle kallis siksi pudista jalkasi, ettet saastuttaisi pyhää maata.
Jeesus siunaa oikeamielist teot ja niiden teot jotka uskovat Ramatun Sanaan elävänä uskona.
Jeesus elää kaikkien niiden sydämessä, jotka seiovat ryhdikkäänä uskoen Sanaan.
Ja sellaisia työmiehiä hän ei tarvitse, jotka siunavat synnin.Anteeksi, että sinun silmissäsi niin saastaisena ;)) rohkenen muutaman rivin naputella sinun armollisten kasvojesi eteen.
Eli rohkeasti asiaan; tiedätkö, minulla on vapaa ja iloinen olo.
Kiitän siitä vapaudesta ja ilosta yksinomaan, siis VAIN ja ainoastaan minun Herraani ja Vapahtajaani, Jeesusta Kristusta. HÄN on minun pelastukseni Kallio, Hän on minun vapauteni ja sovitukseni Isän edessä, Hän on minun Hyvä Paimeneni.
Ja vielä yksi (1) asia:
Minä haluan olla se kaikkein viimeinen henkilö, joka vastustaisi Jumalan sanan ja evankeliumin saattamista ihmisille tiedoksi.
Parasta mitä tiedän omalle kohdalleni voivan sattua, on saada olla todistajana ja palvelijana Jumalan valtakunnan työssä.
Parhain terveisin, aina innokkaana Totuuden puolesta!
SF- Apostoli vastaa että
Anteeksi, että sinun silmissäsi niin saastaisena ;)) rohkenen muutaman rivin naputella sinun armollisten kasvojesi eteen.
Eli rohkeasti asiaan; tiedätkö, minulla on vapaa ja iloinen olo.
Kiitän siitä vapaudesta ja ilosta yksinomaan, siis VAIN ja ainoastaan minun Herraani ja Vapahtajaani, Jeesusta Kristusta. HÄN on minun pelastukseni Kallio, Hän on minun vapauteni ja sovitukseni Isän edessä, Hän on minun Hyvä Paimeneni.
Ja vielä yksi (1) asia:
Minä haluan olla se kaikkein viimeinen henkilö, joka vastustaisi Jumalan sanan ja evankeliumin saattamista ihmisille tiedoksi.
Parasta mitä tiedän omalle kohdalleni voivan sattua, on saada olla todistajana ja palvelijana Jumalan valtakunnan työssä.
Parhain terveisin, aina innokkaana Totuuden puolesta!
SFno alahan siitä julistamaan parannusta ihmisille ja kehota heitä luopumaan synneistä ja aloita vaikka "amatsooneista" joita ympärilläsi liehuu lihassa ja hekumassa.
Puhut kuin joku hempeä hempukka tai kollikka haluistasi mutta halusi tiedetään vaan pakenet ristiä kuten lahkolaiset kaikkialla.
Sinulla on vapaus niistä moninaisista ahdistuksista mutta tuleman pitää?
>>>> Sanan saattaja: "Hylkää kaikki sellainen joista saat nuhdetta sillä Jumala ei turhasta nuhtele".
- Sanan saattaja
Selaiset ihmiset, jotka ovat ottaneet opin Jeesuksen käskystä rakkauden laista.
Sellaiset uskovat, jotka rakentavat Jumalan vatakuntaa ovat oikealla tiellä.
Moni täällä heittelee nuhteita ja luulee olevansa itse oikeassa, mutta ellei se perustu Jumalan Sanan on se ihmis oppi.
Ihmis oppi on kotoisi jostain muusta kirjallisuudesta, kun Raamatusta.
Raamatun kautta, vain voimme saada putaan opin.
Sellaiset nuhteet, jotka ovat ihmisenopetukseksi sillätavoin, että ne kasvattavat Jeesuksen ja Sanan tuntemuksessa ja ovat kavauksi ovat oikeita.
Täällä on paljon selaisia ihmisiä opettamassa, joita Jumala ei ole opettajaksi kasvattanutkaan.
Paljon sellaisia astioita, jotka ovat sisältä saastuneia ja jakavat sitä saastunutta oppia muille sekannuttaen Jumalan omien uskon.
Hajannus tapahtuu seurakunnissa sissällä ja nyt on tullut aika, jolloin Jumalan mitta on tullut täyteen ja sellaist hajottajat eristetään itse vastaamaan teoistaan Jumalan edessä.
Tiedän sen Tapio 522, että sinunkin opin ajossasi on sekaoppia siksi sinua kehoitan menemään Sanan ääreen.
Tiedän sen myös, että olet paljon elämäsi aikana kärsinyt ja kaikki tämä kärsimys on opin tie, jonka joudut käymään oman uskosi kirkastumisen tähden.
Sanan ääressä rukouksessa Herra sinulle kirkastakoon kuka on oikessa ja kuka väärässä.
Jeesus yksin näkee sydämet ja tuntee omansa siksi jokainen, joka nöyrtyy täällä ajassa hänen elävästi uskoen hän siunaa ja antaa uuden käänteen hänen elämäänsä. - Sanan saattaja
Moni täällä heittelee nuhteita ja luulee olevansa itse oikeassa, mutta ellei se perustu Jumalan Sanan on se ihmis oppi.
Sellaiset nuhteet, jotka ovat ihmisenopetukseksi sillätavoin, että ne kasvattavat Jeesuksen ja Sanan tuntemuksessa ja ovat kavauksi ovat oikeita.
Täällä on paljon selaisia ihmisiä opettamassa, joita Jumala ei ole opettajaksi kasvattanutkaan.
Paljon sellaisia astioita, jotka ovat sisältä saastuneia ja jakavat sitä saastunutta oppia muille sekannuttaen Jumalan omien uskon.
Hajannus tapahtuu seurakunnissa sissällä ja nyt on tullut aika, jolloin Jumalan mitta on tullut täyteen ja sellaist hajottajat eristetään itse vastaamaan teoistaan Jumalan edessä.
Tiedän sen Tapio 522, että sinunkin opin ajossasi on sekaoppia siksi sinua kehoitan menemään Sanan ääreen.
Tiedän sen myös, että olet paljon elämäsi aikana kärsinyt ja kaikki tämä kärsimys on opin tie, jonka joudut käymään oman uskosi kirkastumisen tähden.
Sanan ääressä rukouksessa Herra sinulle kirkastakoon kuka on oikessa ja kuka väärässä.
Jeesus yksin näkee sydämet ja tuntee omansa siksi jokainen, joka nöyrtyy täällä ajassa hänen elävästi uskoen hän siunaa ja antaa uuden käänteen hänen elämäänsä.Jatkan vielä
Vapaa tahto on annettu jokaiselle, kuka tahtoo antaa Jeesukselle ainoastaa kavattamisen mahdollisuuden hän voi kasvaa ja juurtua Kristukseen.
Silloin vasta voi tulla syvällisesti uskon varmuuteen ja pysyä ryhdikkänä.
Sillon, kun ottaa itseensä kaiken sen myöskin, joka vääryydessä tulee nuhteina ei ole ksvanut tarpeeksi syvästi Jeesuksen rakkauteen.
Ihminen avartuu uudesti syntyessään ylhäältä hän opii näkemään minkälainen on nuhtelian motiivi, eikä ota enään kasvamattomien nuhteita ja suutu niistä, vaan antaa ne suoraan Jeesukselle ja hyväksyy itsekunkin kasvamattomuuden.
Uskoo siihen, että ylhäältä kirkastetaan, vain ne asiat, jotka itsekullekin on kasvuksi tarkoitettu.
Kaikki eivät voi ymärtää kaikkea siksi onkin hyvä jättää asiat Herralle.
Tähän kaikeen kasvaa, kun antautuu täysin Herran kavatettavaksi. Sanan saattaja kirjoitti:
Jeesus yksin näkee sydämet ja tuntee omansa siksi jokainen, joka nöyrtyy täällä ajassa hänen elävästi uskoen hän siunaa ja antaa uuden käänteen hänen elämäänsä.>>> Sanan saattaja: "Tiedän sen Tapio 522, että sinunkin opin ajossasi on sekaoppia siksi sinua kehoitan menemään Sanan ääreen".
- body
" miten meidän tulee suhtautua toisinajatteljoihin.." oli otsake.
mutta hellareille se on tosi vaikeaa, sillä ovat aina oikeassa ja vielä aina oikeassa uskossa. - Sanan saattaja
Hei Tapio 522
Elävä usko sinulta puuttuu vielä se on lapsenmielinen usko ja ojentautuminen sitä kohden mikä ei näkyväistä ole.
Jumala voima, joka annetan ylhäältä lahjaksi ilman ansiota se vie perille lupaukset ja rukoukset.
Rukoukset, jotka rukoillaan Jeesuksen nimessä Isämeidän rukouksessa tulevat kuulluksi taivaassa.
Tärkeää on myös se, että uskoo jo saanesa sen mitä anoo ja kiitää.
Rukole elävää uskoa ja sen kautta tulevaa tervehdyttävää voimaa.
Herra antaa lupaksia, mutta ne tulevat Herran ajalla, älä rupea miettimään mielessäsi miksi tuo ja tuo asia ei toteudu, vaan uskossa kiitä ja usko saanesi se, vakka lupaus toteutuu vuosienkin päästä.
Minäkin olen saanut lupausia, joihin on menyt vuosia ja joskus kymmeniä vuosia. Jeesus ei lupaustaan petä.
Sen tähden käskin sinun mennä Sanan ääreen, että Sana tulisi eläväksi sydämessäsi ja uskossa. Pyhä Henki pääsisi vaikuttamaan sydämessäsi ja alkaisit kasvaa Sanan mukaisesti.
Raamattu on elävä Sana, eikä siltä tule ottaa vaan niitä sanoja, jotka itseä miellyttää, vaan myöskin ne nuhteen sanat tulisi käydä lävitse.
Tunnista itsessäsi olevat synnit ja synti kerrallan mene Jeesuksen eteen ja tunnusta ne. Sillä vajavaisena ihmisenä voit olla täysin rehellinen Herrasi edessä.
Sitten, kun olet juurtunut kokosydämestäsi Kristukseen saat voiman vastustaa syntiä ja tunnet itsesi vapaaksi ja tulet Pyhän Hengen opettamaksi.
Jeesus sinatkoon sinua ja vahvistakoon sinua antakoon sinulle ylhäältä sen Herutensa ja rikkokoon sen pinen kuvan, joka Kristuksesta olet muodostanut ja näytäköön sinulle, että hän on suuri Kunian Kunigas Herrojen Herra Kaikkivoipa Aamen. - Jymyhunaja
Nalle saa valtavan suuret jymyvoimat isoäitinsä Augusta Beatan valmistamasta jymyhunajasta.
(viesti)
Varmaankin vastakkaisajattelemalla; toki löytyy seurakunnastakin niitä jotka vartoivat toisten ajatuksia. Kommunistisen tai diktatuurisen teesin mukaan toisinajattelija toimitetaan vankeuteen tai Siperiaan. Demokratiassa on puhevapaus, siis saamme ilmaista itseämme vapaasti. Seurakunnassa esiintyy ajattelun vartointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734