Suutun todella helposti. Jos joku pienikin asia tökkii tai ei toimi kuten haluaisin menetän hermoni tyystin. joskus olo tilani on muuten vain erittäin kiukkuinen, en tiedä aina edes syytä, teksii mieli huutaa ja röyhätä. Olen syönyt nyt masennuksen takia cipralexia 15mg jo puolentoista vuoden ajan. Lääkitys on auttanut ainakin siltä osin etten enää murehdi asioita entiseen tapaan vaan saan katkastua synkät ajatuskierteet. Mutta raivareita saan ihan entiseen tapaan.
Yleensä vielä puran raivoani siskooni, hän on vähän rasittava luonne joten hänen seurassaan raivostun usein. Jälkeen päin aina hävettääkin ravopurkaukseni ja se että olen pahoittanut siskoni mielen ja ylensä aivan turhaan.
Mun on myös aina ollut kovin vaikea keskittyä. Kouluaikanakin en pystynyt keskittymään tuntiopetukseen en sen takia ettenkö olisi tajunnu enemminkin päin vastoin. En pysty nykyäänkään kuuntelemaan kavereiden parisuhde ongelmia yms. koska enemmänkin alkaa vaan suututtamaan. Yleensä annan mennä vain toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mulle on aika usein suututtu kun en kuuntele mitään...
raivokohtaukset
5
420
Vastaukset
- .............
Oletko jatkuvasti samanlainen vai ilmeneekö kiukkuisuus kausittain?
- aloittajaaaaa
yleensä jatkuvasti... mutta jos on jotain erityistä mikä painaa päälle niin silloin olen todella kiukkuinen...
- ..................
aloittajaaaaa kirjoitti:
yleensä jatkuvasti... mutta jos on jotain erityistä mikä painaa päälle niin silloin olen todella kiukkuinen...
Sillä vain ajattelin kysyä, että kiukkuisuus ja raivokohtaukset voivat joskus liittyä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, eli bipolaarisuuteen. Yleensähän ajatellaan, että siinä syvät masennukset ja ylioptimistiset ja vauhdikkaat maniajaksot vuorottelevat, mutta raivokohtaukset ja kiukkuisuus ovat myös oireita, ikään kuin sen kaksisuuntaisuuden toista laitaa, jossa yleensä menee lujaa ja olo on mitä mainioin.
Mutta sinulla ei ilmeisesti tällaisesta ole kyse.
- raivoa on
toisinaan pakko saada purkaa, mutta ei eläviin olentoihin. Tekee niin hyvää antaa kaikki ranteesta irti silloin kun palaa käämit, siis esineihin. Toinen tapa on huuuuutaaaaa. Minulla menee HERMO jos asiat tapahtuu hitaalla tempolla. Järki lähtee päästä varsinkin jos tietokone tökkii. Normaalia se on että tunnetilat vaihtelee. Silti, mihinkään elävään ei saa pahaa oloa purkaa. Minä toivon että kaikki häipyy silmien edestä pois kun "kohtaus" tulee ja mielellään kaikki kai lähteekin... Purkauksen jälkeen olo on taas kummasti keveämpi.
- vaikeaa29
Tuo on masennuksen oire. Itselläni noita raivareita on erityisesti kun nukun huonosti ja masentuneena siis. En tiedä mikä siihen auttaa, muu kuin se että yrität rauhoittaa elämäsi ja yrittää minimoida stressitekijöitä. Tietysti armollisuus itsellesi mutta tämä onkin vaikeampi juttu. Luulen että raivareita saavat ihmiset vaativat itseltään paljon. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750