Ajattelin täältä äitien palstalta kysyä vinkkiä siihen mikä voisi helpottaa 1,3 vuotiaan tytön oloa =( Peppu siis aivan palanut (ripulista), punoittaa ja melkein voisi sanoa että vereslihalla! Lääkekuuri päällä ja vahva antibiootti. Loppusuoralla jo onneksi! Eilisestä asti vatsa löysemmällä ja ilmeisesti aika tujua tavaraa kun tollasta tekee =/
Niin eli onko kellään mitään vinkkiä mitä voisi tehdä avun saamiseksi? Lähinnä perunajauhoista kyselen kokemuksia. Sinkkisalva kirvelee niin että aivan tuskissaan juoksi ja oli pakko pestä pois, bebanthen samoin. Ilman vaippaa tuossa nyt ollut mutta aina kun pissa tulee (lattialle) niin sen jälkeen saa pepun huuhtoa kun kirvelee =/ Eli tilanne akuutti nyt ja jos jollain olisi jotain vinkkiä niin erittäin kiitollinen olisin!! =)
Pylly palanut pahasti, apua!
8
3849
Vastaukset
- kokemusta on
Bepanthen!!! Takuuvarma apu! Nimim. kokemusta on
- kokeiltu on
Ai bepanthen olikin kokeiltu, silti sitä vaan kokeilisin. Vaikea kuvitella että se kirvelisi...?
- kokeiltu on
kokeiltu on kirjoitti:
Ai bepanthen olikin kokeiltu, silti sitä vaan kokeilisin. Vaikea kuvitella että se kirvelisi...?
Niin ja ihan reilulla annoksella..
- Hyttys-emo
kokeiltu on kirjoitti:
Niin ja ihan reilulla annoksella..
Neuvoa kaipaava, eihän sinulla sattumoisin ole käytössä Bepanthenin emulsiovoide? Sehän varmasti rikki menneellä iholla kirveleekin, mutta se toinen, rasvaisempi Bepanthen eli "pelkkä" voide ei kyllä ole koskaan itselläni kirvellyt vaikka verinaarmuihin olen laittanut.
Jos sinulla on Lansinohia tai jotain vastaavaa imetyksen aikaisiin nännihaavoihin käytettyä lanoliinivoidetta, niin kenties siitä voisi olla apua? Tai Ceridalia tai vauvaöljyä? Ne nyt eivät ainakaan kirvele.
- ...
Ensinnäkin maitohappobakteerit aina antibiootti kuuriin mukaan, niin ennaltaehkäistään ripulia.
Ilmakylpyä paljon. Keli on mukava olla ulkona ilman vaippaa, ei pissat haittaa ja sisälläkin ihan surutta, mattojahan on ihan mukava pestä näin kesällä.
Paljon suihkutusta takapuolella virkistävän viileähköllä vedellä (pitkiä suhkuja), sen päälle hyvä kuivaus taputtelemalla pyyhkeellä ja rasvaaminen (kun on hyvin viilennetty, kestää paremmin rasvausta). paljon käytetään sekoitusta: Bepanthen ja sinkkivoide fifty-fifty, kannelliseen lääkekuppiin helppo sekottaa valmis seos.
Perunajauhoja tai muita kostettua sitovia aineita ei, sillä tarkoitus on nyt saada iho kosteutumaan, mikä edes auttaa parantumista. Talkkeja käytetään, kun pyritään ennaltaehkäisemään kosteudesta johtuvia ihovaurioita. nyt kun ihovaurio jo on, nyt sitä pitää enää hoitaa... - -S-
Meillä kans hoidettu tässä alkuviikosta kahden lapsen ripulista palaneet pyllyt perusvoiteella ja sinkkivoiteella. Ensin laittanut reilusti perusrasvaa/bepanthenia ja sitten siihen sinkkiä päälle. Meillä ainakin toimii :)
- ...
Sinkki suojaa ja voide parantaa, siinä sen juju...
- mie vaa
Aqualan voide... sopii hyvin herkälle iholle. jos taipeetki sattuu"palaan" voi sinnekki hyvin laitelle... ei hauduta. Jos oikein muistan ni tummempi keltanen tuubi.. No, kuites... löytyy pakkauksen kyljest mihin sopii parhaiten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782