Perhe-elämän tuputtaminen

Kaikki aikanaan

Mikä siinä on, kun joidenkin pitää aina tuputtaa perhe-elämää kaikille?
- Eikö se ole jokaisen oma valinta milloin tekee lapsia ja tekeekö ollenkaan, kun eletään kuitenkin 2011- vuottakin jo -mikäli vuosiluvulla mitään tekemistä asian kanssa on koskaan ollutkaan.

Joskus näkee vaikkapa paikallisessa ravitsemusliikkeessä pienellä kotipaikkankunnalla käydessä entisiä pieneen kylään jämähtäneitä koulukavereita, jotka vaimoltaan karanneet yksin baariin; ja ovat heti seuraamassa ja kyselemässä perheenlisäyksestä.
Heille oikeasti joutuu sanomaan pahasti, jotta se viesti menee kovalevylle -joutuu jopa vittuilemaan perhe-elämästä jne.

Itselläni ei ole vielä lapsia, eikä varmaan muutamaan vuoteen tulekkaan, vaikka ikääkin on jo reilu 30v.
Sen voin sanoa, että koskaan en elämääni niin heikkoon tilaan päästä ja sikiä liikaa, että pitää olla muita siihen rumbaan mukaan kiilaamassa, kun on ihan selkeästi sellaisten pettyneiden ihmisten
tivailuja nämä: "milloinkas teille" -jutut.

Jokainen eläkööt elämäänsä miten tahtoo, kunhan ei ole toisille haitaksi ja vaaraksi. Mutta tuosta ko. aiheesta tivaaminen on epämiellyttävää varmaan kaikkien sitä kokeneiden mielestä, ja monihan sortuu lapsia tekemään jotta saa sen jutun katkaistua sillä kun kertoo, että akalla on "pulla uunissa" - ja onko se nyt oikea syy lapsien hankkimiseen kun tarkemmin miettii - siis sosiaalinen painostus?

Eläkää ja antakaa muiden elää, niin saadaan syntyvyyttä alas maailmassa ja etenkin meillä Suomessa, jokka porukka sikiää kun työkaveri, lapsuudenlaveri tai muu tekee saman.

MIssä on persoonallisuus ja sen kunnioitus?
- Vai onko lapsentekotalkoot vähän sama asia kuin se, että kaikkien pitää käydä kovasti töissä ja maksaa mahdollisimman paljoon veroja?

9

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei erhettä eikä tule

Jos itse laittaa kätensä paskaan, tahallaan tai vahingossa, niin onhan sitä virhettä vaikea myöntää kun kaveritkin lähtee kulkemaan.
      Kiva siis saada vertaistukea: Ja mikä olisikaan parempi vertaistuki kun toinen kätensä paskaan pistänyt kaveri tai muu henkilö?

- Siksi tuputetaan.

• fdtuyi¨bo

Hyvä ettei kaltaisesi itsekkäät moukat lisäänny.

• eräs äippä

Kunnioitettavaa myöntää ettei ole valmis perheen perustamiseen - silloin siihen ei pidä ryhtyä.

Odota niin kauan kunnes ajatus tuntuu hyvältä ja olet varma että kestät vaatimukset.

Jokainen päättää itse onko valmis perheen perustamiseen vai eikö ole. Ei se ole toisten asia.

Ratkaisevaa on se miten kantaa vastuunsa - joko yksin eläen tai vastuun koko perheestä.

• 303030330303030

Joo mutta miksi tuputetaan?
      - En minäkään tuputa esimerkiksi koiranhankintaa muille, vaikka meillä onkin koira ja olisi kiva kun koiramme saisi koirakavereita lähipiiriin, ja olisi kiva mennä koirien kans porukalla lenkille:)

• eräs äiti yhä

Ymmärtämättömät tuputtavat. Viisas ymmärtää että se on jokaisen oma päätös.

• miuuuu

Meitä on turha tuputtaa/painostaa lastentekoon, emme niitä halua ja varmistimme sen,ettei niitä myöskään koskaan tule. Lapsia emme vihaa,emme vain halua omia. Sukulaislapset riittää meille ja he ovatkin rakkaita.

Ihmettelen sitä kommentoijaa,joka haukkui aloittajan itsekkääksi. Miksi hän on itsekäs? Minusta hän on erittäin fiksu ihminen,kun ei tee niitä lapsia muiden painostuksesta. Liian moni katkera perheellinen on tainnut tehdä lapsia juurikin painostuksesta ja liian aikaisin.

• rtfet

Niin no, onko aina kyse pelkästään perheellisistä ja perheen perustamisesta. Mielestäni kyse on ihan yleismaailmallisesta ilmiöstä jossa kuvitellaan että kun minä tein asiat näin, se polku on edessä muillakin. Tai kun tämä meni minulla näin, menee se muillakin niin. Sitten "ihmetellään" kun toiset toimii toisin.

Omalta osaltani en allekirjoita tuota kulunutta väitettä että kun perheellisten oma elämä on surkeata ja paskaa, he tahtovat toisetkin samaan jamaan. Lapsettomana ajattelin kyllä näin. Sitten sain lapset, sain kokea perheellistymisen rankkuuden mutta myös sen mitä se antaa. Enpä ikinä kuvaisi omaa perhe-elämääni niin että olen pistänyt käteni paskaan ja nyt vahingoniloisena nautin kun muutkin lankeaa samaan. Jos joku tässä maailmassa näin kokee, se on surullista. Ei sen vuoksi että hän ajattelee näin, vaan että hän ei osaa ottaa iloa irti siitä mitä hänellä on. Ihminenhän kyllä aina haikailee jonnekin muualle, oli asiat sitten miten hyvänsä - jos tällaisen elämänasenteen ottaa.

Joku viittasi kotikylään jämähtäneisiin koulukavereihin jotka ovat vaimolta karanneet paikalliseen kuppilaan (painostamaan muitakin samaan jamaan). Jos unohdetaan se painostus (koska kyse voi vaan olla siitä kaavamaisesta ajattelusta että muillakin asiat menee samoin kuin minulla), täytyy todeta että kyseinen elämäntilanne on näiden koulukavereiden oma valinta ja he voivat olla siihen hyvinkin tyytyväisiä. Ei se että kyselee onko vanhalla koulukaverilla lapsia vielä tarkoita sitä että on jämähtänyt omaan surkeuteensa ja tahtoo muillekin samaa. Ja osa miehistä tuntuu vaan tykkäävän kun on vaimo jolta karata kaljalle... Naiset hämmästyisivät jos tietäisivät kuinka paljon jotkut miehet viljelee tätä "tossun alla" -asennettaan, vaikka vaimo ei olisi ikinä rajoittanut mitenkään menemisiä.

• spemelenkko

Kyllä. Moni "suolimulkku" tekee lapsia hoidoilla, kun kaverikin erehtyy tekemään ja pitää olla samallainen kuin muut.

• Ohhohhoijaa

Oletpa yksinkertainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7189
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5005
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      68
      4382
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3503
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2311
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      302
      1809
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1716
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe