Onko kukaan ikinä tilannut täältä absinttia? Miten sujui?
La Fee Verte Absinthe House
5
208
Vastaukset
- Ruskettunut Rauno
Tarkoitatko Rue Verteä? Se on OK minusta.
- sama rauno ruskea
Tarkennan. www.feeverte.net jos on kyseessä niin se ei ole nettikauppa vaan on osa kokonaisuutta johon kuuluvat www.oxygenee.com (mm. virtuaalinen absinttimuseo), www.absintheclassics.com (suppean mutta tasokkaan valikoiman verkkokauppa), www.finestandrarest.com (jos on ylimääräisiä tuhatlappusia vanhoihin viinoihin) ja www.rueverte.com josta olen kahdesti ostanut ja tyytyväinen ollut.
- Vihreä Keijo
Tsori. RueVerteä tarkoitin.
Mitens tuo tulli eli tuliko paketti tosiaan suoraan kotiovelle vai pitikö käydä joku tullirumba läpi?
Absinthe Jade L'Esprit d'Edouard 72 tekisi mieli maistaa, mutta miten pahaan byrkoktatian suohon uppoan jos tuon netistä tilaisin? - Rauno Ruskea
Juomat tulevat EU:n alueelta joten tehdään "tavalliseen tapaan" kuten EU-alkoholiostoksissa etänä -- mutta jollei ole tuttua niin ohessa tiivistetyt neuvot. Tulli autttaa mielellään eikä rumba kovin paha ole:
1. Laske alkoholijuoman valmisteveron ja pakkausveron määrä: Esim. Edouard taisi olla 72% ja tätä kirjoitettaessa on alk.valm.vero 0,394 euroa etyylialkoholisenttilitralta (EACL, senttilitra puhdasta alkoholia) eli 70cl pullosta menisi alkoholin osalta 70 x 0,394 eur x 0,72 = 19,8576 eur. Pullosta taisi mennä 0,51 euroa juomalitralta pakkausveroa (täydet litrat, en ole ihan varma).
2. Täytä vakuuslomake ja käy tullin toimipisteessä asettamassa vakuus eli "maksamassa ennakkoon" yllämainittu summa. Tulli antaa vakuussummalle viitenumeron, jota tarvitset kun tavara saapuu ja teet veroilmoituksen. Summan voi tallettaa myös tullin tilille, tilinumeron saa heiltä.
3. Kun tulli on saanut vakuussumman tililleen, sieltä palautetaan oma kappaleesi vakuuslomakkeesta (heti mukaan tietty jos toimipisteessä asioi).
4. Sitten tilaat, ja tavara sapuu kotiovelle. En ole varma saako kaikista nettikaupoista paperisen laskun mutta kannattaa tulostaa tilausvahvistus sähköpostistaan.
5. Kun tavara on saapunut, tee kahden päivän sisällä veroilmoitus vastaanotetusta alkoholista, toimita se tullille laskukopion tms. kera ja varustettuna sillä tullin viitenumerolla jonka tulli kirjoitti vakuuslomakkeeseesi, niin osaavat yhdistää vakuuden toimitukseen.
6. Jos vakuus vastasi tilatun määrän edellyttämiä maksuja, tulli kuittaa ne maksetuksi vakuudesta. Jos tuli enemmän, laskuttavat erotuksen tullista, jos taas vähemmän, palauttavat summan antamallesi pankkitilille.
7. Verotuspäätös tulee postissa noin runsaan viikon kuluessa, mutta varmaan uskaltaa jo korkata...
Pari linkkiä:
Valmisteverotuksen lomakkeet (ei taida voida toimittaa sähköisesti, vain tulostettuna)
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/sahkoinenasiointi/lomakkeet/valmisteverotuksen_lomakkeet/index.jsp
Alkoholiverolaskuri
http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/verotus/valmisteverotettavat/alkoholi/alkoholiverolaskuri/alkoholiverolaskuri.jsp
En ole koskaan itse onnistunut kerralla laskemaan tarkalleen oikein verojen määrää, mutta pärjätty on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462785Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632012- 401747
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351658Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281370Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328945Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782