Kuka osaa sanoa kuinka vaarallista on vetää sähköjohto veneeseen, siihen vikavirtasuoja ja sitten laturi akulle ja jakajasta tietokoneelle?
Kuka tunnustaa käyttävänsä tätä järjestelyä?
Onko kuolemanvaara olemassa?
Katsoin muuten myös BILTEMA sähkökeskusta. Siinä siis pistorasia ja sitten pitäisi itse järjestää sähkömies laittamaan keskukseen ilmeisesti töpseli mallia uros. Miksi Kekuksessa ei ole valmiina lyhyttä sähköjohtoa?
Ei missään olisi ohjetta asian tiimoilta
sähköstä puute
5
304
Vastaukset
- 4+11=15
Minulla on veneessäni "maasähkökekskuksena" 4 pistorasiallinen 50m johtokela (2,5mm) johtoa. Kelassa on vikavirtasuoja. ja käytän myös tolpassa vikavirtasuojaa jos sitä ei valmiina ole: Jos jotain sattuu niin menee johto virrattomaksi. Eli kiinteätä systeemiä eil ole käytössä...
- 4+12=16
Eihän tuo nyt niin vaarallista ole roikalla vetää virtoja veneeseen. Jos sinulla on vielä vikavirtasuoja sielä veneen päässä niin homma on kyllä hyvin hanskassa.
Itse käytin tuota menetelmää myös pitkään.
Muista aina että viet johdon veneestä rantaan. Tällöin jos satut tippumaan laiturilta veteen, sinulla ei ole verkossa olevaa sähköjohtoa käsissä.
230v kiinteät asennukset on luvan omaavien sähkärien töitä. Ehkäpä ne ohjeiden vähyydet johtuvat juuri tästä. - 18
Tämä on varmaan ziljoona kertaa keskusteltu palstalla. Jos on vanha vene niin heitä roikka veneeseen ja jaa sitä virta kaikille laitteile joille sitä tarvitaan.
Sitten kun hankit uudenmman veneeen veneen jossa on maasähkö asennettu niin siirry ihmettelemään adapterien ihmeellistä maalílmaa, - 18
no lueppa tästä vaatimukset maasähkölle http://www.sychut.com/nav/el/ISO13297.pdf
- understond
Ikäväkyllä liian vaikeata ymmärtää suomeksikin näitä asioista, saati sitten vieraalla kielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873998Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242881No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452302- 341311
- 10899
- 131875
- 6834
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740