kesäkukkien kastelu matkan ajaksi

kukkahullu....

Eli olen lähdössä kahdeksi viikoksi matkalle. Ja en ole saannut ketään kastelemaan ihania parvekekukkiani.

Minulla on parvekkeella iso betoninen parvekelaatikko, syvyydeltä 15cm. Laatikossa kasvaa orvokkeja ja riippa petunioita ja ne kukkivta tällä hetkellä todella mahtavasti! Kastella ei ole tarvinnut kuin ehkä joka kolmas päivä, vaikka on ollut tällaiset helteet. Parvekkeelle paistaa aurinko 12 asti ja loppu päivä on varjossa. Parvekelaatikkoa ei saa siirretyä varjoon, koska se painaa niin paljon ja riippapetuniatkin roikkuvat jo niin pitkinä ettei sitä saisi siitä pois muutenkaan.
Parvekelaatikon pohjassa ei ole reikiä.

Eli onko kellään mitään vinkkejä miten kukat selviytyisivät parin viikon poissaolostani.

4

1036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kastelija

      Hommaa iso vesiastia. Sen jälkeen menet puutarhaliikkeeseen josta ostat puuvillanyörejä jotka on pujotettu muoviseen putkeen. Nyörin toinen pää vesiastian pohjalle ja toinen pää kukka-astiaan. Nyöri imee veden vähän kerrallaan ja tuo veden putkea pitkin ruukkuun. Pidä vaan huoli että nyöri saa imettyä sen viimeisenkin vesitipan, eli laita se todellakin pohjalle. En tiedä systeemin nimeä mutta jos selostat toimintatavan niin osaavat varmaan antaa oikean tuotteen.

    • tihkuu tihkuu
    • Eläkeläinen kerrosta

      Eikö noita löydy valmiina, oranssin värisiä "tratteja" jotka kierretään pulloon korkin tilalle ja pullo sitten pystyyn kukkaruukkuun kastelemaan. Kartion kärki leikataan sopivalta kohtaa poikki, niin vettä alkaa tiputtamaan. Meille noita ostettiin muistaakseni Kodin Terrasta mutta tuolla ne ovat kaapin hyllyllä odottamassa käyttöään.

    • puuta heinää

      Kipase puutarhakauppaan tai markettiin ja kysäse myyjältä Blumat- ruukkukastelijaa. Kastelija pitää kukkalaatikkosi mullan sopivan kosteana usean päivän ajan, kunhan vesisäiliö on riittävän suuri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe