Keuhkoista outo ääni?

_huolestunut91

Kun teen venytysliikkeitä sillai et seison suorassa ja liikutan yläkroppaa sivuille, keuhkoistani tulee ilmaa ulos tai sisään ja kuuluu sellainen outo ääni. Eli pidän vaan suuta auki ja liikutan yläkroppaa niin tulee outo ääni keuhkoista. Huolestuttaa. Ja heti sen jälkeen alkoi sellainen hengen ahdistus, tuntuu ettei saisi kunnolla henkee vaik ehkä oikeasti saan, ja aika usein joutuu vetää keuhkot täyteen happea. Tälläkin hetkellä, mutta ennen venytyksiä ei ahdistusta ollut. Tietääkö kukaan mistä voisi olla kysymys? Kun noita keuhkotautejakin on miljoona eri...

Ainii ja tupakkaa olen polttanut yli 5 vuotta 10-20 tupakkaa päivässä...

12

7135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Astmanen*

      Hmm..
      Onko se rohinan tyylistä se ääni?

      Olen astmaatikko ja nyt kun on tehty useampi leikkaus vatsaan niin
      nyt on ruvennut venytyksissä ym, kiertoliikkeissä kuulumaan itsellä outoa ääntä tuolta(onko keuhkoista tai sitten mahasta)
      Mutta en tiiä onko samaa kuin sulla?!? :)
      Ei siis rohise(niin kuin flunssissa)
      Outo hankaus..!?!

      Kerro enemmän niin ehkä se selviää! :)

      • _huolestunut91

        Joo, on semmone rohinan tapanen. Mutta ihmettelen et ainakaan tupakkalimaa
        ei tule lähes ollenkaan, vaikka suurimmalla osalla tulee. Ei enempään tätä voi oikeen selittää.. :s


    • seagalix

      Minulla kuuluu rohinaa jostain rintakehän ylhäältä ja tuntuu että ilmaa tulisi ulos,siis yläkropan kiertoliikkeissä.Ilmeisesti johtuu kireästä rintarangasta,itsellä myös kipu tuntuu keskellä rintakehää kun kiertää..

    • *Astmanen*

      Eli se viittaisi sitten kuitenkin kehkoputkien/keuhkojen tulehukseen ..
      Kenties astmaankin!

      Lääkääriin sut laittasin ..
      Ottavat keuhkokuvat / verikokeet ja luultavasti peff-puhallukset avaavan astmapiipun kera..

      Sulla kuitenkin on tuota hengenahdistustakin rasituksessa, että viittaisi silläkin ainakin rasitus-astmaan..

      Tupakointihan ei hyväksi ole, mutta vaikeahan sitä on heti lopettaa! ;)
      (KOkemuksesta puhun, mutta se on nyt jäänyt pois kuitenkin.. :D silloin tällöin saatan veilä polttaa, mutta todella Harvoin.)

    • mietiskeliä..

      tänään kävin muutaman kilometrin juoksu lenkillä ja sen jälkeen tein vatsoja selälläni.. sen jälkeen aloitin tekemään kiertoliikkeitä niin että olin käsien ja jalkojen varassa vatsa maahan päin.. kiertäessäni kroppaa keuhkoistani kuului ihmeellinen ääni.. sitä on vaikeaa selittää.. ei rohinaa niinkään vaan vähän niinkuin hengitysääniä mutta paljon kovempaa, se kuului selvästi, kuulosti oudolle.. ja se kuuluu aina kun teen kierrot.. mistähän tämä johtuu ?

    • tytti888

      Sama ongelma.. Lenkkeily ja muu reeni sujuu ihan hyvin, mutta joskus on kans silleen, että kun vetää kauhkot täyteen ilmaa ja pitää suuta auki, niin kuuluu sydämen syke.. Kiertäessä keuhkoista kuuluu toi ilman poistumisääni. Lääkäri sano, että ihan normaalia, varsinki jos on verenpainetta?

    • fredb

      Is this gregory stevens?

    • poeeka

      Minulla on sama vaiva ja vähän ns. pelottaa. Selvisikö vaivasi?

    • huolettaa

      Mullakin samanlainen vaiva. Eli siis, kierrän yläkroppaa sivuille ja kuuluu kovaa outoa hankausta/ rohinaa, välillä pientä hengenahdistusta.. Oletan äänen kuuluvan rintalastan alta.. Mistähän voisi johtua? Muussa liikunnassa tai venyttelyssä ei ääntä kuulu ollenkaan.

    • 19vmies

      Täällä sama homma. Kun kiertää rintakehää sivuille niin kuuluu hankausta, ei kuitenkaan hengenahdistusta. MItäköhän mahtaa olla. Ps. en tupakoi ja olen ihan hyvässä kunnossa, eikä astmaakaan ole

      • pifpjg

        Sama täälläkin. Jos pitää suuta auki kuuluu kovempana. Ja huomasin että nyrkkeilyliikkeitä tehdessä sama ongelma.


    • 12VTyttö

      Mulla alko tommonen sama juttu kun olin pitkään kiertänyt yläkroppaa oikealle/taakse ja sitten alkoi semmonen ihme ääni kuulua😨

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe