Hämeenkyrön Sanomat ja Pohjois-Satakunta vaihteeksi haeskelevat päätoimittajaa. Ehtihän tämä juuri yhteisymmärryksessä lopettanut ollakin muutaman kuukauden. Vähän hän olikin kuin Mustanaamiossa Viidakkopartion päällikkö, jota ei kukaan koskaan nähnyt, jätteli vain lappusiaan alaisilleen, mahdollisesti jääkaapin oveen kuten meidän rouvammekin.
Jo sellaisen hallinnollisen määrän hoiteleminen kuin Kari Silvolalla oli, varmaan olikin melkoinen vaatimus. Mies oli kuitenkin omien kehujensa mukaan vähän niin kuin minäkin, suhteellisen ylivoimainen toimissaan. Äkkiäkös siinä sitten karisi luulot muutaman helpon välivuoden pitämisestä hevonpierujen raikastamassa maalaisilmassa tollojen maajussien syvästi kunnioittamana. Ei Silvolalla ollut kuitenkaan käsitystä siitä millä alueella asuvat Suomen (ja ehkä koko Euroopankin) vittumaisimmat ihmiset. Minä kai sen tiedän, kun olen heimoltani satojen vuosien jatkumossa kyröläis-ikaalilainen. Teatterineuvos Salmelainen on tämän todennut elämäkerrassaan. Hänkin ikaalilainen.
Kun Aamulehden mukaan Silvolan lähtöön ei liittynyt mitään dramatiikkaa, ehdotankin että tämä Norokorpi voisi muiden sivutoimiensa lisäksi aivan ketterästi hoidella Hämeenkyrön Surkeen päätoimittajuuden, Hämeenkyrön Surkeen toimarin hommat, Pohjois-Satakunnan eli Pikkusurkeen päätoimittajuuden sekä sitä kustantavan Ikaalinen Oy:n toimitusjohtajuuden sekä vasemmalla kädellä vielä sen yhden surkean, tämän Präntti Oy:n, toimitusjohtajuuden. Se, jolle on paljon annettu, sille annettakoon vielä lisää, kun on niin mahdottoman pätevä kaikkien alojen erikoisasiantuntija. Ihan tässä itsekin meinaa tukehtua kateuteensa, kun löytyy vielä minuakin pätevämpi lausuntoautomaatti.
Vai ihan sovussa halusi erota muutaman kuukauden jälkeen. Ei dramatiikkaa. Se rejekti mitä politiikassa syötetään, se ei nyt oikein hyvältä tunnu tällaisessa asiassa. Ehdotan, että molemmat lehtiyhtiöt, joiden omistuspohjan jotenkin hyvin tiedän, myytäisiin oikeille tekijöille, joilla on ammattitaitoa ja -tietoa nykyaikaiseen lehdentekoon sen kaikessa laajuudessa.
HUIPULLA TUULEE
9
1333
Vastaukset
- Kysyn vain?
Selvitttänette tietämättömälle mitä tämä purkaus on suomeksi?
Kysyy ihan noviisi tietämätön??- Etsivä löytää
Ei riitä, että tilaa Aamulehden. Se on lisäksi luettava. Avauksen suorittaja on ilmeisesti saanut vuodatukseensa kiihdykettä Aamulehdestä 11.6.2011 sivu A08 ensimmäisellä palstalla sivun puolivälissä otsikon Lyhyesti alla.
AL:n artikkeli antaa kyllä aihetta muidenkin aavistella, mitä siellä on takana. Tarkalleen ottaen asia ei kuulu sivullisille, mutta paikallislehti kuuluu sarjaan "ikimuistoinen nautinta" ja siten on vähän jokamiehen asia. Toisaalta voi lehden talouden käsittää jonkin verran roikkuvan kunnan ilmoitusten ja näin verorahojen perässä. Kuinka kävikään Ylöjärvellä, kun kunta lopetti edellisessä pitäjänlehdessä mainostamisen; lehdestä tuli hetkessä entinen.
- Yritä itse
Kiitos vastauksesta! Nyt tuli lisää tietoa - lieneenkö päätoimittajalla liikaa
puuhaa ollut? - Päätoimittaja joutuu moneen liemeen - siinä täytyy olla
tarpeeksi aikaa syventyä asioihin joihin on lupautunut! - Olen itse ollut hyvin
vaatimattomasti erään Suomen parhaimmaksi kehutun oppilaitoksen oppilas-
lehden päätoimittaja monen opintosuoritusten suorittamisen ohella - ja
välillä en tiennyt nauraako vai itkeä - monta kirjallista saapunutta mielipiteiden
purkausta täytyi kätkeä mappi Ö:hön eikä kertoa edes lehtoreille saati
sitten rehtorille mitä oppilaiden keskuudessa heistä ainakin joskus
ajateltiin!!! Parempi on miettiä ensin ja toimia vasta kun on laskenut lukuja
edes 100:aan!
Kunnia päätoimittajille - mutta työn ahnehtimisessakin pitäisi olla rajansa!
Kaikkkien haukkujien kannattaa yrittää itse ensin kokea mitä se työ on. - Iätön ajaton
Uudistus olisi ollut paikallaan. Ehkä olisi viisainta pitää päätoimittajan ja toimitusjohtajan pestit erillänsä mikäli on tahtoa menestyä media alalla. Tämän päivän journalismi on hektistä eikä kaikki asiat mene 50v vanhalla sabluunalla.
- miksi kävi näin ?
Nopea oli poistuminen kuvioista.
- kolme nälkää
Eipä Kari Silvola tainnut keritä kun MYYDÄ vanhat työntekijät Pränttiin.
Ja mitä tekee Präntin hallitus, hakee taas jotakin ihmettä näihin viiteen virkaan.
Epäilen tätä yhteistyön kuvioo, kilpaileehan lehtitalot samoista ilmoitus euroista.
Toivon työntekijöille jaksamista että saamme lukea omaa hyvää paikallislehteä myös tulevaisuudessa.- asian ydin
Eiköhän se asian ydin nyt ole kyseisen "johtajan" kyvyttömyys hoitaa tätä tehtävää. Moni on minä olen paras-puheita aiemmin uskonut, mutta äkkiä lensi sivuun Avotakastakin, kehityspesti sitten tietenkin räätälöidään jotteivat omistajat ihan niin paljon joutuisi häpeämään tyhmyyttään rekrytoituaan kehujen perusteella. Pomppinut työpaikasta toiseen vuoden välein. Siinä se.
- Joukahainen
narsisti sika yhdistettynäpsykopåaattiin. Täysin kykenemätön hoitamaan mitään esimies tason pestiä.
- 177
Kari Silvola palaa vieteriukon lailla "pelastamaan" jonkun lehden tai mikä ettei hotellin. Vana lehtikuolemia takana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996053
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774