mulla tulee nykyisin aina krapulassa sellainen olotila, jota varmaan voisi verrata masennukseen. olo on jostain syystä epätoivoinen, vähän niinkuin elämässä ei olisi enää mitään järkeä. kaikki pahat asiat (omat mokailut yms.) tulevat mieleen kertaheitolla. tämä ei aina selity edes sillä morkkiksella, että olisin edellisenä iltana tehnyt jotakin tyhmää (se kyllä taas pahentaa asioita..). tunnen itseni jotenkin yleisesti noloksi ja typeräksi ihmiseksi, ja tuntuu etten haluaisi nähdä ketään enää koskaan. tulevaisuuskin näyttää mustalta. sitten kappas kun nukun yön yli niin kaikki on taas hyvin ja elämä hymyilee.
ja ainiin, en ryyppää itseltäni koskaan tajua kankaalle tai mitään. krapula tulee ilman örvellystäkin.
mutta kertokaapas joku viisaampana että mistä tämä johtuu? miten voisin mahdollisesti estää tuon masennuksen krapulassa?
krapulassa masentaa..?
8
706
Vastaukset
- mvz
Tuskinpa voit estää sitä mitenkään. Ihan yleistä tuo tuntuu olevan. Itselläni tulee samanlainen olo juomisen jälkeen mutta mulla se kestää joskus muutamankin päivän.
- jupjup..
Juu, kyllä se alkoholi laskee ilmiesesti väliaikaisesti serotoniinin ja endorfiinin tasoja.
- Amigosdelahoy
Itse kärsein myös tuossa viime kesänä tästä "krapulamasennuksesta". Kaverit lohduttivat minua sanoin: "Ymmärräthän ettei sulla oo mitään syytä masenteluun"... Parasta lääkettä tuohon ryypiskelyn väliinjättämisen jälkeen on hankkia itselleen jotain tekemistä - kavereiden kanssa hengailu, hyvän leffan katsominen, masturbointi, saunominen yms. Yksin ei kannata jäädä istuskelemaan, Facebookia ei kannata selailla, ruokaa ei kannata ahmia...
Puhuminen tekee hyvää ja se kannattaa.
Nykyään omat darrat ovat henkisellä tasolla aika mietoja, syytä en tiedä. En kuitenkaan valita, sillä nuo masiskrapulat ovat aivan uskomatonta paskaa! - Taivas seesteinen
Olen kokenut samaa, pahin mokani, että olin kirjoitellut suomi.fi:hin nimillä kavereistani...mutta olen päättänyt ottaa vastuun ja kestää olon selvin päin tai suositellulla kahden päiväannoksella. Yleensä asiat tulisi olla kunnossa selvinpäin, mutta alkoholi nostaa tulvaveden lailla käsittelemättömät asiat pintaan. Suosittelen miettimään rohkeasti ensin selvinpäin, mikä hävettää ja mitä olet mokaillut ennen seuraavaa ryyppyä ja mitä eroa on ajatella asiaa humalassa!
- ADSSDA
Jos lopettaisit juomisen SAATANAN ÄÄLIÖ!!!!!!!!!
Kyllä :S
- M
Heh. Todella säkenöivän älykästä kommenttia. Juomista en katso tarvittavaksi itseni lopettaa, enkä yrittänyt hakea sympatiaa tekstilläni.
Tarkoitukseni oli kysyä viisaammilta ihmisiltä alkoholin mahdollisista haittavaikutuksista, eli tästä krapula-päivän masennuksesta. Ja mahdollisesti samanlaisia kokemuksiakin.
Viisaammaksi ihmiseksi en siis katso sellaista henkilöä, joka osaa kirjoittaa "ViTun ÄÄLIÖ OUIHSDLFUKH SAATANA"- tyylisen lauseen. - kohtalonkarma
Juominen pitäis lopettaa joo kun tulee jurrissa hölmöiltyä niin kauan kunnes taas tapahtuu jotain paskaa ja saa odotella oikeudenkäyntiä miettien et mitä elämälle tapahtuu,rahat on kaikki,kämppä lähtee,puoliso jättää,..ja kaikki henkilökohtaiset tavarat/omaisuus,kaikki paitsi tv lähtee,mitään ei jää,???surua vaan! Mistä apua???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627