krapulassa masentaa..?

M

mulla tulee nykyisin aina krapulassa sellainen olotila, jota varmaan voisi verrata masennukseen. olo on jostain syystä epätoivoinen, vähän niinkuin elämässä ei olisi enää mitään järkeä. kaikki pahat asiat (omat mokailut yms.) tulevat mieleen kertaheitolla. tämä ei aina selity edes sillä morkkiksella, että olisin edellisenä iltana tehnyt jotakin tyhmää (se kyllä taas pahentaa asioita..). tunnen itseni jotenkin yleisesti noloksi ja typeräksi ihmiseksi, ja tuntuu etten haluaisi nähdä ketään enää koskaan. tulevaisuuskin näyttää mustalta. sitten kappas kun nukun yön yli niin kaikki on taas hyvin ja elämä hymyilee.

ja ainiin, en ryyppää itseltäni koskaan tajua kankaalle tai mitään. krapula tulee ilman örvellystäkin.

mutta kertokaapas joku viisaampana että mistä tämä johtuu? miten voisin mahdollisesti estää tuon masennuksen krapulassa?

8

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mvz

Tuskinpa voit estää sitä mitenkään. Ihan yleistä tuo tuntuu olevan. Itselläni tulee samanlainen olo juomisen jälkeen mutta mulla se kestää joskus muutamankin päivän.

• jupjup..

Juu, kyllä se alkoholi laskee ilmiesesti väliaikaisesti serotoniinin ja endorfiinin tasoja.

• Amigosdelahoy

Itse kärsein myös tuossa viime kesänä tästä "krapulamasennuksesta". Kaverit lohduttivat minua sanoin: "Ymmärräthän ettei sulla oo mitään syytä masenteluun"... Parasta lääkettä tuohon ryypiskelyn väliinjättämisen jälkeen on hankkia itselleen jotain tekemistä - kavereiden kanssa hengailu, hyvän leffan katsominen, masturbointi, saunominen yms. Yksin ei kannata jäädä istuskelemaan, Facebookia ei kannata selailla, ruokaa ei kannata ahmia...

Puhuminen tekee hyvää ja se kannattaa.

Nykyään omat darrat ovat henkisellä tasolla aika mietoja, syytä en tiedä. En kuitenkaan valita, sillä nuo masiskrapulat ovat aivan uskomatonta paskaa!

• Taivas seesteinen

Olen kokenut samaa, pahin mokani, että olin kirjoitellut suomi.fi:hin nimillä kavereistani...mutta olen päättänyt ottaa vastuun ja kestää olon selvin päin tai suositellulla kahden päiväannoksella. Yleensä asiat tulisi olla kunnossa selvinpäin, mutta alkoholi nostaa tulvaveden lailla käsittelemättömät asiat pintaan. Suosittelen miettimään rohkeasti ensin selvinpäin, mikä hävettää ja mitä olet mokaillut ennen seuraavaa ryyppyä ja mitä eroa on ajatella asiaa humalassa!

• ADSSDA

Jos lopettaisit juomisen SAATANAN ÄÄLIÖ!!!!!!!!!

• Kyllä :S

• M

Heh. Todella säkenöivän älykästä kommenttia. Juomista en katso tarvittavaksi itseni lopettaa, enkä yrittänyt hakea sympatiaa tekstilläni.

Tarkoitukseni oli kysyä viisaammilta ihmisiltä alkoholin mahdollisista haittavaikutuksista, eli tästä krapula-päivän masennuksesta. Ja mahdollisesti samanlaisia kokemuksiakin.

Viisaammaksi ihmiseksi en siis katso sellaista henkilöä, joka osaa kirjoittaa "ViTun ÄÄLIÖ OUIHSDLFUKH SAATANA"- tyylisen lauseen.

• kohtalonkarma

Juominen pitäis lopettaa joo kun tulee jurrissa hölmöiltyä niin kauan kunnes taas tapahtuu jotain paskaa ja saa odotella oikeudenkäyntiä miettien et mitä elämälle tapahtuu,rahat on kaikki,kämppä lähtee,puoliso jättää,..ja kaikki henkilökohtaiset tavarat/omaisuus,kaikki paitsi tv lähtee,mitään ei jää,???surua vaan! Mistä apua???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3841
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1432
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      1138
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      78
      971
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      939
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      102
      904
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe