krapulassa masentaa..?

M

mulla tulee nykyisin aina krapulassa sellainen olotila, jota varmaan voisi verrata masennukseen. olo on jostain syystä epätoivoinen, vähän niinkuin elämässä ei olisi enää mitään järkeä. kaikki pahat asiat (omat mokailut yms.) tulevat mieleen kertaheitolla. tämä ei aina selity edes sillä morkkiksella, että olisin edellisenä iltana tehnyt jotakin tyhmää (se kyllä taas pahentaa asioita..). tunnen itseni jotenkin yleisesti noloksi ja typeräksi ihmiseksi, ja tuntuu etten haluaisi nähdä ketään enää koskaan. tulevaisuuskin näyttää mustalta. sitten kappas kun nukun yön yli niin kaikki on taas hyvin ja elämä hymyilee.

ja ainiin, en ryyppää itseltäni koskaan tajua kankaalle tai mitään. krapula tulee ilman örvellystäkin.

mutta kertokaapas joku viisaampana että mistä tämä johtuu? miten voisin mahdollisesti estää tuon masennuksen krapulassa?

8

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mvz

      Tuskinpa voit estää sitä mitenkään. Ihan yleistä tuo tuntuu olevan. Itselläni tulee samanlainen olo juomisen jälkeen mutta mulla se kestää joskus muutamankin päivän.

    • jupjup..

      Juu, kyllä se alkoholi laskee ilmiesesti väliaikaisesti serotoniinin ja endorfiinin tasoja.

    • Amigosdelahoy

      Itse kärsein myös tuossa viime kesänä tästä "krapulamasennuksesta". Kaverit lohduttivat minua sanoin: "Ymmärräthän ettei sulla oo mitään syytä masenteluun"... Parasta lääkettä tuohon ryypiskelyn väliinjättämisen jälkeen on hankkia itselleen jotain tekemistä - kavereiden kanssa hengailu, hyvän leffan katsominen, masturbointi, saunominen yms. Yksin ei kannata jäädä istuskelemaan, Facebookia ei kannata selailla, ruokaa ei kannata ahmia...

      Puhuminen tekee hyvää ja se kannattaa.

      Nykyään omat darrat ovat henkisellä tasolla aika mietoja, syytä en tiedä. En kuitenkaan valita, sillä nuo masiskrapulat ovat aivan uskomatonta paskaa!

    • Taivas seesteinen

      Olen kokenut samaa, pahin mokani, että olin kirjoitellut suomi.fi:hin nimillä kavereistani...mutta olen päättänyt ottaa vastuun ja kestää olon selvin päin tai suositellulla kahden päiväannoksella. Yleensä asiat tulisi olla kunnossa selvinpäin, mutta alkoholi nostaa tulvaveden lailla käsittelemättömät asiat pintaan. Suosittelen miettimään rohkeasti ensin selvinpäin, mikä hävettää ja mitä olet mokaillut ennen seuraavaa ryyppyä ja mitä eroa on ajatella asiaa humalassa!

    • ADSSDA

      Jos lopettaisit juomisen SAATANAN ÄÄLIÖ!!!!!!!!!

    • Kyllä :S

    • M

      Heh. Todella säkenöivän älykästä kommenttia. Juomista en katso tarvittavaksi itseni lopettaa, enkä yrittänyt hakea sympatiaa tekstilläni.

      Tarkoitukseni oli kysyä viisaammilta ihmisiltä alkoholin mahdollisista haittavaikutuksista, eli tästä krapula-päivän masennuksesta. Ja mahdollisesti samanlaisia kokemuksiakin.

      Viisaammaksi ihmiseksi en siis katso sellaista henkilöä, joka osaa kirjoittaa "ViTun ÄÄLIÖ OUIHSDLFUKH SAATANA"- tyylisen lauseen.

    • kohtalonkarma

      Juominen pitäis lopettaa joo kun tulee jurrissa hölmöiltyä niin kauan kunnes taas tapahtuu jotain paskaa ja saa odotella oikeudenkäyntiä miettien et mitä elämälle tapahtuu,rahat on kaikki,kämppä lähtee,puoliso jättää,..ja kaikki henkilökohtaiset tavarat/omaisuus,kaikki paitsi tv lähtee,mitään ei jää,???surua vaan! Mistä apua???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe