Olen hankkinut itselleni sellaisen tavan, että heti, kun vapaat alkaa, ostan kaljaa. Juominen rajoittuu pelkästään sellaisiin päiviin, että pystyn suoriutumaan työvelvoitteista. Työstä poissaoloja juominen ei aiheuta - minähän haltsaan kaljanjuonnin. >:)
Se, että juon kaljaa vapailla aiheuttaa sen, etten pysty vapailla tekemään niitä asioita joita haluaisin. Haluaisin liikkua ja kuntoilla (en kyllä tykkää niistä mutta haluaisin). Haluaisin olla hyvä ystävä. Haluaisin näyttää hyvältä enkä kaljaa kittaavalta ällöltä. Haluaisin herätä aamulla vireänä, vitaalina ja viriilinä. Haluaisin tehdä monia asioita jotka on jäänyt kaljanjuonnin takia vähemmälle huomiolle.
Tapa jonka olen hankkinut aiheuttaa minulle mielipahaa. Se aiheuttaa mielipahaa läheisille ja ystäville. En väitä, että kaljanjuonti on pelkästään pahasta mutta, kun sitä alkaa juomaan, vaikkei halua, silloin siitä tulee huono olo.
Haluaisin oppia rajoittamaan juomista. En pääse tuosta tavasta eroon mutta haluan sitä aidosti. Minulle on alkanut hämärtyä kumpi on olennaisempi asia; selvä päivä vai hilpee hiprakka. Kaljanjuonnilla pääsee kivasti irti arjesta mutta selvänä voi tehdä kaikkia juttuja joita on halunnut tehdä. Kumpi on tärkeempi? Mistä jään paitsi, jos en juokaan kaljaa? Mistä jään paitsi, jos juon kaljaa?
Tarvitsen hyviä syitä siihen, miksi joka vapaalla ei tartte juoda.
Irti kaljasta
6
1608
Vastaukset
- tee näin
Yhdistä kaljanjuonti ja harrastukset! Näin saat tuplailon molemmista!
- tiedän tilanteen
Sehän siinä on, että itsensä kehittäminen ei onnistu krapulapäissään tai humalassa. Mulla oli samanlaista ongelmaa, eli tuli juotua kaljaa aina vapaalle päästyä. Siitä tavasta pääsin eroon monen yrittämisen jälkeen. Pitää vain yrittää uudestaan ja uudestaan jos tosissaan haluaa muutosta. Mulla se sitten onnistui lopulta säännöllisen liikuntaharrastuksen kautta.
- lenkille ja saunaan.
Liikunta on tosi hyvä tapa päästä eroon kaljasta. Pitää olla itsekuria että se on säännöllistä. Ja lakaa heti kun vapaakin alkaa.
- alkkis
sama juttu. Taidan vetää bissee sellaset 70 tölkkiä viikossa. Jokapäivä töiden jälkeen on päästävä pikku nousuun tai alkaa vituttaa. Pikkuhiljaa huomaan miettiväni töissäkin että milloin pääsee kotiin ja saa sen ensimmäisen kylmän huulille. Hienoa eikö. Tarttis vissiin tehdä jotain
- olutta ja liikuntaa
Illalla voi kaljoittelun ohessa käydä vaikka kävelyllä ja aamulla samoin.
Aamukahvit vaan helttaan ja korjaussarja niin on mukava käväistä vaikka pyöräilemässä eväiden kanssa. - Taida älä taistele
Voi kuinka tuttua. Aloittajan tuo "en tykkää kuntoilla mutta haluaisin" on kyllä yksi asia mikä just kiihdyttää juomista. Että saa siirtää ei-mukavaa hommaa hörpimällä olutta. Siinä se ilta sitten kuluukin siirrellessä kaljatökkejä. Itse koetan siirtää ekadrinkin ottamista. Ensin järjestelen kämppää ja katson että huomiseen työpäivään on kaikki valmiina.
Sitten saatan (kävely)lenkille lähtiessä lantrata pienen pullon reppuun, että jos vaikka loppupuolella lenkkiä vähän hörppään. Usein onnistuu. No joskus hörpään jo kotona lähtiessä ja heti kilometrin päässä. Mutta kuitenkin määrä on minímaalinen verrattuna siihen että istun sohvalla ja lipitän.
Lenkin jälkeen on jo iltauutisten aika ja siinä alkaa unikin jo painaa, joten drinkkejä menee vähemmän kuin mitä menisi jos olisi aloittanut jo kuudelta pelkällä istumisella. Kun on heikko, kannattaa iloita siitäkin että on joskus vähemmän heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293