... on kahdenlaisia tuomioita. Ne ovat petos ja rahankeräysrikos. Sponssien on turha niiskuttaa, että kaikki menee valtiolle. Osa menee ja osa taas ei.
Tässä eräs ns. Hartolan suuri huijaus on esimerkkinä petoksesta, joista rahoja palautettiin vahingon kärsijöille. Eikö lukijoista tunnukin, että jutussa on jotain yhtäläisyyksiä Winkkari-kusetuksen kanssa? Ai ei ole vai? No totta Mooses on. Tuossakin otettiin rahaa vastaan ja luvattiin sijoittaa, mutta mitens kävikään? Huijari veti liiveihinsä rahat. No eihän tuo Vihko antanut edes virtuaalirahaa tilille, jotta silleen poikkeaa "rehellisestä" winkkarikusetuksesta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6815809#comment-35801997-view
Tässä taas juttua rahankeräysrikoksesta. Täytyy muistaa, että WGI-tapauksessa kukaan "petetyksi itsensä tunteva jäsen" ei ainakaan tietääkseni vaatinut omiaan takaisin. Ainoa vaatija oli Suomen valtio.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6590329#comment-34539368
Laittamalla Suomi24 laajaan hakuun nikkini ja vaikka hakusanaksi Hartolan tai WGI , niin saatte lukea enemmän asioista
Nuo ovat toteutuneita lainvoimaisia päätöksiä huijauksista, joten turha on Pitkäsen setän tulla räpeltämään tarinoillaan (lue; huu-haallaan) ja yrittää muutta totuutta muuksi mitä se oikeesti on.
Jos joku umpelo ei usko, tai halua uskoa (noi linkit ei enää toimi ESS:n uudistuksen takia), niin hankkikaa ko. oikeusistuimista asiakirjat, niin sitten te kait uskotte.
Ja mitaan ette voi...
Vastaavista, kuin clubin tapauksessa ...
26
357
Vastaukset
- umpelo ja
samalla sammaltunut. eikö yhtään harmita?
Mikäs tässä harmittais?
Kommentoisitko tuota ns. Hartolan tapausta? Sehän liippaa hyvin läheltä clubin sponsoreiden ns. "liittymislahjakortti" -kotiutuksia. Eli rahat käteen ja silu vili vei.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6815809#comment-35799633-view
Ja mitaan ette voi...- no kyllä mua
RailiSuominen kirjoitti:
Mikäs tässä harmittais?
Kommentoisitko tuota ns. Hartolan tapausta? Sehän liippaa hyvin läheltä clubin sponsoreiden ns. "liittymislahjakortti" -kotiutuksia. Eli rahat käteen ja silu vili vei.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6815809#comment-35799633-view
Ja mitaan ette voi...harmittais jos olisin sammaltunut umpelo. sulle se on vissiin jo vähän niinku arkipäivää eikä sammaltuminenkaan enää haittaa. ukkoos se saataa vähän haitata, mutta veikkaan että ei teillä vällyt heilu muutenkaan kovin reippaasti joten saa siellä sammalta vähän ollakin. mutta tuo umpelo siihen lisäks, niin ei hyvin mene.
silu vili tais tuoda sen sammaleen. no kyllä mua kirjoitti:
harmittais jos olisin sammaltunut umpelo. sulle se on vissiin jo vähän niinku arkipäivää eikä sammaltuminenkaan enää haittaa. ukkoos se saataa vähän haitata, mutta veikkaan että ei teillä vällyt heilu muutenkaan kovin reippaasti joten saa siellä sammalta vähän ollakin. mutta tuo umpelo siihen lisäks, niin ei hyvin mene.
silu vili tais tuoda sen sammaleen.Olet mahtanut lintsata äikän- ja bilsantunneilta tai ainakaan oppi ei ole mennyt perille.
Sammaltaa (ääntämishäiriö) tarkoittaa esim. kännisen puhetta, siis sellaista mitä sinä suollat (vrt. puhe sammaltaa). Jos selvin päin sammallat, niin ole hyvä ja pyydä mielenterveyshoitajaasi varaamaan aikaa sinulle puheterapeutilta.
Sammalet (Bryophyta) taas ovat aina vihreitä pieniä itiökasveja (yksi kasvikunnan pääjaksoista). Suomessa niitä on reilut 800 lajia.
Muistelisin, että olen ennenkin huomauttanut sinua samasta asiasta. Ottasitko nyt opiksesi, että sammaltaa ja sammaloitua tarkoittaa eri asioita.
En kyllä ymmärrä, jotta mitä noilla on tekemistä petihommien kanssa. Ja toisekseen ei näillä helteillä ole mitään peittoja päällä.
Nyt kun olen selvittänyt sinulle kahden sanan/asian eron, niin kommentoisitko tuota alkuperäistä aihetta.
Ja mitaan ette voi...- Ei ole lintsattu
RailiSuominen kirjoitti:
Olet mahtanut lintsata äikän- ja bilsantunneilta tai ainakaan oppi ei ole mennyt perille.
Sammaltaa (ääntämishäiriö) tarkoittaa esim. kännisen puhetta, siis sellaista mitä sinä suollat (vrt. puhe sammaltaa). Jos selvin päin sammallat, niin ole hyvä ja pyydä mielenterveyshoitajaasi varaamaan aikaa sinulle puheterapeutilta.
Sammalet (Bryophyta) taas ovat aina vihreitä pieniä itiökasveja (yksi kasvikunnan pääjaksoista). Suomessa niitä on reilut 800 lajia.
Muistelisin, että olen ennenkin huomauttanut sinua samasta asiasta. Ottasitko nyt opiksesi, että sammaltaa ja sammaloitua tarkoittaa eri asioita.
En kyllä ymmärrä, jotta mitä noilla on tekemistä petihommien kanssa. Ja toisekseen ei näillä helteillä ole mitään peittoja päällä.
Nyt kun olen selvittänyt sinulle kahden sanan/asian eron, niin kommentoisitko tuota alkuperäistä aihetta.
Ja mitaan ette voi...Miss’ on hauta, kohta vuosisadan
Perhon salomailla sammaltunut
peitos’ unhon, unhon ansiotta?
Miss’ on hauta? Suotta kysyt, vieras!
Kussa pitkä salolampi kaartuu
kaitaisinnaan mäntynummen notkoon,
siin’ on paikka. Päällä taajalatvat
koivut nousevat jo nuokkuellen.
Kun niiden juurten alle kerran
hauta luotu lie, ei tiedä kukaan. Ei ole lintsattu kirjoitti:
Miss’ on hauta, kohta vuosisadan
hauta luotu lie, ei tiedä kukaan.Että niinkuin vedit Runeberginkin tähän mukaan. Ymmärrät varmaankin, että tuo ei ole puhekieltä.
Ymmärtääkseni haluat ilmaista kirjoituksessasi sanaa; sammal kuvaamaan vertauskuvallisesti vähän käytössä tai kokonaan hylättyä revaa/supihattua/karvareuhkaa/kirkkovenettä/hämähäkkiä väärin päin, yms.... niin oikea muoto on silloin sammaloitunut reva/supihattu/karvareuhka/kirkkovene/hämähäkki vääritepäin. Vrt. Vierivät kivet ei(vät) sammaloidu. Ei siis; Vierivät kivet eivät sammalla.
Ja mitaan ette voi...- kyllä ne
RailiSuominen kirjoitti:
Olet mahtanut lintsata äikän- ja bilsantunneilta tai ainakaan oppi ei ole mennyt perille.
Ja mitaan ette voi...bilsantunnit on jääneet ihan siellä päässä ottamatta. sähän voit vaikka soittaa uudelleen vanhalle bilsan opettajallesi ja kysyä mitä tarkoittaa sammaltunut...
niin, ja kyllä sillä on ihan selvä syy-yhteys vällyjen heilumiseen. vanhemmilla rouvilla tuo on ihan yleistäkin, ja johtuu hormonaalisista heilahteluista. eli älä huoli, ihan normaalia se on vanhemmalla rouvalla. mutta harmittaahan se. - sammaltunut
RailiSuominen kirjoitti:
Että niinkuin vedit Runeberginkin tähän mukaan. Ymmärrät varmaankin, että tuo ei ole puhekieltä.
Ymmärtääkseni haluat ilmaista kirjoituksessasi sanaa; sammal kuvaamaan vertauskuvallisesti vähän käytössä tai kokonaan hylättyä revaa/supihattua/karvareuhkaa/kirkkovenettä/hämähäkkiä väärin päin, yms.... niin oikea muoto on silloin sammaloitunut reva/supihattu/karvareuhka/kirkkovene/hämähäkki vääritepäin. Vrt. Vierivät kivet ei(vät) sammaloidu. Ei siis; Vierivät kivet eivät sammalla.
Ja mitaan ette voi...rouva ymmärtää varmaankin myös että sammaltuneen rouvan oma teksti on kaukana kirjakielestä. tietääkseni sammaltunut rouva on myös erittäin useasti huomauttanut tällä forumilla muille siitä, että täällä ei tarvitse kirjoittaa kirjakieltä eikä sanamuotoihin pidä siten puuttua.
miksi sammaltunut rouva syyllistyy nyt itse siihen, mistä sammaltunut rouva on kritisoinut muita aiemmin?
ettei se sammaltuminen olisi edennyt jo yläpäähänkin asti? sammaltunut kirjoitti:
rouva ymmärtää varmaankin myös että sammaltuneen rouvan oma teksti on kaukana kirjakielestä. tietääkseni sammaltunut rouva on myös erittäin useasti huomauttanut tällä forumilla muille siitä, että täällä ei tarvitse kirjoittaa kirjakieltä eikä sanamuotoihin pidä siten puuttua.
miksi sammaltunut rouva syyllistyy nyt itse siihen, mistä sammaltunut rouva on kritisoinut muita aiemmin?
ettei se sammaltuminen olisi edennyt jo yläpäähänkin asti?Eihän sitä toki tarvi kirjakieltä kenenkään kirjoittaa. Eihän täällä olisi ketään, jos sellainen vaatimus olisi kirjoittamisen ehto.
Jos asia tulee ymmärretyksi, niin mikäs siinä, jotta aloittako lauseen isolla alkukirjaimella ja päättää pisteeseen tms...., mutta jos asiayhteys muuttuu aivan toiseksi (vrt. sammaloitua... sammaltaa), niin silloin on ihan pakko kysyä, jotta mitä se kirjoittaja oikein tarkoittaa. Nuo kaksihan tarkoittaa aivan eri asioita.
Mietipä, jotta sammaltaako se vähän käytössä ollut (melkein ehta, siis likimain uusi) reva/reuhaka/karvahattu yms... hauska nimitys jakopäälle? Tuskinpa sillä revalla ainakaan puhehäiriö on. Vai sammaloituuko se vanhanpiian mahdollisesti ei koskaan käytössä ollut reva?
Ja mitaan ette voi...kyllä ne kirjoitti:
bilsantunnit on jääneet ihan siellä päässä ottamatta. sähän voit vaikka soittaa uudelleen vanhalle bilsan opettajallesi ja kysyä mitä tarkoittaa sammaltunut...
niin, ja kyllä sillä on ihan selvä syy-yhteys vällyjen heilumiseen. vanhemmilla rouvilla tuo on ihan yleistäkin, ja johtuu hormonaalisista heilahteluista. eli älä huoli, ihan normaalia se on vanhemmalla rouvalla. mutta harmittaahan se.Sanopa jotta kuinka sinä sitten erottaisit sanat; sammaltaa ja sammaloituu toisistaan?
Jos koska mulla on sammaltanut värkki, niin sehän tarkoittaa, että siinä on vielä eloa, koska se pystyy sammaltamaan puhehäiriössään ainakin jotain. Eli hengissähän se vielä on, jos jotain örvellystä sieltä kuuluu.
Jos taas mun värkkini on sammaloitunut, kuten toi meidän pohjoisen puolella oleva tiiliseinä, niin turha yrittää elvyttää muulla, kun sammalsyöpöllä tai juuriharjalla.
Ymmärrätkö nyt sanojen merkityksen?
Ja mitaan ette voi...- Kysympä vain
RailiSuominen kirjoitti:
Sanopa jotta kuinka sinä sitten erottaisit sanat; sammaltaa ja sammaloituu toisistaan?
Jos koska mulla on sammaltanut värkki, niin sehän tarkoittaa, että siinä on vielä eloa, koska se pystyy sammaltamaan puhehäiriössään ainakin jotain. Eli hengissähän se vielä on, jos jotain örvellystä sieltä kuuluu.
Jos taas mun värkkini on sammaloitunut, kuten toi meidän pohjoisen puolella oleva tiiliseinä, niin turha yrittää elvyttää muulla, kun sammalsyöpöllä tai juuriharjalla.
Ymmärrätkö nyt sanojen merkityksen?
Ja mitaan ette voi...mikä on sammaltunut kanttura
Kysympä vain kirjoitti:
mikä on sammaltunut kanttura
Kysynpä vaan (huom! n-kirjain ja 2 x a vaan sanassa), jotta etkö osaa edelleenkään kertoa sammaltaa tai sammaltua eroa?
Jos et osaa (en uskonutkaan), niin olisitko ystävällinen ja ottaisit aloituksen kysymykseen osaa. Kysehän oli Hartolan suuresta huijauksesta, missä kusettaja tuomittiin maksamaan huijatuilleen melkoisia summia.
Ja mitaan ette voi...- Runebergin torttu
Ei ole lintsattu kirjoitti:
Miss’ on hauta, kohta vuosisadan
hauta luotu lie, ei tiedä kukaan.Vastaan kysyjälle: Perhosta Kinnulaan johtavan maantien varrella 11 km keskustastaan.
- no nythän
RailiSuominen kirjoitti:
Eihän sitä toki tarvi kirjakieltä kenenkään kirjoittaa. Eihän täällä olisi ketään, jos sellainen vaatimus olisi kirjoittamisen ehto.
Jos asia tulee ymmärretyksi, niin mikäs siinä, jotta aloittako lauseen isolla alkukirjaimella ja päättää pisteeseen tms...., mutta jos asiayhteys muuttuu aivan toiseksi (vrt. sammaloitua... sammaltaa), niin silloin on ihan pakko kysyä, jotta mitä se kirjoittaja oikein tarkoittaa. Nuo kaksihan tarkoittaa aivan eri asioita.
Mietipä, jotta sammaltaako se vähän käytössä ollut (melkein ehta, siis likimain uusi) reva/reuhaka/karvahattu yms... hauska nimitys jakopäälle? Tuskinpa sillä revalla ainakaan puhehäiriö on. Vai sammaloituuko se vanhanpiian mahdollisesti ei koskaan käytössä ollut reva?
Ja mitaan ette voi...se sammaltunut vanharouva alkoi oikein rivoja puhumaan. sinuna pitäisin huolta vaan siitä omasta sammaltuneesta tavarasta, niin saattaa joskus tulla se hymynpoikanen silmään sille ukollekin, edes kerran puolessa vuodessa. sitä kun ei varmaan siellä oo paljoa näkyny.
...ja kaiken päälle kun on vielä umpelokin. - no no,
RailiSuominen kirjoitti:
Kysynpä vaan (huom! n-kirjain ja 2 x a vaan sanassa), jotta etkö osaa edelleenkään kertoa sammaltaa tai sammaltua eroa?
Jos et osaa (en uskonutkaan), niin olisitko ystävällinen ja ottaisit aloituksen kysymykseen osaa. Kysehän oli Hartolan suuresta huijauksesta, missä kusettaja tuomittiin maksamaan huijatuilleen melkoisia summia.
Ja mitaan ette voi...sammaltunut kanttura. koetahan nyt olla siellä umpelon olosi kanssa.
- vene tappi kateessa
Runebergin torttu kirjoitti:
Vastaan kysyjälle: Perhosta Kinnulaan johtavan maantien varrella 11 km keskustastaan.
mikä on sitten reva/reuhaka/karvahattu/supihattua/karvareuhkaa/kirkkovenettä/hämähäkkiä väärin päinyms... hauska nimitys jakopäälle?
Tuollaisia sanoja alottaja käyttää sammaltuneen yhteydessä. Lisäksi puhuu runebergin tortusta.
Jos sanat on mitä minua epäilyttää niin vaadin yllä pidolta tekstien poistoa koska täällä on myös lapsia paikalla eikä ikärajaa ole asennettu. Suodatin ei ota pois rumia sanoja ja se on myös rumaa.
- homokyttä
Mitä vittua sie jauhat tosta hartolan tapauksesta, ei liity sitten mitenkään capitaan
Hartolan tapauksessa luvattiin sijoittaa rahat tuottamaan huikeella palautusprosentilla, mutta todellisuudessa niillä rahoilla maksettiin "vanhojen jäsenten" kotiutuksia.
Ja mitaan ette voi...
- vitsituomioita
Miten ihmeessä tämä Jukka-Pekka Vihko, joka sai Jenkeissä 222 vuoden vankeustuomion, oli taas kohta höynäyttämässä Suomessa ihmisiä?!
Eiköhän tämäkin ole nimensä vaihtanut ja taas jossain kusetuksessa taas pompahda esiin. - homokyttä
ada vittuilee
Mitäs mä nyt sellaista? Ei koskaan, ei niin ikuna, ei ikipäivinä, ei. Hus, hus, pois se minusta.
Ja mitaan ette voi...
- Niissä yksi ero
Hartolan juttu ei ollut rahankeräys rikos kuin wincapita oli.
On useaan kertaan osoitettu että pelkkä osallistuminen pyramidiin on rangaistavaa toimintaa.
Eikä ole epäselvyyttä siitä, etteikö Wincapita ollut pyramipeli koska rahat
tulivat suoraan muilta jäseniltä.
Jos on tietoisesti osallistunut rikolliseen pyramidipeli rikokseen mistä rahat menevät valtiolle niin miksi siitä pitäisi palauttaa rahat jäsenille?
Ja jos joku väittää että ei tiennyt wincapitaa rikolliseksi jo alun perin niin valehtelee. Kyse oli vain siitä milloin keikahtaa ja saako omansa pois ajoissa ja sen kertoi elämän kokemus.
Ainoa asia missä Keskimittanen on ollut tähänmennessä oikeassa on se että rahat menevät valtiolle. Miksikäs ei menisi koska pelkkä osallistuminen
rahankeräys rikokseen on rangaistava. Silloin rahaa ei voida palauttaa jos on tietoisesti lähtenyt mukaan rangaistavaan hämärään touhuun ihan itse.Kyllä tuosta voidaan yhtäläisyyksiä vetää.
Esim. niille clubilaisille, jotka ovat liittyneet ns. liittymislahjakorttiperiaatteella tai varjopyramidiin, tuo Hartolan petostuomio on heille toivoa antava.
Ja mitaan ette voi...- Keskimittanen
RailiSuominen kirjoitti:
Kyllä tuosta voidaan yhtäläisyyksiä vetää.
Esim. niille clubilaisille, jotka ovat liittyneet ns. liittymislahjakorttiperiaatteella tai varjopyramidiin, tuo Hartolan petostuomio on heille toivoa antava.
Ja mitaan ette voi...Ei näy mitään yhtäläisyyttä. Hartolassa lähdettiin mukaan sijoitukseen ja Wapinassa lähdettiin rahankeräysrikokseen !!!
Kaikki on wapinassa lähtenyt samaan rahankeräysrikokseen mukaan ja pyramidiin osallistuminen on laissa rangaistavaa. Joka on lähtenyt mukaan epämääräsellä tavalla lahjakortilla tai muulla eikä pankin kautta ei sen enenpää ansaitse rahojaan pois. Rikos on rikos.
Jos on kuitit että rahat piti pistää finanssivalvonnan alaisiin juttuihin niin se on vähän eri asia kuin Panamalaiset pyramidiit. Haloo !
Luultavsti lahjakorteilla maksaneet ovat saaneet rahansa jostakin rikollisesta harmaa työstä. Keskimittanen on oikeassa että ne rahat on otettava valtiolle koska takana on melko varmasti kaksi rikosta (harmaa talouden rahat sijotettu pyramidiin.
- homokyttä
Ada, onko tämä tosiaanki sun kirjoitus.
o suuttunu. En vaan ole paljonkaan seurannu noita Winclubin keskusteluja.
Tekis mieli vähän kiusata noita clubilaisia, mutta en vitti, ettei tule mitään vahinkoa.
Oletko miettiny, että saattaa oikeesti olla, että poliisi tutkii juttua, mutta haluaa pysyä siitä hiljaa? Miksi se sitten haluaa pysyä hiljaa? No ainakin siksi, että se tekee tutkimuksia hissukseen, eli kuuntelee puheluita ja tarkkailee sähköposteja. Samoin poliisi saattaa tarkkaila rahaliikennettä. Yleensähän noista tuollaisista löytyy aina myös kaikkea muutakin hämärää (rahanpesua, huoria, huumeita, veron kiertoa, kirjanpitorikoksia, yms. yms.). Niinhän oli WGI:nkin taustalla.
Tuli tuossa mieleen sellainen ajatus, että mitäpä, jos poliisi iskeekin nyt 15.10. päivä (vai onko nyt tässä kuussa kotiutuspäivä clubissa 16.10?). Tuolloinhan on paljon rahaa liikkeellä, koska kaikki jäsenet haluaa paniikissa kotiuttaa rahojaan. Siinä olis poliisilla hyvä sauma jäädyttää MB:n tileille (takavarikoida) clubilaisten rahat. Siitä sais sitten Suomen valtio joskuskin kunnon "tipin" budjettia korjaamaan.
Noin mä toimisin, jos olisin poliisi, tai jos juttua tutkittais. Siinä olis iskun paikka, koska eiväthän Winclubin johtohemmot voi enää vetää tilityksiä takaisinkaan silloin, kun ne ovat jo MB:n tilillä. MB:n olisi pakko toimia poliisin ohjeiden mukaan ja jättää tilityksien toimittamiset eteenpäin.
En vaan viitti tuota mahdollisuutta tuolla forumeilla huudella vielä, koska silloin ne rosmot voisivat vielä estää takavarikon, mikäli nyt sellainen on edes odotettavissa. Eli tää on mun ajatelma ja mulla ei ole asiasta sen kummempaa tietoa.
Terv. tilastoVastattu on.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9916994#comment-49859527-view
Ja mitaan ette voi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898593
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504228
- 593772
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432481
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382193Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362167