Meidän "oma" Ritva

kuin kukka

Ihanasta Ritva Lehdosta on ilmestynyt elämä kerta.Kerrankin hyvin kirjoitettu kirja jossa ei mässäillä skandaaleilla vaan kunnioitetaan vainajaa.Missit kiinnostaa aina ja tääkin kirja löytynee jokaisen Ritvan ihailijan kirjahyllystä.

61

3006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyyli lehto

      kuka ihmeen ritva lehto, missä tuli kuuluisaksi

    • Helena T.

      Yes,kauneimpia missejämme! Pitää ostaa kirja!

    • Rauha vainajalle

      Media on julmaa! En ole lukenut kirjaa mutta en kehoita ketään "noviisia"
      lähtemään lehtiväen nokittavaksi! -- Riittää kun seuraa nyky-poliitikkojen
      jäljillä seuraavaa hyeenalaumaa - ei tarvitse kuin yksi väärä sana ja sitten
      alkaa rumba! - Jonkinlainen yksityisyyden suoja pitäisi olla - mutta ei ole!
      Kunnia vainajalle ja kirjan rohkealle kirjoittajalle! - Kaikilla meillä täytyisi olla
      edes jonkinlainen yksityisrauha!

      • dadasdf

        Totta,mutta RItva Lehdosta kertova kirja on kirjoitettu Ritvan omaisten ja läheisten kanssa yhteistyössä kuten kirjan kirjottaja kertoo.


      • SeijaP
        dadasdf kirjoitti:

        Totta,mutta RItva Lehdosta kertova kirja on kirjoitettu Ritvan omaisten ja läheisten kanssa yhteistyössä kuten kirjan kirjottaja kertoo.

        Hyvä homma!


    • Missifani

      Hyvä kirja !

    • Menninkäinen23

      oletko käynyt Ritvan muistosivuilla? Hienot!
      Ritva fani

      • Tuiretuppurainen

        Hienot sivut ovat!


    • kirjallisuuden ystäv

      Tosi hienot.Kyllä pitäisi Ritva-kirjan kirjoittajalle jakaa tiedonjulkistuspalkinto,tiedä vaikka tulee.Vapise Hemingway!!!!!Lisää on tulossa.

    • Missit oli ok 60-luv

      Hienot on sivut ja hyvä on kirja!

    • RItvan kaima

      Minun mielestäni sisältöön olisi voinut kiinnittää huomiota enemmän. Minä olisin kaivannut kirjoittajalta hieman parempaa suomen kieltä. Tekstissä oli valitettavan paljon kielioppivirheitä ja kerronta oli "tönkköä". Joku ammattikirjoittaja olisi voinut tarkistaa tekstin kieliopillisen asun ja antaa vinkkejä myös tyyliseikoissa. Ilmeisesti nuori kirjoittaja ja esikoiskirja, joten ihan hyvä ja kunnianhimoinen alku kirjoittamisharrastukselle.

      • he he he

        Vai Ritvan kaima...he he...sut tuntee jokainen.


      • Missifani

        Tämä ns."Ritvan kaima" ei ole lukenut koko kirjaa.Kerronta oli todella sujuvaa.


      • Anonyymi

        jep, tönkköä on. muuten hyvä.


      • Anonyymi

        miten voi "ammattikirjoittajaksi" päästä noin heikolla suomen kielen kirjallisella ilmaisulla..?


    • eva23

      Sori vaan,että mutta kirjoittaja on ammattitoimittaja. Oletkohan lukenut koko kirjaa?
      Dianako se siellä taas kirjoittelee,joka ei ole lukenut koko kirjaa.
      Älä ole niin kateellinen.
      Kirja on yksi parhaista Suomessa.

      • Ritvan kaima

        Tarkoitin vain sitä, että kirjan kirjoittaja ei ole "ammettitoimittaja" perinteisessä merkityksessä. Hänellä ei ole alalle koulutusta eikä työkokemusta. Yhden omakustanteen kirjoittaminen EI tee henkilöstä ammattitoimittajaa, muutenhan me kaikki kirjoittelijat voisimme kutsua itseämme ammattitoimittajaksi. Ja asioihin perehtyminen EI tarkouita samaa kuin juorulehtien lukeminen. Timo T.A.Mikkonen taannoin kirjoitti missihistoriikin. Muutamaa asiatietovirhettä lukuun ottamatta hyvin kirjoitettu kirja. Siinä oli sanottu Ritvasta kaikki mitä tässä uusimmassakin "Ritva Lehto - Miss Suomi 1967" -kirjassa.


      • Eva23
        Ritvan kaima kirjoitti:

        Tarkoitin vain sitä, että kirjan kirjoittaja ei ole "ammettitoimittaja" perinteisessä merkityksessä. Hänellä ei ole alalle koulutusta eikä työkokemusta. Yhden omakustanteen kirjoittaminen EI tee henkilöstä ammattitoimittajaa, muutenhan me kaikki kirjoittelijat voisimme kutsua itseämme ammattitoimittajaksi. Ja asioihin perehtyminen EI tarkouita samaa kuin juorulehtien lukeminen. Timo T.A.Mikkonen taannoin kirjoitti missihistoriikin. Muutamaa asiatietovirhettä lukuun ottamatta hyvin kirjoitettu kirja. Siinä oli sanottu Ritvasta kaikki mitä tässä uusimmassakin "Ritva Lehto - Miss Suomi 1967" -kirjassa.

        Sori vaan, mutta toimittaja on saanut ammattikoulutuksen ja tästä tiettä että sinä dianaP et ole lukenut kirjaa,koska Mikkosen kirjassa ei ole mitään henkilökohtaista Ritvan elämästä ja omaisista. Olet puhunut niin monta kertaa itsesi pussiin, että lopeta,ettei tarvitse ryhtyä toimenpiteisiin. Ip osoitteesi on tallessa.
        Erkkilän kirja on täynnä henk.koht.tietoa, josta sinä et tunnu tietävän mitään !
        Ritvan omaiset eivät ole antaneet mitään tietoja Mikkosen kirjaan.
        oot sä vähän dorka?


      • he he he
        Ritvan kaima kirjoitti:

        Tarkoitin vain sitä, että kirjan kirjoittaja ei ole "ammettitoimittaja" perinteisessä merkityksessä. Hänellä ei ole alalle koulutusta eikä työkokemusta. Yhden omakustanteen kirjoittaminen EI tee henkilöstä ammattitoimittajaa, muutenhan me kaikki kirjoittelijat voisimme kutsua itseämme ammattitoimittajaksi. Ja asioihin perehtyminen EI tarkouita samaa kuin juorulehtien lukeminen. Timo T.A.Mikkonen taannoin kirjoitti missihistoriikin. Muutamaa asiatietovirhettä lukuun ottamatta hyvin kirjoitettu kirja. Siinä oli sanottu Ritvasta kaikki mitä tässä uusimmassakin "Ritva Lehto - Miss Suomi 1967" -kirjassa.

        ei se "ammettitoimittaja" olekaan vaan ammattitoimittaja.
        Sinä taidat olla se "ammettitoimittaja" =)))
        he he he...


      • he he he
        Ritvan kaima kirjoitti:

        Tarkoitin vain sitä, että kirjan kirjoittaja ei ole "ammettitoimittaja" perinteisessä merkityksessä. Hänellä ei ole alalle koulutusta eikä työkokemusta. Yhden omakustanteen kirjoittaminen EI tee henkilöstä ammattitoimittajaa, muutenhan me kaikki kirjoittelijat voisimme kutsua itseämme ammattitoimittajaksi. Ja asioihin perehtyminen EI tarkouita samaa kuin juorulehtien lukeminen. Timo T.A.Mikkonen taannoin kirjoitti missihistoriikin. Muutamaa asiatietovirhettä lukuun ottamatta hyvin kirjoitettu kirja. Siinä oli sanottu Ritvasta kaikki mitä tässä uusimmassakin "Ritva Lehto - Miss Suomi 1967" -kirjassa.

        Mikkosen kirjassa on pari sivua Ritvasta.
        Erkkilä on tehnyt yhteistyötä Ritvan omaisen kaa, ja tuskin kuule sitä tekstiä mistään muualta löytyy kuin tuoreesta kirjasta. Lopettaisit sen paskan puhumisen,
        kun et tiedä kirjasta mitään.


    • Helena T.

      Näin on, mielenkiintoinen,hyvin kirjoitettu kirja-Suosittelen!

    • Beebeebee

      Teksti on sujuvaa ja kirja on todell mielenkiintoinen. Kiitokset kirjan kirjoittajalle.
      kun saimme elämäntarinan myös Ritvasta!

    • Eva23

      Kaikki ostamaan mielenkiintoinen ja upeasti kirjoitettu elämä kerta !
      Ja kirjastoista löytyy myös.

    • SeijaP.

      Kauniisti kirjoitettu. Hyvä kirja onkin.

    • Missifani

      Timo TA Mikkosen kirja on täynnä virheitä. Mm. Teija Sopanen on kertonut, että Mikkosen kirja sopisi kalakääreeksi.
      Lisäksi monet muutkin missit tykkäsivät kirjasta kyttyrää.Että se siitä
      Mikkosen asiantuntevuudesta.

      Ritvan elämänkerran kirjoittaja Erkkilä oli taas tv kakkosella,
      tulossa on kuulemma lisää lehtijuttuja !

      • vtyyliä

        Tämä lehto kännissä pitä kovaa meteliä.


    • Missifani

      Kirjan kirjoittaja Erkkilä oli tvssä! -kakkosella-
      Kertoi paljon Ritvasta henkilökohtaisia juttuja!

    • aivan sama

      Kylläpäs sitä ollaan niin äkäisinä. Eikö kantti kestä arvostelemista. Oikein uhkaillaankin tyyliin "ip numerosi on..." Tuo on niin vanha vitsi ja uhkailukeino näillä palstoilla, että aivan naurauttaa. Koska kirjailija itse on nyt tullut tänne puolustamaan teostaan ja on löytänyt minun tekstistäni YHDEN kirjoitusvirheet niin onnittelut vaan Sinulle tarkkanäköisyydestä. Omassa kirjassasi kirjoitusvirheitä löytyy melkein jokaisesta lauseesta, joten painovirheiden tai kirjoitusvirheiden osalta olet edelleen "juosten kusten"-osastolla.

      Taisin mainitakin, että Timo.T.A.Mikkosen kirjassa on lukuisia asiavirheitä, mutta Mikkosen taitoa tuottaa tekstiä en lähtisi arvostelemaan.

      Yhden asian jos vielä oppisit: opi kestämään kritiikkiä. Sitä nimittäin tulee kirjailijoille olivatpa he hyviä tai huonoja. Ja minähän nimenomaan olen antanut sinulle neuvoja kieliopin tarkistamisen suhteen. Sinulla riittää intoa ja tämän sanon VILPITTÖMÄSTI sitä tarkoittaen: missisivustosi ovat hyvät, suorastaan erinomaisey hyvät. En vaan voi sille mitään, että MINUA häiritsee sinun oikolukematon tekstisi ja monotoninen tyyli kuvailla asioita.

      En ole koskaan väittänyt, etteikö sinusta voisi tulla hyvä kirjoittaja ja jopa sellainen, joka tekee sitä ammatikseen. Nyt on parantamisen varaa. Kun kirjoitat seuraavan kirjan niin olen saletisti varma, että se on parempi, koska olet saanut neuvoja muilta. Itse virheitään ei huomaa. Eikö vain?

      Tosiaankin....se kritiikki. Sen kanssa on elettävä. Ja kritiikki on kohdistunut kirjoittamaasi kirjaan, ei sinun persoonaasi (en edes tunne sinua).

      Ritvasta kirjoitettiin paljon 1970-luvun alussa. Varmaan sinullakin on tallessa ne lehdet, joissa käsiteltiin Ritvan kuolemaa ja spekuloitiin miksi kaunis, nuori, älykäs nainen päätyy itsetuhoiseen tekoon. Oletan, että olet syntynyt 1980-luvulla - en tiedä, mutta se on olettamus, et voi mitenkään tietää siitä kohusta, mikä Ritvan ympärillä velloi 1970-luvulla. Itse opiskelin tiedotusoppia Tampereen yliopistossa noihin aikoihin. Meille, jotka olemme eläneet sen aikakauden, ei tuossa tarinassa ole mitään uutta.

      Ja mitä Ritvan tuntemiseen tulee niin olen aivan varma, että olen nähnyt hänet - ainakin konkreettisesti lähempää kuin sinä, joka et ollut tuolloin syntynyt.

      Ja nyt tulemme asian ytimeen: jos ihminen haluaa elää julkisuudessa tai joutuu siihen haluamattaan niin täytyy pukea panssari ylleen ja olla "kova". Maailma on kova ja armoton: "Herkät sortuvat elon tiellä". Jokainen Miss Suomeksi valittu tyttö on varmasti yllättynyt siitä julkisuusrumbasta, joka alkaa pyöriä ympärillä kruunajaisten jälkeen. Ei julkisuus kohtele mitään ihmisryhmää sen kunnioittavammin: missien kohdalla arvostelu painottuu henkilön ulkoisiin piirteisiin, kirjoittajalla hänen teksteihin.

      Yhdessä asiassa olemme samaa mieltä: Ritva on varmasti ollut upea ihminen.

      Voi, voi teitä nuoria kun pitää päästä telkkariin ja julkkikseksi...

      • Missifani

        Ai,minä kirjan kirjoittaja =))))))))
        Voi herranen aika!

        Sieltäpä tuli taas tekstiä.
        Ritvan omaisia on vain pieni määrä-ja sinä et niihin kuulu.
        Ja minä kuulun niihin !
        Eiköhän Ritvan omaiset ja tutut ole syntyny 40 luvulla.....

        Herjauksesi on otettu ylös.


      • Missifani

        Näillä pastoilla?
        "naurauttaa" "yhden kirjoitusvirheet" "erinomaisey"

        =)

        Lempimissit on upee sivusto!


    • Hyvä kirja

      Heikki Lehto oli komee! Ritvan veli!

    • Missifani

      Eiköhän ne Ritvan omaiset ja ystävät ole pikkasen vanhempia kuin sinä dorka =)

    • Missejäjatissejä

      Kirja on kirjoitettu tosi hyvin ja mielenkiintoinen ! Suosittelen kaikille!
      Niin kauniisti kirjoitettu!

    • Hyvä elämä kerta !

      Todella upea kirja. Tosi kiva kun sai sen nyt omaksi. Olen lukenut sen jo kahteen otteeseen.Onnittelut kirjan kirjoittajalle.

    • tykkään tytöistä

      Häh? Miksi tuo kirja herättää niin paljon tunteita?
      En löytänyt yhtään herjausta nimimerkki "Aivan sama"
      tekstistä. Arvostelu ja herjaaminen ovat kaksi eri
      asiaa. Totta puhuen Erkkilän kirjassa on ärsyttävän
      paljon kirjoitusvirheitä. Sen minäkin allekirjoitan.
      Muusta en tiedä mitään.

      • Hoh hoijaa...

        Kerroppa siitä kirjasta esimerkkejä,kun kirjoitat mitä sattuu ja aina eri nimimerkeillä. Niin annappa tulla niitä kirjoitusvirheitä..
        Aivan sama on sama henkilö kuin tämä "tykkään tytöistä.
        Empä tiennytkään =)
        et ole lukenut koko kirjaa....


    • Tykkään pojista =)

      Minä olen lukenut kirjan ja minusta se ainakin on tosi hyvä.
      Yksi parhaista, mitä olen koskaan lukenut-

    • Jukka A

      Mielenkiintoisesti kerrotaan Ritvasta. 10 !

    • Love Ritva

      Kauheaa! Ritva Lehto viilsi ranteensa auki! Rohkeaa Ritvan omaisilta kirjoittaa vihdoin tarina Ritvan kohtalosta. Ritvan kuolemasta tulee muutaman viikon kuluttua 40 vuotta ja sen muistoksi Ritvasta on kirjoitettu kirja,

    • hmmmmm123

      Kuka tää RItva Lehto oli? Joku täältä Kangasalta vai?

      • he he hee

        lue noita muita viestejä niin tiedät =D


      • dsfsfs

        Ritva Lehto valittiin Miss Suomeksi joskus 30-luvulla ja kuoli myrkkystruumaan.


    • tietopankkiiri

      VÄÄRIN.Ritva Lehto valittiin Miss Suomeksi v.1971 ja hän kuoli saman vuoden elokuussa muistaakseni jossain liikenneonnettomuudessa viikko häidensä jälkeen.

    • ja ha ha

      he he

    • Höperöt

      Jo on vitsikästä, Lehto valittiin missiksi 67 ja teki itsemurhan 71.

    • Ursula23

      Hyvä kirja, olisin lukennut vielä pitempäänkin!

    • kyllästyttää

      Taas kirjan kirjoittaja yrittää epätoivoisesti mainostaa kirjaa jota ei ole myyty kymmentäkään kappaletta. Ostakaa, yhyy....yhyy....ostakaa edes joku....! Onpa epätoivoista touhua.Alkaa jo kyllästyttää.

    • hupskups

      Montako kappaletta sitä kirjaa on myyty?

      Ei tarvitse vastata, kunhan kysyin.

    • -***

      No huhhuh! Taas paljon puppua... Ritvan LÄHIomaisia ei ole haastateltu tai mitään kysytty, kirja vain julkaistu.
      Että silleen

    • Hyvä kirja

      dokumentaarinen juttu,on kirjoittaja ollu niiden omaisten kaa tekemisissä.että silleen.

      • maikki

        erkkilä tekee kuulemma uutta missikirjaa Ursulasta !!! odotan
        mielenkiinnolla! ursula rainio on upee


    • kunhan kysyin

      Montako kappaletta sitä Ritva-kirjaa myytiin?

    • vastasin

      10 000

      • lalaa7657347

        p a s k a puhetta! Ei varmasti oli myyty 10000 kpl. Suomen oloissa moinen myyntiluku olisi omakustannekirjalle erittäin suuri määrä.

        Ritvan kuolemasa tulee ylihuomenna vuosia. R.i.p. ikuinen prinsessamme.


    • tunteellinen2

      löytyyhän tuo ympäri suomen näköjään,on sitä ainakin myyty.Kirja tuntuu vaan kiinnostavan.

    • Marja 55

      Olipa kauniisti kirjoitettu kirja. Oli se tuo 60 luku sitten joteski ihanaa...

    • Tutut

      Pitääpä ostaa tuomkirja.

    • JL3

      Kauniisti kirjoitettu. - Jukka Lehto

    • hienomuisto

      Minulla oli ilo ja kunnia nähdä Ritva Lehto livenä, kun olin ostamassa Ritvan veljeltä moottoripyörää. Ritva piipahti vajassa katsomassa moottoripyörää ja kertoi kuinka mukavia reissuja he olivat veljen kanssa sillä tehneet. Ritva oli jo silloin Miss Suomi, kaunis ja tyylikäs.

    • Anonyymi

      Kuka tää lahti on?

    • Anonyymi

      Eikö tää ihminen ole kauan sitten jo kuollut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      173
      2616
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      98
      1823
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      9
      1602
    4. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1491
    5. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      96
      1454
    6. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      154
      1444
    7. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      118
      1039
    8. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      979
    9. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      963
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      37
      920
    Aihe