eli siis mahdollisesti joutuu mennä aborttiin mutta miten siis pitää toimia? marssia suoraa sairaalaan vaan ja mitäs siellä sitten? joutuuko olla 18v mukana ja paljonko maksaa yms..? pikaista tietoa!! kiitos etukäteen kaikille auttajille!
15v abortti apuja!?
28
1603
Vastaukset
- Moikka!
Eri paikka kunnilla on käsittääkseni eri tavat hoitaa (ja eri maksut), mutta itse siis soitin ajanvaraukseen ja kerroin haluavani raskauden keskeytyksen jolloin aika annettiin jonnekkin (äityis osastolle?) jossa puitiin päätöstä yms. Siellä muistaakseni sitten varattiin aika lääkärille joka kartoitti syyt ja varasi paikan polille, sen jälkeen naistentautien osastolle hakemaan ensimmäinen lääke ja olisiko ollut kahden päivän päästä polille varsinaiseen keskeytykseen (minulla oli lääkkeellinen). En muista ihan tarkkaan, kun on jo pari vuotta aikaa.. About 2 viikkoa tähän kuitenkin aikaa kuilui. Itse olin jo 18, joten hintaa tuli lääkärikäynti poliklinikka maksu, kun keskeytys tehtiin ihan siellä eikä kotona, yhteensä taisi olla jotain 50-70e. Alle 18 vuotiallehan tosin normmali lääkärissä asiointi ei maksa mitään, joten tulee halvemmaksi. Sossusta voi myös hakea tukea käsittääkseni.
Mukana ei tarvitse olla ketään, mutta jos aborttiin päädyt/joudut kannattaa ehdottomasti olla joku tukihenkilö. Esim kaveri tai lapsen isä, jos ei vanhemmille uskalla kertoa. Jollekkin aikuiselle olisi myös varmaan hyvä puhua, esim terveydenhoitajalle asiasta.
Tsemppiä ja muista miettiä päätös tarkkaan! Hyvää kesän jatkoa.- Tukihenkilö 14 vee
"Mukana ei tarvitse olla ketään, mutta jos aborttiin päädyt/joudut kannattaa ehdottomasti olla joku tukihenkilö. Esim kaveri tai lapsen isä, jos ei vanhemmille uskalla kertoa."
Voin kuvitella kun amisviiksi isukka 14 vee touhuaa aborttiklinikalla tärkeänä. Kattelee siinä ympärilleen, että tajuaako varmasti kaikki että sainpa tuossa vähän piparia:D
Abortista on keskusteltu äipän 15 vee kanssa vakavasti ja tultu siihen tulokseen että vielä ei ole lasten aika:D
- ei aborteille!!!
Ei aborttiin vain mennä vaan jokin syykin lain mukaan pitäisi olla. Vastuullinen lääkäri tuskin sinulle aborttia noin vain myöntää.
- Ap:lla
pelkkä ikä riittää syyksi.^^
"Raskaus voidaan tämän lain säännöksiä noudattaen naisen pyynnöstä keskeyttää:
.....
4) kun hän raskaaksi saatettaessa _ei_ollut_täyttänyt_seitsemäätoista_vuotta_tai oli täyttänyt neljäkymmentä vuotta taikka kun hän on jo synnyttänyt neljä lasta"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700239 - ei abortille!!!!!
Ap:lla kirjoitti:
pelkkä ikä riittää syyksi.^^
"Raskaus voidaan tämän lain säännöksiä noudattaen naisen pyynnöstä keskeyttää:
.....
4) kun hän raskaaksi saatettaessa _ei_ollut_täyttänyt_seitsemäätoista_vuotta_tai oli täyttänyt neljäkymmentä vuotta taikka kun hän on jo synnyttänyt neljä lasta"
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700239Aborttiväki ei kunnioita edes lain kirjainta!! Vajaamielinen aborttiväki ei osaa lukea lain kirjainta!!!!!
"Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää"
!!!!!!!!!!!
VASTUULLINEN LÄÄKÄRI EI MUUSTA KUIN LAIN MAINITSEMASTA SYYSTÄ ABORTTIA MYÖNNÄ!!!!!! - Anteeksi...
ei abortille!!!!! kirjoitti:
Aborttiväki ei kunnioita edes lain kirjainta!! Vajaamielinen aborttiväki ei osaa lukea lain kirjainta!!!!!
"Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää"
!!!!!!!!!!!
VASTUULLINEN LÄÄKÄRI EI MUUSTA KUIN LAIN MAINITSEMASTA SYYSTÄ ABORTTIA MYÖNNÄ!!!!!!Mutta mitä horiset?
Kuka ei nyt osaa lakia lukea?
Vastahan sinulle annettiin lainaus suoraan Suomen laista siitä miten alkuperäisellä kirjoittajalla on täysin lainmukainen oikeus aborttiin jo pelkästään iän takia. - ...
Aborttiväki ei kunnioita edes lain kirjainta!! Vajaamielinen aborttiväki ei osaa lukea lain kirjainta!!!!!
!!!!!!!!!!!
VASTUULLINEN LÄÄKÄRI EI MUUSTA KUIN LAIN MAINITSEMASTA SYYSTÄ ABORTTIA MYÖNNÄ!!!!!!Ymmärrän sekoamisesi, tää helle sulattaa yhden jos toisenkin aivot. Mutta koita sinäkin ymmärtää, että 15 vuoden ikä riittää syyksi aborttiin
- Dara
!!!!!!!!!!!
VASTUULLINEN LÄÄKÄRI EI MUUSTA KUIN LAIN MAINITSEMASTA SYYSTÄ ABORTTIA MYÖNNÄ!!!!!!Ei pahalla, mutta jospa vaivautuisit lukemaan sen lain ennenkuin alat muita vajaamielisiksi morkkaamaan.
""Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää""
Miksi jätit lauseen kesken? Huomasitko miten se jatkui?
>>Muun syyn kuin naisella olevan sairauden tai ruumiinvian vuoksi ei raskautta saa keskeyttää _kahdennentoista raskausviikon jälkeen_. (14.7.1978/564)
Terveydenhuollon oikeusturvakeskus voi kuitenkin, _jollei nainen raskaaksi saatettaessa ollut täyttänyt seitsemäätoista vuotta_ tai jos siihen muuten on erityistä syytä, antaa luvan raskauden keskeyttämiseen myöhemminkin, ei kuitenkaan kahdennenkymmenennen raskausviikon jälkeen. (27.11.1992/1085) >>
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1970/19700239
Toisin sanoen alle 17 vuoden ikä on laillinen peruste raskauden keskeytykselle 20 rv saakka.
"VASTUULLINEN LÄÄKÄRI EI MUUSTA KUIN LAIN MAINITSEMASTA SYYSTÄ ABORTTIA MYÖNNÄ!!!!!!"
Sinulla tietenkin saa olla omat näkemyksesi lääkärien vastuullisuudesta. Kuitenkin käypähoitosuositus sanoo näin:
>>Virkalääkärillä ei ole oikeutta kieltäytyä perusteettomasti ottamasta keskeyttämispäätöstä tutkittavakseen.>>
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi27050 - jättäköön..
huomiotta törkeitä valheitaan suoltavat lapsentappamiseen viekottelijat.
Lapseen ei sitoudu mitenkään kun sen antaa adoptoitavaksi. Myöhemmin niitä lapsia ei sitten välttämättä enää tulekaan kun haluaa. Tässä maassa kuka tahansa pärjää lapsen kanssa, raha on pelkkä veruke mukavuudenhaluiselle itsekkyydelle.
Normaalien ihmisten mielestä tietenkin viattomien lasten hupitappaminen ei voi olla millään muotoa oikeinkaan! Täällä tappamista ihannoivat omanavat yrittää syöttää lapsenmurhaa hautoville jotain ihan muuta.. Abortin aiheuttamissa syyllisyystraumoissa ja ryvettyneellä omalla tunnolla elämä tuskin voi olla helpompaa ja nautinnollisempaa. Lasten mukavuustappaminen kuuluu tosiaankin pimeälle keskiajalle, sinne minne noitavainotkin ym. raakuus.. homeinen ja mädännyt laki pitää yhä yllä järjetöntä ihmisoikeuksien riistoa.
Kesä tuskin muuttuu kauniimmaksi tuijottelemalla kuolonklinikan verilammikoita ja potilasasiamiehille on turha nyyhkiä kalmantouhuun pakotetun henkilökunnan oikeutetuista elkeistä. - childfreelife
jättäköön.. kirjoitti:
huomiotta törkeitä valheitaan suoltavat lapsentappamiseen viekottelijat.
Lapseen ei sitoudu mitenkään kun sen antaa adoptoitavaksi. Myöhemmin niitä lapsia ei sitten välttämättä enää tulekaan kun haluaa. Tässä maassa kuka tahansa pärjää lapsen kanssa, raha on pelkkä veruke mukavuudenhaluiselle itsekkyydelle.
Normaalien ihmisten mielestä tietenkin viattomien lasten hupitappaminen ei voi olla millään muotoa oikeinkaan! Täällä tappamista ihannoivat omanavat yrittää syöttää lapsenmurhaa hautoville jotain ihan muuta.. Abortin aiheuttamissa syyllisyystraumoissa ja ryvettyneellä omalla tunnolla elämä tuskin voi olla helpompaa ja nautinnollisempaa. Lasten mukavuustappaminen kuuluu tosiaankin pimeälle keskiajalle, sinne minne noitavainotkin ym. raakuus.. homeinen ja mädännyt laki pitää yhä yllä järjetöntä ihmisoikeuksien riistoa.
Kesä tuskin muuttuu kauniimmaksi tuijottelemalla kuolonklinikan verilammikoita ja potilasasiamiehille on turha nyyhkiä kalmantouhuun pakotetun henkilökunnan oikeutetuista elkeistä.Ja aina kun sinulta loppuu sanottava, yrität muokata naisten oikeuksia puolustavasta viestistä lessuversion.
Aloittajalle ja kaikille muille aborttiin päätyvälle ohjeistuksena:
Potilasasiamieheen täytyy EHDOTTOMASTI olla yhteydessä, mikäli kokee tulevansa kohdelluksi asiattomasti; vaikka tämä palstalla mesoava lessu selittää mitä hyvänsä, on yksille ja samoille henkilöille kertyvät valitukset ehdottoman tärkeitä, jotta terveydenhuollon tehtävistä saadaan leikatuksi mätä liha pois. Jos raamattu tai muu vapautta vihaava tekijä määrittää hoitohenkilökunnan suhtautumista, on tämä henkilöstö väärällä alalla. - ei tässä keltään
childfreelife kirjoitti:
Ja aina kun sinulta loppuu sanottava, yrität muokata naisten oikeuksia puolustavasta viestistä lessuversion.
Aloittajalle ja kaikille muille aborttiin päätyvälle ohjeistuksena:
Potilasasiamieheen täytyy EHDOTTOMASTI olla yhteydessä, mikäli kokee tulevansa kohdelluksi asiattomasti; vaikka tämä palstalla mesoava lessu selittää mitä hyvänsä, on yksille ja samoille henkilöille kertyvät valitukset ehdottoman tärkeitä, jotta terveydenhuollon tehtävistä saadaan leikatuksi mätä liha pois. Jos raamattu tai muu vapautta vihaava tekijä määrittää hoitohenkilökunnan suhtautumista, on tämä henkilöstö väärällä alalla.muulta oo loppunu sanottava kun korkeintaan surmansakkiliasparoilta kun taas ne törkyvalheet paljastettiin nolosti, että pitää epätoivoissaan väännellä 'muilta' sanottavan loppuneen. :D
Voi hellanlettas, oikeinko täytyy EHDOTTOMASTI tehdä jotain nyyhnyyh- turhia valituksia potilasasiamiehille... kuule eiköhän ne saa vaan raikuvat naurut näistä vinkunokkasten omanapojen 'sain huonoo käytöstä ku oon vaan tappamas lastani' -itkuista, milläs sen todistatte ettei ne oo vaan traumaisten herkkänahka-akkojen vainoharhoja :D Mätä liha jääköön kotio haiseen ettei vie paikkoja oikeilta potilailta. - ???????????????
ei tässä keltään kirjoitti:
muulta oo loppunu sanottava kun korkeintaan surmansakkiliasparoilta kun taas ne törkyvalheet paljastettiin nolosti, että pitää epätoivoissaan väännellä 'muilta' sanottavan loppuneen. :D
Voi hellanlettas, oikeinko täytyy EHDOTTOMASTI tehdä jotain nyyhnyyh- turhia valituksia potilasasiamiehille... kuule eiköhän ne saa vaan raikuvat naurut näistä vinkunokkasten omanapojen 'sain huonoo käytöstä ku oon vaan tappamas lastani' -itkuista, milläs sen todistatte ettei ne oo vaan traumaisten herkkänahka-akkojen vainoharhoja :D Mätä liha jääköön kotio haiseen ettei vie paikkoja oikeilta potilailta.Miksi kitiset poistoon, kun sinulta kysytään, että etkö huomaa yhtään oman sakkisi valheita tässä ketjussa? Miksi et huomauta omalle sakillesi valheista, vaan sen sijaan syyttelet härskisti muita? Oletko tosiaan sitä mieltä, että oma sakkisi saa valehdella vapaasti??
- kuten mitä?
??????????????? kirjoitti:
Miksi kitiset poistoon, kun sinulta kysytään, että etkö huomaa yhtään oman sakkisi valheita tässä ketjussa? Miksi et huomauta omalle sakillesi valheista, vaan sen sijaan syyttelet härskisti muita? Oletko tosiaan sitä mieltä, että oma sakkisi saa valehdella vapaasti??
Ja oisit vaan sinäkin alkanu huomautteleen sakkias valheista, mutta kappas.. oot vaan joka paikassa 'v-väen' kimpussa :) Mikset itse tee niin mitä muilta oot vaatimassa? Ainiin, unohdit taas kattoo peiliin... :D
- 15vtyttö123
kiitos neuvoista! onko siis varmaa että lääkräit eivät kerro vanhemmille mitään koska en halua heidän tietävän todellakaan. ja poikaystäväni tulee mukaan. hän on 16v. eli siis se riittää ettei tarvitse olla 18v täyttänyttä mukana... joten testien jälkeen jos olen raskaana niin tilaan aborttiajan.
- ei oo mitenkään
varmaa ettei lääkärit kerro sossulle ym. ja yleensä ton luokan salisuuksilla on tapana tulla ilmi ennemmin tai myöhemmin. Senkun kerrot ihan suosiolla vaan että oot tappamassa niiden mahdollista lapsenlasta. Ja jätä sitten vaan ne aikuisten leikit niin pitkäks aikaa kun et oo valmis kantaan niistä seurannutta vastuuta.
- Lääkäreillä on
vaitiolo velvollisuus, joten vanhemmille ei ilmoiteta jos niin et halua. Lasten suojeluun kuulemma tulee kuitenkin joku ilmoitus, näin sanoi joku asioista enemmän tietävä palstalla jokunen aika sitten.
Tässä linkki keskusteluun, jossa asiaa on valoittanu nimimerkki 1977: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9874200 - 1977*
Lääkäreillä on kirjoitti:
vaitiolo velvollisuus, joten vanhemmille ei ilmoiteta jos niin et halua. Lasten suojeluun kuulemma tulee kuitenkin joku ilmoitus, näin sanoi joku asioista enemmän tietävä palstalla jokunen aika sitten.
Tässä linkki keskusteluun, jossa asiaa on valoittanu nimimerkki 1977: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9874200Ja tässä suoraan käypä hoito suosittuksista:
"Alaikäisen (alle 18 v) hakijan tapauksessa ei edellytetä vanhempien suostumusta. Tällöin lääkärin tulee päätöstä tehdessään huomioida laki «Laki (24.3.1970/239) ja asetus (29.5.1970/359) raskauden keskeyttämisestä. Sosiaali- ja terveydenhuoltolainsäädäntö. Toim. Hannu Ranta, Kauppakaari Oyj, Gummerus, Jyväskylä 2000»1, vaitiolovelvollisuus «Lääkärin eettiset ohjeet 6.5.1988. Lääkärin etiikka 4.s painos. Suomen Lääkäriliitto 2000»9 ja hakijan alaikäisyys «Lastensuojelulaki 683/83. Kirjassa Lääkärin etiikka. 4.s painos. Suomen Lääkäriliitto 2000»10, «Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 17.8.1992/785»11. Tarvittaessa on tehtävä lastensuojelulain edellyttämä ilmoitus."
Lastensuojelulaista taas tämä:
"25 § (12.2.2010/88)
Ilmoitusvelvollisuus
1) Sosiaali- ja terveydenhuollon;
2) opetustoimen;
3) nuorisotoimen;
4) poliisitoimen;
5) Rikosseuraamuslaitoksen;
6) palo- ja pelastustoimen;
7) sosiaalipalvelujen tai terveydenhuollon palvelujen tuottajan;
8) opetuksen tai koulutuksen järjestäjän;
9) seurakunnan tai muun uskonnollisen yhdyskunnan;
10) turvapaikan hakijoiden vastaanottotoimintaa harjoittavan yksikön;
10 a) kotoutumisen edistämisestä annetun lain (1386/2010) 28 §:ssä tarkoitetun perheryhmäkodin ja muun asuinyksikön; (30.12.2010/1391)
L:lla 1391/2010 lisätty 10 a kohta tulee voimaan 1.9.2011.
11) hätäkeskustoimintaa harjoittavan yksikön; taikka
12) koululaisten aamu- ja iltapäivätoimintaa harjoittavan yksikön
palveluksessa tai luottamustoimessa olevat henkilöt tai vastaavissa tehtävissä toimeksiantosuhteessa tai itsenäisinä ammatinharjoittajina toimivat henkilöt sekä kaikki terveydenhuollon ammattihenkilöt ovat velvollisia salassapitosäännösten estämättä viipymättä ilmoittamaan kunnan sosiaalihuollosta vastaavalle toimielimelle, jos he ovat tehtävässään saaneet tietää lapsesta, jonka hoidon ja huolenpidon tarve, kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen edellyttää lastensuojelun tarpeen selvittämistä."
Ja tuleeko ilmoituksesta aina toimenpiteitä?
Latensuojelulaki:
"26 § (12.2.2010/88)
Lastensuojeluasian vireille tulo ja asiakkuuden alkaminen
Lastensuojeluasia tulee vireille hakemuksesta tai kun sosiaalityöntekijä tai muu lastensuojelun työntekijä on vastaanottanut pyynnön lastensuojelutarpeen arvioimiseksi tai lastensuojeluilmoituksen taikka saanut muutoin tietää mahdollisesta lastensuojelun tarpeessa olevasta lapsesta.
Lastensuojeluasian vireille tulon jälkeen sosiaalityöntekijän tai muun lastensuojelun työntekijän on arvioitava välittömästi lapsen mahdollinen kiireellinen lastensuojelun tarve. Lisäksi sosiaalityöntekijän on viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä ilmoituksen tai vastaavan yhteydenoton vastaanottamisesta ratkaistava, onko asian vireille tulon johdosta ryhdyttävä 27 §:ssä tarkoitetun lastensuojelutarpeen selvityksen tekemiseen vai onko asia selvästi luonteeltaan sellainen, ettei se johda toimenpiteisiin." - mieti vielä
"onko siis varmaa että lääkräit eivät kerro vanhemmille mitään koska en halua heidän tietävän todellakaan."
Mitä salattavaa sulla sitten on, jos et kerran ole tehnyt mitään väärää?
Ei hyviä tekoja tarvitse salata.
- sadistinensaippua
"Olisiko kiva kuulla ympärllä puhuttavan "tuo on se tyttö joka synnytti ajatelkaa miten löysä pillukin sillä on " Ainakin oppisi olemaan nussimatta tuon ikäisenä ja olla tulematta raskaaksi.
- kdjcfcfr
Abortin tehneenä minä en ole pyörinyt syyllisyys traumoissa olin lähinnä helpottunut se kaiken olevan ohi ja siitä abortista ei edes kukaan tiennyt eikä siitä että olin alunperin raskaana joten tuskimpa puhuttaisiin ! ja ensinnäkin noin nuorena VASTUUNTUNTOINEN lääkäri suositteli aborttia minun oman hyvinvoinnin ja lapsen hyvinvoinnin kannalta koska n. 15v nuori ei välttämättä selviä synnytyksestä! Ja minut pakotettiin harrastamaan seksiä minut raiskattiin!!! joten turha kommentoida tähän nyt sitten että "oppisit olemaan nussimatta tuon ikäisenä"
- vai että..
oikeinko lapsen "hyvinvoinnin"!!! :DDD Kerroppa miten "voidaan hyvin" kun tuupataan tukehduttavat myrkyt tai pilkotaan elävältä?? Taisit vääntää lääkärin suositukset hieman omanlaisiks kun kerjäät niin kovasti hyväksyntää teolles.. ja kukaan vastuunsa tunteva lääkäri ei todellakaan suosittele pienemmän potilaan tappamista, johan koko mielipuolinen touhu on lääkärin valaakin vastaan!! Ikä ei oo mikään tekijä etteikö vois selvitä synnytyksestä, joten höpö höpö.
Siis sut raiskattiin ja kostit sen lapsellesi.. miksi?
- kjskagnjkswkg
Kuule jos mä sen lapsen olisin antanut sisällä kasvaa niin ei sillä kovin hyvin oisi voinut mennä sillä minullakaan ei sen paremmin mennyt silloin ku abortti tehdään se on sikiö ei vielä mikään lapsi ! Mun lääkäri suositelli abortti mun elämän tilanteeni takia !! ja mun mielestä se teki juuri oikein. Sinä ja sun mielipuolinen mä en edes alennu keskustelee sun kanssa siitä. Mun ei tarvi sitä kostaa kenellekkään mä olen päässyt aivan sinuit asian kanssa ja tiekiä on tuomionsa kärsinyt mutta mä en kanna vieraan miehen sikiötä mun sisälläni mä en synnytä tyystin tuntemattoman miehen lasta kun siitä itse en olisi edes voinut huolehtia en todellakaan !
- ja mitähän
ne syntymättömät LAPSET sitten onkaan jollei juurikin alkioita/sikiöitä? :))
Itsekäs mukavuustappaminen ei voi olla koskaan oikein vaikka kuinka jankutat ja kerjäät teollesi hyvksyntää. Sit et tule moniltakaan saamaan.
"mä olen päässyt aivan sinuit asian kanssa"
?? Ei oikein siltä vaikuta, sori vaan.
Ja lapsen vikahan ei oo se kuka sen isä sattui olemaan, mutta silti laitoit hänet uhraamaan mitä kalleimman hinnan, kun SULLE ei vaan passannu auttaa lasta elämään muutamaa kuukautta. Turha vieritellä vastuuta päätöksestä jonkun lääkärin vastuulle, joka teki vaan sen (likaisen työn) mihin laki määrää. Syntymän jälkeenhän sun ei ois tarvinnu nähdäkään lasta enää.
- dkgjkjg
HAHAHAH ai että mä en sua vakuuta siinä että olen asian kanssa sinut :D voi kuuleppas sinuna neiti laittaisin suuta soikemmalle ja loppettaisin sen turhan vinkumisen siellä... jos tää sun mieltä parantaa nimittäin mä voin puhtaalla omallatunnolla sanoo että tein oikein oon tosi ilonen ja tekisin uudestaankin sen abortin jos oisin vielä sellasessa iässä että se ois pakko tehä... Mä oon täydellinen mun kropasta mä en aikois pilata sitä yhellä vahinko lapsella juuri niin sä luit ihan oikein MÄ OLEN ILONEN MUN TEOSTA, MÄ SUN SANOJEN MUKAAN MURHASIN LAPSEN... ja täysin hyvä omatunto :) Nyt mut kai pitäisi haastaa oikeuteen.... hahaha mukavuustappaja...hahaha :Dmulla on monia lempinimiä mutta mukavuustappajaa tosiaan ei vielä ole ollut, noh kiitos sulle päivän nauruista :D!!
- no huhhuh.
Mutta hyvä kun toimit mitä mainioimpana varoittavana esimerkkinä lapsentappamisen psyyken murentavista seurauksista niille joille ei ole vielä liian myöhäistä välttää vajoamasta tuohon tilaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756