hyvittää aktiivisempaa painijaa pisteellä?? kyllästyttää toi action blue/red komentelu kun se ei johda mihinkään, varoitus piste roikkujille ja alkaa tulla väkisin painia krekoonkin.
Nyt mennään passiivisen ehdoilla ja tuomarin hyväksynnällä, liikkeitä ei synny kun roikutaan.
Käsittääkseni tuomari voi parin huomautuksen jälkeen heittää pinnan aktiivisemmalle?
Miksi tuomarit ei käytä
4
204
Vastaukset
- - pekka -
Taitaa ihan tarkkaan ottaen mennä niin, että huomautusten jälkeen voidaan esittää varoitusta. Jos varoitus menee läpi (kaksi tuomaria hyväksyy), niin sitten huomautetulle painijalle varoitus ja vastustajalle piste.
Ja siitä olen ihan samaa mieltä, varoituksilla voitaisiin painia aktiivisemmaksi saada. Siinä on vain aina tietenkin nämä tuomarit sitten ratkaisemassa ottelua, sillä varoituksella on kohtuullisen suuri merkitys, kun mattopainivuoroja katsellaan. Mutta kyllä varoituksia voisi antaa useammin, tosin se 1,5 minuutin pystypainijakso on kohtuullisen lyhyt aika huomautusten ja varoitusten antoon.- ratkaiseehan tuomari
siinäkin tapauksessa osaltaan ottelun jos ei puutu selkeään pakoiluun ja passiivisuuteen.
Ja säännöt sallii varoituspisteen niin sitä tulisi käyttää, nythän tuomari suosii passiivista ja edesauttaa roikkujia pakoilijoita voittoon.
- - pekka -
kyllä ainakin mulle kelpaisi, että varoituslinja olisi paljon tiukempi. Ei niitä ole tainnut kevään kisoissakaan kovin paljoa napsahdella.
Mutta ihan oikeasti se 1,5 minuuttia on tosi lyhyt aika. Siinä jos aina välillä purkaa otetta ja on tekevinään edes jotain, niin se aika vain kuluu vääjäämättömästi loppuun. Ja ne aiemmilla jaksoilla annetut huomautukset eivät ole enää "lainvoimaisia" seuraavilla jaksoilla.
Toisaalta tiukoissa matseissa sen jonkinasteisen roikkumisen käsissä ymmärtääkin. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että osa todella lahjakkaista pojista (näitäkin niissä roikkujissa on) painii samalla tyylillä lähes kaikki ottelut. Kyllä joskus pitäisi uskaltaa tehdä pisteitäkin. Jos niitä ei tee nuorena, niin ei niitä enää muista vanhanakaan.- no joo
Tässä menee nyt vähän puurot ja vellit sekaisin.. Tai sitten porukka ei vaan tunne sääntöjä. Passiivisuudesta ei nykysääntöjen mukaan enää rangaista, vaan "painista kieltäytymisestä". Ja onko se sitten painista kieltäytymistä, jos olet koko ajan kuitenkin otteessa etkä peruuttele ja pura koko ajan? Vastaus: Ei ole.
Kyllä nykyään on minun mielestä aika vahvasti sellainen tuomaritulkinta, että ainoastaa täysin selvissä tapauksissa noita varoituksia aletaan jakamaan. Se varoitus on kuitenkin tasaisissa matseissa todella merkityksellinen, viimeistään jos mennään kolmanteen jaksoon ja tilanne 1.30 minuutin jälkeen 0-0.
Nämä on aika hankalia asioita tuomareille ja itse en ainakaan lähtisi tuomariksi saati sitten jakelemaan varoituksia tiukkoihin matseihin. Paljon mukavampi huudella katsomosta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770