50 kutsutusta 2 tuli juhliini

gsdfsgsdfsgasdfsg

Kutsuin 50 ihmistä facebookin kautta bileisiin, 2 tuli ja tunnin päästä hekin lähtivät toisiin juhliin. Kiva huomata miten ei-kiinnostava tyyppi onkaan.

32

4880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DASD-

Mutta on sulla ainakin 50 facebook kaveria...jeee.

• ikisinkku35

Mua ei ole kutsuttu ikinä mihinkään juhliin. Itse olen yrittänyt järkätä bileitä mut ketään ei tule ikinä. Joten sulla on kaks kaverii enemmän kun mulla. Mulla on ens kuun lopulla synttärit.en pidä mitään bileitä enkä tee mitään muutakaan. olen yksin vaan kotona silloin.

• gaseddgsafsdgsdf

kehtaisiko pistää jonkin kommentin fb-kutsun seinälle...eipä se mitään auttaisi ja etäännyttäisi ihmisiä entisestään vaan... kerroin jopa yhdelle "kaverille" että surettaa vähän kun kukaan ei ole tulossa eikä oikein kommentoinut mitenkään... tälläiset jutut jää surettamaan mieleen pitkän aikaa...

• gasdfdsgafsdg

no joo mutta mulla on eri juttu, kun olen nyt ulkomailla vaihdossa ja täällä pitäisi ollla paljon kavereita mutta eipä näköjään ole...

• blaahih

Auts, teki kyllä pahaa lukea tuo. Aika kurjalta tuntuisi minustakin, vaan tuon tapahtuman pelossa en ikinä edes järjestä mitään kekkereitä. Ja en koe viihtyväni muutenkaan missään juhlissa. Hyvä vaan, kyllä mä sanon että tekisi pahaa tuollainen. :(

• sdsgsdg5

Samanlainen tunne heräsi täälläkin. Toivottavasti saat niistä kahdesta paikalle saapuneesta seuraa jatkossakin.

• DeadRising.

Missä kohtaa meni sitten pieleen? Istuitteko te kaikki kolme kaljapullot kädessä sanomatta sanaakaan, kunnes ne parikin sitten päätti lähteä kotiinsa? Entäs ne muut? Tunnetko sä ketään heistä ihan livenä, vai ovatko vaan facebook tuttuja?

• gasdfsadgsfsagasdf

No ei istuttu sanomatta sanaakaan, mutta eipä se nyt mitenkään ihmeellisen hauskaakaan ollut.

Ja joo tunnen livenä.

• antifeissifeissianti

Facebookfrendejä? Siis oikeasti? Ei mikään ihme. Ihmisin pitää tutustua muita kautta ja sitte liittyä facebook-kaveriksi. Jos facebookista etsii ystävää..niin voihan nenä sanon minä. Niin pinnallista menoa. Itse oon facebookissa mutta pakko kun muutama aito ystäväkin on. Tosin en siellä käy miltei koskaan.

• gsdfsadgsdfsdg

Siis olen heihin tutustunut muuta kautta ja sen jälkeen vasta ovat lisänneet/olen lisännyt kaveriksi. Eikö se ole itsestään selvää?:D

• nimimerkkionpako
        gsdfsadgsdfsdg kirjoitti:

Siis olen heihin tutustunut muuta kautta ja sen jälkeen vasta ovat lisänneet/olen lisännyt kaveriksi. Eikö se ole itsestään selvää?:D

No miten usein näet heitä noin niinkuin muuten?
        Ovatko läheisiä kavereita?
        Ootko sä käynyt heidän järkkäämissään bileissä koskaan?
        Soitteletteko?
        Vierailetteko toistenne luona usein?

• asdfasdgsdfsdfsadgsd
        nimimerkkionpako kirjoitti:

No miten usein näet heitä noin niinkuin muuten?
        Ovatko läheisiä kavereita?
        Ootko sä käynyt heidän järkkäämissään bileissä koskaan?
        Soitteletteko?
        Vierailetteko toistenne luona usein?

No joo...enhän minä heitä muutenkaan kovin usein näe, siinäpä syy. Eivätkä ole läheisiä. En kyllä ole yllättynytkään etteivät tulleet. Muutamien bileissä olen käynyt mutta suurimman osan en. Ei soitella. Eikä vierailla.

Taisi olla vaan huonoa tuuria että kaikilla niillä läheisimmillä ole muuta menoa.

Olen vaan kokenut ns.porukan ulkopuolelle jättöä muutenkin, niin sen takia tätäkin ongelmaa nyt suurentelen. Kun alussa ollaan kavereita mutta sitten jättävät pikkuhiljaa kutsumatta menoihin. Nämä läheisimmätkin kaverit joiden olisi ollut luonnollista tulla bileisiini, viime aikoina ovat jättäneet yhteydenpidon vähemmälle ja minä olen aina saanut olla se joka kyselee kuulumisia. Ärsyttää.

• MirrorOfDeception.
        asdfasdgsdfsdfsadgsd kirjoitti:

No joo...enhän minä heitä muutenkaan kovin usein näe, siinäpä syy. Eivätkä ole läheisiä. En kyllä ole yllättynytkään etteivät tulleet. Muutamien bileissä olen käynyt mutta suurimman osan en. Ei soitella. Eikä vierailla.

Taisi olla vaan huonoa tuuria että kaikilla niillä läheisimmillä ole muuta menoa.

Olen vaan kokenut ns.porukan ulkopuolelle jättöä muutenkin, niin sen takia tätäkin ongelmaa nyt suurentelen. Kun alussa ollaan kavereita mutta sitten jättävät pikkuhiljaa kutsumatta menoihin. Nämä läheisimmätkin kaverit joiden olisi ollut luonnollista tulla bileisiini, viime aikoina ovat jättäneet yhteydenpidon vähemmälle ja minä olen aina saanut olla se joka kyselee kuulumisia. Ärsyttää.

No osaatko sä sanoa minkäänlaista "epäilyä" siihen, miksi näin on päässyt käymään?

• ...

No oliko ne 50 FB kaveria vastannu sulle siä naamakirjassa että ovatko tulossa vai eivät? Itse en lue edes sähköpostia joka päivä.

Toisekseen, olivatko 50 FB kaveria paikkakuntalaisia? Minä en lähde mihinkään hevon kuuseen ajamaan vain koska joku on FB:ssä kutsunut käymään.

Kolmannekseen; ajattele påositiiviesti - tuli halvat juhlat ja itelle jäi paljon mässyä jemmaan...

• dsfsadgsfsdgasdf

No muutama vastasi ettei pääse tulemaan.

• Lola68
        dsfsadgsfsdgasdf kirjoitti:

No muutama vastasi ettei pääse tulemaan.

Mulla oli jo lapsuudessa toi ongelma kun synttarit oli kesalla ja kaikki mokeilla lomaa viettamassa. Se kosketti todella pieneen sydameen ja siita jai sellainnen tyyli etta edes tasa paivia en kehtaa viettaa/suunnitella siina pelossa etta kukaan ei tule. Asiaa ei varmaan auta etta muuten rakas aviomies just unohti mun 40 vuotis syntymapaivan...odotin vaan hiljaa ihmetta tapahtuvaksi mutta olisi kai pitanyt pitaa enemman aanta etukateen...:) No, tyokaverit sentaan lauloi toissa kun kerroin miehen mokasta ja olin allapain...Loppujenlopuksi se on vaan se yksi paiva. Paastaan siita yli ja thats it!

• pentu.
        Lola68 kirjoitti:

Mulla oli jo lapsuudessa toi ongelma kun synttarit oli kesalla ja kaikki mokeilla lomaa viettamassa. Se kosketti todella pieneen sydameen ja siita jai sellainnen tyyli etta edes tasa paivia en kehtaa viettaa/suunnitella siina pelossa etta kukaan ei tule. Asiaa ei varmaan auta etta muuten rakas aviomies just unohti mun 40 vuotis syntymapaivan...odotin vaan hiljaa ihmetta tapahtuvaksi mutta olisi kai pitanyt pitaa enemman aanta etukateen...:) No, tyokaverit sentaan lauloi toissa kun kerroin miehen mokasta ja olin allapain...Loppujenlopuksi se on vaan se yksi paiva. Paastaan siita yli ja thats it!

Mä pidin pentuna kerran synttärit, ekaluokalla tais olla. Pidin kun muutkin piti. Koulukaverit ruttas mun sarjakuvia ja muutenkin pilkko paikkoja vaikka olivatkin natiaisia. Sen jälkeen en synttäreitä pitänyt, eikä mua kyllä mihinkään kutsuttukaan, mikä kelpas mulle ihan hyvin.

• wertsye

paskalta kuulostaa :( mut sanompa vaan että piristit edes minun päivääni sillä että on muitakin yksinäisiä, jotka eivät täysin sosiaalisia taitoja ole unohtaneet ja haluaisivat järkätä bileitä :)

• yksin aina

Mulla on ensi kuussa synttärit. en kutsu ketään enkä pidä mitään bileitä tai muitakaan juttuja. Olen yksin kotona ja katson telkkaria ja surffailen netissä.

• Kyllä tämä tästä

Sama! Kavereita on ollut mutta ovat heti valmiina kääntämään selkänsä kun niitä tarvisi, haukkuvat ja puukottavat selän takana, huutavat, tiuskivat, mököttävät jos teet pienenkin virheen. Kyllä niissä hyvääkin on, ovat ihan pirun hauskoja. Siihen se jääkin. Viime vuonna synttäreille ei tullut lainkaan, sitä edellisenä vuonna lähtivät pois paikanpäältä sillä välin kun kävin vessassa. Ja kaikki alkoi siitä kun masennuin kun poikaystävällä oli ollut puolen vuoden salasuhde ja oli ollut koko sen ajan täys mulgu ja minä tein kaiken meidän eteen ja kavereita ärsytti surullisuuteni. Lakkasivat pyytämästä mihinkään ym, ja masennuin enemmän vaan ja sitä enemmän haukkuivat ja syrjivät. Tiedä miten ikinä selvisin siitä. Ja poikaystävä oli täys mulkku vaikka oli jäänyt kiinni. Eli mulla oli vain mun koira, jee! Oon ny tutustunu pariin hyvään ihmiseen mutta en kyllä pysty enää juhlimaan synttäreitäni, sen verran pahat jäljet jäänyt.

• kaisa_1

Harmi kuulla. Voisitko seuraavalla kerralla lähteä niiden kahden tyypin mukaan toisiin bileisiin? Tuskin lähtivät sinua pakoon, vaan ehkä siksi, ettei ollut paljoa ihmisiä paikalla.

• 17+18

itse pidin valmistujaisjuhlat ja ainoastaan omat vanhemmat tuli. Ne oli myös ainoat jotka on onnitelleet minua. No jäipähän itselle kakkua enempi :)

• No hei haloo

Herää ja haloo pahvi!

Koita elää ihan live-elämää!

Mullakin on fb-sivu, mutta en todellakaan käy siellä joka päivä.
      Ja toisekseen, vaikka mun paras kaveri laittaisi omalle fb-sivulleen jokin synttäri tms-kutsun, en menisi, jos en saisi ihan HENKILÖKOHTAISTA kutsua puhelimitse, tekstarina.
      Jos kaveri laittaisi sen kutsun vain omalle seinällee, fb-yksityisviestnä tai vaikkapa sähköpostilla, ei sillä kutsulla olisi niin suurta painoarvoa kun henkilökohtainen soitto tai txt.

Joten etköhän nyt odottanut niiltä kutsuiltasi liikoja!
      Mutta tosiaan, ihmiset elää nykyään liiaksi virtuaalimaailmoissa ja unohtaa elää todellista elämää. Älkää ottako nettiä ja niitä nettituttujanne niin kuoleman vakavasti.

Seuraavalla kerralla laitat kavereillesi tekstarit ja pyydä vastausta määräpäivään mennessä. Siitä tietää kuka tulee ja kuka ei, paljonko vaikka tarvii varata ruokaa, kakkua ja juomaa. Niin muutkin tekee!

• gsdfsdgasdfsgasdf

Joo... mutta ehkä syynä oli vaan se etten ole ollut yhteyksissä näihin ihmisiin tarpeeksi. Kukapa haluaisi tulla ilman kunnon henkilökohtaista kutsua. Ensi kerralla toimin järkevämmin :) ehkei syy olekaan se etteivät ihmiset pitäisi minusta....

• 10+2
        gsdfsdgasdfsgasdf kirjoitti:

Joo... mutta ehkä syynä oli vaan se etten ole ollut yhteyksissä näihin ihmisiin tarpeeksi. Kukapa haluaisi tulla ilman kunnon henkilökohtaista kutsua. Ensi kerralla toimin järkevämmin :) ehkei syy olekaan se etteivät ihmiset pitäisi minusta....

Ei kyllä sitten kannata kasata liian suuria odotuksia, vaikka ens kerralla lähettäisitkin vähän henkilökohtaisemman kutsun.

Valitettava tosiasia on, että siinä vaiheessa kun ihmiset ei enää pidä sinuun säännöllisesti yhteyttä, he eivät ole enää kovin kiinnostuneita seurastasi. Tähän tietysti poikkeuksena toisella paikkakunnalla asuvat ja toivottavasti muutama henkilö, jotka ovat vaan laiskoja pitämään yhteyksiä muihin ihmisiin.

Mutta ei kannata odottaa, että kaikki 50 ihmistä sapuisi paikalla pelkästään sen takia, että soitin heille. Valtaosa heistä varmasti kyselisi edelleen sinun seuraasi, jos olisivat edelleen kiinnostuneita..

• gasdfsdgsdfdsgsdfsdg
        10+2 kirjoitti:

Ei kyllä sitten kannata kasata liian suuria odotuksia, vaikka ens kerralla lähettäisitkin vähän henkilökohtaisemman kutsun.

Valitettava tosiasia on, että siinä vaiheessa kun ihmiset ei enää pidä sinuun säännöllisesti yhteyttä, he eivät ole enää kovin kiinnostuneita seurastasi. Tähän tietysti poikkeuksena toisella paikkakunnalla asuvat ja toivottavasti muutama henkilö, jotka ovat vaan laiskoja pitämään yhteyksiä muihin ihmisiin.

Mutta ei kannata odottaa, että kaikki 50 ihmistä sapuisi paikalla pelkästään sen takia, että soitin heille. Valtaosa heistä varmasti kyselisi edelleen sinun seuraasi, jos olisivat edelleen kiinnostuneita..

Niin no en pelkkää henkilökohtaista kutsua tarkoittanut, vaan ylipäätään että ensin pitää olla vähän läheisempiä kavereita ennenkuin ihmisiä kiinnostaa tulla yhtäkkisesti puolituntemattoman bileisiin.

• Simpsakka pimu

No fb "ystäville" on paras järkätä vaan virtuaalibileet sinne fb:hen

• kotiäiti37

No mulle ei ees kukaan kommentoi muutenkaan fb:ssä mitään.Vaikka siellä on paljon sellaisia,jotka ovat itse pyytäneet fb-kaveriksi.Niin ei heitä sitte kiinnosta viiksen vertaa,mitä mulle kuuluu.Eivät reagoi sähköpostiviesteihinkään.En minäkään sitte enää viitsi heidän päivityksiin reagoida.Olen poistanut jo yli 30 henkilöä listasta.Mukana myös lapsuudenystäviä.Ei tulisi mieleenkään,että fb:n kautta edes kutsuisin ketään juhliini.En edes juhli koskaan mitään.Että aika yksinäistä on täälläkin.

• s

Harmillinen tilanne! Itsekin aina ennen omia juhlia olen varma, ettei kukaan tule ja pidän itseäni mielessäni jollain lailla "vähemmän kiinnostavana" elämäntilanteeni takia. Siksi ennen juhlia aina varmaistan, että aika ja juttu sopii varmasti mun parille hyvälle kaverille (muut kutsun vasta sitten ja heiltäkin haluan läsnä/poissaoloilmoituksen tarjoiluita varten) ja tällä estän sen, että "kukaan" ei tule. Muita tulee joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta juhlat ei voi mennä pilalle, vaikka joillekin ei sovikaan. Onhan mulla kuitenkin ne pari hyvää kaveria siippoineen paikalla ja sehän on aina kivaa.

Neuvona antaisin, että älä yritä olla "hyvä kaveri" 50 kanssa, vaan ihan muutaman. Hyvä kaveruus vaatii aina jonkin verran aikaa ihan säännöllisesti, joten kellään normaalilla ei ole resursseja hoitaa yletöntä kaverisuhdemäärää. Itselläni on kautta aikojen5-7 hyvää kaveria kerralla (vaihtuvuutta on ollut elämäntilanteen mukaan) ja enempää en pysty "kunnolla" hoitamaan. Toisaalta miksi tarvitsisin enemmän, kun minulla jo on näinkin monta hyvää ihmissuhdetta? Erikseen on sitten tuttavat, joita nyt on tietysti kertynyt, mutta heidän kanssa ei ole säännöllistä toimintaa, vaikka onkin kiva, kun sattumalta osutaan samaan paikkaan. Kyllä se siitä!

• Seeppari123

Kutsuin 30 ja vain 15 Pääsi !!
      Ja nekin hyviä ystäviä.
      Harmi, että et ole onnistunut löytämään itsellesi hyviä ystäviä.
      Tosin soitto silloin tällöin auttaa pitämään ystävyyden kunnossa.
      Eikä mielestäni tarvitse olla paita ja perse ollakseen jonkun kaveri.

• 17 fb "kaveria"

Voi vitsi mikä "dilemma"!!!! sulla sentään ON ihmisiä joita kutsua!! ja sitten viitsitki narista tollalailla!!!ARGHHHHH

• tytsis

kotiäiti 37 puhuu asiaa.Naimakirjassa kaikki vaan suitsuttaa omia tekemisiään tyyliin "mä oon vaan paras,kun leivoin tänään 100 pullaa" tai lähen tänään Roomaan uuden kultsin kans.Mulle ei myöskään kukaan kommentoi,koska elän tavallista tylsää elämää ilman salarakasta tai en jaksa ryypätä joka viikonloppu,kun tein sitä nuorena ihan tarpees,että henki meinas lähtee.Sitten,jos sattuu olemaan eri mieltä FB kingien kanssa,niin joudut mustalle listalle:"se on vähä on friikki,kun inhoo kari tapioo" tai ei käy missään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe