Raskauspahoinvointia

Väsynyt25

Kuudes viikko menossa ja aamusta iltaan ollu nyt kuvottava olo useamman päivän. Ihan hirveää, ku kaikki tekee pahaa. Syön tunnin tai parin välein koko ajan jotain pientä, mutta sekään ei tunnu enää auttavan. Ällötys vaan päällä heti ku herää ja sitä jatkuu iltaan asti. Yö on ainoa ku se ei oo vaivannu ja on päässy uneen.Tätä ennen tää oli lievempää ja pysy kurissa aika hyvin ku söi usein ja vähän. Sitruunavesi varsinki autto, mehujää, hedelmät... Nyt ei tunnu nekää kauheesti auttavan. On tääki ku ei pysty oikee mihkää keskittyy tän olon takia vaik kuinka yrittäis. Ikkunaa pidän lähes koko päivän auki, että saa raitista ilmaa, mutta sekään ei ole tänään auttanut. Varmaan pitäs vaa nukkua pitkin päivää, jos se auttas. Millon teillä alkanu pahoinvointi, oletteko saaneet pysymään sen kurissa ja millä kaikin tavoin? Kaikki neuvot ovat kullanarvoisia.

6

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotikonstit

Määrättyyn pisteeseen asti pystyy lievittämään pahoinvointia tai helpottamaan oloa kotikonstein. Nuo mitä kerroit, on justiin niitä: raitis ilma, riittävän usein syömistä pieniä määriä kerrallaan, helposti sulavaa jne. Liikuntakin voisi auttaa (rauhallinen, esim. kävelyt ulkosalla --> aineenvaihdunta liikkeelle, kroppa virkistyy) mutta jos on tosi huono olo, niin eihän siinä oikein voi muuta kuin lepäillä :( Pahoinvoinnin syy on hormonaalinen (keho totuttelee uuteen tulokkaaseen, ensimmäinen hormonimyrsky) ja hormoneihin ei valitettavasti pääse käsiksi. Joten kärsivällisyys taitaa olla ainut loppukonsti.

Jaksamisia sinulle!

• Sea-Band

Itsellä oli sama tilanne, pahoinvointi alkoi 6 2, alkuun pystyin pelaamaan syömisillä varsin hyvin mutta 8 3:een asti päästyäni se ei enää tepsinyt. Asia tuli puheeksi vuosi sitten raskaana olleen hyvän ystäväni kanssa ja hän kertoi minulle pahoinvointirannekkeesta nimeltä Sea-Band (suositellaan ihan raskauspahoinvointiin), hain sellaiset apteekista, auttaa ainakin minulla!

Vähän ne oli tuossa hellejaksolla inhottavat pitää kun hiostivat ranteissa pahuksenmoisesti mutta pienempi riesa se oli kuin jatkuva yökötyksen tunne ja pöntön halailu. En tiedä toimiiko kaikilla mutta ainakin itse olin valmis kokeilemaan mitä vain saadakseni paremman olon. Maksoivat 15,50€ eli ei mikään mahdottoman paha investointi ole.

• raskausviikolla 22

Minulla alkoi pahoinvointi kuudennella viikolla ja oli voimakasta ja ympärivuorokautista. En itseasiassa oksennellut paljoa, mutta paha ja etova olo oli koko ajan. Monet sanovat, että auttaa kun syö ennen sängystä nousua jo voileipäkeksiä ym, mutta minulla ei tuollaiset auttaneet.
      Edellisen kirjoittajan tavoin kokeilen Sea Bandeja, mutta niistä ei valitettavasti ollut apua minulle. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan niitä, koska monilla auttavat! Ruoista minulle menivät vain mehujäät ja neutraalin makuiset ja helposti sulavat ruoat, kuten puurot ja vellit.
      Minulle silloin neuvolassa sanottiin, että väsymys provosoi pahoinvointia, eli jos kovasti väsyttää niin paha olokin iskee helpommin. Eli salli itsellesi paljon päikkäireitä!
      En ollut uskoa juttua, että joillain pahoinvointi loppuu ikään kuin seinään. Noh, minullapa sitten kävi niin, parissa päivässä huomasin pahoinvoinnin kadonneen! Taisi loppua 13-14 viikkojen paikkeilla.

• 1+1=4

Itsellä pahoinvointi alkoi viikoilla 6 ja kesti liki synnytykseen asti. Välillä olin oksentelun takia tiputuksessa. Näin kuopuksen kanssa, esikoisen kanssa raskausaikana ei pahoinvointia ollut laisinkaan.

Jaksamisia!

• äippänä

joo mie oon viikolla 13 ja5 ja mulla on vielläkin kuvottava olo en oo kyllä onksentanu mut huono olo on ympäri vuoro kauden ja loppua ei näytä tulevan

• gtgtgyt

Mulla alkoi viikolla 5 ja jatkui viikolla 16. välillä oksensin 3 päivää yötä päivää ja välillä oli pari päivää välissä taukoa. 12 viikon jälkeen väheni pariin päivään viikossa ja lopulta viikolla 16 loppui kokonaan. Melkein kaikki ruoka etoi, varsinkin kaikki liha, pelkkä lihan näkeminen sai oksentamaan.

Minulla auttoi parhaiten se, että kävin yöllä syömässä pari kertaa. Esim join lasin marjakiisselliä, auttoi tosi hyvin aamupahoinvointiin ja aamupala ei tullut heti ulos! Sosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      46
      5269
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1730
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      133
      1700
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1335
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1230
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      24
      1160
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe