Onko 23v ihan vanhus mursu?:D
Minkä ikäisenä aloitit opiskelut kauppiksessa?:)
30
5294
Vastaukset
- ertyu
ite ainaki oon tänää menos kokeeseen ja 23 mittaris, kuha ny ennen 35:ttä vuotta on työelämäs ni silti ehtii viel 30 vuotta tehä töitä :D
- evvk09
Itse olen parisen vuotta vanhempi. Mutta kysymys kuuluu mitä väliä sillä on minkä ikäinen olet aloittaessa.
- Sabresusi
Itse aloitin kun olin 25. Erinomaisesti tuli toimeen kaikkien kanssa.
Iälläsi on väliä about 0, ellet itse tee sitä isoa numeroa (omassa päässäsi). - mmmll
18v:) ja hyvin on pärjätty
- hypermaster
Ehdottomasti pitää alle kaksi kymppisenä aloittaa kauppasurkeassa. Muuten on ihan v*tun luuseri.
- ekonomi 09
Mene kuule kotia kasvamaan.
On aivan sama aloittaako 19 vai 25 vuotiaana.
Jos on työkokemusta pohjalla voipi kesätyöpaikat olla herkemmässä.
Ratkaisevaa on tekemisen meininki, mielummin kuitenkin valmistuu enintään 5 vuoden sisään aloituksesta.
- isokiho
No tulihan nuo opinnot Aallon kauppakorkeassa aloitettua 15 vuotiaana. Peruskoulu tuli käytyä 6 vuodessa ja lukio 2 vuodessa. HSE:hen pääsin sisään ilman pääsykoetta, koska menestystä oli tullut lukiossa siihen malliin, että rehtori katsoi parhaaksi anoa minua tulemaan kouluunsa.
Opiskelijoiden korkea keski-ikä täällä johtuu heidän henkisen kypsyytensä jälkeenjääneisyydestä. Suomalainen ei yksinkertaisesti saavuta korkeakoulun vaatimaa kypsyyttä ennen 20 ikävuotta, mikä kertoo maamme tilanteesta paljon.
Onneksi joukkoon mahtuu myös itseni kaltaisia tähtiä, joiden nerous säteilee voimakkaammin kuin tavallisten tallaajien ääluömäisyys yhteensä. - tietelijä 17v.
Ei kauppakorkeata todellakaan aloiteta yli 20 vuotiaana! HUH HUH!!
- Murdana
20-vuotiaana aloitin. Joukossamme oli vain muutama minua nuorempi, suurin osa oli ainakin 1-4 vuotta minua vanhempia.
- aallon kylteri
Itse aloitin 18-vuotiaana, ja voin sanoa, että minua vanhemmat olivat erittäin harvassa.
- mursu? eeei
22-vuotiaana aloitin, ja kieltämättä olin jossain määrin vanha mursu suurimman osan ollessa 20v tai alle. En kuitenkaan missään tapauksessa ollut ainoa vähän vanhempana aloittanut... Eli nou hätä :D
- :muumio:
Minkäs ikäisiä ne vanhimmat kävyt ovat olleet teidän aloittaessa?
- --------------------
34 v. aloitin
- Tsemmottii
Aina ehtii, sinäkin valmistuttuasi sen reilu 20v. työelämässä hajota. ^^
Ehdin juuri täyttää 19 kun hyväksymis-kirje tipahti postilaatikkoon :)
- jebajee18
21 vuotiaana aloitan, eli ensi kuussa sitten : )
- kylteri49v
alotin 45 vuotiaana. Useimmat jopa minua vanhempia.
- turhaa miettiä
Ei kauppakorkeassa ketään kiinnosta kuinka vanha olet. Kursseilla on kaikenikäisiä alle 20-vuotiaasta lähes 60-vuotiaaseen asti. Ainut mikä noteerataan on monettako vuosikurssia käyt. Siitäkin puhutaan 4 vuoden jälkeen enää n-vuosikurssina.
- KylteriNeito
Aloitin tänä syksynä 25 vuotiaana, kun vihdoin pääsin sisään :)
- poikavaan
20-21 keski-ikä. -92 syntyneenä poikana (ekalla sisään) vituttaa vähän kun porukka kattoo alaspäin. En tiedä onko kateutta vai sitä peruskoulumeininkiä "en voi olla nuoremman kans" mut luulin et täst peleilystä ois jo yliopistotasolla päässy... -.-
tytöillä on sentään helpompaa kun on "luonnollista" et tyttö on vanhemman pojan kanssa ja muutenkin aina löytyy porukkaa joka on teinipillunkiilto silmissä luomassa kontaktia.
Joka tapauksessa oon hierarkian alimpana siihen asti et -93:t rupee putkahteleen sisään. Onneks löytyy sitäkin porukkaa jota ikä ei haittaa/muutama muu -92 jätkä vaikka onkin vähemmistössä.
Muutenkin varotan aallosta että varaudu siihen että peppukipeitä narsistisia tärkeilijöitä on huomattavasti esim turkua enemmän. Muutenkin täältä muodostuvat "ystäväsuhteet" näyttää paikotellen olevan yhtä syvällisiä ja aitoja kun yläasteikäsillä teinitytöillä. (onneks tääkin ihmistyyppi on vähemmistössä). Valtaosa on tylsää ja epäkinnostavaa massaa jotka juttelee lähinnä akselilla "talous/puntti/viina - kylteri333
Jos olet -92 niin miten tiedät millaista on Turussa? Itsekin -92 poika aallossa ja en mitenkään pysty allekirjoittamaan väitteitäsi. Iällä ei ole merkitystä, koulussa vanhemmat vuosikurssilaiset ovat aina "vanhempia".
Viimeinen lause "Valtaosa on tylsää ja epäkinnostavaa massaa jotka juttelee lähinnä akselilla "talous/puntti/viina" kuulostaa pahalta. Tiedätkö varmasti suurimman osan opiskelijoista? Jos asennoidut että suurin osa on epäkiinnostavaa massaa, löytyisiköhän tästä syy miksi "massa" ei tykkää sinusta. Jos et arvosta toista, toinenkaan ei arvosta sinua.
Itse en ole nähnyt montakaan ihmistä vastaan jotka vastaavat edellistä kuvausta. - hteth
19-vuotiaana alotin. 27-vuotiaana valmistuin.
- kylteri91
19-vuotiaana aloitin itse, nuorin aloittaja taisi olla juuri täyttämässä 17 ja vanhin noin nelisenkymmentä :)
- master race
18-vuotiaana opinnot aloittaneet ovat se mestarirotu. Itse kuulun tähän ryhmään.
- 89mies
kesällä kun menen kokeeseen olen 23-vuotias
- annabellaaa
Opiskelen itse oikiksessa, ja notaarivaihe nyt keväällä kasassa. Olen vuosimallia -90 ja tänä keväänä haen Aaltoon kauppakorkeakoulun puolelle. Tarkoituksena olisi suorittaa tuplatutkinto.
Minulla on useampi ystävä, joka suorittaa toista tutkintoa kauppiksessa ja monet näistä ovatkin aloittaneet kauppiksessa "vasta" 20-25-vuotiaina. Voihan se vähän olla hassua kontata uudestaan ruttopuiston nurmikolla fuksisyksynä. Toisaalta näin hitusen vanhempana ja viisaampana osaa ehkä valita asiassa kuin asiassa - oli kyse opiskelusta, ainejärjestötoiminnasta tai bileistä - ne itselleen parhaiten sopivimmat.
Oppiminen on ikuinen prosessi, ja omasta mielestäni opiskelu ei ole koskaan myöhäistä. Ihan hyvin ensimmäiset ylipisto-opinnot voi aloittaa niin 17- kuin vasta huomattavasti vanhemmallakin iällä. On suuri rikkaus, että yliopistossa on opiskelijoita mitä erilaisimmilla elämänkokemuksilla varustettuna! :)- annabellaaa
* jotka
*-vuotias
Pahoittelan kirjoitusvirheitä: hiiri karkuteillä! ;)
- jeaaaah
Nyt lähtee ja ikää mittarissa 18 v :)
- opiskelija forever
Lueskelen tässä pääsykoekirjoja ensimmäistä kertaa 43 v iässä,takana on tosin parikorkeakoulututkintoa ja työelämää 20v. Omia firmoja yms. ajattelin että aallossa saisi suorittaa sellaisia kursseja ilmaiseksi mitsä muualla maksaa ylimitoitetun paljon,ei minua häiritse jos luentosalissa on minusta poikkeavia ihmisiä kunhan luennoitsija osaa asiansa
- mika1236825
Aloitin nyt 18-vuotiaana. Itse en ole ainakaan huomannut että katsottaisiin iän takia jotenkin alaspäin. Ikää enemmän merkitsee se monellako vuosikurssilla on. Ja porukasta voin sanoa ainakin sen että mukana vaikuttaa olevan tosi fiksuja ja motivoituneita ihmisiä. Tietysti suuri osa on myös niitä jotka puhuu lähinnä bodauksesta ja dokaamisesta, mut eikö niitä löydy kaikkialta? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119