Onko toivoa enää?

surullinen nainen

Olen ollut viimeiset 10 vuotta vakavasti masentunut, olen nyt 35-vuotias. Onko toivoa enää parantumisesta? elämä on mennyt alaspäin ja olen menettänyt masennuksen takia elämänhaluni, työni, itsetuntoni, rakkauden, enkä tunne enää mitään iloa juurikaan mistään. Onko tulevaisuus mennyttä?

9

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadgirl

Samaa mietin itsekin. Käytkö "Surulinen" psykoterapiassa, muissa hoidoissa, lääkitystä? Mitä kaikkea teet/olet kokeillut, että saisit masennuksen otteen hellittämään? Itselläni kaikki keinot ovat käytössä. Olen suunnilleen samanikäinen ja tuntuu, että elämä on ohi.

• *vm*

Tai sitten löydät uuden itsetunnon, joka ei riipu työstä, ei rakkaussuhteista eikä muustakaan itsesi ulkopuolisesta.

Et näe elämääsi menemisenä alaspäin, vaan pärjailemisenä - ainakin jotenkin kaikesta huolimatta, mikä on jo paljon ja arvostettavaa.

• surullinen nainen

Hei sadgirl, en tiedä voisinko sanoa "mukava" että löytyy kohtalotovereita, en toivoisi masennusta kenenkään kohdalle :( Olen kokeillut lähes kaikki keinot lääkityksestä-terapiaan, ja tuntuu ettei mikään auta. Olen niin pettynyt itseeni ja siihen etten parane normaaliksi :( Välillä olo vielä synkistyy tästäkin kun huomaa ikäisteni elävän parhaassa uraputkessa, menestyvän ja olevan onnellisia perheensä parissa, itse kun jaksan hädin tuskin toisina päivinä suihkuun/siivota..Onko sinulle ollut apua lääkkeistä? terapiasta? Mistä iloa? haluaisin kovasti töihin, mutta kukaan ei palkkaa masennusta sairastavaa, jolla on vuosien aukko työhistoriassa, joten umpikuja on vastassa :(

• saavien

Hei taas Surullinen! Minulla on terapia vaikuttanut eniten, ei juurikaan muut keinot. Onko Sinulla tiedossa syytä mistä depiksesi johtuu tai on alkanut? Itselläni on traumaattinen kokemus ja muuta vastoinkäymistä. Pohjalla ollaan :'(

Minäkin haluaisin tehdä töitä ja olla ihmisten kanssa. Olla elossa!!!! Tiedät varmaan mistä puhun?

• surullinen nainen

todellakin tiedän!!! Sama tunne täälläkin :´( samat ongelmat minulla, traumaattiset kokemukset ja vaikeita vastoinkäymisiä..tuntuu kyllä pohjalla olemiselle tämä elämä. Sosiaalista elämää ei enää myöskään ole, en jaksa tavata edes kavereitani, ja he ovatkin pikkuhiljaa karisseet pois, omiin menoihin..ja työttömänä ei varaa reissata ulkomailla tai muissa menoissa :(
      Tuo kuvaus Olla elossa on kuin suustani..

• sadgirl

Ikävä kuulla :'( että joku muukin "elää" tätä samaa. Toisilla on depis ilman selkeää syytä niin siksi kysyin.

Onko mitään asioita mitkä kiinnostavat tai lievittävät oloasi? Itselle urheileminen (jos jaksaa) tai ulkona olo auttaa. Terapia auttaa mutta myös pahentaa oloa.

Samaa loputonta kärsimystä siltikin. Tekisin mitä tahansa jos saisi taas elää!!!!

• passiivinen

sama juttu. Itse olen 33v ja minulla lapsia jotka pitävät arjessa. Olen töissä nyt mutta olin 6kk sairaslomalla. Vieläkin tarvon tässä ja tuntuu välillä ettei parannukkaan. Lääkitystä ei löydy sopivaa ja terapiaan en ole saanut vielä lähetettä. =( En tiedä miten kaun tätä on kestettävä. Muut tuntuu paranevan ihan hyvin. Onko teillä lapsia?

• twistit

olen 37v ja ensi kertaa sairaslomalla depiksestä vaikka olen sairastanut 30 vuotta. masennusta aloin hoitaa oikeastaan vasta nyt kun jäin sairaslomalle. saikkua takana kohta neljä kuukautta ja välillä tulee todella arvoton olo kun ei tee töitä. ja pienessä kylässähän et ole mitään jos et tee töitä. en tosin odota että masennusta ymmärtää muut kun masentuneet ja alan kokeneemmat työntekijät. minuakin pitää perhe arjessa, lääke ja hoitokontakti. talolainaa on jäljellä ja se on suurin huoli vaikka laina on nykymittakaavassa pieni. mietin että pystynkö enää töihin. pystynkö olemaan perheen pää. mitä jos lapsia kiusataan sairaudestani yms. joku tuolla kirjoitti että jutun pointti on kuitenkin itsearvostus vaikka kuka sanoisi mitä ja tekisi mitä. siihen alan itsekkin uskoa vaikka vaikeaa on. lapset ja vaimo hyötyvät enemmän siitä että alan arvostaa itseäni sellaisena kuin olen sen sijaan että uskoisin kirjoituksia ja ihmisten huolia/puheita nykyajan vaativasta työelämästä ja että "kaikkee pitää olla". en ole ajatellut ruveta hyväntekijäksi ja heittäytyä sellaiseen mutta olen ajatellut heittäytyä itselleni ja tehdä hyvää itselleni...ehkä sitten minusta on hieman muillekin antaa.

• Sinulle myös!

Tulevaisuus on täynnä toivoa ja aina uusia, yllätyksiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5080
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1604
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1279
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1209
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1143
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      915
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      789
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      763
    Aihe