annetaan lemmikki muuton vuoksi

en ymmärrä

Täh?! Muuton vuoksi, mikä se sellainen syy on olevinaan?
Ymmärrän kyllä jos esim. uuteen asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä, mutta vuokra-asunnoissa se on kyllä aika harvinaista, ellei ole yksityiseltä asunto.
Mutta jos lemmikkiänsä rakastaa, miksi edes harkistee muuttoa sellaiseen asuntoon.
En vain tajua, ilmoituksissa näkee että "annetaan kissa/koira/marsu/kani yms muuton vuoksi. En vaa ymmärrä

5

246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissanomistaja

Tätä olen minäkin ihmetellyt..kun itse olen etsinyt asuntoa niin olen aina ensimmäiseksi katsonut ilmoituksesta mitä lemmikeistä sanotaan. Jos eivät ole sallittuja, etsin sellaisen asunnon jossa saa pitää lemmikkiä. Eivätkö tuollaiset lemmikkienomistajat sitten vain enää muka jaksaa hoitaa sitä kun muuttavat muualle..Sellaisten ei kyllä pitäisi alunperinkään ottaa mitään eläimiä.

• vucy

Itse huomasin äsken saman, KAMALAA! Voisivat vähän miettiä ihmiset, ei kissa ole mikään sohva!

• Guughoigdy

Muutossa ei ole aikaa lemmikille ja lemmikki helposti stressaantuu!

• sammakokinsuusta

Jepjep, niijustiinsa... Ajatusmallisi mukaan uuteen adoptiokotiin sopeutuminen ei siis stressaa eläintä yhtä paljon kun oman perheen ("lauman") kanssa muuttaminen uuteen ympäristöön, niinkö??
        Muutenkin, mieti vähän, kamu joutuu laumastaan irti asunnonvaihdon takia! Että ns uuteen laumaan hylkääminen ei aiheuta eläimelle stressiä?

"Muutossa ei ole aikaa", montako viikkoa muutto mahtaakaan ottaa? Kaipa eläimen hoitoon väliaikaisesti saa, ettei muutonjaloissa tarvitse pyöriä tiellä...

Huhhuh, sun tyyliset eläintenomistajat aiheuttavat stressiä, olen valmis adopotimaan eläimesi!

• 3muuttoalemmikitmyös

Enemmän sitä lemmikkiä nimenomaan stressaa se jos se joutuu uuteen kotiin, uusien ihmisten kanssa asumaan uuteen ympäristöön.
        Muuttaessa vain koti ja ympäristö vaihtuu paitsi tietty jos muuttaa lähialueelle, lemmikin pois antaessa vaihtuu sen lisäksi vielä ihmiset ja sinne uuteen kotiin ei tule edes tuttua hajoa koska siellä on ihan omat huonekalunsa ja ihan oma ominaishajunsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe