Olen 29-vuotias mies ja oon harkinnut vakavasti hiustensiirtoon menemistä, koska en halua hiuksistani koskaan luopua ja lisäksi oon miettinyt myös sitä, että operaation ja hinnan kannalta sinne olisi paljon järkevämpi ja edullisempi mennä jo tässä vaiheessa, kun tilanne ei ole mennyt vielä aivan katastrofaaliseksi.
Mun tilanteessani monet eivät välttämättä edes miettisi hiustensiirtoon menemistä, koska mulla tota tukkaa ei ole vielä niin paljoa lähtenyt. Kuitenkin oon vaan huomannut erityisesti viime kuukausien aikana miten hiuksia on lähtenyt normaalia selvästi enemmän ja muutenkaan tukka ja hiusraja ei ole enää ihan samanlainen kun vaikka muutama vuosi aikaisemmin.
Olen miettinyt sitä että jos varaisin lähiaikoina ajan tonne hiustensiirtoon vaikka Nordströmin klinikalle. Mutta rahatilanteen takia en pystyisi menemään sinne ihan tosta vaan parin viikon tai kuukauden sisällä, eli jos varaisin ajan tässä kuussa niin voisin mennä sinne ehkä vasta joskus esim. syys-loka-marraskuussa.
Kyselin tällä palstalla jonkinlaisia hinta-arvioita tuosta operaatiosta ja näin ollen aloin entistäkin vakavammin miettimään tonne hiustensiirtoleikkaukseen menemistä. Tässä kun pelottaa vaan se asia, että tällä menolla oon menettänyt lisää hiuksia nykyisestä siihen mennessä, kun pääsisin tonne siirto-operaatioon, eli siinä vaiheessa nykyinen hinta-arvio olisi noussut varmasti pahimmassa tapauksessa jopa kaksinkertaiseksi tai ainakin huomattavasti kalliimmaksi.
Osaatteko hiustensiirrossa käyneet siis kertoa sitä, että suostuuko tuo kyseinen lääkäri mahdollisesti Nordström kirjoittamaan tuon fina-reseptin jo heti ekalla tapaamiskerralla, eli siinä kun vasta tutkitaan tilannetta ja katsotaan että miten paljon näitä siirteitä tarvitaan ym. vastaavaa?
Tuntuisi vaan tosi turhauttavalta mennä hiustensiirtoon, jos siellä ei saisikaan merkittävää parannusta asiaan ja vielä sen takia, kun omaa tukkaa onkin lähtenyt lisää ennen operaatioon pääsyä. Itsellä kun tuo hiustenlähtö on tuntunut olevan varsin agressiivista viimeisen puolen vuoden aikana ja valitettavasti näyttää myös siltä ettei se ole vielä edes pysähtymässä.
Tässä vielä lisää tilanteestani, kun kysyin hiustensiirtojen hinnoista aikaisemmassa kirjoituksessani.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9879158
Finaa ennen hiustensiirtoa
3
204
Vastaukset
- b-112
Jos hiuksesi ovat vain hieman harventuneet, niin kannattaa koittaa välittömästi millaisia tuloksia saat ihan lääkehoidolla, eli finalla, minoksidiililla ja ketokonatsolilla. Käytä näitä säännölllisesti ja katsot tilannetta uudestaan vuoden päästä. Ihmeitäkin on noilla aineilla saatu aikaan. Siis huomattavaa uudiskasvua.
Fina-ressu pitäisi irrota ihan terveyskeskusläkäriltä, kun vain pyytää kirjoittamaan. Jotkut jyyrät eivät kuulemma suostu kirjoittamaan. Yksityisen pitäisi ainakin kirjoittaa. - Muutosta haluava
No siis hiukseni ovat alkaneet harventua vähän tosta ohimoiden kohdalta ja hiusraja nousta ylemmäs kun mitä nuorempana, eli tällä perusteella tilanteeni ei ole siis todellakaan vielä aivan menetetty, mutta painotan tosiaan tota sanaa "vielä". Just tämän takia olenkin päättänyt toimia heti siinä vaiheessa kun kaikki on vielä helpompaa ja edullisempaa.
Olen tosiaan käynyt terkkarilääkärissä ja voin sanoa sen että sieltä en saanut yhtään mitään apua tähän ongelmaan. Epäonnekseni sattu vielä olemaan oikein just tollainen vanhanaikainen jäärä mieslääkäri, joka ei suostunut yhtään mitään lääkettä mulle kirjoittamaan ja piti vielä oikein puhuttelun siitä kuinka se hiustenlähtö pitäisi pystyä vaan hyväksymään, eikä "turhan takia" yrittää alkaa sitä estelemään.
Sain niin tarpeekseni terkkarilääkäreistä ja muistan vielä sen kuinka en meinannut saada millään edes aikaa tonne lääkäriin tällaisen vaivan takia, hoitajat lopulta antoivat mulle puhelimessa lääkäriajan tosi pitkin hampain kun sitä kovasti jaksoin itsepäisesti ruinata. Muistan kun piti puhelimessa yrittää vedota johonkin päänahan allergiaan, kun pelkän hiustenlähdön takia en olisi aikaa koskaan edes saanut.
Olen mäkin kuullut sitä miten finalla ja muilla lääkkeillä voisi saada jopa uusia hiuksia kasvamaan tai ainakin hiustenlähdön pysähtymään, mutta kun ongelma on vaan näiden lääkkeiden saanti. Mietin myös sitä, että eipä tossa hiustensiirtoon menossa olisi mitään hävittävää, kun todennäköisesti mä joudun kuitenkin menemään sinne jossain vaiheessa elämääni.
Olen miettinyt sitä, että järkevämpi maksaa hiustensiirrosta nyt esim. 5000-euroa kun että odottelisi kymmenen vuotta ja joutuisi maksamaan esim. 15 000-euroa. Näin alkuvaiheessa hiustensiirto onnistuisi varmasti paremmin kun siirteitä ei tarvisi niin paljoa ja kaiken huipuksi se olisi myös paljon edullisempaa.
Vituttaisi maksaa vaikka 100 euroa yksityislääkärillä käynnistä, jos sieltäkään ei välttämättä saisi tota fina-reseptiä. Just tämän takia haluaisin pelata varman päälle ja varata jo vaikka tässä kuussa ajan Nordströmille hiustensiirtoon ja aloittaa finan syömisen välittömästi, hinnoista riippuen mulla voisi olla hyvällä säkällä lisää tukkaa ohimoilla muutaman kuukauden päästä.- Soittaen sotahan
Kun minulla on kysyttävää hiustensiirrosta, minä saan aina ystävällisen vastauksen alla olevista yhteystiedoista, joko puhelimitse tai sähköpostitse:
Annankatu 11 B, 00120 Helsinki - Puhelin (09) 612 6363
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666