Jos luottoraja on esim. 2000 e ja Visalaskuni on tuon saman 2000 e ja maksan laskun kokonaisuudessaan esim tänään, milloin minulla on taas käytettävissä tuo 2000 e ?
Onko samantien, kun olen laskun maksanut vai kenties muutamien päivien viiveellä ? Oletettavasti pankin sivulla kortin tapahtumat kohdassa ei tuo maksusuoritus näy heti, mutta onko 2000 e käytettävissä heti vai vasta sitten, kun tuo suorittamani 2000 e:n lyhennyksen kirjautuminen näkyy sivuilla ?
OP Visa laskun maksusta kysyisin
10
9092
Vastaukset
- djsökljflskfj
Kun luottoraja on 2000, niin sinun luottosaldosi saa olla korkeintaan 2000 eur. Minä olen ymmärätnyt ton siten, että kun on maksanut esim. sen 2000 pois, niin sitten voi taas heti käyttää luottoa. Sun tilitapahtumissa näkyy heti, milloin olet luoton maksanut ja pankissakin näkevät että maksettu on eli et ylitä luottorajaasi.
Olen käsittänyt niin, että Kortin tapahtumat -sivua ei päivitetä reaaliaikaisesti, vaan viiveellä, esim. "virka-aikana".
Kannattaisi ehkä varmistaa asia kuitenkin pankista, käytän omaa luottoani harvakseltaan eikä vielä ole mennyt piikkiin asti. - nordean visa
kyllä, suunnilleen noin se menee, ja jopa niin, että jos edellisen kuun luotto-ostokset tekee 1.500 euroa niin et voi käyttää seuraavan luottokauden alussa kuin tuon 500 ennen kuin olet maksanut laskun pois. Laskuhan tulee muutaman päivän viiveellä kauden päättymisen jälkeen, mulla se ei ole kalenterikuukausi vaan vaihtuu suunnilleen kuukauden 8. päivä, laskun eräpäivä on aina kuukauden viimeinen.
- Kivikylän miäs
Näinhän se on myös ainakin OP.llä.Visa tiliä ei pystynyt ainakaan ylittään tämän takia vaan loppu maksettiin pankki puolella koska edelliskuun summa oli vielä maksamatta.Siksi nostettiinkin luottorajaa 2500 €/KK koska raja 2 kuukaudessa voi tulla äkkiä vastaan.Asiakas lisäksi häviää koska ei voi maksaa kuun alussa kun tulee lisää rahaa.Jos loppukuussa on esim.2500€ lasku ja tilillä 2510€ niin kuukauden korko tilillä tulee vain sen 10€ mukaan!Koska korko maksetaan kuukauden alimman saldon mukaan!Taas pankki tekee piilo rahastuksen tässäkin asiassa.Näin ne pankin katteet nousee huomaamatta.
Katkeamis ja maksupäivät on kiveen hakattuja ja niihin ei muutoksia saa millään konstilla! - omat kokemukset
Kivikylän miäs kirjoitti:
Näinhän se on myös ainakin OP.llä.Visa tiliä ei pystynyt ainakaan ylittään tämän takia vaan loppu maksettiin pankki puolella koska edelliskuun summa oli vielä maksamatta.Siksi nostettiinkin luottorajaa 2500 €/KK koska raja 2 kuukaudessa voi tulla äkkiä vastaan.Asiakas lisäksi häviää koska ei voi maksaa kuun alussa kun tulee lisää rahaa.Jos loppukuussa on esim.2500€ lasku ja tilillä 2510€ niin kuukauden korko tilillä tulee vain sen 10€ mukaan!Koska korko maksetaan kuukauden alimman saldon mukaan!Taas pankki tekee piilo rahastuksen tässäkin asiassa.Näin ne pankin katteet nousee huomaamatta.
Katkeamis ja maksupäivät on kiveen hakattuja ja niihin ei muutoksia saa millään konstilla!Katkeamis- ja maksupäivän sai Nordealla valita, puolisolla laskutuskausi on kalenterikuukausi ja lasku erääntyy seuraavan kuukauden 20. päivä, omani sitten kuun viimeinen päivä, koska meillä on palkkapäivätkin hiukan poikkeavat.
Mulla tosiaan vain alin luottoraja, se tulee helposti vastaan jos varailee reissuja (lennot ja majoitukset useammalle). Jos näitä tulee, niin olen yrittänyt varata eri kuukausina ja maksaa laskun heti pois kun mahdollista - parin päivän kuluttua maksamisesta on luottorajaa taas jäljellä. - Lisälyhennys
omat kokemukset kirjoitti:
Katkeamis- ja maksupäivän sai Nordealla valita, puolisolla laskutuskausi on kalenterikuukausi ja lasku erääntyy seuraavan kuukauden 20. päivä, omani sitten kuun viimeinen päivä, koska meillä on palkkapäivätkin hiukan poikkeavat.
Mulla tosiaan vain alin luottoraja, se tulee helposti vastaan jos varailee reissuja (lennot ja majoitukset useammalle). Jos näitä tulee, niin olen yrittänyt varata eri kuukausina ja maksaa laskun heti pois kun mahdollista - parin päivän kuluttua maksamisesta on luottorajaa taas jäljellä.Sitä velkaa voi lyhentää muulloinkin kuin laskun eräpäivänä. Jos katsos laskuja, huomaat, että niissä on aina sama viitenumero. Tätä viitenumeroa käyttäen ja maksaen samalle tilille kuin mikä laskussa on, voi velkaa lyhentää milloin vain ja täten saa taas lisää käyttövaraa. Ei maksa mitään ja vähentää tottakai seuraavan laskun summaa vastaavasti.
- ....,,,,
Kuka käskee maksamaan Visalla, maksa pankkikortilla, niin ei ole noita ongelmia. Ei kai kenenkään talous ole 2500 eurosta kiinni?
- nettiostokset
Nettiostokset on parempi tehdä luottokortilla kuin pankkikortilla, Visa Electronilla tai debit-kortilla. Tällöin on tuotteen toimittamuuksista helpompi saada rahansa takaisin luottokortin myöntäjältä. Muilla korteilla maksettaessa voi tehdä rikosilmoituksen, joka useinkaan ei johda rahojen takaisinsaantiin. Varsinkin ulkomaisissa nettikaupoissa homma voi olla tosi vaikeata.
Monissa ulkomaisissa nettikaupoissa ei edes käy kuin luottokortti.
Itse en käytä nettiostoksissa muita maksutapoja kuin luottokortti. Jos mahdollista vielä sidottuna paypaliin. - dsöf'äaölf
nettiostokset kirjoitti:
Nettiostokset on parempi tehdä luottokortilla kuin pankkikortilla, Visa Electronilla tai debit-kortilla. Tällöin on tuotteen toimittamuuksista helpompi saada rahansa takaisin luottokortin myöntäjältä. Muilla korteilla maksettaessa voi tehdä rikosilmoituksen, joka useinkaan ei johda rahojen takaisinsaantiin. Varsinkin ulkomaisissa nettikaupoissa homma voi olla tosi vaikeata.
Monissa ulkomaisissa nettikaupoissa ei edes käy kuin luottokortti.
Itse en käytä nettiostoksissa muita maksutapoja kuin luottokortti. Jos mahdollista vielä sidottuna paypaliin.Mitä ihmettä te ostelette, kun nettiostoksiin menee rahaa tonnikaupalla kuukaudessa?
- ALV 0%
dsöf'äaölf kirjoitti:
Mitä ihmettä te ostelette, kun nettiostoksiin menee rahaa tonnikaupalla kuukaudessa?
"Mitä ihmettä te ostelette, kun nettiostoksiin menee rahaa tonnikaupalla kuukaudessa? "
- joululahjat (ALV 0%)
- pölypusseja imuriin (ALV 0%)
- lentoja
- hotelliöitä
- autonvuokrauksia
- lehtitilauksia
- varaosia
- tyhjät CD/DVD/kiintolevyt (hyvitysmaksuvapaasti ja usein ALV 0%)
- musiikki-CD:t, elokuvat, pelit (ALV 0%)
Seuraavaksi varmaan tilaukseen lähtee Nokia Lumia 800... ulkomailta tietysti!
Onko kellään muuten kokemuksia oluen, viinin tai makeisten tilaamisesta ulkomailta? - Kukko Pils
ALV 0% kirjoitti:
"Mitä ihmettä te ostelette, kun nettiostoksiin menee rahaa tonnikaupalla kuukaudessa? "
- joululahjat (ALV 0%)
- pölypusseja imuriin (ALV 0%)
- lentoja
- hotelliöitä
- autonvuokrauksia
- lehtitilauksia
- varaosia
- tyhjät CD/DVD/kiintolevyt (hyvitysmaksuvapaasti ja usein ALV 0%)
- musiikki-CD:t, elokuvat, pelit (ALV 0%)
Seuraavaksi varmaan tilaukseen lähtee Nokia Lumia 800... ulkomailta tietysti!
Onko kellään muuten kokemuksia oluen, viinin tai makeisten tilaamisesta ulkomailta?Hain vuoden olut- ja viinilastin Tallinnasta.
Aikaa meni 7 tuntia ja kustannuksia 32 euroa.
Nettosäästö Suomen hintoihin nähden vähintään noin pari sataa euroa.
Kataiselle pari euroa (pysäköinnin ja laivamatkan ALV).
tuossa vinkkejä miten pääsee hommassa vähän helpommalla (ilman hikoilua).
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10353122
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793204
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311802- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264