Kun aina sanotaan,

''

että luonnekin on tärkeä, niin millainen on hyvä luonne?

28

240

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm.

Sydämmellinen, luotettava, rehellinen, aito, huumorintajuinen, välittävä mut omat mielipiteet omistava... Tuollainen nyt ainakin :)

• se olen mä

vau, miten sä tunnet mut :D ja samanlainen mulle kiitos :-)

• ei mitään hyvää

Varmaan sellanen luonne mitä musta ei löydy :D

• tässä eräs määritelm

Hyvä luonne voisi olla sellainen joka ajattelee asioista kauniisti, positiivisesti ja saa muidenkin mielen iloiseksi. Ei juorua eikä ajattele toisista pahaa ensimmäiseksi eikä toiseksikaan. Itsensä arvostaminen opn eräs hyvin tärkeä osuus hyvää luonnetta, no rehellisyydestä puhumattakaan.

• justjoo..........

Entä jos henkilö on yrittänyt olla just tuollanen ja toiset ovat painaneet hänet alas ja haukkuneet selän takana vaikka olis yrittänyt olla ystävällinen toisille. Miten voisi arvostaa itseään, kun ei kukaan muukaan arvosta minkään vertaa. Oleppa siinä sitten positiivinen ja iloinen. Jos hymyilet liikaa, sulta tullaan ottamaan liiat luulot pois. Pitäis varmaan hommata itselle kunnon lääkitys, niin voisi olla iloinen ja positiivinen vaikka päätä leikkattais irti hartioista :)

• jatkoa..
        justjoo.......... kirjoitti:

Entä jos henkilö on yrittänyt olla just tuollanen ja toiset ovat painaneet hänet alas ja haukkuneet selän takana vaikka olis yrittänyt olla ystävällinen toisille. Miten voisi arvostaa itseään, kun ei kukaan muukaan arvosta minkään vertaa. Oleppa siinä sitten positiivinen ja iloinen. Jos hymyilet liikaa, sulta tullaan ottamaan liiat luulot pois. Pitäis varmaan hommata itselle kunnon lääkitys, niin voisi olla iloinen ja positiivinen vaikka päätä leikkattais irti hartioista :)

Niin, tämähän on aivan totta, kateelliset ja ilkeät ihmiset yrittävät painaa kaiken kauniin ja hyvän matalaksi. Hyvä esimerkki on monet lahjakkaat ja valovoimaiset esiintyvät artistit ja muut luovat ihmiset ja taiteilijat. Jos ihmisessä on hyvää ja kaunista se tuottaa kateutta heille joilla ei sitä ole ja he kokevat että se on pois heiltä. Siksi toimivat ilkeästi. Pitää vaan olla oma itsensä ja jättää omaan arvoonsa ilkeät ihmiset ja hakeutua parempaan seuraan jossa on hyvä olla.

• koeta kestää
        justjoo.......... kirjoitti:

tuo on totta ehkä sinulla on ollut liikaa paineita silloin masentuu vaikka olisikin kateellisten ja kilpailijoiden kommentteja ilkeät sanat

totuus piilee siinä että tulet sellaiseksi millaisena muut sinut näkevät.
        omaan ympäristöön on kuitenkin mahdollista vaikuttaa
        keräämällä tosi ystävät lähelle ja ottamalla muut "pakkopullana"

• totta joka sana

Pari kertaa perseelle, ni sit kai opin ajattelemaan kauniisti jo toisella kertaa, eka kerta menee kuiteski vielä opetteluksi, sen verran anna armoa jookos?

• totta kai tämäkin

Voi, kuule luonne on joko hyvä tai sitten ei. Siihen ei oikein voi oppia vaikka saisit kuinka paljon selkääsi. Hyvän luonteen saa joko syntymälahjaksi tai sinut kasvatetaan siksi, myöhemmällä iällä ei oikein opi siihen.

• mul on sun luonto
        totta kai tämäkin kirjoitti:

Voi, kuule luonne on joko hyvä tai sitten ei. Siihen ei oikein voi oppia vaikka saisit kuinka paljon selkääsi. Hyvän luonteen saa joko syntymälahjaksi tai sinut kasvatetaan siksi, myöhemmällä iällä ei oikein opi siihen.

Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa pätee se luonteeseenkin. Vanhana muistaa perseellä aina, jos meinaa valehdella,.totta se on. Kyllä sinäkin sen vielä opit.

• mul ei oo sun luonto
        mul on sun luonto kirjoitti:

Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa pätee se luonteeseenkin. Vanhana muistaa perseellä aina, jos meinaa valehdella,.totta se on. Kyllä sinäkin sen vielä opit.

Joo, kyllä näköjään pätee suhun. Selvittele sinä vaan p....eellä asiasi jos meinaat valehdella. Onneksi olen oppinut jo lapsena eri tyylin :D

• ei sun luontoa mulle
        mul ei oo sun luonto kirjoitti:

Joo, kyllä näköjään pätee suhun. Selvittele sinä vaan p....eellä asiasi jos meinaat valehdella. Onneksi olen oppinut jo lapsena eri tyylin :D

Juu, et ole saanu perseelle ja siksi ootkin niin katkera ja ilkee immeinen :DD

• Eikä sun luontoa mul
        ei sun luontoa mulle kirjoitti:

Juu, et ole saanu perseelle ja siksi ootkin niin katkera ja ilkee immeinen :DD

Jee, tiedän tollaset tyypit jotka nauttivat kun saavat perseelle. On tullut sellanenkin eteen, ei kyllä onneksi seksuaalisessa mielessä. Ei kiitos mulle, haluan hellyyttä en kipua. Ja kateellisuutta tai katkeruuttakaan en tunne luonteessani eikä kukaan muukaan. Olet ikävä kyllä erehtynyt nyt henkilöstä :D:D

• sul on mun luonto
        Eikä sun luontoa mul kirjoitti:

Jee, tiedän tollaset tyypit jotka nauttivat kun saavat perseelle. On tullut sellanenkin eteen, ei kyllä onneksi seksuaalisessa mielessä. Ei kiitos mulle, haluan hellyyttä en kipua. Ja kateellisuutta tai katkeruuttakaan en tunne luonteessani eikä kukaan muukaan. Olet ikävä kyllä erehtynyt nyt henkilöstä :D:D

Noo, taidat nyt rakas tytteli kästittää mut vähän väärin minä en ole nauttinut äitini piiskatessa minua, mutta oppinut siitä kyllä ettei äidin kädestä saatu "äidin rakkaus" ole minua vahingoittanut vaan on ollut terveellinen opetus ja neuvo, ellei hyvällä niin maailmassa on aina se huonopikin vaihtoehto valittavana.

rakkautta sinulle siskoseni ;)

• Ei kai mun luonto?
        sul on mun luonto kirjoitti:

Noo, taidat nyt rakas tytteli kästittää mut vähän väärin minä en ole nauttinut äitini piiskatessa minua, mutta oppinut siitä kyllä ettei äidin kädestä saatu "äidin rakkaus" ole minua vahingoittanut vaan on ollut terveellinen opetus ja neuvo, ellei hyvällä niin maailmassa on aina se huonopikin vaihtoehto valittavana.

rakkautta sinulle siskoseni ;)

Nii, loppujen lopuksi olen varmasti käsittänyt sut vähän väärin. Jokaisella on omansa näkökulmansa asiaan, en siihen enempää puutu.

rakkautta myös sinulle veliseni ;)

• ??

millainen on hyvä luonne ?
      millainen on hyvä ihminen ?

Joka sopii sinulle parhaiten !

• riittairmeli n

sellai huumorintajuinen ja hellä mut ei liian kiltti oma vanha tahto pitää olla

• Niin..

No sanoisin et sellainen hyväntahtoinen ja empaattinen joka ei ensimmäisenä ajattele muista pahaa. Eikä tahdo muille pahaa. Mut ei se tee ihmisestä kuitenkaan pahaa vaikkei toivo kaikille hyvää. Siis sellaisille jotka eivät ole sitä ansainneet (rikolliset, hyväksikäyttäjät, pedofiilit, kiusaajat ja sen sellaiset).
      Omasta mielestä rehellisyys ja luotettavuus ovat kuuluvat myös hyviin piirteisiin/hyvään luonteeseen.

• IHmismieli=?

Ei sellaista ihmistä olekkaan olemassakaan - hyväluonteista nimittäin ei ole eikä tule, se ei vaan yksinkertaisesti onnistu ihmiseltä muiden joukossa toimiessaan koko elämänsä ajan olla hyvä luonteinen.
      Kahden ihmisen yhdessä oleminen sisältää KAIKENLAISTA, ei ihminen vaan voi aina olla hyvä luonteeltaan.

• luonteensa vanki

Voi se, mä olen :)

• Se on

sellainen, mikä on mulle sopiva. Se ei ole välttämättä sinun tai kenenkään muun mielestä hyvä luonne.

• kyllä se on

totta tämäkin, katsojan silmissä....

• jotain samaa...

Rehellinen. Pohdiskeleva. Läheisistään välittävä. Itseään myönteisesti ilmaiseva. Yhteistyöhaluinen. Haluinen:)

• ei katso omaa parsta

Sellainen joka vaistoaa ,mikä toiselle on parasta!

• nainen 5i

Kyllä luonteella on paljonkin merkitystä
      Sehän juuri määrä kaiken ,minne sun tiesi vie

• --filosohvi--

Hyvä, että tällaistakin pohditaan. Ihmisen luonne on kuitenkin sellainen ominaisuus, että sitä ei oikein voi muuttaa, mutta väitän, että kasvatuksella voi ohjata luonnetta tiettyyn suuntaan. Sen takia käytöstavat ovat niin tärkeitä opettaa ihmiselle heti lapsena. Kaikkihan eivät kasvatusta saa, ja se näkyy häiriökäyttäytymisenä.

Mielestäni hyvän luonteen omaava osaa olla tarvittavassa epäitsekäs, ts sellaista perus-empatiakykyä omaava. Hyvään luonteeseen vaikuttavat myös yleisinhimilliset perusarvot, joita kaiketi etiikaksi kutsutaan.

Hyvän luonteen omaava voisi olla sellainen hlö, joka on oppinut tuntemaan itseään yksilönä, mutta on silti sosiaalinen. Hän pystyy noudattamaan sääntöjä, ja tietää, kun niistä voi poiketa (esim. yleisen edun vuoksi). Rehellisyys ja luotettavuus ovat perusasioita. Ja sellainen yleinen hyväntahtoisuus ja optimistinen elämänasenne.

• 11

Hyvä ystävä - hyvä luonne.

• puoliksikai

Hyvä luonne on sellainen, joka ei pahoita mieltään joka helkkarin asiasta. Joka uskaltaa olla oma itsensä. Joka osaa keskustella, puhua ja eritoten kuunnella. Joka ei ole keskittynyt itseensä koko aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe