Varaudutko puutiaiskuumen tartuntaa vastaan, vai "meinaatko ajella tuurilla"? Puutiaiskuumeeseen ei ole oikein muuta hoitoa, kuin suojautua rokotteella.
Uutisissahan oli, että sitä on nyt tullut veäjän puolelta tänne puutiaiset ja elukoiden mukana.
Mies kävi hakemassa tehosteen, kun viime kesänä otti ensimmäisen rokotteen. Niin onneksi apteekissa oli yksi peruttu rokotetilaus. Muutoin olisi jotunut odottamaan tosi pitkään, koska nyt onkin yllättäen paukahtanut valtaisa kyse rokotteesta ja siitä on huutava pula.
http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/terveys/1563/mita_tehda_jos_punkki_puree_
Puutiaiskuume, varaudutko?
6
355
Vastaukset
en meinaa ottaa en kulje enkä makaile heinikoissa nypin vaan punkkeja meidän kissoilta pitkin kesää keltakuume rokotus on seuraavana ohjelmassa.
Oon ajatellut ottaa sitten, jos keksitään rokote borreliaankin.
En avannut totalinkkiä, mut varmaan siel on juttua siiitäkin.- Kyytiä vaan
Puutiaiskuume on paljon vaarallisempi kuin porrelioosiriski. Sitä sentään voi hoitaa heit silloin alussa, kun havaitsee punkin pureman, mutta puutiaiskuumeeseen eivät antibiotit tehoa. Se on kyytiä jos ei ole rokotetta.
- paul7
Kyllä on rokote !
- *minttupuu*
Totta kylläkin.
Yhdistelmärokote ois ihanne.
Ai, kirjauduin jo veks. - 1943
Koska liikun paljon luonnossa, otin tänä kesänä rokotuksen. Kaksi kertaa kuukauden välein ja ensi keväänä kolmas. Apteekissa oli ostaessani muistaakseni viimeiset kaksi pakkausta, joten kysyntää on. Tuo rokotehan ei suojaa borrelioosilta. Muutama vuosi sitten luulin, että punkki oli pistänyt. Olin näkevinäni renkaankin. Lääkäri sitten totesi, että oli kyse ruususta. Melko kipeä olin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980