Poikani meinaa rakentaa ihtelleen ekan koneen ja pyysi minun kysymään:
Emolevy: MB-A76ML-K3.0 Foxconn
Prosessori: Athlon II X2 250 3,0Ghz, AM3, 2MB, 65W
Kovalevy: 500GB Spinpoint F3, 3.5", SATA II, 16MB, 7200rpm
Muisti: 2GB, DDR3 1333MHz, CL9 Kingston
Power: 450W, LC6450 v2.2, Silent Green Power ATX-virtalähde
Näytönohjain: Ati Radeon HD5450 1gb ddr3
Levyasema: DVD /-RW DL22x SATA
Kotelo: RC-310-skn -gb Coolermaster
Kiitos jos vastaatte! :)
Käyvätkö nämä osat yhteen?
16
133
Vastaukset
- way to go mama
Jos pojun pitää laittaa mummeliini tuollaista kysymään, niin parempi kun unohtaa koko hommeliinin. Luulen kuitenkin, että mummo herself on tahmaisine kätösineen asialla.
- Mummeliini54
Minun oli pakko kirjoittaa tämä koska poikani ei omista tietokonetta... muutenkin itse kirjoitin ainoastaan "Poikani meinaa rakentaa ihtelleen ekan koneen ja pyysi minun kysymään:" muut kirjoitti poikani itse. Niin saisimmeko vastauksia?
- kokemusmies
Näyttäisivät nuo käyvän. Usein emolevyn mukana tulee muutama SATA-kaapelikin, joten niitä ei tarvitse erikseen tilata.
- hhhjer
Miksi näitä pitää rakentaa itse. Eikö yhteensopivuus ole parempi jos ostaa tehtaalla kasatun.
- Joo-o.
Jos vähäänkään meinaat pelikäyttöön (uusiin) sitä käyttää niin noilla valmiskoneilla ei tee mitään. Itse kun valkkaa hyvät osat niin ei tarvi miettiä toimiiko tämä peli mulla vai ei.
- mummeliini54
Kysyppäs sitä pojaltani, joka on tietokonenero.
Niin muuten pittääkö noitten kanssa tilata joitain kaapeleita kun puhuit? Tuleeko kaikki kaapelit mukana vai? Virtajohdon omistaa ja 2 vanhan koneen osia esim johtoja toinen vuodelta 1998 ja toinen 2003
Ja kiitoas sinulle kokemusmies! Muut eivät suostuneet kerta vastaamaan vaan pelkästään valittamaan, niinkuin muutkin nykyajan nuoret.- toinen reno
>Kysyppäs sitä pojaltani, joka on tietokonenero.<
Jos asia on juuri noin, miksi sitten täältä kysyy?
- ms
Virtalähde vaihtoon, tossa on hyvä kunnon takuulla.
http://www.silentrig.com/product/714/xfx-core-edition-pro-450w
Muistia kannattaa ostaa 4GB - kertoi jo...
"Poikani meinaa rakentaa ihtelleen ekan koneen ja pyysi minun kysymään:" ja toinen:
"Kysyppäs sitä pojaltani, joka on tietokonenero."...
Miten voi olla tietokonenero jos ei:
1. omista edes omaa konetta
2. pistää mamin kyselemään ihan selviä asioita tietokonenerolle ?????1.Aivan helposti, moni ei tuo töitä kotiin, vaikka harvinaista olisikin
2.No kuka nyt itse mitään viittii tehdä jos on ilmainen passaaja talossa.
- virtalähde uusiksi..
"Useiden halpojen virtalähteiden testien ja tarkastusten jälkeen suosittelisimme, että pidät sopivaa etäisyyttä merkkeihin Rasurbo, Inter-Tech (Sinan Power, Coba), Tech Solo, LC Power, RaptorxX, Tronje, Xilence, Ultron, World Link, Q-Tec jne" noin luki tuolla http://www.hardware.fi/artikkelit/artikkeli.cfm/virtalahteiden_kuka_on_kukin
Keskusmuista tosiaan kannattaa olla sen 4 gigaa.... Ja jotta kaikki tulisi käyttöön, tulisi käyttiksen olla 64 bittinen.
- pixelipekka
tietokonenero ei kaipaa tälläisiä neuvoja....naurettavaa skeidaa! sama kuin nää muutkin tytöt jotka täällä kyselee......
- Jos aikoo
laittaa vain 4 Gigaa muistia, eikä aio lisätä sitä sen enempää on miltei sama ottaako 32 vai 64 bittisen käyttiksen, aiemmin oli jopa niin että 64 bittinen oli huonommin yhteensopiva ohjelmien kanssa, joten siinä tapauksessa puoltaisi 32bittistä.
Mutta jos aikoo lisätä keskusmuistia yli 4 Gigan, niin on syytä ottaa 64 bittinen käyttis, jotta voi hyödyntää ne yli n.3,5 gigan menevät gigat.
- Paketin kasaaja
Kyllä tuo kokoonpano toimii. Itse kasasin tuon listan eilem ihan malliksi vain, mutta jos poika meinaa sen oikeasti hankkia niin ei kuin hankkii vaan. Mutta jos hänellä aiempaa kokemusta koneenkasaamisesta ei ole niin suosittelen ehdottomasti että joku osaavampi kaveri kasaa.
Piuhoja ei tarvitse erikseen ostaa eikä muutakaan. Paketissa on kaikki paitsi HUOM!! käyttöjärjestelmä. Riippuen tarpeesta hintaa sille voi arvioida 150€-200€
Mikäli pojalla on joku vanha kone jossa vanhempi ( vista esim?) retail käyttöjärjestelmä niin sen voipi siihen asentaa siksi aikaa että ostaa paremman joskus,,jos heti varaa ei ole.
Poweri on ihan hyvä riittävä vaikka joku muuta väitikin. Huippulaatua ei kannata ostaa kun tulee kalliiksi mutta ihan kelpo tuo on kun omaa edes bronze 80 hyötysuhteen. Ilman mitään hyötysuhdeta myytävät isowattiset halpis powerit on niitä ns. riskialttiita hajoamaan.
Hinnat tosiaan katsoin tuohon listaan Jimm's pc storelta jos haluaa juuri nuo hankkia. ->> http://www.jimmspc-store.fi/
Jos epäselvää jäi, niin kysy ihmeessä lisää vaikka s-postitse Jimm'ssin asiakaspalvelusta. Ne auttaa mielellään.- Paketin kasaaja
Jaa,, katsoin kiireessä tuota listaa ja poikasi? olikin muuttanut sitä. Prosessori oli eri, virtalähde oli eri, muistia 2GB liian vähän, näyönohjain eri ja riittämätön niile peleille jotka poika halusi että pyörii.
Mutta laita silti ihmeessä sähköpostia vaikka sinne Jimm'ssiin ja kerro pojan tarve ja hinta arvio paljon saa maksaa. Luulen että Jimm'ssilläkin ehdottavat edes toisenlaista näytönohjainta & lisämuistia jne..mikä'li pelikonetta hän kasailee. Pelkkä netikone olisikin eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2512888Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell51620Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.21315- 1011174
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231151- 701039
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135912