tässä olen kommari eineksillä, en muuten. tai no ei se nyt kommaria ole jos noin sanoo. Joku järkihän se on nyt oltava norm. alle 30 000€/v tienaaville maksajillekkin. Että miten nyt älyttömiä maksuja suoriutuu melkein kaikesta. Energiatuotanto valtiolle, ja tietyt riisto hintaiset firmat myös...
Eihän nyt voi näin tämä vaapaa markkinakunta toimia, että saadaan lykästä ne hinnat yksityisinä mitä huvittaa. Joku järkihän se on nyt oltava.. Kapitalismin talousjärjestelmän ahneat/pimeät puolet piilevät just sen rajoittamattomuuden kohdalla. Siis missä kulkee raja..
Onko normi duunarin elämässä enää järkeä, jos palkasta ei jää huvitteluun fyrkkaa?
riistokapitalistit kuriin!?!?! :D
12
<50
Vastaukset
Huvithan ovat lähes ilmaisia jos ne vaan osaa valita oikein. Onki maksaa alle 10€, ensi yönä saa katsella kuun pimennystä ihan ilman. Uimassa ja lenkillä saa käydä ilmaiseksi jne. Jos sinun huvisi tulevat kalliiksi niin vaihda niitä. Jos haluat välttää ylimääräisiä veroja niin älä polta äläkä ryyppää. Kannattaa suunnitella elämänsä tulojen mukaan. Tuolla 30'000€/a pärjää vallan hyvin jos osaa asiansa hoitaa. Mahdatko olla edes tuon arvoinen kun järkikään ei tunnu juoksevan? Pitäisköhän pudottaa puoleen?
- AGTRGT
olen työtön, enkä 30 000€ tienaava :D mutta tuo oli esimerkki. Pärjäähän sillä, varmasti. Mutta kyse on riistämisestä, ei muusta. On oltava jokaisella oikeus elämään, ilman riistokapitalistien vittumaisuuksia...
Ruokaan menee ainakin 300-400€kk kevyesti, laskut, ym. Mitä jää käteen jos tienaat vaikka kk puhtaana 1500€? Ei mitään.
Polttoaineet vitullisissa hinnoissa. Ruoka myös sekä energia että moni elintarvikkeet. AGTRGT kirjoitti:
olen työtön, enkä 30 000€ tienaava :D mutta tuo oli esimerkki. Pärjäähän sillä, varmasti. Mutta kyse on riistämisestä, ei muusta. On oltava jokaisella oikeus elämään, ilman riistokapitalistien vittumaisuuksia...
Ruokaan menee ainakin 300-400€kk kevyesti, laskut, ym. Mitä jää käteen jos tienaat vaikka kk puhtaana 1500€? Ei mitään.
Polttoaineet vitullisissa hinnoissa. Ruoka myös sekä energia että moni elintarvikkeet.Mistä sinä sen riiston keksit, ei minua ainakaan 40v työuran aikana kukaan riistänyt, aina sain sen palkan jonka olin sopinut. Jos katsot työnantajan aliarvostavan sinua niin ala omiin hommiin, silloin olet oma pomosi ja voit hinnoitella työsi millaiseksi haluat. Sillä viisiin saat oman työsi arvon selville.
Sen olen oppinut, että parhaiten elää kun osaa laittaa menonsa tulojen alapuolelle ja saa jatkuvasti säästöön vaikka vähänkin. Silloin ei tarvitse maksaa ylimääräistä osamaksu eikä pikavippikorkoina.
- Kapitalisti kurittaa
Kapitalisti keksii kaikenlaisia vittumaisuuksia köyhien päänmenoksi .Kuten polttoaineet ,alkoholi ,tupakka,kalliiseen ruokaan on ryöstäjäkapitalisti ainut syyllinen ,kalliit asumiskustannukset johtuvat ainoastaan kapitalistin ahneudesta. Pohjoiskoreassa näin ei ole siellä jaetaan kansalle nämä kaikki ilmaiseksi . Työpäivät ovat lyhyitä muutamana päivänä tehdään töitä , ja tästä maksetaan kunnon palkka työssäkäviälle jne....
- Nälekee näkkeevät
Pitäneekö paikkansa ?
Ota huomioon, että yksi syy asuntojen korkeisiin hintoihin ovat jatkuvasti nousevat palkkakustannukset, sekä suoraan että välillisesti. Toinen syy on yhteiskunta joka laskuttaa rakennusoikeusneliöistä eikä tontin pinta-alasta niinkään. Kaikki ei ole kapitalistin ahneutta vaan on siinä työväelläkin osuutensa.
Kannattaakohan herran "Kapitalisti kurittaa" siirtyä sinne Pohjois-Koreaan kun siellä saa kaiken ilman? Minun tietooni on viestimien kautta tullut tosin, että siellä saa ihan ilmaiseksi nähdä nälkääkin.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ilmaiset palvelut tarkoittavat palkatonta työtä jollekin? Siis jos ne todella ovat ilmaisia eivätkä vaan näytä siltä.
- Ei kai tänne
Ja joku uskoo tällästä soopaa ? tosiasia on että pohjoiskoreassa on työlaäinen valtiolla töissä jotain korvausta vastaan ,säälimätön johtaja naukkailee konjankkia ,on maailman suurin yksityinen pullovarasto tätä ylevää ainetta . Suuria paraateja järjestetään kansan kärsiessä nalästä ja muusta puutteesta. Iihanne valtio totta tosiaan .
- Lievästä kiinni
Kyllä kommarin paras ystävä taitaa olla kapitalisti . se antaa edes leipää.
- Sosialistin fapriik
Niin täälläkin mutta tuu hakeen leipäs päälle voita
- Työlikäinen
Sosialistin fapriik kirjoitti:
Niin täälläkin mutta tuu hakeen leipäs päälle voita
Ja mistähän sinä sitä voita tarjoilet? Oletko kepulainen? nehän sen voin raaka-aineen tuottavat.
- Ei kepun voita
Kun leivänpäälle ulkomaaan voita veteleepi, niin kommari hyvin eleleepi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763472
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t272139Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä831985Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191530- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261368Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71334Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671287Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101217Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531055