laajakaista ja tv

beebeecee

Miten voin yhdistää tv n ja laajakaistan helpoiten? Langattomasti.

Lisäksi haluaisin nähdä BBC ja muutamaa muuta uutiskanavaa. Onnistuuko se parhaiten internetin kautta?

Millainen ratkaisu olisi paras, edullinen ja tätä päivää.

Minulla on nyt Elisan laajakaista.

En katso viihdettä katson vain uutisia ja siihen liittyvää materiaalia, englanniksi, ranskaksi ja espanjaksi. Lisäksi olen aloittanut arabian opinnot joten Aljazeerakin pitaisi nakya. Onko paras tapa HD kuvalla laajakaistan kautta vai miten???

Vai onko joku sateliittiyhteys parempi ja halvempi vaihtoehto

4

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joeje

      Siis sinulla on langallinen laajakaista?
      Jos näin on niin tilaa viihde paketti, sisältää laajakaistan ja IPTV palvelut, BBC ja Aljazeera näkyvät sitten ilmaiskanavina, kuvanlaatu on SD (Suomen Digilaatu).

      Kannattaa myös katsoa http://www.maxivision.fi/ 7 uutiskanavaa 5.9€ toki edellyttää peruspaketin tilaamista jossa on peruskanavat 6€. Tosin ei Aljazeeraa.

      Kaapelitv liittymää ei kannattane tilata, enää nykyään, kallis liittymismaksu sekä kuukausimaksukin. Nykyisten satelliittien hinnoista ja kanava maksuista en tiedä, mutta aina silloin tällöin näkyy melkein ilmaiseksi kaikki laitteet jos tilaa pariksi vuodeksi tarjouksia.

      Tosin jos olet hitusen valmis tinkimään kuvanlaadusta niin halutut kanavat näkyy netin kautta ihan ilmaiseksikin.

      Pitääkö todella yhteys modeemi ja digiboksi olla langaton?
      Eikös kelpaa datasähkö, siis sähkötöpseliin laitetaan adabteri johon verkkokaapeli, näin ei tartte ympäri huoneita kaapelia laittaa. Toki langattomastikin saa toimimaan jos jaksaa nähdä vaivaa ja ottaa selvää laitteiden ominaisuuksista.

      • Joeje

        Siis lisätään vielä semmoista, että BBC HD kanavan saa näkymään maksua vastaan viihde paketissa. Tosin uutiskanavillahan se kuvanlaatu ei ole tärkein asia.


    • asia 8159

      1. Tarvit laajakaistaan wlan boksin jos ei jo ole.
      2. Tarvit telkkarin alle tai viereen tietokoneen jossa wlan, ja siitä piuha telkkariin
      3. Tarvit langattoman hiiren
      4.Tarvit laajakaistan jonka nopeus 8 megaa
      No siinähän ne tärkeimmät onkin. Sitten vielä pientä säätöä, riippuen mitä haluat katsoa.

      • fundamentalist

        Homma toimii tosiaan siten kun "asia 8159" kertoo.
        Itse toteutin tuollaisen hakemalla kierrätyksestä 50e:llä
        vanhan XP Pro pöytäkoneen ja siihen ostin lisää vain
        langattoman näppis/hiirisetin 25 eurolla ja wlan-donglen kympillä.
        Tietokone mahtui hyvin piiloon ison littutv:n taakse ja niin alkoi näkyä
        kaikki netin tarjonta tvtuolista istuen, muukin surffaus toimii hyvin.
        Näkymän voi vaihtaa näppäimen painalluksella normaalitv:n tarjontaan
        ja takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe