Onko joidenkin myyjien PAKKO vääntää jotain mie sie murretta kun ovat tampereella. Onko niin hemmetin vaikeaa puhua kunnolla, ällöttää miet ja siet. Sellaisesta liikkeestä jota tätä harrastetaan, liukenen välittömästi.
Älkää mietitelkö kun ootte tampereella.
10
230
Vastaukset
- Mää ja sää
kunnet sää sitte puhu tampereem murretta? mua äklöttää kun jokku yrittää tampereella kirjoittaa ihan kirjakiältä.
- qwertyuioo
Onhan tuo aika huvittavaa, että puhuu mie sie -murretta vaikkei edes ole kotoisin sellaiselta paikkakunnalta, jossa sellaista murretta puhutaan. Ihan vain "väkisin" opeteltu kun se jonkun mielestä kuulostaa kivalta.
Itse puhun miten puhun. Enpä kiinnitä murteeseen huomiota ja tulee millä murteella hyvänsä. Olen asunut neljällä eri paikkakunnalla ja varmasti jokaisesta paikasta on jotain vaikutteita jäänyt puheeseeni.- Just just!
Puhukoon kukin miten puhuu. Sehän on tämän maan rikkaus: murre. Minulle on yksi sama, miten puhuu, kunhan tulee ymmärretyksi!
- ......
Ei ole kotoisin Tampereelta jos sanoo mie ja sie, mutta tykkään että käyttää omaa murrettaan tai sitä puhetapaa, minkä on oppinut. Turha opetella "mutsi ja fatsi venaa mua himassa" -kieltä.
Mää ainakin sanon aina mää ja sää, ja otakko sää kahveeta?- Paljasjalkainen
Tampere on täynnä näitä miesiettelijöitä:/ Ne on niitä junantuomia työpaikkojen rohmuajia. Pysyisivät vaan kotonaan. Tuskin nekään tykkäis jos täältä tultais ja vietäis kaikki työpaikat mielistelemällä ja valehtelemalla niinkuin savolaiseen tyylliin kuuluu.
- ei rotuvihaa
Paljasjalkainen kirjoitti:
Tampere on täynnä näitä miesiettelijöitä:/ Ne on niitä junantuomia työpaikkojen rohmuajia. Pysyisivät vaan kotonaan. Tuskin nekään tykkäis jos täältä tultais ja vietäis kaikki työpaikat mielistelemällä ja valehtelemalla niinkuin savolaiseen tyylliin kuuluu.
Älä viitti, iso ihminen
- lprtre
Mie oon aina puhunut näin ja tulen aina puhumaan.
- Ei enää nääs...
Tampesterissa on ny v.i.t.t.u kato !!
- kiitos vinkistä
Tamperelaisuuteen kuuluu toisten ärsyttäminen, joten sinunkaltaisille kuuluukin puhua murteella ihan tarkoituksella. Itsekin ajattelin alkaa käyttää mietä ja sietä, vaikka syntyperäinen tamperelainen olenkin (tai juuri siksi; ks. kommentin alku).
- Mää tiärän
^Tarkoitit varmaankin, että aito tamperelaisuus ärsyttää toisia. Sille emme voi mitään katto nääs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837