seksin ostaminen narsistista

totuuden edessä

Ovatko kaikki seksiä ostavat miehet narsisteja, kun kysehän on kuitenkin toisen ihmisen sukupuolielimen ostamisesta omaan käyttöön eli alistamisesta hyväksikäyttöön.

38

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A

Niin kauan kuin ei ole kaikille kansalaisille maksettavaa perustuloa, hyvin todennäköisesti suuri enemmistö seksin myyjistä myy sitä vastentahtoisesti.

En lähtisi tavoittelemaan jäännöksetöntä ratkaisua enkä edes selvää joko-tai-vastausta. Mutta haluaisin että enemmistö seksin myyjistä voisi olla sitä halutessaan myymättä - ja kaikille maksettava perustulo olisi siihen parhaaksi katsomani ratkaisu. Sitten on yleensä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön. Mutta en nyt oikeastaan ajattele niitä poikkeuksia, vaan sitä myyjien enemmistöä.

Suhtaudun seksin ostamiseen samalla tavoin kuin henkilöautoiluun tai tupakointiin. Eli mielelläni ylläpidän rakenteellisia keinoja niiden vähentämiseksi. Eipä niitä ainakaan edistää tarvitse, koska kaikilla niillä hyöty-haittasuhde on pahasti miinuksella. Pieni määrä vikoja maailmassa saakin minusta silti olla, vaikka viat eivät tuntuisikaan omiltani.

Varmaan aseksuaalisena ihmisenä olen jäävi arvioimaankin muiden tarpeita henkilötasolla. Yhteiskunnalis-rakenteellisesti noita juttuja kantsisi vähentää.

Ja haleja taas kaikille tähänkin väliin.

• +-

Osa miehistä ei välitä mutta jotkut eivät halua ostaa kuin sellaiselta joka on vapaa-ehtoisesti sitä tekemässä.
      Eikö ainakin ennen seksuaalrikolliset luokiteltu rajatilapersooniksi jotka ovat vaikeimmin hoidettavia kaikista ?

• Hitsi (sensuroidaankohan tämäkin niin kuin h i t t o) kun osui silmään, auts

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00495

Tuolla oli muualla puhetta alistamisesta ja sadismista, sitten s/m seksistä ja tässä itsensä myymisestä ja niiden palvelujen käyttämisestä jne...tässä ne rinnastetaan jotenkin sairaalla tavalla mm pedofilian kanssa "samaan ryhmään", kohdehäiriöihin.

Hmmm....

Kouluaikaan käytettiin juuri tuota rajatilapersoonaa ja siihen kuuluivat mm tuhopolttajat (toistuvat) ja pedofiilit jotka olivat vaikein hoidettava ryhmä, juurikin niin.

En mä tajuu. Onneks tääkin kaikki luokittelu tulee vielä muuttumaan.

• maljojen_prinsessa

Toihan on itse asiassa jo muuttunut. THL poisti nämä tautiluokituksesta:

F64.1 Transvestismi, kaksoisroolinen
      F65.0 Esinekohtainen seksuaalihäiriö
      F65.1 Transvestiittinen fetisismi
      F65.5 Sadomasokismi
      F65.6 Monimuotoiset sukupuoliset kohdehäiriöt

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=25489

Terveyskirjasto ei ole näköjään päivittänyt asiaa...

• 10+2

Joo, kaikki noi on nykyään ihan normimenoa. Musta transu presidentiksi!

• maljojen_prinsessa
        10+2 kirjoitti:

Joo, kaikki noi on nykyään ihan normimenoa. Musta transu presidentiksi!

Niin, eihän sillä ole mitään väliä, jos on pätevä.

• Aaaa...no hyvä =)

• maljojen_prinsessa

Minulla kyllä tulee ihan ensimmäiseksi inho koko ostamista kohtaan: en ymmärrä, miten seksiä ostava mies voi harrastaa seksiä prostituoidun kanssa, kun tietää, että tämä harrastaa sitä vain rahasta ja näyttelee koko homman. (Sama koskee kyllä seksiä ostavia naisiakin.)

Ja on se kyllä narsistisen itsekästä: "haluan seksiä ja minulla on oikeus saada sitä silloin kun haluan, vaikka ostamalla". Huh, kuulostaa ihan Henry Laasaselta.

*puistattaa ja inhottaa*

• maljojen_prinsessa

Kyseessä on tavallaan valta-tilanne, samoin kuin raiskauksessa: prostituutiossa raiskatun tilalla on alistettu ihminen, joka tarvitsee rahaa (ja/tai huomiota ja hyväksyntää mieheltä).

(Aika harva tekee prostituutiota vapaaehtoisesti työkseen. Heilläkin on usein takana seksuaalista tai henkistä hyväksikäyttöä.)

• M.B.
        maljojen_prinsessa kirjoitti:

Kyseessä on tavallaan valta-tilanne, samoin kuin raiskauksessa: prostituutiossa raiskatun tilalla on alistettu ihminen, joka tarvitsee rahaa (ja/tai huomiota ja hyväksyntää mieheltä).

(Aika harva tekee prostituutiota vapaaehtoisesti työkseen. Heilläkin on usein takana seksuaalista tai henkistä hyväksikäyttöä.)

Joukossa lienee muutama hassu vapaaehtoisesti itseään myyvä, joka vieläpä nauttii siitä. Mutta sellainen myyjä varmaan vie nautinnon ostajalta, joka ostaa seksiä ja saa nautinnon nimenomaan siitä valta-asemasta?? Siinä kohti menisi varmaan näytelmä päälaelleen. Myyjän pitäisi esittää vastentahtoisesti ja pakonsanelemana itseään myyvää, joka ei nauti työstään..

• M.B. kirjoitti:

Joukossa lienee muutama hassu vapaaehtoisesti itseään myyvä, joka vieläpä nauttii siitä. Mutta sellainen myyjä varmaan vie nautinnon ostajalta, joka ostaa seksiä ja saa nautinnon nimenomaan siitä valta-asemasta?? Siinä kohti menisi varmaan näytelmä päälaelleen. Myyjän pitäisi esittää vastentahtoisesti ja pakonsanelemana itseään myyvää, joka ei nauti työstään..

En mä tiä, musta tämäkään porukka, kuten narsistit tai uhritkaan, ei ole mikään yksi joukko. On niin erilaista tarinaa.

Jos nyt unohdetaan selkeä ihmiskauppa ja parittaminen jolloin vapaaehtoisuutta ei ole, niin uskon ettei kaikkia naisia kosketa "sen tekeminen" edes rahasta samalla tavalla ja jotkut jopa kokevat itse olevansa siinä niitä hyväksikäyttäjiä kun saavat asiakkaansakin valita. Totta kai on niitä murheellisia tarinoita jotka kaikki varmaan tunteekin.

Toisaalta siinä pitää aina olla se rooli. Eräs prostituoitu mm kertoi kauheimmasta kokemuksestaan...ja se oli orgasmin saaminen mitä ei saisi tapahtua, holtti ei ns sais mennä tai lähteä mukaan sillä tavoin.

Totta kai jotkut sanonko mitä r'''rit tykkää olla valta-asemassa ja halveksia mutta niinhän se on aina. Suurin osa taitanee olla tavallisia perheenisiä, businessmiehiä tai muuten vain liian ujoja tai rujoja seksin harrastamiseen normisti.

Punaisten lyhtyjen alueen tapaisilla paikoilla ilmiö on aika mielenkiintoinen sillä naiset mainostavat ja kauppaavat itseään ikkunalasin takaa ohikulkijoille. Tällaisia katualueita on monissa maissa, totta kai damin on kuuluisin.

Siellä tuli välillä mietittyä sitä...kun esim käveli sunnuntaina jonkun tytön perässä juna-asemalle sieltä. Että nyt se palaa sitten normisti kotiin, töihin tai kouluunsa, minne ikinä ja hommat jatkuu.

Olen kuitenkin organisoidun (ei rikollisesti) prostituution kannattaja koska sitä ei kuitenkaan saa ikinä poistettua ja näillä punaisilla kaduilla toimii terveydenhuolto, yksityisyys, turvallisuus ja roti.

• A
        lynett kirjoitti:

En mä tiä, musta tämäkään porukka, kuten narsistit tai uhritkaan, ei ole mikään yksi joukko. On niin erilaista tarinaa.

Jos nyt unohdetaan selkeä ihmiskauppa ja parittaminen jolloin vapaaehtoisuutta ei ole, niin uskon ettei kaikkia naisia kosketa "sen tekeminen" edes rahasta samalla tavalla ja jotkut jopa kokevat itse olevansa siinä niitä hyväksikäyttäjiä kun saavat asiakkaansakin valita. Totta kai on niitä murheellisia tarinoita jotka kaikki varmaan tunteekin.

Toisaalta siinä pitää aina olla se rooli. Eräs prostituoitu mm kertoi kauheimmasta kokemuksestaan...ja se oli orgasmin saaminen mitä ei saisi tapahtua, holtti ei ns sais mennä tai lähteä mukaan sillä tavoin.

Totta kai jotkut sanonko mitä r'''rit tykkää olla valta-asemassa ja halveksia mutta niinhän se on aina. Suurin osa taitanee olla tavallisia perheenisiä, businessmiehiä tai muuten vain liian ujoja tai rujoja seksin harrastamiseen normisti.

Punaisten lyhtyjen alueen tapaisilla paikoilla ilmiö on aika mielenkiintoinen sillä naiset mainostavat ja kauppaavat itseään ikkunalasin takaa ohikulkijoille. Tällaisia katualueita on monissa maissa, totta kai damin on kuuluisin.

Siellä tuli välillä mietittyä sitä...kun esim käveli sunnuntaina jonkun tytön perässä juna-asemalle sieltä. Että nyt se palaa sitten normisti kotiin, töihin tai kouluunsa, minne ikinä ja hommat jatkuu.

Olen kuitenkin organisoidun (ei rikollisesti) prostituution kannattaja koska sitä ei kuitenkaan saa ikinä poistettua ja näillä punaisilla kaduilla toimii terveydenhuolto, yksityisyys, turvallisuus ja roti.

Elinkeinovapaus on yliarvostettua.

Seksipalvelut voi rinnastaa turkistarhaukseen tai huumekauppaan. En käytä kumpiakaan ja olen sen verran narsistinen, ettei minua haittaisi vaikka ne lailla kiellettäisiin muiltakin. Tosin itse kieltäisin lailla myös henkilöautoliikenteen.

Abstraktioiden kuten elinkeinovapauden tai useiden muiden vapauksien sijasta yhteisöt tulis rakentaa käytännöille ja valita parhaat käytännöt sekä säädellä niitä.

Haleja kaikille toisin ajattelijoille. Valvokaa vapauksianne. Minä ja moni muu emme niistä piittaa. :)

• asian valottaja

Tätä asiaa ilmeisesti naisten on hyvin vaikea ymmärtää. Totuus on kuitenkin se, että me miehet ollaan seksinkin suhteen putkiaivoisia. Ei seksiin tarvitse liittyä mitään tunnetta, pelkkä fyysinen helpotus riittää. Suurelle osalla miehistä seksin saaminen maksua vastaan on verrattavissa siihen, että joutuu ravintolassa maksamaan ruuasta. Naisille on käsittämätön ajatus, että seksi ja syöminen rinnastateen toisiinsa.

Varmasti suurin osa seksiä ostavista haluaa ja toivoo pelkkää hyvää prostituoidulle. Ihan sama kuin, että ei kukaan koe alistavansa esimerkiksi ravintolan kokkia pyytämällä maksua vastaan ruokaa.

• A kirjoitti:

Elinkeinovapaus on yliarvostettua.

Seksipalvelut voi rinnastaa turkistarhaukseen tai huumekauppaan. En käytä kumpiakaan ja olen sen verran narsistinen, ettei minua haittaisi vaikka ne lailla kiellettäisiin muiltakin. Tosin itse kieltäisin lailla myös henkilöautoliikenteen.

Abstraktioiden kuten elinkeinovapauden tai useiden muiden vapauksien sijasta yhteisöt tulis rakentaa käytännöille ja valita parhaat käytännöt sekä säädellä niitä.

Haleja kaikille toisin ajattelijoille. Valvokaa vapauksianne. Minä ja moni muu emme niistä piittaa. :)

En mä kannata "myyntitoimintaa" sellaisenaan tai toivo sellaista, mutta kun sitä tapahtuu kielloista huolimatta ja tulee tapahtumaan niin siksi se vaatii jotain muita toimenpiteitä tai pimeät markkinat vaan vaarantuvat.

Jotenkin koen, että olisi aika utopistista olettaa sen loppuvan millään kiellolla. Ehkä keksivät jotain uutta mutta toivottomaltahan tuo näyttää...

Henkilöautoilusta sen verta, että onhan se "vähän" lähtenyt käsistä mutta 24/7 yhteiskunnassa ja tietyillä alueilla se on vain nykyään välttämätöntä.

• A
        lynett kirjoitti:

En mä kannata "myyntitoimintaa" sellaisenaan tai toivo sellaista, mutta kun sitä tapahtuu kielloista huolimatta ja tulee tapahtumaan niin siksi se vaatii jotain muita toimenpiteitä tai pimeät markkinat vaan vaarantuvat.

Jotenkin koen, että olisi aika utopistista olettaa sen loppuvan millään kiellolla. Ehkä keksivät jotain uutta mutta toivottomaltahan tuo näyttää...

Henkilöautoilusta sen verta, että onhan se "vähän" lähtenyt käsistä mutta 24/7 yhteiskunnassa ja tietyillä alueilla se on vain nykyään välttämätöntä.

> että onhan se "vähän" lähtenyt käsistä mutta 24/7 yhteiskunnassa ja tietyillä alueilla se on vain nykyään välttämätöntä.

Joo. Seksipalvelut ja henkilöautot pitäisi molemmat olla tarjolla vammaisille, vaikka kohdehäiriöisille ja liikuntavammaisille. Valtion virastosta. Meidän tulee huolehtia heikoimmista.

Yksityinen elinkeinonvapaus on uusi ja huono idea ihmiskunnan historiassa. Kuka vaan ei saa suunnitella, eikä ainakaan rakentaa eikä ainakaan lentää pommikoneita eikä ainakaan rajojen yli. Jne.

*Tähän kohtaan vähän tavallista pidempi hali*

• haloo!
        asian valottaja kirjoitti:

Tätä asiaa ilmeisesti naisten on hyvin vaikea ymmärtää. Totuus on kuitenkin se, että me miehet ollaan seksinkin suhteen putkiaivoisia. Ei seksiin tarvitse liittyä mitään tunnetta, pelkkä fyysinen helpotus riittää. Suurelle osalla miehistä seksin saaminen maksua vastaan on verrattavissa siihen, että joutuu ravintolassa maksamaan ruuasta. Naisille on käsittämätön ajatus, että seksi ja syöminen rinnastateen toisiinsa.

Varmasti suurin osa seksiä ostavista haluaa ja toivoo pelkkää hyvää prostituoidulle. Ihan sama kuin, että ei kukaan koe alistavansa esimerkiksi ravintolan kokkia pyytämällä maksua vastaan ruokaa.

No olisitko itse valmis myymään sukuelimesi kenen tahansa käyttöön maksua vastaan? Tai olisiko ihan hyvä juttu, että vaikka äitisi levittäisi haaransa rahasta sadalle miehelle viikossa?

"Ei seksiin tarvitse liittyä mitään tunnetta, pelkkä fyysinen helpotus riittää. Suurelle osalla miehistä seksin saaminen maksua vastaan on verrattavissa siihen, että joutuu ravintolassa maksamaan ruuasta."
        Tässä juuri tullaan siihen asiaan, että eikö vastapuolta pidetä lainkaan tuntevana arvokkaana ihmisenä, vaan vain tavarana (verrattavissa esim. ruokaan?!), jonka avulla saadaan helpotus paineeseen.

"Ihan sama kuin, että ei kukaan koe alistavansa esimerkiksi ravintolan kokkia pyytämällä maksua vastaan ruokaa."
        Ruoka ei ole kokin kehon osa, mutta ihminen on yhtä sukuelimensä kanssa!

• asian valottaja
        haloo! kirjoitti:

No olisitko itse valmis myymään sukuelimesi kenen tahansa käyttöön maksua vastaan? Tai olisiko ihan hyvä juttu, että vaikka äitisi levittäisi haaransa rahasta sadalle miehelle viikossa?

"Ei seksiin tarvitse liittyä mitään tunnetta, pelkkä fyysinen helpotus riittää. Suurelle osalla miehistä seksin saaminen maksua vastaan on verrattavissa siihen, että joutuu ravintolassa maksamaan ruuasta."
        Tässä juuri tullaan siihen asiaan, että eikö vastapuolta pidetä lainkaan tuntevana arvokkaana ihmisenä, vaan vain tavarana (verrattavissa esim. ruokaan?!), jonka avulla saadaan helpotus paineeseen.

"Ihan sama kuin, että ei kukaan koe alistavansa esimerkiksi ravintolan kokkia pyytämällä maksua vastaan ruokaa."
        Ruoka ei ole kokin kehon osa, mutta ihminen on yhtä sukuelimensä kanssa!

Jos joku nainen haluaa tienata paljon rahaa helpolla, niin minusta prostituutio on ok. Ei minulla ole oikeutta määrätä siitä miten prostituitu haluaa käyttää ruumistaan, myyköön sitä jos niin haluaa.

"Tässä juuri tullaan siihen asiaan, että eikö vastapuolta pidetä lainkaan tuntevana arvokkaana ihmisenä, vaan vain tavarana (verrattavissa esim. ruokaan?!), jonka avulla saadaan helpotus paineeseen."

Ei prostituitua verrata ruokaan vaan kokkiin. Molemmat käyttävät ruumistaan hyväksi tarjoamalla rahalla ostettavia hyödykkeitä. Ravintolan asiakas voi ylistää kokkia kaikesta siitä nautinnosta, minkä kokki pystyy rahaa vastaan hänelle tuottamaan. Samoin urheiluhierojan asiakas siitä helpotuksesta, minkä hän kokee. Samoin myös prostituoidun asiakas voi olla suuresti kiitollinen saamastaan palvelusta ja haluaa prostituidulle pelkkää hyvää.

Näin suuri osa miljoonista maksullisissa naisissa käyneistä miehistä on ajatelleet kautta aikojen.

• toinen valottaja

Jos joku nainen haluaa tienata paljon rahaa helpolla, niin minusta prostituutio on ok. Ei minulla ole oikeutta määrätä siitä miten prostituitu haluaa käyttää ruumistaan, myyköön sitä jos niin haluaa.

"Tässä juuri tullaan siihen asiaan, että eikö vastapuolta pidetä lainkaan tuntevana arvokkaana ihmisenä, vaan vain tavarana (verrattavissa esim. ruokaan?!), jonka avulla saadaan helpotus paineeseen."

Ei prostituitua verrata ruokaan vaan kokkiin. Molemmat käyttävät ruumistaan hyväksi tarjoamalla rahalla ostettavia hyödykkeitä. Ravintolan asiakas voi ylistää kokkia kaikesta siitä nautinnosta, minkä kokki pystyy rahaa vastaan hänelle tuottamaan. Samoin urheiluhierojan asiakas siitä helpotuksesta, minkä hän kokee. Samoin myös prostituoidun asiakas voi olla suuresti kiitollinen saamastaan palvelusta ja haluaa prostituidulle pelkkää hyvää.

Näin suuri osa miljoonista maksullisissa naisissa käyneistä miehistä on ajatelleet kautta aikojen.

Kyse ei ole siitä, kuka määrää ja ketä, vaan siitä onko toisen sukuelinten ostaminen omaan hyväksikäyttöön narsistista aina.

Kokki ei ole yhtä kuin ruoka, mutta sukuelin on osa ihmistä.

Seksin ostaja kylläkin ajattelee pääsääntöisesti itseään ja omaa hyväänsä ostaessaan seksiä.

Mistä muuten ajattelet, että seksin myyminen on helppoa?

• asian valottaja
        toinen valottaja kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, kuka määrää ja ketä, vaan siitä onko toisen sukuelinten ostaminen omaan hyväksikäyttöön narsistista aina.

Kokki ei ole yhtä kuin ruoka, mutta sukuelin on osa ihmistä.

Seksin ostaja kylläkin ajattelee pääsääntöisesti itseään ja omaa hyväänsä ostaessaan seksiä.

Mistä muuten ajattelet, että seksin myyminen on helppoa?

Minun mielestäni seksin ostaminen ei ole sen narsistisempaa kuin hieronnan tai parturipalvelun ostaminen. Voisiko sinä tai joku ystävällisesti kertoa, että miksi sellaisen palvelun ostaminen, missä on sukupuolielimet mukana on tuomittavampaa kuin sellainen, missä ne ei ole? Haluan ihan oikeasti ymmärtää, että mikä siinä on väärin.

Ajatteleehan esimerkiksi hierojan asiakaskin itseään ja silti voi mennä työtään vihaavan hierojan luo. Ajattelen seksin myynnin olevan osalle helppoa, koska lehtihaastattelujen perusteella suomalaiset prostituoidut ovat itse sanoneet, että lyhyessä ajassa voi tienata sen mitä muualla kuukauden raatamisella. He ovat kertoneet, että heillä on mahdollisuus valita asiakkaitaan ja monet asiakkaista on mukavia. Eräässä jutussa sanottiin, että tyypillinen asiakas on n. 35 vuotias hyvin menestyvä mies, joka elää ruuhkavuosia ja vaimo on niin rasittunut, ettei seksi ole päällimmäisenä mielessä. Siksi miehellä on kaksi vaihtoehtoa erota tai käydä tyydyttämässä tarpeet prostituidun luona.

• haloo!

Minun mielestäni seksin ostaminen ei ole sen narsistisempaa kuin hieronnan tai parturipalvelun ostaminen. Voisiko sinä tai joku ystävällisesti kertoa, että miksi sellaisen palvelun ostaminen, missä on sukupuolielimet mukana on tuomittavampaa kuin sellainen, missä ne ei ole? Haluan ihan oikeasti ymmärtää, että mikä siinä on väärin.

Ajatteleehan esimerkiksi hierojan asiakaskin itseään ja silti voi mennä työtään vihaavan hierojan luo. Ajattelen seksin myynnin olevan osalle helppoa, koska lehtihaastattelujen perusteella suomalaiset prostituoidut ovat itse sanoneet, että lyhyessä ajassa voi tienata sen mitä muualla kuukauden raatamisella. He ovat kertoneet, että heillä on mahdollisuus valita asiakkaitaan ja monet asiakkaista on mukavia. Eräässä jutussa sanottiin, että tyypillinen asiakas on n. 35 vuotias hyvin menestyvä mies, joka elää ruuhkavuosia ja vaimo on niin rasittunut, ettei seksi ole päällimmäisenä mielessä. Siksi miehellä on kaksi vaihtoehtoa erota tai käydä tyydyttämässä tarpeet prostituidun luona.

Vaimo ei olisi rasittunut, jos mies ottaisi vaimoa rasittavia töitä tehtäväkseen, eikä luuhaisi huorissa, kun vaimo pesee pyykkiä ja vaihtaa paskavaippoja!!! Ei voi sanoa, että kukaan on mitenkään menestynyt, jos avioliitossa ollessaan joutuu turvautumaan maksulliseen seksielämään :)

Yhdynnän seurauksena nainen voi tulla raskaaksi. Miten nainen, joka parittelee useamman kymmenen miehen kanssa kuukauden aikana voi selvittää lapsen isän, jonka kuuluisi myös kantaa vastuu lapsestaan. Mikään sukupuoliyhteys ei ole myöskään riskitön tautien osalta, jolloin massatuotantona suoritetut aktit edesauttavat tautien leviämistä.

Eli yhtyessään naiseen miehen on oltava valmis kantamaan yhdynnän mahdolliset seuraukset. Muussa tapauksessa naista käytetään vain omien tarpeiden tyydyttämiseen eli kohdellaan esineenä, ei inhimillisenä ja tasa-arvoisena kumppanina. Verrattuna tukanleikkuusen tai hierottavana makaamiseen yhdyntä on siis monelta kannalta merkittävämpi asia.

Mikä on oman sukupuolielimesi käyttöhinta?

• maljojen_prinsessa

Minä haikailen sellaiseenkin fantasiayhteiskuntaan, ettei yhdenkään ihmisen tarvitsisi myydä itseään. (Mistään syystä.)

• A

Ei se ole fantasiayhteiskunta. Tarkastelkaamme asiaa vuosikymmentuhansittain.

Yhteistoiminta ja jakaminen kuuluvat syvimpään ihmisluonteeseen. Oih!

Kauppa, palkkatyö ja muut hierarkkiset rakenteet ovat vain nykyisen sadistisen sosiaaliluonteen haihtuvia kuohuja. Pthyi!

• A kirjoitti:

Ei se ole fantasiayhteiskunta. Tarkastelkaamme asiaa vuosikymmentuhansittain.

Yhteistoiminta ja jakaminen kuuluvat syvimpään ihmisluonteeseen. Oih!

Kauppa, palkkatyö ja muut hierarkkiset rakenteet ovat vain nykyisen sadistisen sosiaaliluonteen haihtuvia kuohuja. Pthyi!

Dii ih...niinhän ne jotkut sanoo, että myö tuhotaan itse itsemme ja arvaas ketkä jää jäljelle...

Ei tarttis "pelastaa" kaikkia tähän meidän mäkkäriyhteiskuntaan taatakseen heillekin tätä jumalaista onnea. Jee.

En ihmettele ollenkaan miksi monilla on niin vaikeata pysyä täällä messissä. En tiedä, ehkä ihminen sopeutuu tähän joskus paremmin mutta sitä ototellessa vedetään näillä eväin kun on pakko. Sen takia olen valinnut työn joka ei vie kuin muutaman tunnin päivässä ja aikaa jää elämälle ihan toisella tavalla.

Jotain ohjelmaa tossa just kuuntelin ja siinä oltiin sitä mieltä, että ihminen näennäisesti tottuu kyllä stressiyhteiskuntaan mutta tavallaan samaan aikaan hajoaa sisältäpäin vähitellen. Sikäli en tiedä muokkaantuuko ihminen koskaan näihin puitteisiin.

• metall-leidi

Se fantasia yhteiskunta on kaunista utopiaa.

• kuukunen*
        lynett kirjoitti:

Dii ih...niinhän ne jotkut sanoo, että myö tuhotaan itse itsemme ja arvaas ketkä jää jäljelle...

Ei tarttis "pelastaa" kaikkia tähän meidän mäkkäriyhteiskuntaan taatakseen heillekin tätä jumalaista onnea. Jee.

En ihmettele ollenkaan miksi monilla on niin vaikeata pysyä täällä messissä. En tiedä, ehkä ihminen sopeutuu tähän joskus paremmin mutta sitä ototellessa vedetään näillä eväin kun on pakko. Sen takia olen valinnut työn joka ei vie kuin muutaman tunnin päivässä ja aikaa jää elämälle ihan toisella tavalla.

Jotain ohjelmaa tossa just kuuntelin ja siinä oltiin sitä mieltä, että ihminen näennäisesti tottuu kyllä stressiyhteiskuntaan mutta tavallaan samaan aikaan hajoaa sisältäpäin vähitellen. Sikäli en tiedä muokkaantuuko ihminen koskaan näihin puitteisiin.

Liian vähäinen työ aiheuttaa myös stressiä. Jää liikaa vapaa-aikaa jolloin ehtii murehtia kaikenlaista. Ennen oli paljon helpompaa, kun oli pakko tehdä työtä hengissä pysymiseksi. Ei ollut aikaa murehtia ja masentua

• kuukunen* kirjoitti:

Liian vähäinen työ aiheuttaa myös stressiä. Jää liikaa vapaa-aikaa jolloin ehtii murehtia kaikenlaista. Ennen oli paljon helpompaa, kun oli pakko tehdä työtä hengissä pysymiseksi. Ei ollut aikaa murehtia ja masentua

Totta sekin. Mutta työtä riittä muuallakin.

Harrastuksia ja luovuutta (josta toivottavasti poikii vielä työkin). Niille jää tilaa. Loppuaika käytetään pään sekoittamiseen typerin ajatuksin =)

Silloin kun on muuten ja muualla elämässä hiljaisempaa, alkaa turhautuminen ja sitä kautta pahoinvointi. Sen kanssa saa olla tarkkana lyhyttä tai pitkää päivää tehdessä.

Välillä on kiva vetää piiiiiitkää päivää mutta ei aina. Ei tod. Urakkaluonteinen rehkiminen sopii ainakin meikälle paremmin kuin jatkuva perus 8 h.

• A
        kuukunen* kirjoitti:

Joo.

Liika on liikaa ja liian vähän on liian vähän. Hyvä tai kaunis tai oikea ei ole suuren suuri eikä se ole myöskään pienen pieni vaan se on Para-Hultainen.

*Halirutz*

• A
        A kirjoitti:

Joo.

Liika on liikaa ja liian vähän on liian vähän. Hyvä tai kaunis tai oikea ei ole suuren suuri eikä se ole myöskään pienen pieni vaan se on Para-Hultainen.

*Halirutz*

Toi oli Kuukuselle mutta Lynett tunkes väliin.

*Ryhmähali kolmisin.*

• A kirjoitti:

Toi oli Kuukuselle mutta Lynett tunkes väliin.

*Ryhmähali kolmisin.*

Ainahan mä ;)

• Vittu kyrpä

Seksi on narsismi

• A kirjoitti:

Joo.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Asexuality.jpg

Yle äksällä oli kerran haastattelussa aseksuaali.

Hän joutui jatkuvasti kohtaamaan totaalista kummastusta "vajavaisuudestaan" mutta itse en tajunnut...koska ihmiset tajuaa sen etteivät kaikki vain ole samanlaisia eikä se aina tarkoita sairaalloisuutta.

Tietyt asiat on tietenkin poikkemankin uhalla suljettava pois, kuten väkivalta, pedofilia tai erinäinen rikollisuus.

• ruikutiruik

Meitsi repes tohon aloitukseen...aivan kuin olis miesvihaajaeukon juttu.Eikun säälismiä kehiin..Buaahahahahahaaaaaaa....

• mutta ei se mitään

Jaa.. oma juttusi on ihan kuin naisvihaajan kirjoittamaa.

• M.B.
      • A

Varmaan hyvin moni ostaisi mielellään sellaisen suojakehän tai karman tai edes tarpeeksi tehokasta muoviteippiä, joka suojelisi seksuaalisilta lähestymisyrityksiltä, niin maksuttomilta kuin maksullisiltakin. Tuotekehittely vaan on kesken ja yhteisölliset resurssit puuttuu.

Noli me tangere.

• jk

kyllä kaikkimiehet ovatbnarsistejä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe