Oletko opiskellut aiemmin "väärää alaa"? Mille se tuntuu kun saa opiskella sitä oikeaa? Elämä alkaa vihdoin? Parempaa kuin mikään muu maailmassa?
Kertokaa. Itse olen ihan väärässä paikassa mutta muuallekaan en pääse vaikka mikä olisi. Kutsumusta - mielenkiintoa - ei ole lainkaan eikä siksi oikein tulevaisuudensuunnitelmiakaan.
Opiskeletko unelma-alaasi
2
176
Vastaukset
- Vaihtamalla paranee
Itselle väärän alan opiskelu oli silleen ihan ok tai samaa tasaista harmaata, mutta loppujen lopuksi en nähnyt mitään intoa tehdä sen alan hommia valmistumisen jälkeen. Päädyin sitten vaihtamaan ja kyllä mielestäni vaihtamalla paranee. Ei se opiskelu silti "oikealla" alallakaan ole sen kummallisempaa varsinaisesti vaan samalla tavalla pitää tehdä hommia ja välillä on ärsyttäviä kursseja ja tenttejä.
Silti kuitenkin aina välillä opiskelupaikalle ajellessa tulee sellainen tunne, että onpa mukava lähteä taas luennolle. Ei se mitenkään maata mullistavaa ole, mutta tuntuu kuitenkin, että pystyy kuvittelemaan paremmin tulevaisuutta, joka oli täysin pimennossa aiemmin. Kannattaa kuitenkin muistaa, että samaa elämä se on riippumatta, mitä opiskelee, eikä sen oikeankaan alan löytäminen ole mikään maaginen taika, joka muuttaa kaiken paremmaksi. - todellisuusss
Itse opiskelen kyllä "oikealla" alalla, mutta tosiaan ei se unelma-alankaan opiskelu unelmaa välttämättä ole. Opiskelu on täynnä pakollisia kursseja, jotka eivät kiinnosta, tenttien kanssa hikoilemista, järkyttävän pitkiä päiviä ja muuta kivaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760