Terveeksi!
Minkälaiset pääsyvaatimukset merikapteeniksi opiskelemaan on?
Mihin kannattaa panostaa, tarviiko matikkaa? Fyysinen kunto?
Itse olen nyt lukion toisella luokalla ja olen jo kauan sitten päättänyt hakevani opiskelemaan merikapteeniksi.
Viimevuoden todistus ei ollut mitenkään kovin hyvä, mutta mihin kannattaa panostaa/ mitä kannattaa kirjoittaa?
Lyhyt matematiikka 7
Äidinkieli 10
Maantiede 6
Biologia 6
Kemia 5
Saksa 7
Ruotsi 7
Englanti 8
Terveystiede 6
Liikunta 7
Merenkulkualan opiskelu
8
536
Vastaukset
- 14
Eikös tossa just joku kyselly lähes samaa (aihe: merikapteeniksi?). tätä palstaa voi saada tietoa kunhan tulkitset viestit oikeista viesteistä ja provoista ja paskan jauhamisesta. Hyvin sä siellä pärjäät, itestä se on vain kiinni. Fyysistä kuntoa vaatii miehistön hommat että jaksaa painaa perinteistä duunarin hommaa (eli kun olet työharjoittelussa olet puolimatruusina ja teet miehiston töitä kuten laivan pesua, maalausta ym). Perämiehenä voit antaa mahan kasvaa, paperityöt ja laivan ajelu ei paljon lihaksia vaadi...
Oma-aloitteellinen kannattaa olla niin pärjää. Tästä esimerkkinä että kyselet sieltä koululta/ kattelet opinto-oppaita niistä pääsyvaatimuksia kuin että kyselet täällä laittamalla jotain koulunumeroitasi nettiin..... - mutterilaakso
Jos itse olisin nyt tossa vaiheessa menisin ehdottomasti konemestari-puolelle..
Kun noita bryga paikkoja on vaikeampi saada ja jos haluaa joskus mahin töihin, löytyy konemestareille aina töitä.
Ja mikä ihmeellisintä, liksat on mutterilaaksossa jopa paremmat kuin sillalla..- Mitämitäihmettä
"Ja mikä ihmeellisintä, liksat on mutterilaaksossa jopa paremmat kuin sillalla.. "
Mitäs ihmeellistä siinä on? Koulut kestää yhtäkauan ja työ on huomattavasti vaativampaa kun kansipällystön homma. Kipparitkin on nykyään pelokkaita DPA.n juoksupoikia!!!! - juupa joo...
Mitämitäihmettä kirjoitti:
"Ja mikä ihmeellisintä, liksat on mutterilaaksossa jopa paremmat kuin sillalla.. "
Mitäs ihmeellistä siinä on? Koulut kestää yhtäkauan ja työ on huomattavasti vaativampaa kun kansipällystön homma. Kipparitkin on nykyään pelokkaita DPA.n juoksupoikia!!!!Nyt konejullit hiljaa siellä. Ihan samaa paskaa se kaikille on. Jotain lisiä tulee molemmille, muuten taulukosta joten turpa umpeen siellä. Ihan kuin me ei toistemme palkkoja tunnettas (ne jotka oikeesti seilaa), samassa paskaliitossa on molemmat, ei mitään eroa! Sieltä taulukosta ne kato tulee. Kynätunteja voi jokainen tietty laittaa mutta peruspalkka tulee sieltä taulukosta kuitenkin. piste!
- Mitämitäihmettä
juupa joo... kirjoitti:
Nyt konejullit hiljaa siellä. Ihan samaa paskaa se kaikille on. Jotain lisiä tulee molemmille, muuten taulukosta joten turpa umpeen siellä. Ihan kuin me ei toistemme palkkoja tunnettas (ne jotka oikeesti seilaa), samassa paskaliitossa on molemmat, ei mitään eroa! Sieltä taulukosta ne kato tulee. Kynätunteja voi jokainen tietty laittaa mutta peruspalkka tulee sieltä taulukosta kuitenkin. piste!
"Sieltä taulukosta ne kato tulee."
No katsoppa jos osaat esim. pien tonnarin 1. mest ja yliperämiehen palkkoja. Amis 1. mestarilla sama lähtö kun kipparin kirjan omaavalla förstillä!
Luuletko että redari ei tiedä kynäilyistä mitään? Ne vaan maksaa niille keitä ne tarvii ja arvostaa( ei rivi perämiehelle). Itse en ole kyllä saanut palkkaa minkään tulukonmukaan viimeseen 10 v.! - J.S.
Mitämitäihmettä kirjoitti:
"Sieltä taulukosta ne kato tulee."
No katsoppa jos osaat esim. pien tonnarin 1. mest ja yliperämiehen palkkoja. Amis 1. mestarilla sama lähtö kun kipparin kirjan omaavalla förstillä!
Luuletko että redari ei tiedä kynäilyistä mitään? Ne vaan maksaa niille keitä ne tarvii ja arvostaa( ei rivi perämiehelle). Itse en ole kyllä saanut palkkaa minkään tulukonmukaan viimeseen 10 v.!Oletko tehnyt ilmaiseksi töitä viimeiset 10 vuotta ?
- Mitämitäihmettä
J.S. kirjoitti:
Oletko tehnyt ilmaiseksi töitä viimeiset 10 vuotta ?
Etkö ole kuullut sopimus palkasta? Tai köntti, röntti, jne
- IV
Eipä nykyään pärjää ilman pitkää matikkaa ylioppilaspohjalta. Yo-todistuksessa vähintään pitkän matikan ällän paperit. Ja numeron pitäisi olla parempi kuin 9 miikan luokkaa. Perusnavigointi on vähän toista kuin katella navigaattorin lukemia. Englantikin pitäisi sujua änkyttämättä niin että ymmärtää Texasin takamaiden kaverin sönkkäystä nopeasti ja tarkasti vaaratilanteen uhatessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251