Mulle jäi pikkuisen reilu 200 euroa palkasta elämiseen laskujen jälkeen; maksoin noin 230 euroa lapsesta elareita (x2). Tuosta 200:sta eurosta pitäisi vielä maksaa polttoaineet ja kustantaa lasten lomailua (kun he ovat luonani vielä viikon) ja elää kuukausi. On tää perseestä, ois kyllä kirveellä töitä...
Elatusmaksut kesällä
4
120
Vastaukset
- 1513
Mulle jää joka kuukausi 300 euroa kolmihenkisen perheen elättämiseen eikä lapset syö etävanhemman luona koskaan (sosiaalitoimisto ei aiemmin otettuja lainaa hyväksy vaikka se on otettu työssäollessani autoa varten jotta sain kuljetettua lapsen hoitoon). Me lomaillaan lähimmällä uimarannalla. Lähivanhemman menot ei pienene kuin ruokalaskun osalta lasten ollessa sun luona pidempään loman aikana. Asumiskulut yms. on maksettava ihan saman suuruisina.Eron jälkeen yhteenlaskettuna menot tuplaantuu mutta tulot pysyy samana ja se on vaan hyväksyttävä.
- Etävanhempi
Oman exäni nettotulot kasvoivat huomattavasti eron jälkeen elatusmaksujen ja yhteiskunnan tukien ansiosta. Hän jäi asumaan 100-neliöiseen vuokrarivariimme kahden pienehkön lapsen kanssa ja itse muutin huomattavasti pienempään, vaikka olen häntä parempituloisempi (mitä tulee ansiotuloihin); myös etävanhempi tarvitsee tilaa lapsille, vaikka he ovat tämän luona harvemmin; sitä ei Suomessa tueta, koska asumistuki menee lähivanhemmalle. Exälleni jää yhteiskunnan tukien kanssa keskimäärin lähes 1000 euroa enemmän käteen kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen...
Pistää hieman miettimään, kannattaako tässä tehdä töitä enää ollenkaan; tulevaisuus näyttää aina vain synkemmältä kiristyvän verotuksen sekä hintojen kallistumisen myötä. Vähän sellainen fiilis, että elää jatkuvasti toinen jalka haudassa ja vajoaa vain syvemmälle jatkuvasti.
- .......
Niin ja jos hankkii vielä lisää laskuja, niin jää vielä vähemmän elämiseen. Niistä laskuista voi kuitenkin tinkiä. Niin tekevät muutkin, joilla ei ole rahaa, millä mällätä ihan niin paljoa kuin huvittaisi.
- Etävanhempi
No näistä laskuista en pysty juuri tinkimään, jollen muuta telttaan :-( Autoa tarvitsen työssäni ja lasten tapaamisissa. TV-luvan menin erehdyksissä ottamaan, kun se oli aiemminkin omissa nimissäni ennen eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750