Minulla on jo vuosia ollut todella pahoja ilmavaivoja, mutta olen vaan oppinut elämään niiden kanssa, vaikkakin ne todella haittaavat elämää ja aiheuttavat kipuja (tilanteissa, joissa niitä ei voi päästää ulos). Muuten vatsani ei ole kipeä, paitsi tosiaan joskus noiden ilmavaivojen vuoksi. Uusin oireeni on aamupahoinvointi (raskaana en ole), sitä ei tule aina mutta joskus. Eli syödessäni aamulla aamiaisen, niin joskus minulle on yhtäkkiä tullut etova olo. Kerran meinasin jopa oksentaa. Ja tuo etova olo tulee ihan yhtäkkiä varoittamatta.
Mistäköhän voisi olla kyse ja voisivatko nämä oireet liittyä jotenkin yhteen? Tosiaan laktoosi-intoleranssia ei ole enkä käytä maitoa missään muodossa muutenkaan ravinnossani. Keliakian olen itse testannut apteekista saadulla testillä ja negatiivista näytti. Soijatuotteita käytän jonkin verran ruokavaliossani, mutta eikö se lähinnä aiheuta iho-oireita, jos sille olisin allerginen?
En ole laihtunut tai mitään, joten tuskin pitäisi mikään vakava vatsasyöpäkään sun muu olla kyseessä. Mutta silti nuo ilmavaivat ovat kyllä todella pahat. Minkään tietyn ruoan en ole huomannut lisäävän oireita. Ne vaan tulevat syönpä sitten mitä vain oikeastaan. Ja nuo ilmavaivat vaivaavat yleensä lähinnä iltaisin.
Onko kellään ollut vastaavia oireita, jotta tietäisi, mikä tässä voisi olla kyseessä?
Vuosia kestäneet ilmavaivat + aamupahoinvointi
Nolotvaivat N
1
152
Vastaukset
- Toinen nolo N
En oikeasti tiedä mistä on kyse, mutta itse en ole voinut syödä aamuisin enää moniin vuosiin. Juon aamukahvin, välillä vähän enemmän kuin puolikuppia, välillä vähän vähemmän, (joskus siitäkin tulee heikko olo), mutta en voisi kuvitellakaan syöväni.
Voin syödä vasta kun olen olut jo muutaman tunnin hereillä. Reilu vuosi sitten todettiin ärtyneen suoliston oireyhtymä, mutta en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa. Keliakiaa ei minullakaan ole, mutta viljatuotteet ärsyttävät (turvotusta, ilmavaivoja) ja niiden välttäminen on helpottanut oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181