Minulla on jo vuosia ollut todella pahoja ilmavaivoja, mutta olen vaan oppinut elämään niiden kanssa, vaikkakin ne todella haittaavat elämää ja aiheuttavat kipuja (tilanteissa, joissa niitä ei voi päästää ulos). Muuten vatsani ei ole kipeä, paitsi tosiaan joskus noiden ilmavaivojen vuoksi. Uusin oireeni on aamupahoinvointi (raskaana en ole), sitä ei tule aina mutta joskus. Eli syödessäni aamulla aamiaisen, niin joskus minulle on yhtäkkiä tullut etova olo. Kerran meinasin jopa oksentaa. Ja tuo etova olo tulee ihan yhtäkkiä varoittamatta.
Mistäköhän voisi olla kyse ja voisivatko nämä oireet liittyä jotenkin yhteen? Tosiaan laktoosi-intoleranssia ei ole enkä käytä maitoa missään muodossa muutenkaan ravinnossani. Keliakian olen itse testannut apteekista saadulla testillä ja negatiivista näytti. Soijatuotteita käytän jonkin verran ruokavaliossani, mutta eikö se lähinnä aiheuta iho-oireita, jos sille olisin allerginen?
En ole laihtunut tai mitään, joten tuskin pitäisi mikään vakava vatsasyöpäkään sun muu olla kyseessä. Mutta silti nuo ilmavaivat ovat kyllä todella pahat. Minkään tietyn ruoan en ole huomannut lisäävän oireita. Ne vaan tulevat syönpä sitten mitä vain oikeastaan. Ja nuo ilmavaivat vaivaavat yleensä lähinnä iltaisin.
Onko kellään ollut vastaavia oireita, jotta tietäisi, mikä tässä voisi olla kyseessä?
Vuosia kestäneet ilmavaivat + aamupahoinvointi
Nolotvaivat N
1
155
Vastaukset 1
- Toinen nolo N
En oikeasti tiedä mistä on kyse, mutta itse en ole voinut syödä aamuisin enää moniin vuosiin. Juon aamukahvin, välillä vähän enemmän kuin puolikuppia, välillä vähän vähemmän, (joskus siitäkin tulee heikko olo), mutta en voisi kuvitellakaan syöväni.
Voin syödä vasta kun olen olut jo muutaman tunnin hereillä. Reilu vuosi sitten todettiin ärtyneen suoliston oireyhtymä, mutta en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa. Keliakiaa ei minullakaan ole, mutta viljatuotteet ärsyttävät (turvotusta, ilmavaivoja) ja niiden välttäminen on helpottanut oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493