Miksi Jumala ei auttanut?

savon ukko

Pohjoispohjanmaalainen rattijuoppo rovasti humalapäissään vastusti poliisia, joten hänet vaijennettiin" etäammuksella" Heh, sitä rovastia ei Jumala ollut auttamassa. Ryyppääminen tuli julki ja rattijuoppous. Mahtoiko olla näitä jatkuvasti syntejään anteeksin saavia lestaadiolaisia? Kiittäkäämme Herraa, että poliisit saivat hänet kiini, ennenkuin olisi tehnyt tuhoja lähimmäisilleen.

25

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojassta polvi parat

Harvakseltaan palstaa lukiessa ei selviä onko "savon ukko" yläasteikäinen häirikkö vai varttihullu aikuinen :/

• kari - nen

no tuota... sinun suhteen on täysi selvyys, veren kanssa läträävä täys sellainen

• huh huh

75 vuotias vaari kuulemma

• savon ukko

Ensiksi, arvasit väärin ikäni. Toiseksi, ottiko läheltä, kun rovastin rattijuopporeisusta ja poliisin vastustamisesta tuli puhe. Taisi olla lestadiolainen.

• Simo Sinappi
    • teuta

Niimpä kun tuota lekee (aloitusta) huopmaa sen , että kyseinen pappi ei omastamielestä ole paha , eikä tee pahoja
      mutta kuuluu varmasti jo siihen kastiin. Että ei häntä Jumala
      auta ennen kuin on tehnyt parannuksen . Eikä JEESUSKAAN rukoile hänen puolstaan. Koska Hän sanoo:

Joh. 17:8 Sillä ne sanat , jotka sinä minulle annoit , Minä olen antanut heille ; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti Minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat , että sinä olet minut lähettänyt .

Joh. 17:9. Minä rukoilen Heidän edestänsä : En minä maail-
      man edestä , vaan niiden edestä , jotka sinä olet minulle antanut , koska he ovat sinun.

Tämä pappis mies kuuluu sellaiseen kastiin , että hänen edestä rukoillaan , kun hän on tehnyt mielen muutoksen .

• df-g.hjk

niin ja rukouksen päällä otatte Jeesusta pilkaten ulostetta tekevät ryypyt!!!

• savon ukko

Niin teuta, kyllä tämän rovastin "rikos" on noin 10% lastensa raiskauksiin verraten.

Rattijuoppoja ja poliisin vastustajia on pilvin pimein, mutta kun se osuu sellaisen kohdalle, joka pystyy puhumaan toisten synneistä Kaikki papit ja maallikkosaarnaajatkin Jumalan palvelijana ovat nyt tehneet uskon konkurssin.

• Jeesus on tie

Kysy Jumalalta miksi hän ei auttanut!

Hulluko sinä olet, että meitä Jumalaksi luulet :-(((

Jumala auttaa sillä tavalla, että ihminen ei tarvitse KOSKAAN ALKOHOLIA.
      OMA KOKEMUKSENI ON TÄMÄ, HALLELUJAA KIITOS jEESUS!!!

• savon ukko

Kiitos Jeesuksen tiellä tepastelija. Taas tuli uusi nimitys HULLU!
        Huutele vain hallelujaasi, vielä sinulle jää paljon, paljon muita syntejä.

• aasi nimeltä halle
        savon ukko kirjoitti:

Kiitos Jeesuksen tiellä tepastelija. Taas tuli uusi nimitys HULLU!
        Huutele vain hallelujaasi, vielä sinulle jää paljon, paljon muita syntejä.

Lopeta nyt savon ukko tuollainen. Huomaa ettei sinua ole tässä keskustelussa vielä toivotettu helvettiin? (Taitaa olla vakiokirjoittajat kuumeessa tms.) .Pidä nyt pienempää suuta niin EHKÄ eivät lähetä, vaikka olet selvästikin uskovia vainonnut ja rienannut!

• savon ukko
        aasi nimeltä halle kirjoitti:

Lopeta nyt savon ukko tuollainen. Huomaa ettei sinua ole tässä keskustelussa vielä toivotettu helvettiin? (Taitaa olla vakiokirjoittajat kuumeessa tms.) .Pidä nyt pienempää suuta niin EHKÄ eivät lähetä, vaikka olet selvästikin uskovia vainonnut ja rienannut!

Sinulle nimimerkillä, aasi nimeltä halle.
        Älä tule kirjoittelemaan jos et ole ajan tasalla. Täällä saa ja voi arvostella lestaadiolaisuutta, kun osasto on sitä varten.

Minut on toivotettu helvettiin tällä palstalla. Mutta kun olen laittanut oman lusikkani tähän lestaadiolaisten soppaan. Kas vain toivotukset tulijärveen joutumisesta ovat vaijentuneet. Olen yrittänyt ryömiä pois täältä heidän kyykäärmeiden pesästään, mihin he ovat minut sijoittaneet, puolustamalla itseäni.

Mikä sinä olet toisten suuta tukkimaan. Niin kauan kun he minun suhdettani Jumalaan pilkkaavat ja väheksyvät, tulen arvostelemaan lestaadiolaisuuden itsekkyyttä ja tekopyhyyttä.

Kato, poika. Olen vähän enemmän "leipää syönyt" ja sen maun tiedän paremmin kuin sinä, joka pidät itseäsi fiksuna, mutta olet samaa paskaa meidän kaikkien kanssa.

• Huh heijjakkaa
        savon ukko kirjoitti:

Älä tule kirjoittelemaan jos et ole ajan tasalla. Täällä saa ja voi arvostella lestaadiolaisuutta, kun osasto on sitä varten.

Minut on toivotettu helvettiin tällä palstalla. Mutta kun olen laittanut oman lusikkani tähän lestaadiolaisten soppaan. Kas vain toivotukset tulijärveen joutumisesta ovat vaijentuneet. Olen yrittänyt ryömiä pois täältä heidän kyykäärmeiden pesästään, mihin he ovat minut sijoittaneet, puolustamalla itseäni.

Mikä sinä olet toisten suuta tukkimaan. Niin kauan kun he minun suhdettani Jumalaan pilkkaavat ja väheksyvät, tulen arvostelemaan lestaadiolaisuuden itsekkyyttä ja tekopyhyyttä.

Kato, poika. Olen vähän enemmän "leipää syönyt" ja sen maun tiedän paremmin kuin sinä, joka pidät itseäsi fiksuna, mutta olet samaa paskaa meidän kaikkien kanssa.

Olet syöny leipää enemmän, kuten kerroit.

On siis aivan luonnollista että paskaakin tulee silloin enemmän. :-)))))))))

Olet tosi mäntti aikuiseksi mieheksi, mutta ylpeytesi on loistavalla tasolla.

Kuolemaa tekevä mies (korkealla iällä) leuhkii sillä että osaa ja uskaltaa asettu Kristusta ja hänen voideltujaan vastaan hyvin halveksivalla ja ala arvoisella tyylillä.

• SU
        Huh heijjakkaa kirjoitti:

Olet syöny leipää enemmän, kuten kerroit.

On siis aivan luonnollista että paskaakin tulee silloin enemmän. :-)))))))))

Olet tosi mäntti aikuiseksi mieheksi, mutta ylpeytesi on loistavalla tasolla.

Kuolemaa tekevä mies (korkealla iällä) leuhkii sillä että osaa ja uskaltaa asettu Kristusta ja hänen voideltujaan vastaan hyvin halveksivalla ja ala arvoisella tyylillä.

Paskalla sinut on voideltu, kun haiset niin pahalta tekopyhä tekopaavali!

• aasi nimeltä halle
        savon ukko kirjoitti:

Parahin savon ukko.

Kirjoitukseni oli tarkoitettu ns. ironiseksi huomautukseksi. Olen pahoillani jos tuli ilmaistua tarkoitus epäselvästi mutta tämä kaunis kielemme on joskus haasteellinen.

Toki olen lukenut palstaa usein hyvinkin tarkkaan ja tietoinen näitten parin vakiojeeustelijan tavasta toivottaa milloin kukin helvettiin, milloin mistäkin syytä. Olen äärimmäisen huvittunut näitten "muita parempien" kirjoittelusta ja asenteesta.

Hyvä jos jaksat jatkaa itsekkäiden ja tekopyhien arvostelua. Nämä itse tosin luulevat olevansa ainoita oikeassa olevia pyhiä joilla on tämä helvettiinlähetysoikeus. Itse on kyllä viitsisi ketään moiseen paikkaan ennustella kun en koe olevani siihen valtuutettu mutta jos on muita parempi, siis lestadiolainen, niin mikäs siinä toivotellessa.

Ja se halle meni lujaa, kuten varmaan arvasitkin.

• aasi nimeltä halle
        aasi nimeltä halle kirjoitti:

Parahin savon ukko.

Kirjoitukseni oli tarkoitettu ns. ironiseksi huomautukseksi. Olen pahoillani jos tuli ilmaistua tarkoitus epäselvästi mutta tämä kaunis kielemme on joskus haasteellinen.

Toki olen lukenut palstaa usein hyvinkin tarkkaan ja tietoinen näitten parin vakiojeeustelijan tavasta toivottaa milloin kukin helvettiin, milloin mistäkin syytä. Olen äärimmäisen huvittunut näitten "muita parempien" kirjoittelusta ja asenteesta.

Hyvä jos jaksat jatkaa itsekkäiden ja tekopyhien arvostelua. Nämä itse tosin luulevat olevansa ainoita oikeassa olevia pyhiä joilla on tämä helvettiinlähetysoikeus. Itse on kyllä viitsisi ketään moiseen paikkaan ennustella kun en koe olevani siihen valtuutettu mutta jos on muita parempi, siis lestadiolainen, niin mikäs siinä toivotellessa.

Ja se halle meni lujaa, kuten varmaan arvasitkin.

Pieni tarkennus edelliseen. Kirjoitin "...mutta jos on muita parempi, siis lestadiolainen....".

Tarkoitin sanoa että tällä palstalla esiintyy henkeä jossa lestadiolainen pitää itseään muita parempana. En yleistä. Tunnen lestadiolaisia jotka ovat työkavereina parhaasta päästä, nuodattavat omia tapojaan mutta ovat muuten nomaaleja ihmisiä.

• men muuanne paskal
        SU kirjoitti:

Paskalla sinut on voideltu, kun haiset niin pahalta tekopyhä tekopaavali!

Savon ukko yrittää paskallaan tahria minut, kaksikin vuotta lienee sama rumba jo jatkunut.

Yrityksesi on täysin turha ja jokainen vistisi osuu Jeesusta silmäterään. Kuolemasi lähestyy joka päivä ja parannus on yhä tekermättä, et ihmisparka tunne itseäsi.

On ikävää ettei aikuinen ihminen pysty päättelemään mistä asioista hän kykenee keskustelemaan ja mistä ei.

Mene sellaisille palstoille keskustelemaan jossa itsekin ymmärrät mistä palstalla keskustellaan. Jatkuva häiriköiminen palstan muita kirjoittajia vastaan on todella ikävää.

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

Kerron tässä välissä , mitä saa kun vastustaa polisia kunnolla
        kaikesta asia haaroista riippuen 2-4 vuotta linnaa , kanttaa noin katsoa miten sen tekee , luulen että pappis mies ei tien-
        nyt , jotakin kertoakseni .

• teuta

On vain sonun mielessä uskon konkurssi, katsoppa asiaa siltä kannalta , että kun hän on joutunut syntiin (itse ) hän
      ei ole enää armon tuntemisessa , ennenkuin on tehnyt
      parannuksen siitä synnistä/synneista joihin on joutunut .

Eli vaikka hänen pitäisi tietää kuinka on käynyt, ei voi mitään tilanteelle yksin, vaan hän on joutunut saatanan kiusaamaksi
      ja saatana on valloittanut hänen sydämensä, näin voi käydä
      kenelle tahansa .

Milloin tahansa , ei tietenkään tarkoituksella, mutta saatana
      on henkiolento, ja hänelle on kaikki mahdollista ,, Paitsi hän
      ei saa tehdyksi elämää , siksi saatana voi saattaa monet
      langeemukseen ja lievään tai kovenpaan, mutta Jumalalle
      ei ole erikoisia syntejä , vaan kadottavainen synti on aina
      kadottavainen .

Jos sinulla , tulee muulloinkin epäselvää kysy?

• savon ukko

Sinä teuta se osaat aina jotenkin vastailla, ettei se tule tuomioksi.

Niin, se vaan nykyään kun tämä media on muuttunut, se ei suojele enää papistoakaan. Kai sitä ennenkin vuosikymmenien ja satojenkin aikana papisto, eli eliitti se itseään parempina pitävät käyttivä alkoholia. Ja niiden käytöstä ja seurauksiata ei sitten tavallinen kansa ollut tietoinen.

Lopettiko se saatana minunkin kiusaamisen sen jälkeen kun lopetin tupakanpolton ja alkoholin nauttimisen. Olisi kai noita syntejä vieläkin jäljellä, mutta toivon, että niiden loppujen kanssa voisin kuitenkin Herrani kanssa olla välilöissä.

Eihän pikku naukku silloin tällöin mitään syntiä ole, jos se ei mene humalan ja rähinän puolelle. Joskus vain tuntuu niin, että sitä alkoiholin tapaista rähinää ja lähimmäisen häirintää on ilman viinaakin....täälläkin.

Tällä uskon konkurssilla tarkoitan juuri sitä, kun on kansalaiset tulleet tietoiseksi siitä nykymedian myötä, että ei uskovainen tai pappi ole tavallista syntistä kummempi. On vain ollut se luulo, että he ovat kokonaan eri korkeuksissa Jumalaansa nähden. Mielestäni eivät ole.

Jokaisella on sisällään se saatana, joka näykkäsee jos tulee tilaisuus. Mikä sitten on se parannuskeino sen näykkijän hillitsemiseksi. Eipä sekään auta vaikka joku sanoo saavansa pelastuksen. Se näykkijä on edelleen siellä sisällä. Mutta se näykkii taas toisella tavalla, niin ettei sitä itse huomaa. Ymmärrätkö mitä tarkoitan.
        Jumala pelastaa ja armahtaa kaikkia.....jopa minuakin..

• teuta

No niin se on , katsos silloin kun LLL:n puheet tehtiin ,
      tai hän ne teki , oli hän huomannut että ei pikku ryyppi
      tai snapsi mitään vaikuta ja hän käytti itsekin pikkuisen ,
      mutta kun hän huomasi , että se on vaikea toiselle. Teki
      mieli ja sanan käsky ei ollut sama (siis tottelevaisuus).
      Hän päätti että ainoa oikea menetelmä on tipaton kk , aina
      joo ei se ole , pieni määrä sinänsä paha , jos sen saa siinä pysymään eli snapsi :ssa ...Mutta jos on heikko luonne eikä
      ole sitä kontrollia , tätä tarkoitin kun kerroin tuolla aiemmin
      ei ole itsestä enää huolehtijaa jos salakavalasti on saatana saanut viekoiteltua .

Tässä tuli mieleen sellainen asia , kun luin tuota tekstiäsi.
      Että se on yleinen luulo , että uskovainen on pyhä !
      Kyllä onkin tavallaan , jos on saanut vanhurskautuksen
      se saadaan uskonkautta ... Mutta nyt esim tämä pappi
      missä oli hänen pyhyytensä , kun hän joutui kiinni.

Se oli saatanan viekoittelemassa koukussa ...ja jos nyt
      ajatellaan tilannetta , se oli sangen iljettävä, tässä tilanteessa ei voi kuin tehdä parannus , niin hävettävää kuin se onkin , sitten voi taas nousta kuin...
      Vesilintu lahdella , sukeltaa alle veeden pinnan , ja hu-
      udottuaan rintansa , taas nousee puhtain rinnoin .

• Jumala ei auttanut, koska ilmeisesti apua ei pyydetty.
      Kaikkivaltias oli huutoetäisyydellä siinä vaiheessa, kun alkoholi otettiin esille. Jos olisi ollut halua vastustaa syntiin joutumista, ei ainetta olisi otettu esille.

Kun aivan ilmeisesti se näytti hyvältä ja halu maistaa oli ylitsepääsemätön, antoi Jumala ihmisen kokeilla oman tien kulkemista. Tässä on oiva esimerkki mihin oma tie voi johtaa kirkonmiehenkin, jos valvomista ei tapahdu.

• Jeesus on tie

OIkein hyvin sanottu.

• teuta

Niin oli, vaikka siellä aikaisemmin jo sanottiin , että mediasta
      siis nykyisestä johtuisi osa , miksei kuka väittää että media
      olisi oikeassa ja sitä pitäisi totella , yhtä hyvin meedia on pahan hallussa kuin politiikkakin , noihin kuka luottaa ovat
      sielunsa myyneet korulle pintti .

Ainoa johon voi luottaa on Jumalan sana, eli Jeesus Kris-
      tus koska , Hän on Jumalan sana . Ja sitä kautta meidän
      uskomme Jumalaan on voimassa . Uskossa ja kuuliaisuu-
      dessa pysyisivätkin Jumalan sanassa joka on Hänen ilmoitustotuutensa ,, Ja että he mahdollisiin harrastuksiin
      kiintyneinä laiminlöisi tehtäväänsä olla Hänen lähetteinään
      ihmisten johtamiseksi uskoon .

• jouhaihou

"Miksi Jumala ei auttanut?"

ex nihilo nihil

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe