Mietin tässä autokoulun aloitusta.
Helsingissä ja Vantaalla on paljon autokouluja,
mutta mistä tiedän että mikä on hyvä autokoulu?
Onko halvin autokoulu aina paras?
Valitakko jokin vähän hiljaisempi autokoulu, jossa kortin saisi nopeammin, mutta joka on vähän kalliimpi?
Millä perusteella olette valinneet autokoulun?
Autokoulun valinta
23
8925
Vastaukset
- Näin meillä
Itse sen perusteella, että missä oli auto ja opettaja.
- Rattiherra13
RATTIIN TIETENKIN!
- kaskasjoo
No
Halvin on paras, koska ne ovat niin hyviä ja suosittuja, että pystyvät pitämään hinnat edullisina.
Mitä kalliimpi autokoulu, sen huonompi se on.
Meet vaikka Siwaan katsomaan hintoja, makkarat ja juustot missä on punainen lappu -20% niin ne tuotteet on hyviä ja suosittuja ja kas kummaa niitä on vielä vähän jäljellä.
Eli halpa hinta - hyvä tuote.
Älä mene hiljaisempaan kouluun, siellä ei kuule mitään.
Osta ajokortti 1399€ mutta maksat 1699€ se on puhdasta matematiikkaa.
Voi sua reppanaa, kun sulla menee niin huonosti... - Ällistynyt
Hahah, vitsi mitä imbesillejä täällä on liikenteessä!
Muista että halpa ei ole aina hyvä. Halpa autokoulu voikin tulla pidemmälä tähtäimellä hyvinkin kalliiksi. Halvoissa autokouluissa saattaa olla se ongelma, että heillä (jos vaikka reputat inssin) uusinta inssi on kalliimpi kuin edellinen (esim: autonkäytöt tms).
Mitä hiljaisempiin autokouluihin tulee (viittaat ilmeisesti siihen että eivät ole niin ruuhakaisia), niin niistäkin löytyy hyviä kouluja joissa tosiaan mahdollisuus saada useammin kuin kolem viikon välein ajoja. - kortillinen
Älä valitse halvinta koulua!
Itse tein niin,ja edelleen kadun valintaani... Kävin autokoulun helsingin keskustan tuntumassa eräässä pienessä autokoulussa. Koulun sijainti oli hyvin meluisa, tunneilla ei pystyny oikein keskittyy opetukseen kun liikennemelu ulkoota kantautui korviin hyvin voimakkaana. Ja kun ottaa opetusmateriaalin iän mukaan laskuihin, niin vielä vähemmän. Katsoimme siis IKIVNAHOJA vhs-filmejä, joissa äänen (sekä kuvan)-laatu oli onnetonta... Koita sellaisessa melussa pysyä perässä, mitä videossa käsitellää....
Lisäksi tässä koulussa toimistovirkailijan pöytä/nurkkaus oli luokan etuosassa, joten koita siinä sitte keskittyy opetukseen kun useat jo ajoista tulleet menivät toimistovirkailijalta varaamaan ajoja....Ja joutuivat siis kulkemaan "opetusluokan" lävitse.
Mieti tarkkaan,mihin autokouluun menet! - Tehoton
Olen päätymässä todennäköisesti Vantaan Tikkurilassa olevaan autokouluun. Siellä on mukavan tuntuinen henkilökunta sekä nykyaikaiset opetusmateriaalit. Koululla ei tarvitse tehdä pakollisia teoriakoeharjotteluja, ne voi tehdä kotona internetissä. Hinnaltaan melkein kaikki Tikkurilan autokoulut on samoissa (mm: Aarre, martsari ja Movia).
- ---
Jep, Tikkurilassa ainakin Aarre on hyvä autokoulu, siellä on mukava henkilökunta, ajoja saa hyvällä aikataululla ja hintakin on kohdillaan.
- g
Mitä kalliimpi autokoulu sitä parempi kalusto ja tarvikkeet ja saavat yleensä nopeammin ja paremmin hoidettua kuin halvemmat. mutta aina hinta ei ratkaise. :))
- niiskuneiti789
Autokoulu Aarre toimii Vuosaaressa ja Tiksissä. Ihan ok hinnat, vuosaaressa ainakin mis ite kävin tosi kivat opet. Ekalla meni teoria ja inssiki läpi! :)
- salo_hi5
Yritin selvittää autokoulujen taustoja paikkakunnallani Varsinais-Suomessa, kun autokoulun käyminen tuli minulle ajankohtaiseksi nyt reilun 3-kympin iässä, mutta se olikin yllättävän vaikeaa pienestä paikkakunnasta huolimatta tai juuri siitä johtuen. Joka tapauksessa loppujen lopuksi päädyin vain valitsemaan hinnan perusteella sen jälkeen, kun olin soittanut autokoulut läpi ja käväissyt valitsemassani autokoulussa paikanpäällä varmistamassa, että ensivaikutelma oli ok.
Olin erittäin tyytyväinen toisen opettajan opetukseen, mutta toiseen (itse autokoulun yrittäjään) jouduin valitettavasti pettymään jo teoriatunneilla. Hänen tiedoissaan en huomannut heikkouksia, enkä ole niitä pätevä arvioimaankaan, mutta hänen käytöstään kuvaisin lähinnä sarkastiseksi ja alentavaksi.
Ajotuntini yritin sopia niin, ettei minun olisi tarvinnut ajaa lainkaan tämän opettajan kanssa, mutta toisen opettajan sairaslomien vuoksi, jouduin ajamaan myös tämän opettajan kanssa. Mielestäni opettajan harrastama sarkasmi hänen itsestään selvinä pitämistä liikennetilanteista ja autonkäsittelyn ongelmista oli tarpeetonta. Olin ajatellut sietää kaiken, koska arvelin, että opettajalla saattaisi olla suhteita ajokokeen arvioivaan henkilöön (etenkin näin pienellä paikkakunnalla), mikä voisi vaikeuttaa ajokokeen läpäisyä, jos opettaja kokisi minun kyseenalaistaneen hänen taitonsa tms. Noh, ei ne hermot ihan loppuun saakka kestäneet. Mutta ainakin opettaja tarjosi hyvitystä epäonnistuneesta ajotunnista toisen opettajan opetuksessa ja totesi, etteiväthän kaikkien kemiat aina sovi yhteen.
Viimeisten ajotuntien aikaan sain tietää, että on olemassa tilastoja, joista selviää kuinka suuri osuus kokelaista pääsee heti ensimmäisellä yrityksellä ajokokeesta läpi. Tällaista tilastoa olisin itse todella kaivannut autokoulua valitessani. Tiedän nyt, että sellaisen voi tilata postitse kotiinsa Ajoneuvohallintokeskuksesta (kts. juttu asiasta http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/734) ja tässä yhteystiedot
www.trafi.fi
Liikenteen turvallisuusvirasto
PL 320, 00101 Helsinki,
puhelin 029 534 5000
[email protected] )
En ole itse tilannut tilastoa, mutta oleellista mielestäni on myös se, onko oppilas ottanut lisäajotunteja myös jo ennen ensimmäiseen ajokokeeseensa menoa, kuten minulle ehdotettiin. En tiedä, onko se yleinen halpojen autokoulujen käytäntö kulujen "tasaamiseksi" (vaikka lisää ajo-opettajan aikaa viekin). Toisaalta, jos ylimääräisiä ajotunteja ehdotetaan riittämättömät ajotaidot omaavalle ajo-oppilaalle, sehän on vain hyvä asia, sillä oppilashan säästää, kun ei joudu maksamaan tutkintomaksua kahteen kertaan ja lisäksi ajoneuvon käytöstä aiheutuvaa maksua (yhteensä noin 120€). Oppilaan itsensä saattaa tosin olla vaikea ylimääräisten ajokertojen tarvetta arvioida.
Yksi oleellinen seikka autokoulun valinnassa, mikä tässä ketjussa on jo aiemmin mainittukin, on ajotuntien helppo saatavuus. Edullisessa koulussa käy helposti niin, että oppilaita on paljon ja ajotunnin saaminen, ainakin haluamalleen opettajalle, itselle sopivaan aikaan (jos mikä tahansa aika ei käy), voi venyä 1-3 viikon päähän. Jotta tuntuma ajamiseen säilyisi, ajokertoja kannattaisi olla 2-3 kertaa viikossa, tai vähintään joka viikko. Käyttämäni autokoulun ajo-opettajat suositteli mahdollisimman nopeaa ajotuntien läpivientiä (ehkä se takaa todennäköisimmän läpipääsemisen inssistä?). Asiasta kannattaa siis kysäistä autokoulua valitessa.- salo_hi5
jatkoa edelliseen...
Lisäksi mielestäni ajettavalla autolla on merkitystä. Itse jouduin opettelemaan neljän eri auton säädöt ja käytön. Mielestäni on mielekkäämpää rajoittaa ajettavat autot kahteen, korkeintaan kolmeen, eri autoon, jotta pystyy totuttelemaan kytkimen ja poljinten hallintaan paremmin. Ainakin jos aikaisempaa ajokokemusta ei ole juuri lainkaan tai autokoulun aikaisiakaan muita ajoharjoitusmahdollisuuksia ei ole (kuten allekirjoittaneella).
Itse kävin ajotunneilla verkkaiseen tahtiin osittain omista aikataulullisista syistäni, osaksi sen vuoksi, että toivomalleni opettajalle ajotunteja oli vaikea saada ja, koska teoriakoe tuli olla suoritettuna ennen kuin ajokokeen pystyi varaamaan ja varaus sen jälkeen meni monen viikon päähän ja osittain joulun pyhien ja ajokorttiuudistuksen aiheuttamasta ruuhkasta johtuen. Ajoin epäonnistuneet ajokerrat korvaavat 2 lisäajokertaa (=50min) ennen ajokoetta, eli käytännössä oikeastaan saman verran kuin normaalisti ajetaan ennen ajokoetta. En päässyt ajokoetta ensimmäisellä kerralla läpi, minkä syynä oli se, ettei ajo ollut vielä sujuvaa, ja valitettavasti en voi sanoa saaneeni täysin asiallista palvelua inssin vastaanottaneelta naiselta. Ajoin 6 määrättyä lisäajotuntia ja läpäisin inssin toisella kerralla, jolloin tutkinnon vastaanotti mieshenkilö.
Kannattaa myös muistaa, että ajo-opettajan voi pyytää mukaan inssiajoon. Itse ajoin toisen inssiajon ajo-opettaja takanani takapenkillä istuen, mikä oli tosi hyvä juttu. Opettaja ja inssin vastaanottaja juttelivat keskenään ja sain itse keskittyä ajamiseen. Jos tutkinto ei menisikään läpi, olisi opettaja nähnyt tilanteet, jotka vaativat edelleen harjoitusta. Ja rakentavan palautteen todennäköisyys (naljailun sijaan) tutkinnonvastaanottajalta luulisi siinä tilanteessa olevan 100% luokkaa.
Onnea autokoulun valintaan ja ajotutkintoon!! :)
- Tyytyväinen
Turussa ehdottomasti Epic autokoulu www.epicautokoulu.fi Pääsee opiskelemaan rennossa tunnelmassa sähköisesti, on madallettuja autoja ja muutenkin hyvä tunnelma. Kuulemma Turun paras läpipääsy ajokokeissa, jotenka uskon että opetus on laadukasta, vaikka tuunatuilla ja madalletuilla ajokeilla siellä mennäänkin.. :)
- Kilpailija
Onko epicakoululta oppilaat loppu?
- 1190
Epic autokoulu rantautui Helsinkiin kortti halvalla :)
- Entinenoppilas93
Haagan autokoulu on minun valinta. Hyvät ja mukavat opettajat. Hurjan hyvät autot ja boss on kaikkien kaveri. Älyttömän monta paikkaa käydä teoriatunteja. Liikuntalukio haagassa. Ihan sika makee mesta. Suosittelen. Munkassa laatu opetus.
- DreeS
Haagan autokoulua suosittelen. Kaverin broidi kävi.
- Anonyymi
en suosittele
- Anonyymi
Älä valitse ainakaan EPIC autokoulua. Surkeaa palvelua ja ongelmia tiedossa.
- Anonyymi
samaa mieltä. perutaan tuntea, opea ei näy kun ajotunti.ym..
- Anonyymi
Välttäkää EPIC ajokoulua! Säästäkää rahanne ja aikanne.
- Anonyymi
Oulunkylän Autokoulusta hyvät kokemukset ,ekalla läpi. siirryin Cap, missä homma ei toiminut ollenkaan.
- Anonyymi
Eiköhän se autokoulu ole sellainen juuri kuin sun oppimiskyky...autokoulun nimellä ei ole merkitystä. Samat asiat kerrotaan joka paikassa. Se on eri juttu meneekö ne perille.
- Anonyymi
Kyllä. Kenenkään puolesta ei voi motivoitua oppimaan ellei oppija itse motivoidu. Oppija on vastuussa itse omasta oppimisestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä892888Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845