Täällä yksi uhri, olen 14 vuotias tyttö ja entinen ystäväni on narsisti, tai ainakin huomaan siitä paljon narsistisia piirteitä. Hän on 16 vuotias tyttö ja olemme tunteneet jo kahdeksan vuotta.
En tiedä enää mitä tehdä, olen suunnitellut että peruskoulun jälkeen pistän välit poikki (olemme samalla luokalla ja asumme toistemme naapureista), mutta pelkään sitä hetkeä paljon, ei ole enää voimia, ne on lähtenyt viime 1½ vuoden ajan kun olen huomannut hänessä narsistisia piirteitä. Olen menettänyt elämäniloni tämän takia, tunnen olevani masentunut ja mielenterveyteni vajoaa koko ajan alaspäin. Serkku (joka on paras ystäväni, mutta narsistinen "kaveri" ei tiedä sitä vaan luulee, että hän on minun paras ystäväni) tietää asian ja pystyn puhumaan hänelle siitä, myös osa nettikavereistani tietää asian. Sisko ja muu perheeni tietää, että kaverini on sellainen, mutta en ole heille puhunut asiasta enempää, perheeni ei pidä kaveristani.
Hän suuttuu, jos asiat ei mene niin kuin hän haluaa. Hän ei kestä sitä, jos vietän aikaa serkkuni kanssa, vaan haukkuu serkkuani täysin mitoin ja tulee mustasukkaiseksi ja yrittää ängetä seuraamme. Hän ei päästä minua enää lähtemään perheeni kanssa mökille (tahtoisin kovasti mennä, mutta en uskalla enää lähteä mukaan, koska tiedän ettei kaverini pääse mukaan joten hän suuttuu ja pelkään häntä, joten mökkeily ei enää kuulu elämääni kunnolla, vaikka rakastan mökkeilyä).
"Kaveri" käskee minun kertomaan hänelle jokaisen elokuvan minkä katson tai aion katsoa, koska hän ei salli/pidä si(i)tä, että katson rakkauselokuvia tms. Hän kielsi aikoinaan saunomisen äidin ja siskon kanssa, koska hän luulee, että tirkistelen tms. vaikka se ei todellakaan pidä paikkansa.
En uskalla enää sanoa hänelle ei, ainakaan kunnolla. En muista enää miltä tuntuu olla onnellinen. Joku päivä on hyvä ja tunnen olevani onnellinen, mutta se ei ole pysyvää. Mietin usein sitä miltä tuntuu olla onnellinen, miltä tuntuu herätä onnellisena tietoisena siitä, että voin tehdä mitä haluan ja kenen kanssa vain.
Mieleeni on ilmaantunut jo ajatuksia itsemurhasta, mielialani on masentunut ja olen ahdistunut usein, en enää jaksa tätä, haluan olla onnellinen ilman tätä olevinaan ihanaa ja kilttiä HIRVIÖTÄ.
Narsistien uhrit
2
138
Vastaukset
- Jätä heti
Jätä heti tämä narsistinen kaverisi. "Kun asia pitkistyy, niin se mutkistuu."
Jos sinulla on ei-narsistisia kavereita, ole heidän kanssa enemmän. Keskustele serkkusi kanssa enemmän tarvittaessa. Lopeta myös puhelu- ja tekstarikontaktit narsistin kanssa.
Olen narsistiäidin uhri, ja vastaavasti hän ei pidä siitä,että keski-ikäinen ostaa itse haluamansa vaatteet, vaan hänen pitää nähdä kaikki vaateostokset. En saisi astua talostani postilaatikkoa pidemmälle hänen mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475415Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612206Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181800Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1441758- 171535
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5133881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se212949