Koska Akt laittaa kaupunkiliikenteen kuljettajan työajan kuntoon eli sama kuin muilla ihmisillä. työpäivän pituudeksi maksimi 8 tuntia ja tunnin tauko!
Minä vaihdoin alaa , koulutin itseni lähihoitajaksi, nyt on 7-8 tunnin työpäivät ja työaikaan kuuluu oikeus käydä ruokailemassa, en ole katunut, palkassa ei suuria eroja, kumpikin on pienipalkkainen ala, mutta hoitoalalla ei tarvitse tehdä noitä ylipitkiä työpäiviä.
Onko Akt hameväen liitto? Ajoin bussia aika pitkään yli 10 vuotta ja näin kuinka huonoksi on mennyt, väsyin ja en jaksanut harrastaa ja perheelle ei aikaa jäänyt.
Kyllä tuntuu nyt paremmalta olo, pää ei ole aina sekaisin.
Koska työaika kuntoon
32
282
Vastaukset
- wlfkhejgkj
Ala osa-aikaiseksi jos 70 tunnin 2-viikkojakso kiinnostaa.
En muista että yksikään bussikuski olisi kuollut nälkään, kussut housuihinsa, toisesta tarpeesta puhumattakaan.
Toki kaupunkiliikenteessä alkaa joku yli 10 tuntia olla kohtalaisen kova rupeama.- Ala vaihdettu
Minä kusin kun 5 tuntia kestävän työrupeamani aikana ei ollut mahdollisuutta päästä vessaan. Nälkäkuoleman partaallakin tuli käytyä monet kerrat kun työ ei sallinut sen vertaa taukoa että syömään olisin päässyt. Aikaa hieman jäi mutta mihinkään ei saanut linja-autoa jätettyä ja 12 tuntiset päivät. Ruokatunnitkin sellaiseen aikaan ettei kaupat olleet auki. No kaakilla ei tarvinut käydä kun eihän tyhjästä vatsasta mitään tule. 70 tuntia kahteen viikkoonhan on jo normaalityöpaikkojenkin työaika ja siihen vielä tauot mitkä sisältyvät työaikaan.
Ainoa väite mikä sinulta WLFKHEJGKJ oli oikein , se että yli 10 tuntia on kova rupeama. No meillä se on 12 tuntia ja kusisten housujen pesut suoritettava omalla ajalla. Työnantaja pesettää kyllä joka päivä kuljettajien istuimet. Kannattavaa touhua eiks vain. - 666 666 666
Ala vaihdettu kirjoitti:
Minä kusin kun 5 tuntia kestävän työrupeamani aikana ei ollut mahdollisuutta päästä vessaan. Nälkäkuoleman partaallakin tuli käytyä monet kerrat kun työ ei sallinut sen vertaa taukoa että syömään olisin päässyt. Aikaa hieman jäi mutta mihinkään ei saanut linja-autoa jätettyä ja 12 tuntiset päivät. Ruokatunnitkin sellaiseen aikaan ettei kaupat olleet auki. No kaakilla ei tarvinut käydä kun eihän tyhjästä vatsasta mitään tule. 70 tuntia kahteen viikkoonhan on jo normaalityöpaikkojenkin työaika ja siihen vielä tauot mitkä sisältyvät työaikaan.
Ainoa väite mikä sinulta WLFKHEJGKJ oli oikein , se että yli 10 tuntia on kova rupeama. No meillä se on 12 tuntia ja kusisten housujen pesut suoritettava omalla ajalla. Työnantaja pesettää kyllä joka päivä kuljettajien istuimet. Kannattavaa touhua eiks vain.Varsinaisia sankareita jos eivät uskalla vessaan mennä,vaikka linjalle lähtö myöhästyisikin,niin mitä väliä.
Ainakaan minua ei ole haitannut se että linja myöhästyy sen takia että pitää vessassa käydä,mutta löytyyhän meitä joka lähtöön.... - Ala vaihdettu
666 666 666 kirjoitti:
Varsinaisia sankareita jos eivät uskalla vessaan mennä,vaikka linjalle lähtö myöhästyisikin,niin mitä väliä.
Ainakaan minua ei ole haitannut se että linja myöhästyy sen takia että pitää vessassa käydä,mutta löytyyhän meitä joka lähtöön....Vastaus pitkälle kutoselle että ei se uskaltamisesta ollut kiinni milloinkaan vaan siitä kun ei kertakaikkiaan saa autoa jätettyä mihinkään. Mitähän mahtaisi seurata jos Rautatientorin keskelle jätettäisi 12 metrinen ajoneuvo ja käytäisi varttitunnin kakkitauolla. Teki mieli viimesenä työpäivänäni kokeilla mutta ajattelin että päätetään homma , vaikka huonompikin , kunniakkaasti eikä tehdä enempää kiusaa toisille kuskeille.
Lisäksi myöhästyminen aiheuttaa myöhästymistä myös työpäivän lopussakin ja ken ylenpalttisista ylitöistä ei tykkää , kuten normaalit ihmiset eivät , niin sehän on myrkkyä sellaiselle. Intissä oltais saatu kuntsarit noista housuunkusemisista joten ei kiinni uskaltamisesta ollenkaan. Mutta se vain ihmetyttää miten harva se yö kannattaa pesettää istuin. Luulisi halvempaa järjestää tauot ja kusipaikat niin että niihin myös pääsee. Mutta ei koske enää onneksi mua.
- aloittajalle varmaan
6 tunnin duuni olisi jo ylitsepääsemätön suorite. Paree vaan hakeutua vaikka osaaikaiseksi maatalouslomittajaksi, niin pääset tuosta tuskastasi. Vittu mitä valittajia tää palsta alkaa olla täynnä. Jätkiä joille työ ei maistu, mutta rahaa ja vapaata pitäs olla tarjolla kahmalokaupalla.
Meille tuli yks entinen helb.n ämmä kesätöihin (jota ihmettelen että edes otettiin) ja jos jo linjojen opettelu otta voimille, niin kyllä silloin on asenteessa vikaa, ei itse työssä tai työajoissa. Tuo ko. henkilö sai fudut helbiltä kun "sairasteli eli ei kehdannut mennä duuniin, eikä ollut antaa lääkärin todistusta. Tollasia vitun luusereita on aivan liikaa jo alalla, ja se näkyy alaan kohdistuvassa arvostuksessa.
Tuo paskasakki on ulkoistettava mitä pikemminkoko alalta pois, ja luotava todellinen osaajien ja palveluorientoituneiden joukkoliikenne ammattiryhmä, jota sekä arvostetaan että kunnioitetaan. Tämä olisi sekä kuljettajien että myös työnantajien etu , matkustajista eli maksajista puhumattakaan.- Ammaksi kutsuttu
Mistä sinä nim. Aloittajalle varmaan, tiedät oliko aloittaja mies vai nainen? Hän puhui täyttä asiaa turha verrata 11 tunnin työpäivää ja 6 tunnin työpäivää keskenään, ehkä aloittaja olisi jaksanut ajaa 7-8 tunnin päiviä, kuten muut ihmiset.
Minä olen varmaan se haukkumasi Ämmä kun olen pääsyt " kesätöihin" Nobinalle ja tiedän kuka sinä olet, sinä olet se Ali Kihara, akka, jolla aina mielipide asiaan, jos työntekijä ei jaksa ja haluaa parannusta oloihin, sinun kantasi on aina työnantajan kanta.
Mitä tulee linja-opiskeluun niin sinun mielestäsihän se pitää tehdä omalla ajalla, tämä hiertää Nobinalla.
Tule Kihara juttelemaan ongelmistasi, minä voin kaltaisellesi juorukellolle ja Ammalle ostaa hameen, punaisen tai valkoisen, kumpi sinua kiinnostaa enemmän?
Sinähän jo Persujen aikaan vastailit itsellesi ja kehuit itseäsi kun muut eivät sinua ymmärtäneet, nyt sinulla taas puoluekanta uusi ja pomojen mielistely suuri.
Ps. sinun kaltaisesi p-sakki olisi ulkoistettava pois alalta, kun luuseri syöt työväen leipää ja esiinnyt herrana. - Noban Kuski.
Ammaksi kutsuttu kirjoitti:
Mistä sinä nim. Aloittajalle varmaan, tiedät oliko aloittaja mies vai nainen? Hän puhui täyttä asiaa turha verrata 11 tunnin työpäivää ja 6 tunnin työpäivää keskenään, ehkä aloittaja olisi jaksanut ajaa 7-8 tunnin päiviä, kuten muut ihmiset.
Minä olen varmaan se haukkumasi Ämmä kun olen pääsyt " kesätöihin" Nobinalle ja tiedän kuka sinä olet, sinä olet se Ali Kihara, akka, jolla aina mielipide asiaan, jos työntekijä ei jaksa ja haluaa parannusta oloihin, sinun kantasi on aina työnantajan kanta.
Mitä tulee linja-opiskeluun niin sinun mielestäsihän se pitää tehdä omalla ajalla, tämä hiertää Nobinalla.
Tule Kihara juttelemaan ongelmistasi, minä voin kaltaisellesi juorukellolle ja Ammalle ostaa hameen, punaisen tai valkoisen, kumpi sinua kiinnostaa enemmän?
Sinähän jo Persujen aikaan vastailit itsellesi ja kehuit itseäsi kun muut eivät sinua ymmärtäneet, nyt sinulla taas puoluekanta uusi ja pomojen mielistely suuri.
Ps. sinun kaltaisesi p-sakki olisi ulkoistettava pois alalta, kun luuseri syöt työväen leipää ja esiinnyt herrana.No ,Noi tuntomerkit täsmää, tarkoitat ian selvästi Ari kihhararaa, joko hame on ostettu, voisin tulla kimppaan mukaan.
- Meillä Nobinalla
Noban Kuski. kirjoitti:
No ,Noi tuntomerkit täsmää, tarkoitat ian selvästi Ari kihhararaa, joko hame on ostettu, voisin tulla kimppaan mukaan.
ei ole mitään noban kuskeja, vaan Nobinan kuljettajia joilla on nimet. Ko. kaltaiset helb.nnanonyymit alkohol.. eiku siis trolliveikot voivat vetää sen kirjavan hameensa vaikka korviinsa sillä siellä sen paikka on, koska sen verta huorahtavia te ootta.
- seurailee
Meillä Nobinalla kirjoitti:
ei ole mitään noban kuskeja, vaan Nobinan kuljettajia joilla on nimet. Ko. kaltaiset helb.nnanonyymit alkohol.. eiku siis trolliveikot voivat vetää sen kirjavan hameensa vaikka korviinsa sillä siellä sen paikka on, koska sen verta huorahtavia te ootta.
ainakin on rehvakasta suunsoittoa kirjoittajalla. valitettavasti tuo tyyli sopisi paremmin pistolapion varteen joka olisi ketjusta tehty. ja suunsoittoa voisi jatkaa viemärityömaalla kaivinkoneen assistenttina kun nojailee siihen riimuvarteen.
älyllinen taso viittaa komennettavaan orjaan joka pyristelee irti orjuudesta. tuskin kuitenkaan kykenee esihenkilöilleen käyttämään saamoja ilmaisuja kuin reppavasti esittää täällä.
ja tämän kirjoittajalla ei ole mitään tekemistä kyseisten firmojen kanssa. mutta tietää kyllä noitten asiat. - Suno Ruoni
Meillä Nobinalla kirjoitti:
Nimi se on Kihharakin . Karjalan käkönen Kähhärä sekä vävynsä väkkärä.
- Nobin Ajossa
seurailee kirjoitti:
ainakin on rehvakasta suunsoittoa kirjoittajalla. valitettavasti tuo tyyli sopisi paremmin pistolapion varteen joka olisi ketjusta tehty. ja suunsoittoa voisi jatkaa viemärityömaalla kaivinkoneen assistenttina kun nojailee siihen riimuvarteen.
älyllinen taso viittaa komennettavaan orjaan joka pyristelee irti orjuudesta. tuskin kuitenkaan kykenee esihenkilöilleen käyttämään saamoja ilmaisuja kuin reppavasti esittää täällä.
ja tämän kirjoittajalla ei ole mitään tekemistä kyseisten firmojen kanssa. mutta tietää kyllä noitten asiat.Niin ei ollut Arilla munaa, kun viestinsä poisti, eilen illalla uhoili ja ei uskalla sanojensa takana seistä, eli hame tarpeen.
Mies se on joka sanojensa takana pysyy, olet vain turhan puhuja ja kuuraketti, sinkoilet minne sattuu ja esimiesten edessä kyllä pysyt, turhankin pitkään. Simmoinen kihhararara ja minä en ole mikään Helpin kuski, en ymmärrä miksi luulet niin?
Kyllä se käytöksesi omalla työpaikallasi on herättänyt huomioita ja se ainainen itsesi kehuminen ja ylistäminen, samoin työnantajan ylistäminen ja työtovereittesi halveksiminen ja aliarviointi. Hameen paikka voisi olla.. - ehkä tuo Ari
Nobin Ajossa kirjoitti:
Niin ei ollut Arilla munaa, kun viestinsä poisti, eilen illalla uhoili ja ei uskalla sanojensa takana seistä, eli hame tarpeen.
Mies se on joka sanojensa takana pysyy, olet vain turhan puhuja ja kuuraketti, sinkoilet minne sattuu ja esimiesten edessä kyllä pysyt, turhankin pitkään. Simmoinen kihhararara ja minä en ole mikään Helpin kuski, en ymmärrä miksi luulet niin?
Kyllä se käytöksesi omalla työpaikallasi on herättänyt huomioita ja se ainainen itsesi kehuminen ja ylistäminen, samoin työnantajan ylistäminen ja työtovereittesi halveksiminen ja aliarviointi. Hameen paikka voisi olla..ei vaan tahtonut olla tuollaisille pienille ilkeä ja katsoi ettei nimettömien vaippiksien kaa kannata juuri "keskustella". Anonyymit urhot kun ei oo mitään urhoja, vaan turhoja.
Ari entään kirjoittaa nimellään eli on mies sanojensa takna, mutta esim. sinä NM Nobin ajossa et ole koska sinua ei ole olemassakaan ei ajossa, eikä muutoinkaan.
Ei tälläpalstalla ylipäätään mitään voi keskustella, sillä täällä mölisee sellainen mullilauma (lainaan PSS Hakkaraista) jolla ei ole mitään oikeaa tietoa mistään, mutta loputon tarve arvostella tai esittää "vahvoja" mielipiteitä asioista ja henkilöistä joita eivät ole koskaan kokeneet saati nähneet.
Munaa on niillä jotka eivät lähde naiiviin tapaan nimiväännöksiin, osoittaen ettei ole valmiita kantamaan tuota munaa, tai kuppia munalle. - kelokalle
ehkä tuo Ari kirjoitti:
ei vaan tahtonut olla tuollaisille pienille ilkeä ja katsoi ettei nimettömien vaippiksien kaa kannata juuri "keskustella". Anonyymit urhot kun ei oo mitään urhoja, vaan turhoja.
Ari entään kirjoittaa nimellään eli on mies sanojensa takna, mutta esim. sinä NM Nobin ajossa et ole koska sinua ei ole olemassakaan ei ajossa, eikä muutoinkaan.
Ei tälläpalstalla ylipäätään mitään voi keskustella, sillä täällä mölisee sellainen mullilauma (lainaan PSS Hakkaraista) jolla ei ole mitään oikeaa tietoa mistään, mutta loputon tarve arvostella tai esittää "vahvoja" mielipiteitä asioista ja henkilöistä joita eivät ole koskaan kokeneet saati nähneet.
Munaa on niillä jotka eivät lähde naiiviin tapaan nimiväännöksiin, osoittaen ettei ole valmiita kantamaan tuota munaa, tai kuppia munalle.Munista on kikuran turha puhua kun ei niistä mitään ymmärrä niin miten voi toisilta vaatia.
Lisäksi käkihän munii toisten pesiin ja satiainen pesii toisten muniin.
On käkösellä vähän toiminta sellaista että ikäänkuin pesään paskantaisi.
- aikansa seurannut
varsin mielenkiintoista. tuo nimimerkki aloittajalle varmaan on sekä täysi idiootti sekä myös jossain määrin ajatteleva. pari ensimmäistä osiota hänen kommenteistaan kuuluu sille idiootille ja osa viimeisestä sille ajattelijalle.
- kumpaa osiota
sitten enemmän tuet, sillä valintoja sunkin on tehtävä. Mun mielestä tuo NM. aloittajalle varmaan on kokonaisuudessaan ihan teemassa, eli asian ytimessä.
Mutta jokainen luokoon omat ajattelunsa , mutta ei tuomitse muiden ajatteluita väärinä, ellei kykene niitä vääriksi osoittamaan. - 18+11
tuo viimeisin osio on asiaa ja pätee kaikkiin firmoihin .helbit nobinat pölhölät veoliat sun muut.
valitettavasti, kun on seuraillut kirjoituksia ja ertyisesti tyylejä, ei voi muuta sanoa kuin ,että osa on ollut altavastaaja jo hiekkalaatikolla.
parempaan keskusteluun pääsisi, jos kielenkäyttö olisi asiallisempaa.
samalla se osoittaisi myös korvienvälyksen parempaa hallintaa. - heh heh
Ammatinvalintakysymys. Vastaus on kuitenkin: ei koskaan. Siihen loppuisi lopullisesti nytkin liian kalliin bussiliikenteen taru Suomessa.
- hhujr9809iunlu09rgf
Aloittajan väitteet hanurista.
Väite 1). 5 tuntia kestävän työrupeamani aikana ei ollut mahdollisuutta päästä vessaan! Vessaan pääsee jos haluaa ja tarvetta on. mm.RT-torilla on montakin mahdollisuutta siihen. eikä edes NM alan vaihtaja tee 15 min.kakkasessioita.
Väite 2) Nälkäkuoleman partaallakin tuli käytyä monet kerrat kun työ ei sallinut sen vertaa taukoa että syömään olisin päässyt. ! Suoranaista valehtelua sillä senverta selkeät ovat nuo taukomääritelmät. Toisaalta tällä palstalla valitetaan jatkuvasti kuin nuo tauot pidentävät päiviä.
Väite 3) No meillä se on 12 tuntia ja kusisten housujen pesut suoritettava omalla ajalla. Työnantaja pesettää kyllä joka päivä kuljettajien istuimet! Väite joka taas suorastaan hehkuu valheesta.
Mutta usein fudut saatuaan heittäydytään tolle bullshit puhumisen tielle. - Takatukka Masi
Taitaa nimimerkillä hhujr98 jne... huutelija olla taas se kuulu Hakunilan varikon Kihirara, hyvähän se on huudella, kun itse suurimman osan työajastaan viettää esimiehiä miellyttämässä ja työkavereitaan moittimassa.
On otsaa on! Mihinkäs laitat RT:llä 13 metrisen bussin tai 14.5 metriä pitkän telibussin, kun kuselle tai paskalle olis päästävä, mutta tilaa jättää autoa ei ole, torvet soi ja aikataulu painaa päälle. En ihmettele vaikka joku arempi laskee housuunsa, minullakin on ollut kusipulloja mukana ja muovipussi johon paskantaa. Olis Akt:lla töitä ja työsuojeluvaltuuteilla kanssa, mutta kun nämä pelaa vaan taskubiljardia.
2. Suurin ajorupeama voi olla 5 tuntia ja siinä voi nälkäkin jo tulla, samoin kusihätä useammankin kerran, varsinkin jos kylmä ja vetoinen bussi ja kylmä/sadekeli.
3, kyllä niitä housuja saa itse jynssätä, jos alleen laskee, mutta varikolla ne penkkejä joskus peseekin, vaikka aamulla kun bussin ottaa, niin usein lemahtaa kuljettajan tila, tästä voi päätellä, että pitkät päivät tuottavat ongelmia.
Tule Kihiharara Rautatientorin monttuun keskustelemaan ongelmistasi, silloin joskus kun ehdit sieltä Varikon työnjohdon edestä linjalle ajamaan ja muita neuvomaan.
Minä en ole aloittaja vaan linjalla oleva kuljettaja ja useammassakin yrityksessä palvellut, mutta sinun Kiharrarra kaltaistasi harvoin näkee, mies joka tietää kaiken joka asiasta ja on aina sitä mieltä, että 10-11 tunnin päivä kaupunkiliikenteessä ei ole muille liian raskas, kunhan itse luikuroit helpommalla.
PS. Samassa firmassa ajetaan ja hävettää puolestasi.. Kuule Takatukka Masi? LOL. Mihin tarvitsen jotain Tälläistä, jota et osannut edes sanoa loppuun. # hhujr98 jne... # ? Mulla kun on tapa sanoa sanottavani ihan vaan reilusti nimelläni, jota toivoisin teistä muistakin jotka olette kuin lapset jotka vääntelette nimiä, koska teillä itsellänne ei ole nimiä.(ts. uskallusta esittää niitä) Kuule takatukka jos kerran samassa firmassa ajetaan, joka on tosin jaettu moneen osaan, niin sitten sulla lienee ongelmatonta tulla esittämään asiasi face to face. Mua ei hävetä ollenkaan todeta, että jotkin kolleegat ovat jokseenkin out of controll kaikesta mitä tekevät, tai että eivät välitä siitä mitä tekevät.
Tämänkin ketjun kirjoittajilla ei ole mitään todellista tuntumaan minuun saati mun tekemisiin, mutta turpaa osataan soittaa, vaikka nuotteja ei edes ole. Se kun tuntuu olevan niin kollektiivisen osallistuvaa heittää tarinaa, vaikka mitään ns. nouhauta ei edes ole. Sorry boys, mutta..............- Kelokalle
No johan se Karjalan käki taas käkätintänsä aukoilee mutta juhannuksen aikaa niin silloinhan se epätahtiin kukkuu vielä enemmän kuin muina aikoina. Eikä liene vävykään järjestänyt hälle ylimääräisiä mielenosoitusharjoituksia ja sen sellaisia.
Face to face on käkkäräistä turha odotella kenenkään juttusille paitsi jos haluaa sen juttuhetken tehdä pomojen kopissa kun se istuu siellä polvien välissä.
Pyysi minuakin ovelle ja kun olisin tullut niin loppui kukunta kuin kävyn kurkkuun mentyä. Ei huolinut ovelle vaikka uhosi että tule kelokalle ovelle juttelemaan.
Vaihtaa mielipidettä kuin puoluetta. Takatukka Masi ihan oikeassa ja Kihhara ei taida edes tietää mikä ja missä on sellainen kuin Rautatientori. Puhumattakaan siellä jo 60-luvulta peräisin olevista linja-auton pysäköintiongelmista. - Lopeta kelo kun et
Kelokalle kirjoitti:
No johan se Karjalan käki taas käkätintänsä aukoilee mutta juhannuksen aikaa niin silloinhan se epätahtiin kukkuu vielä enemmän kuin muina aikoina. Eikä liene vävykään järjestänyt hälle ylimääräisiä mielenosoitusharjoituksia ja sen sellaisia.
Face to face on käkkäräistä turha odotella kenenkään juttusille paitsi jos haluaa sen juttuhetken tehdä pomojen kopissa kun se istuu siellä polvien välissä.
Pyysi minuakin ovelle ja kun olisin tullut niin loppui kukunta kuin kävyn kurkkuun mentyä. Ei huolinut ovelle vaikka uhosi että tule kelokalle ovelle juttelemaan.
Vaihtaa mielipidettä kuin puoluetta. Takatukka Masi ihan oikeassa ja Kihhara ei taida edes tietää mikä ja missä on sellainen kuin Rautatientori. Puhumattakaan siellä jo 60-luvulta peräisin olevista linja-auton pysäköintiongelmista.mihinkään kuitenkaan kykene. kelo sä olet pelkkä suunsoittaja joka ei pysty menemään kenenkään ovelle, vaikka se olisi apposenavoinna. Taidat esittää enemmän kuin on rahkeissa varaa tai olet joku pentu /mainen joka vääntelee henkilöiden nimiä, kuin tarhaikäiset. Anna nyt ensin itteles oikea nimi ja vääntele sitten muiden nimiä. Tosi lapsellista esiintuloa sinulta.
- 2+10
ilmeisesti tuo " kelo....... " on joko saamassa jotain . tai hänellä on jotain erityisen henkilökohtaista kaunaa. ei tuollaista tekstiä muuten voi ymmärtää. selvittelisivät asiansa nokakkain mieluummin kuin täällä julkisella palstalla.
- kelokalle
Nokikkain nokikkain ehdottomasti heti kunhan käki saa myös nokkansa siihen kondikseen että pystyy ovelle pyytämään. Itsehän tarjouduin tulemaan juttusille ja käki sai vielä itse valita paikankin, poissuljettuna poikkeaville tarkoitetut kantapaikkansa. Mutta ei kuulunut kutsua minnekään ovelle Kuusisaari-Kontula sektorilla ja kukuntansa keskeytyi palstallakin hyväksi toviksi.
Ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa mutta kun haukkuu duunarikavereita ja itse lymyää pomojen helmoissa ja niiden allakin sekä leikkii porvaria , joskin nykyään on löytänyt oikean, tai paremminkin sanottuna vasemman paikkansa. - kelo sä oot ilmeisen
kelokalle kirjoitti:
Nokikkain nokikkain ehdottomasti heti kunhan käki saa myös nokkansa siihen kondikseen että pystyy ovelle pyytämään. Itsehän tarjouduin tulemaan juttusille ja käki sai vielä itse valita paikankin, poissuljettuna poikkeaville tarkoitetut kantapaikkansa. Mutta ei kuulunut kutsua minnekään ovelle Kuusisaari-Kontula sektorilla ja kukuntansa keskeytyi palstallakin hyväksi toviksi.
Ei ole mitään henkilökohtaista kaunaa mutta kun haukkuu duunarikavereita ja itse lymyää pomojen helmoissa ja niiden allakin sekä leikkii porvaria , joskin nykyään on löytänyt oikean, tai paremminkin sanottuna vasemman paikkansa.mielenterveysongelmainen. Meillä Nobinassa ei ole edes mahdollisuutta viettää aikaa pomojen jalkojenvälissä kuten esität lapsellisesti, sillä meilläasiat hoidetaan luukun kautta. Joten "pomojen" eli mesujen koppiin ei pääse kuin erikseen kutsuttuna ja silloin on pääsääntöisesti aina luottis mukana.
Sä annat ymmärttää että osoitat jotain tietämystä asioista, ilman että tiedät yhtään mitään. Kaikki mitäolet tähän saakka tällä palstalla ns. paljastellut, on vain sun omia "päänsärkyjä" joiden alkulähteen tiedät vain sinä. Turha vetää kuljettajia moiseen paskankylvöön, sillä siihen ei ole mitään syytä.
Sä et ole kuljettaja, etkä ole koskaan ollutkaan, kuin pelkkä pihapaavo. Siksi on selkeää että sun ulosantisi on pelkkää katkeraa oksentelua, kun sulla ei ole mitään jolla olla se mitä esität. Sinussa ei ole edes miestä olla mies eli esittää nimeässi, kun heittelet lokaa muiden päälle. Sä olet jokseenkin torakkaa alempi loinen. - kelokalle
kelo sä oot ilmeisen kirjoitti:
mielenterveysongelmainen. Meillä Nobinassa ei ole edes mahdollisuutta viettää aikaa pomojen jalkojenvälissä kuten esität lapsellisesti, sillä meilläasiat hoidetaan luukun kautta. Joten "pomojen" eli mesujen koppiin ei pääse kuin erikseen kutsuttuna ja silloin on pääsääntöisesti aina luottis mukana.
Sä annat ymmärttää että osoitat jotain tietämystä asioista, ilman että tiedät yhtään mitään. Kaikki mitäolet tähän saakka tällä palstalla ns. paljastellut, on vain sun omia "päänsärkyjä" joiden alkulähteen tiedät vain sinä. Turha vetää kuljettajia moiseen paskankylvöön, sillä siihen ei ole mitään syytä.
Sä et ole kuljettaja, etkä ole koskaan ollutkaan, kuin pelkkä pihapaavo. Siksi on selkeää että sun ulosantisi on pelkkää katkeraa oksentelua, kun sulla ei ole mitään jolla olla se mitä esität. Sinussa ei ole edes miestä olla mies eli esittää nimeässi, kun heittelet lokaa muiden päälle. Sä olet jokseenkin torakkaa alempi loinen.Terveisiä Kikkuralle hitsari Hessulta. Olitte nuorina poikina kunnon sinipaitaisia taistolaisia , mutta siirryit kaveeraamaan porvarina kokoomusta, joten se menneisyydestä ja juurista.
Kyllä siellä Nobinalla pomojen koppiin pääsee kun nokalla käki koputtaa kolmasti sekä kantaa pullanmurusia ja erikseen kutsuttuna mutta nehän kutsuu tietyn henkilön aina joka on mieleinen. Lisäksi sana pomo , tarkoittaa myöskin ylempää tahoa kuin lattiatason entiset kuljettajaluopiot jotka ylennetty mesuiksi. Niidenkin polvilla aika menee karjulan pojalla kuin iltamissa ikään.
Mutta mitenkäs se ovelle tulo jota jauhat ? Eikö kutsu jo käy viimein ? Vai onko kiirettä taas vävyn johonkin järkkäämään mielenosoitukseen? - antikelo
kelokalle kirjoitti:
Terveisiä Kikkuralle hitsari Hessulta. Olitte nuorina poikina kunnon sinipaitaisia taistolaisia , mutta siirryit kaveeraamaan porvarina kokoomusta, joten se menneisyydestä ja juurista.
Kyllä siellä Nobinalla pomojen koppiin pääsee kun nokalla käki koputtaa kolmasti sekä kantaa pullanmurusia ja erikseen kutsuttuna mutta nehän kutsuu tietyn henkilön aina joka on mieleinen. Lisäksi sana pomo , tarkoittaa myöskin ylempää tahoa kuin lattiatason entiset kuljettajaluopiot jotka ylennetty mesuiksi. Niidenkin polvilla aika menee karjulan pojalla kuin iltamissa ikään.
Mutta mitenkäs se ovelle tulo jota jauhat ? Eikö kutsu jo käy viimein ? Vai onko kiirettä taas vävyn johonkin järkkäämään mielenosoitukseen?Kelolla taitaa olla omakohtaista kokemusta kuinka noita pomoja voidellaan, sillä senverta tarkkaa tuo esittäminen on. Taitaakin olla että tämä kelo on oikea lutkuttaja, jonka mielipaikkoja on nuo pomojen jalkovälit. Itsestään se pahapappi saarnaa, näinhän sitä on aina sanottu ja myös todettu.
Kelon teksteistä huomaa kuinka hällä on ihan vaan henkilökohtaista katkeruutta ja alemmuuden tunnetta ko. henkilöä jota ei edes tunne, kohtaan.
Onhan tällä palstalla ajoittain ollut idiootteja aikaisemminkin, mutta tuo kelo kyllä ohittaa tyhmyydellään ja lapsellisuudellaan kaikki. Kelo on hyvä esimerkki siitä negatiiviisuudesta, jota avoin mielenterveyshoito tuottaa. Tuohon mielenterveys asiaan kun vielä liittää sn tosiasian, että kelo on selkeästi persu, niin jo on valmista kauraa. - kelokalle
antikelo kirjoitti:
Kelolla taitaa olla omakohtaista kokemusta kuinka noita pomoja voidellaan, sillä senverta tarkkaa tuo esittäminen on. Taitaakin olla että tämä kelo on oikea lutkuttaja, jonka mielipaikkoja on nuo pomojen jalkovälit. Itsestään se pahapappi saarnaa, näinhän sitä on aina sanottu ja myös todettu.
Kelon teksteistä huomaa kuinka hällä on ihan vaan henkilökohtaista katkeruutta ja alemmuuden tunnetta ko. henkilöä jota ei edes tunne, kohtaan.
Onhan tällä palstalla ajoittain ollut idiootteja aikaisemminkin, mutta tuo kelo kyllä ohittaa tyhmyydellään ja lapsellisuudellaan kaikki. Kelo on hyvä esimerkki siitä negatiiviisuudesta, jota avoin mielenterveyshoito tuottaa. Tuohon mielenterveys asiaan kun vielä liittää sn tosiasian, että kelo on selkeästi persu, niin jo on valmista kauraa.Kertomatta puoluetta mitä kannatan , ei ole omakohtaista kokemusta pomojen voitelusta mutta näkemystä on ,sillä on tullut nähtyä joidenkin tekevän ja harrastavan sellaista ja ihan julkisesti vieläpä loikaten persuista kokoomukseen sillä kuitenkaan mitään saavuttamatta. Ilman mitään henkilökohtaista katkeruuttakaan on kerrottava varsin luotettavalta lähteeltä kuultua ja vähän jopa nähtyäkin , nimittäin ...
Kerran eräs pesunkestävä eteläkarjalainen maalaismies joka muutti Helsinkiin autokuskiksi ja pysyy autokuskina vaikka leikkii yrittäjää.
Kokoomus ei ollut autokuskistakaan kiinnostunut vaan pitivät poikaa pilkkanaan lähinnä. Sitten vaalea tytär ihastui itä-helsinkiläiseen kurdinuorukaiseen jota karjalaisukko ylpeänä kehuskeli koska tämä oli armeijan entinen upseeri nuoresta iästään huolimatta. No, millekkäs ovelle passais tulla ?
- Helbin kuljettaja
Yhä vieläkää et ole kelo miehen mittainen, sillä paljastit juuri, että olet persu. Persuna olet valmis haukkumaan niin kokoomukselaiset, kepulaiset hurrit kuin myös demarit. Itsestäsi ei ole mihinkään, etkä ole koskaan mihinkään yltänyt saati osallistunut.
Kehut olevasi 4 polven stadilainen, mutta so what kuten iso paavo sanoisi? Antaako se sulle jotain lisäarvoa, sillä arvon saa vain se joka sen ansaitsee. Mies joka on anonyymi vosu ei ansaitse minkään tason arvostusta saati että omaa mitään kunnioitusta. Olet pelkkä pahansuopa pelle, jonka itsetunto on niin vähäinen, ettet uskalla edes nimelläsi pilkkojasi huudella.
Tollaisia sanotaan miesten kesken vellihousuiksi, mutta sekin on jo liian arvostavaa sinun kohdallasi. Sanoit olevasi kuski, mutta koskaan et ole kuski ollut vaan pelkkä pihapaavo. Et myöskään ole koskaan ollut kehumasi työntutkija, sillä sen praktiikan tuoma sivistys olisi tullut esiin jo ammoin. ts. olet vain keskiarvoisesti huonommin menestynyt niin työelämässä, kuin paikallisessa itä-helsinkiläisessä puolueosastossa, jota johtaa toinen turhis, klonkku nimeltään.
Älä kaiva koloa itsellesi, sillä ei sinusta kuitenkaan ole kiipeämään takas reunalle. Katsos kelo kun arvostus pitää ansaita ja siihen sinulla on pitkä matka. Tuo katkeruutesi kohde on metrejä sinun yläpuolella. Tosin se sinua ilmeisesti kiusaakin.- kelokalle
Arvostus pitää ansaita ja joiltakin se jää saavuttamatta vaikka yritys on armoton minkä todistaa Käppyräkäkösen todelliset kyvyt :
Tämä sputnik-käkihän pyrki 1980-luvulla demareissa eduskuntaan kotiseudullaan puun oksalla Karjalassa kukkuen. Jäi jäsenäänestyksessä viimeiseksi joten lakkasi laulamasta. Persujen ehdokkaaksi 2006 eduskuntavaaleissa ja jäi viimeiseksi , putosi oksaltaan ja nokkansa satutti. Taas hiljeni kukunta. Loikkasi kokoomukseen kirjailijan tittelin taakse piiloutuen , mutta kokoomuspa ei luuseria ehdokkaaksi asettanut ja nyttemmin on kommunistienkin riesana ja tietenkin siellä Hakunilan varikon pomojen mieliharmina.
Toisia valmis haukkumaan vaikka millä mitalla , mutta missähän ovat hänen itsensä saavutukset ja ansaitut arvostukset jotka lienevät Karjalan käkösen lentokyvyn saavuttamattomissa olevan. Siis vielä pitempi matka kuin yleensä kellään.
- Mitä väliä sillä
on kuka on pyrkinyt joskus johonkin? Pyri sinäkin , että pääset tuosta kateudestasi irti. Olet mahdollisesti tarjonnut itseäsi, kuten 3 pennin vosu, mutta mahdollinen ryhmä ei ole ollut sinusta kiinnostunut, enempää kuin kukaan on kiinnostunut sinun katkeruudestasi ja alemmuuden tunteistasi.
Sinulla kun tuntuu tuo tietokin olevan jotain muuta kuin todellisuuteen pohjaavaa, niin sinun kyllä kannattaa joko päivittää tietojasi(luulojasi) tai sitten vaan olla hiljaa. Olet uskomattoman naiivi ja idioottimainen ylläolevassa kirjoituksessasikin. Kuten tuossa aikaisemmin mainittiin, niin olet metrejä alempana katkeruutesi kohdetta ja tosi syvässä montussa.- kelokalle
Ei tarvise eikä kerrassaan voi pyrkiä kun on jo.
Kateudestakaan ei ole kysymys. Ei todellakaan kukaan voi eikä edes kehtaa olla kateellinen sinulle kun olet itse tyrinyt joka hommassa ja pahemman kerran mutta et vaan silti ota opiksesi että mielistely ei auta kovinkaan pitkälle ja tuurikin loppuu joskus. Väität että ollaan alempana metrejä vaikka totuus on että on tullut päästyä yläpuolellesi jo silloin kun vielä itse kukuit Karjalan kuusikoissa.
Jatka vain pyrkimisiäsi , mutta kylmä totuus vain on ettei ne yritykset mihinkään johda. Sen tietävät kaikki. Ja vävykin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse203916SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2463851Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1333450Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky813438Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit222297Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv341823Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575571703- 371620
- 321511
- 921453