Lain mukaan Kotkan keräys- ja avustuskeskus voi valita, kenelle ruoka-avustuksen antaa. Kotkan leipäjonossa ruokakassin saa vain Suomen passin esitettyään.
Rikosylikomisario Bengt Brinkas Kymenlaakson poliisista on kummissaan Kotkan keräys- ja avustuskeskuksen passivaatimuksesta. Keskuksen ikkunassa on lappu, joka ilmoittaa, että ruokakassit on tarkoitettu vain suomalaisille. Lainvastainen kyltti ei kuitenkaan ole.
- Lain mukaan yksityinen yhdistys ja avustusjärjestö voi valita asiakkaansa. Toinen asia on, onko tämä hyvien tapojen mukaista, Brinkas pohtii.
Samaa mieltä on sisäasiainministeriön maahanmuuttojohtaja Kristina Stenman. Yhdenvertaisuuslaki koskee lähinnä julkisyhteisöjä ja yrityksiä.
- Yhdistykset jäävät harmaalle alueelle, sanoo Stenman.
Taustalla venäläisten ruoanhaku
Kotkan keräys- ja avustuskeskus on jakanut vähävaraisille ruoka-avustusta usean vuoden ajan. Ruoan yhdistys kerää mm yrityksiltä.
Keskuksen myymälävastaavan Ranja Laakson mukaan lappu on laitettu ikkunaan viikko sitten. Laakso kertoo, että syynä on venäläisten ilmestyminen ruokajonoihin. Laakson mukaan venäläiset ilmestyvät ruokajonoihin luksusautoista, eikä ruokaa riitä todellisille tarvitsijoille.
Ruokakassin saa Kotkassa toistaiseksi vain Suomen passilla. Laakson mielestä uusi vaatimus ei ole epäreilu tai syrjivä.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
YLE Kymenlaakso
Maasturilla leipäjonoon
8
213
Vastaukset
- vielä vaarallisempaa
On että venäläiset puuhaa koko ajan, ja on jo vuosia puuhanneet, venäjänkieltä viralliseksi kieleksi Suomeen ! Mitäkö se tarkoittaisi ? No,mm.sitä, että KAIKKI
virastot, kirjastot, tervarit jne kansoitettaisiin venäläisillä, joita on kyllä rajan
takana tulossa ! Pidetään pakkoruotsi virallisena eikä ajatustakaan venäläisten
röyhkeydelle.- Suomipoeka1
Ennemmin minä täällä venäjää opiskelisin kun ruotsia. Perseestä ne ruskit on, mutta pitää niille pystyä venäjäks huutamaan että ymmärtäävät pysähtyä.
- NoUrusskij
Ensin viedään Karjala, sitten viedään sinne vaatteet ja kaikki muut avustukset ja lopuksi ryssä hakee leivätkin täältä.
Pysykää jo vittu siellä minkä halusitte ottaa väkisin!- jotain voidaan antaa
Voitaisiin ostaa Venäjältä ostopalveluna ulkomaalaistaustaisten
vankilapalvelut. Venäjällä ei kysytä, haluaako vegeä vai laktoositonta,
se on samaa kaalisoppaa kaikille.
- voi älyn vähyys
Kyllä loistaa Kouvostoliitto. Oikein lehdessä pitää kehua että naapuri ruokitaan.
Että siitä vaan maasturilla jonoon ja takapaksi auki. Eiköhän Ahti anna myös bensarahat kun vieraat kauenpaa tulee,- huoraa rahoikseen
Ikävä kyllä venakot ainakin osaa rahan tekemisen taidon perseellään.
- taas huononpia
Kunpa kouvolan kerma kykenisi samaan. Mutta ei, pelkkää menoa koko ajan.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kyllä täällä köyhät persaukinaiset Suomalaiset huutelevat rasistisia lausahduksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006