Moottoripyöräilijän toiminta

Vilkun merkitys

Mitä teet jos edellä ajava laittaa vilkun päälle vasempaan ja alkaa hidastamaan?
No motoristi päätti lähteä ohittamaan (vasemmalta), kun olin kääntymässä, ei ihme että tuollaisia keilataan tiellä...

14

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sutki+

Päälle vaan, keräilee sitten moponsa osia metsästä.

• Ryhmittyy kääntyäkseen vasempaan,takanatulija hidastaa että pääsee oikealta ohi.

• Niinpä niin

Niin siihen keskiviivan viereen, eipä tuolla perusmaantien pikkuristeyksissä/liittymissä kaistoja erikseen kääntyville ole. (silloin olisi ohituskieltokin).

• isänieiootoimari

Se on yksittäisen taistelijan eli moottoripyöräilijän oma henkilökohtainen voivoi. En minäkään leimaa jokaista henkilöautoilijaa seuraavalla tapauksella:
      Omalla kohdalla kävi taasen niin että olin ryhmittynyt kuorma-autolla kolmion taakse kaistan vasempaan reunaan jakajan oikealle puolen kääntyäkseni vasemmalle. Mitä tekee hlöauto takanani kun ei latu aukene hänen toivomallaan tavalla? Tulee viereeni, oikelle puolelle siis, lähteäkseen samaan suuntaan kanssani eli vasemmalle. EI, minulla ei ollut ahdasta kun samaan aikaan lähdettiin liikkeelle. Ahtaus oli jossain siellä minun kuljettaman ajoneuvon oikeanpuoleisen vetopyörän kohdalla.
      T: sälli joka liikkuu siviilissä moottoripyörällä.

• RoadWarrior

Kannattaisi ryhmittyä keskiviivan tuntumaan, jos olet kääntymässä vasemmalle.

Mistä se prätkäilijä tietää mitä ihmettä aiot tehdä, jos vilkku on vasemmalle ja auto seilaa jossain pientareen tuntumassa. Ohittaminen vasemmalta kuulostaa ihan loogiselta valinnalta.

• oma napa tärkein

Motoristit on samanlaisia ääliörunkkareita, kuin helsinginseudun taksikuskitkin. Ei ne kunnioita muita tienkäyttäjiä.

• outilaaanen

Ketään ei kiinnosta sun pitkä taksikuskin ura.

• jikiyil

Autoilijat kiusaa pyöräilijöitä kun ne tietää miten hankala on ajaa kävelynoputta.

• KokenutTienKäyt.

jussina olin kääntymässä vasemmalle,ryhmitys hyvin lähelle keski kaistaa kunnes audi kuski päästi ohitse vasemmalta kuin yleinen syyttäjä !
      Ei tosiaankaan ole ihme että meitä motoristejä keilataan.

• motarilla ne

Seurasin rätkäpojan riumua motarilla. Jotka ei vaihtanut heti oikealle kaistalle? Rätkäpoju survas oikealta ohi. Nopeudet autoillakin yli sallitun!

• Aiheutuiko vaaratilanteita?

Ohitan minä autollakin oikealta moottoritiellä ne, jotka jäävät vasemmalle kupeksimaan, vaikka oikealla olisi tilaa. Tosin annan kyllä aina aikaa tehdä tilaa, eli tuo "heti" särähtää vähän omaan korvaan.

• et tarvi korttia`?
        The_Rat kirjoitti:

Aiheutuiko vaaratilanteita?

Ohitan minä autollakin oikealta moottoritiellä ne, jotka jäävät vasemmalle kupeksimaan, vaikka oikealla olisi tilaa. Tosin annan kyllä aina aikaa tehdä tilaa, eli tuo "heti" särähtää vähän omaan korvaan.

Sinulla tuntuu olevan paljon omia sovellutuksisa. Muista mainita niistä oikeudessa. Saat kivasti päiväsakkoja lisää.
        Motoristi vaarantaa todella henkensä oikealta ohittaessaan. Ei hyvin näy, kun auto palaa oikealle kaistalle. Sinun vajaalla älyllä siinä ei mitään riskiä?

• et tarvi korttia`? kirjoitti:

Sinulla tuntuu olevan paljon omia sovellutuksisa. Muista mainita niistä oikeudessa. Saat kivasti päiväsakkoja lisää.
        Motoristi vaarantaa todella henkensä oikealta ohittaessaan. Ei hyvin näy, kun auto palaa oikealle kaistalle. Sinun vajaalla älyllä siinä ei mitään riskiä?

Auto voi siirtyä oikealle neljällä tavalla:
        1. Tarkistaa tila ja siirtyä rauhallisesti vilkun näytön jälkeen (ei riskiä)
        2. Muutoin sama, mutta tilantarkistus jää (ei riskiä)
        3. Tarkistaa tila ja poukata oikealle nopeasti (tapon yritys)
        4. Jättää tila tarkistamatta ja poukata oikealle (riski)

Vain neljännessä tapauksessa on riski aiheutunut oikealta ohittamisesta. Toisaalta, jos joku ei ole aiemmin vaihtanut oikealle, tuskinpa hän vaihtaa tuossakaan tilanteessa.

Ja moottoritiellähän saa AJAA oikealta ohi, esimerkiksi juuri tällaisessa jonoutuneessa tilanteessa. Tietysti varovaisuutta kannattaa noudattaa.

Minä en vieläkään ymmärrä, miksi siitä pitäisi antaa lisärangaistus, että rikkoo lakia tietoisesti. Onhan se nyt sentään parempi, kuin rikkoa sitä tietämättään... :)

• häkkiin vaan

Olet vaarallinen liikenteessä itselle ja muille. Jokainen ei havaitse karmeaa ylinopetta oikelta ohittavaa prätkää, eikä sinun kastiskasikaan. Noudata vain lakia ja jätä soveltaminen tuomarille. Mehukkaasti sinua muistaa latosessaan päiväsakkoja rikkeistäsi.
      Äkkiä häkkiin vaarantamasta liikennettä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen