Opiskelija-asunnot

asunnon hakija

Onkos noissa miten kova meno? Kuopas, tekman..nimenomaan siltä kantilta kun itse ei välitä kovasta menosta, vaan rauhasta. Erityisesti Puijonlaakson alue kiinnostaa.

23

5463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armotonta menoa

      Pannaan nyt vauhdilla...

    • Make-eno

      Rauhaa et ainakaan saa Tekmalla, Kuopaksesta en tiedä. Juopottelevat insinööriopiskelijat koottuna Tekmalle :).

    • alakuperäne

      Minne ei-juopottelevat insinööriopiskeljiat hakeutuvat? Yksityiset pyytää karseita hintoja eikä vähän tämmöinen hiljainen nörtti oikein pärjää Prisman kassallakaan. Toisaalta, voiko soluun mitenkään saada kavereita, jotka ei juopottele? Yksiöö saa kai jonottaa niin kauan kuuleman mukaan ainakin kuopaksella, että sitähän kerkee kohta valmistuakin ennen sitä.

      • Räyhä räyhä

        ”Rauha, rauha” sanotaan pelissä, kun peliä rauhoitetaan katsomosta tai huoltojoukoista. Voisi miettiä, mitä jokapäiväisessä elämässä merkitsisi esimerkiksi seuraavien Uuden Testamentin kohdan ottaminen vakavasti ”Eläkää sovussa toistenne kanssa.”( Markus 9:50) ja ”Jos on mahdollista ja teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa.”(Roomalaiskirje 12:18).


    • alakuperäne

      Niin ja sit tommosia hörhöjäkin voi saada kämppikseksi? Ei nuokaan nappaa, vaan olisi ok asua solussa, jos kämpässä olisi ihan tavallisia läksynsä lukevia nörttejä, jotka eivät meuhkaa ja räyhää, mutta toisaalta eivät hihhuloi ja julista jotain.

    • Make-eno

      Sulla ei ois ketään kaveria tulossa sinne Tekmalle / tai jo siellä? Jos ois, kannattais vaikka neuvotella solun jakamisesta jonkun tutun kanssa. Asuin itse B-talossa, jossa oli muuten oma huone, mutta keittiö oli yhteinen. Myöhemmin sain yksiön H-talosta. H-talon asunto oli erittäin hyvä, mutta aika levottomalla paikalla. Siinä pihalla on grillikatos, jossa sakki grillaa / ölisee vapusta syksyyn saakka. Kerrankin aamuyöllä heräsin kun joku heitteli käpyjä ikkunaan. Ja jatkuvaa liikettä käytävissä kun tosiaan viinaan menevää sakkia paljon alueella.

      Tekman toimiston henkilökunta on erittäin joustavaa ja asiallista. Kannattaa käydä juttelemassa vaikka siitä solutoiveesta tai jopa yksiön saamisen mahdollisuudesta. Ennen sen sai vasta kun oli yhden vuoden asunut solussa. Mutta suosittelen käymään siellä toimistolla.

      Niiralassakin on hyviä, uudehkoja Kuopaksen asuntoja Pyöräkadun varrella. Tai sitten harkitse vapailta markkinoilta isomman asunnon vuokraamista jos olisi joku tuttu kämppis.

    • alakuperäne

      Noihin niiralan asuntoihin ei käsittääkseni pääse kuin jonon kautta ja vähän googlella tuli sellaista vastaan, että eivät ole hyviä vaikka ovat uusia. Mutta sen näkee. Kuopaksellahan sitten on alaikäiset amikset ja lukiolaiset hakemassa kämppiä kanssa? Kai ne laittaa vähän samanikäistä porukkaa samaan? ei innosta jonkun 16v:n kanssa, paitsi jos on asiallinen kai sekin menee. Eipä oikein ole tuttuja, jotka olis hakemassa kämppää. Ilmeisesti Neulamäestä saisi solun helposti. Pitää vielä tutkia yksityiset, jos olis kohtuuhintaa jossain.

    • koti löytyy kylää

      Särkiniemi on hyvää aluetta, mutta siellä menevät talot remonttiin. Neulamäkikin menettelee, joskin on kohtalaisen kaukana - riippuu tietenkin, missä opiskelee. Petoselle älä mene, sehän on otsikoisssa väkivallan ja huumeiden takia viikoittain. Niiralaan saa tosiaankin jonottaa tosi pitkään.
      Käsittääkseni tilanne on se, ettei ensimmäisen vuoden opiskelijalle anneta kuin soluasunto. Taustalla on vähän sitäkin, että "kannetaan huolta" nuoresta opiskelijanalusta. Säkällä saa hyvät kämppikset, mutta voi käydä toisinkin.
      Kantsii ottaa syksystä soluasunto ja hakea saman tien yksiötä, niin saattaa jo loppukeväästä sellaisen saada. Itse sain toukokuun alussa yksiön, ja olin syksystä koko ajan jonossa. Uusin vain hakemusta aina kun se meni vanhaksi,

      • mammelipammeli

        Varmaan tuossa ekan vuoden hommassa on sekin, että tekussa on kesketyksiä ekana vuonna aika hurjasti. Eli yksiöt halutaan pitempiaikaisille.


      • Räyhä räyhä
        mammelipammeli kirjoitti:

        Varmaan tuossa ekan vuoden hommassa on sekin, että tekussa on kesketyksiä ekana vuonna aika hurjasti. Eli yksiöt halutaan pitempiaikaisille.

        Rauhaa, rauhaa, rauhaa, rauhaa
        rantarauhaa
        näin huutaa pääni hädissään,
        mutta jalat vie ja taas mennään
        Kuka vie, kuka vie ja mitä mä saan?

        Mull' on levottomat kädet...


      • alakuperäne
        Räyhä räyhä kirjoitti:

        Rauhaa, rauhaa, rauhaa, rauhaa
        rantarauhaa
        näin huutaa pääni hädissään,
        mutta jalat vie ja taas mennään
        Kuka vie, kuka vie ja mitä mä saan?

        Mull' on levottomat kädet...

        Et kai sä vain ole hakemassa asuntoja? Ei tosin mua virsien veisuukaan samassa kämpässä normi päiväsaikaan haittaa, kunhan et tule tyrkyttämään jotain sanomaa. Kaipa se on taloyhtiöstä kiinni. Onko se niin, että perheasuntoja on omissa taloissaan vai sikin sokin? Vois tietty soittaa sinne ja kysyä, kun virka-aikaan muistais.


    • tekmalainen :)

      Tekman B-talo remontoitiin vuosi (?) sitten ja siellä ei ole enää niitä isoja soluja. Koko talo on täynnä erikokoisia yksiöitä. Käsittääkseni B-talo on varsin rauhallinen nykyään, kun alakerrassa ei ole enää sitä baariakaan.

      Ainoat solut löytyvät A-talosta (lähinnä vaihtareille) sekä D-E-F-G talosta. A on nykyään hiukan rauhattoman oloinen, mutta tuossa jälkimmäisessä kelpaa asustella varsin mainiosti :) Johtunee siitä, että kämpät ovat vain yksiöitä ja kaksioita. Noin puolet taitaa olla solukäytössä ja loput pariskunnilla ja perheillä. Isoissa soluissa on/oli aina niitä häiriötekijöitä enemmän...

      Minä olen asunut täällä Tekmalla jo useamman vuoden ja viihtynyt erittäin hyvin! :) Suosittelen lämpimästi.

      Kuopaksella on suurempi riski saada asuintoveriksi rellestäviä amiksia, ulkkiksia yms... Tekulaisista suurin osa on kuitenkin ihan kelvollisia kansalaisia :)

    • ent. tekulainen

      Näin on, itse asuin eka vuoden Kuopaksen kämpässä, ja sain naapurikseni metelöivän ulkkiksen, joka toi kavereitaan metelöimään.
      Seuraavana vuonna sain solukämpän Tekmalta ja kolmantena vuonna pääsin yksiöön Tekmalla.
      Nuoremmat oppilaat laitetaan tietysti soluihin, ja kun nousee arvoasteikolla ylöspäin saa lopulta yksiön.
      Tekman asunnot Puijonlaaksossa ovat rauhallisia ja rauhallisella paikalla, ei edes grillikatoksen partyt välillä häiritse.

      • ? ? ?

        Voiko yksiöön päästä jonottamalla, jos asuu muualla kuin Tekmannin asunnossa? esim. vaikka siellä kuopaksen solussa ensin tai yksityisellä? Vai pääsee tekmalle vain asumalla ensin tekmannin solussa? No voihan sieltä kysyä suoraan..pitää käydä kun tulee asiaa sinne päin. Mutsi tietää kuulemma missä ne on (on asunut siellä joskus kesällä kuulemma nuorena).


      • Tekmalainen

        Me ainaskin keitettiin pontikkaa, että koko käytävä haisi 60-luvun lopulla.


      • tekmalainen

        Itse jonotin tekman kaksioon reilun 6 kk. D-G rapun asunnot ovat rauhallisia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mutta vartija käypi hiljentämässä ja jättää asukkaalle muutaman kympin laskun asiasta xD.


    • Opiskelija olen

      Pääseekö Niiralan Kulmalle asumaan päätoiminen opiskelija?Lähinnä yksiöö kaipaisin.Mihinkään soluihin en mene missään nimessä.

    • yks vaan

      päätoiminen opiskelija pääsee odotusjonon jatkoksi Nikulla. Eli ei toivoakaan , jos mahdollista saada Kuopakselta tai Tekmannilta asunto.

      • ...............

        Mulla on sellainen mutu, että Nikulla on pahemmat mahdollisuudet joutua rauhattomiin kuin opiskelija-asunnoissa. Mulle on tarjottu Samoilijasta kämppää, kellään kokemuksia? Iso talo näkyy olevan.


      • y76iukuklkru

        niku ei ole opiskelijoille, ellet sitten hanki lapsia jonkun kanssa .ja perusta perhettä


    • Kokemusta on

      Nikulta saa tehokkaasti asunnon kun rupeaa elämään toimeentulotuella ja järjestää asiansa niin että ei ole asuntoa ollenkaan.Tietysti jonotusaika on,mutta kiirellinen on sillon ihan etupäässä.Niin ja sitten tietysti kun asunto saatu laitetaan elämä kuntoon ja aletaan menemään töihin/opiskeluihin.Eli ensin katuojaan ja sieltä uuteen nousuun elämää kuntoon laittamaan.

    • Hmmmm M

      No mistäpäin Kuopiota Niiralan Kulmalta saa nopeiten asuntoja omia yksiöitä?Eikös noihin Nikun asuntoihin oteta ensisijaisesti työttömiä työnhakijoita/työssäkäyviä ihmisiä?Sama tyyli kun Vvo:lla.Ja kaikkia ansiosidonnaisella olevia jne.

      • 66666¤

        petoselta saat sitten kun olet listan kärjessä muut 1999 hakijaaa takanas, kyllä tyättömätkin saa. luottotiedot kannattaa pitää kunnossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe