Olen vaihtamassa kattopaneeleita äsken ostamaani mökkiin ja nyt yhden huoneen valaisimen johdotuksien kanssa on vähän ihmettelyä.
Eli lampulle tulee johto jakorasialta ja lähtee johto katkaisimelle. Molempien johtojen nollat (sin) on liitetty lamppuun ja vaihde (rus) johtoon on tehty sokeripalalla suora jatko katkaisimelle.
Kytkennät kun näyttävät enemmän ja vähemmän purkkaviritykseltä, niin onko aihetta kutsua sähkäriä paikalle vaiko pistänkö tyytyväisenä uutta paneelia kattoon?
Valaisimen kytkennän ihmettelyä
Onko oikein?
5
190
Vastaukset
- jnjn_
Jos ei tiedä sähkö-asennuksista tai sähköstä ylipäätään mitään ei sen kanssa kannata myöskään alkaa leikkimään hengellään.. Parempi että kutsut sen asentajan käymään katsastamassa tilanne.
- Sähkömestaaja
Kutsu poliisi. Jos on vaikka tehty ilman lupia!
- öljylamppuvalaisin
Onkos sillä poliisilla oikeus tehdä niitä sähkötöitä?
- "Värisokea"
Lätki vaan paneli kattoon.
Toinen sininen olisi voitu teipata vaikka mustaksi niin olis kivempaa jälkipolvien
tutkiskella, mutta tunnetusti sähkö ei värejä tunne.
Kulkee se vaihe sinisessäkin. - HzW
Asenna/asennuta lampun kohdalla jakorasia ja kytkennät sinne sisään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027