Maassa hallitus – kaikki hyvin?

kapu-vaari

Hallitusohjelma näin äkkiseltään kuultuna vaikuttaa kyllä melkoiselta sillisalaatilta, mutta se ei yllätä, sillä hallituksen tuossa kokoonpanossa on pyrittävä antamaan jokaiselle vähän jotakin. Tyytymättömyyttä varmaan kuullaan ja on jo kuultukin työnantajataholta, vaikka Katainen vakuutteli ohjelman parantavan heidän mahdollisuuksiaan työllistää enemmän ihmisiä. Tärkeää kuitenkin on, että huonoimmassa asemassa olevien ihmisten elinmahdollisuuksia yritetään ilmeisen aidosti parantaa perusturvaa nostamalla. Sitä vastaan tosin toiminee valmisteverojen korotus.

Kyllähän se valtiontalouden vakauttaminen ja velkaantumisen vähentäminen nyt kuulluilla keinoilla saattaa vaikeaa olla, varmaan joudutaan vielä moniin nyt piilossa oleviin leikkauksiin, kun verotuloja ei tuolla ohjelmalla voida merkittävästi nostaa.

Vasemmisto voi varmaan pitää voittonaan pääomaverotuksen nostamista 30 prosenttiin ja lisäksi sen muuttamista progressiiviseksi. Tärkeäksi asiaksi nousseessa kuntarakenteen uudistuksessa demarin ja kokoomuksen kannat lienevät yhtyneet. Se varmaan kirvelee kepua.

Ministerinsalkutkin on sitten jaettu puolueille. Ei hassumpi jako. Sosialidemokraatit saivat todella merkittävät ministeripostit, mielestäni merkittävämmät kuin kokoomus, jota toki kompensoi pääministeriys. Hyvin tyytyväiseltä näytti ja kuulosti Jutta Urpilainen tuossa juuri päättyneessä tiedotustilaisuudessa. Hänestä tullee ulkoministeri. Kyllä hän siihen tehtävään sopii, on ulkoisesti näyttävä (nähtiin tuossa tiedotustilaisuudessakin) esiintymiskykyinen (nähtiin mm. vaalikeskusteluissa) ja kielitaitoinen nainen. Kasvatustieteen maisterille kyllä sopisi myös opetusministerin salkku, jonka demarit saavat, mutta tyytyisiköhän puoluejohtaja siihen?

Toki olisin toivonut, että Alex Stubb saisi jatkaa ulkoministerinä, mutta ei kai se enää kovin tärkeää ole, kun kokoomus joutui taipumaan vasurien edessä niin, että Nato-optiomme vesittyi. Erinomainen ulkomaankauppaministeri hänestä tulee. Onneksi Erkki Tuomiojasta ei tulle ulkoministeriä, vaan valtiovarainministeri. Kyllähän Erkki kokemuksensa ja taustansakin puolesta – valtiotieteen tohtori ja ekonomi – sen salkun kantajaksi hyvin sopii. Kovaan paikkaan kyllä joutuu!

Maatalousministerin salkun olisin toivonut menevän vihreille ;)), mutta kokoomuksellehan se meni. Ympäristöministerin salkku tyydyttänee hyvin vihreitä. Puolustusministeriksi tulee RKP:n edustaja, se varmistanee, että ruotsinkielinen joukko-osasto säilyy Raaseporin Dragsvikissa.

Otsikkoni perässä on kysymysmerkki, jonka kuitenkin toivoisin olevan tarpeettoman.

Oppositiossa on nyt vaalien suurin voittaja ja suurin häviäjä. Aikamoinen paradoksi!. Persut ovat tosin nyt oppositiossa omasta tahdostaan, kun Kekkosen Suomessa ainakin kokoomus joutui aina jäämään oppositioon vaalimenestyksestään riippumatta. Hauskaa – vai kohtalon ivaa - että nyt juuri Urhon päivänä muodostettiin hallitus, jota johtaa kokoomus!

Politiikka voi siis olla hauskaakin. Sen näytin edellisessä avauksessani, joka vastinemäärästä päätellen herätti suurta kiinnostusta (vai olisiko eräitä kiinnostanut enemmän avaaja kuin asia?:)) Laitetaanpa tähänkin loppukevennykseksi näytteitä nimenomaan kepupolitiikan hauskuudesta:

- - -

Markku Laukkanen 5.4.2011: Kiviniemi kakkonen askeleen lähempänä

Keskustan teltalla pyöri rokalla väkeä kuten ennenkin ja oman kentän kiertäminen alkaa tuottaa tulosta sillä tavalla, että omaan tekemiseen aletaan uskoa. Tämä on hyvä merkki, jota vahvisti MTV3 .n gallup, jossa keskusta oli noussut kokoomuksen rinnalle.

http://www.markkulaukkanen.fi/2011/04/kiviniemi-kakkonen-askeleen-lahempana/

- - -

Suomenmaa 15.4.2011: Tavoitteena Kiviniemi kakkonen

Keskustan puheenjohtaja, pääministeri Mari Kiviniemi myöntää, että sunnuntainen vaalipäivä jännittää. Tunne on samanlainen kuin viime kesän puoluekokouksen alla.

Keskusta on pitänyt johdonmukaisesti suunsa supussa ensi vaalikauden leikkauskohteista. Vaalitenteissä Mari Kiviniemi on ainoa puoluejohtaja, joka ei suostu niitä kertomaan.

http://www.suomenmaa.fi/etusivu/tavoitteena_kiviniemi_kakkonen_5220359.html

52

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maa on syntinen laul

On tämä nyt ainakin oikeudenmukaisempi hallitus, kun riistopuolue keskusta on oppositiossa seuraavat 20 vuotta.

• kapu-vaari

Samoin uskon. Mutta toivon kyllä, ett kepu olisi oppositiossa kauemmin kuin tuon 20 vuotta, sillä ajattelen myös jälkeeni tulevia.

• >>>Tärkeää kuitenkin on, että huonoimmassa asemassa olevien ihmisten elinmahdollisuuksia yritetään ilmeisen aidosti parantaa perusturvaa nostamalla. Sitä vastaan tosin toiminee valmisteverojen korotus.>Kyllähän se valtiontalouden vakauttaminen ja velkaantumisen vähentäminen nyt kuulluilla keinoilla saattaa vaikeaa olla, varmaan joudutaan vielä moniin nyt piilossa oleviin leikkauksiin, kun verotuloja ei tuolla ohjelmalla voida merkittävästi nostaa.>Tärkeäksi asiaksi nousseessa kuntarakenteen uudistuksessa demarin ja kokoomuksen kannat lienevät yhtyneet. Se varmaan kirvelee kepua.

• kapu-vaari

Kiva, että olemme samanmielisiä noista parista ensiksi mainitsemastasi asiasta. Kuntarakenteen uudistamisella varmaan tarkoitetaan valtionosuuksien leikkaamisen - tarpeellinen toimenpide - lisäksi myös kuntien yhdistämisiä, ei pakolla, mutta tehden asiasta niissä kunnissakin ymmärrettävä välttämättömyys. Hyvä asia sekin, minun milestäni, sorry, jos siinä olemme erimielisiä.

• Molskis sano Eemeli!

Hyvän avauksen teit ja ansiokkaasti erittelit mahdollisia mahdollisuuksia ja umpikujia. Kepun umpikuja on sen itsensä kannalta pahin mahdollinen. Se on opposition pienin puolue, eniten vaaleissa menettänyt puolue ja kaksien edellisten hallitusten pääministeripuolue. Keskusta siis totaalisesti äänestettiin ulos vastuunkannosta.

Tulevaisuuden ennustaminen on tunnetusti menneisyyden ennustamista vaikeampi laji, mutta minulla on se hytinä, että Kyllä tästä vielä hyvä tulee. Kansa on nyt edustettuna hyvissä ja huonoissa hankkeissa laidasta laitaan. Tiedot ja arvot ovat samalla torilla.

• kapu-vaari

Eipä tuohon muuta, kuin että hyvin samanlaisissa ajatuksissa olemme! Kaikissa mainitsemissasi asioissa.

• Eikö sinua huoleta..

muu kuin keskustan umpikuja? Minä kyllä sinuna olisin kauhusta kankeana jos pissisksestä tulee valtiovarainministeri!?

• Sinipunahan...

on se sinun suosikkihallitus. Sano nyt, mitä hyvää sinä näet sen hallituksen ohjelmassa?
      Pääomaveroa lisätään, siis sinulta viedään vähän enemmän ja nyt ei kannata tehdä kauppoja.
      Viinan ja tupakin hinta nousee... no sehän lisää pimeää kauppaa, ei tuota lisää valtion kassaan ollenkaan.

Talouskasvu ainakin kääntyy laskuun näillä uuden hallituksen opeilla, kuka siitä hyötyy?

• kapu-vaari

Olet oikeassa, sinipunahan minun suosikkihallitukseni on, ja sellainen nyt saatiin. Uskon, olen melko varmakin siitä, että se koituu onneksi maallemme ja kansalaisillemme.

Enpä oikein usko talouskasvun laskuun kääntymiseen, vaikka kieltämättä vaikeuksia sillä(kin) alueella tulee olemaan mm. syistä, joita jo mainitsin avauksessani. Joka tapauksessa on syytä olla tyytyväinen samastakin syystä, jonka tuolla ylempänä joku esittää nimimerkillä "maa on syntinen laulu".

• Sinipuna on minun suosikkipohjani. Siinä yhdistyvät työ ja pääoma. Ensin hetki puhutaan ja sitten kääritään hiat. Johtajat saavat levittää persettään viinilasin ääressä loputtomissa neuvotteluissaan ja työläiset tekevät ammattitöitään virolaisen halpatyövoiman seassa. Harmaa talous on suuri ongelma.

Kauppoja kannattaa aina tehdä. Hinta vain pitää olla sopiva. Tupakat (Sikarit) ja viinat (viinit) olen jo monien vuosien ajan hankkinut suurostoksina Virosta. En näe mitään järkeä siinä, että laivayhtiöitä suositaan noin tolkuttomasti. Suomen alkoholiveropolitiikka kurjistaa alkohin suurkuluttajien lisäksi näiden läheisiä.

Talouskasvun yksi edellytys on työllisyys Suomessa. Harmaan talouden tukahduttaminen on Ykkösasia!

• Nuolu ei elätä
        kapu-vaari kirjoitti:

Olet oikeassa, sinipunahan minun suosikkihallitukseni on, ja sellainen nyt saatiin. Uskon, olen melko varmakin siitä, että se koituu onneksi maallemme ja kansalaisillemme.

Enpä oikein usko talouskasvun laskuun kääntymiseen, vaikka kieltämättä vaikeuksia sillä(kin) alueella tulee olemaan mm. syistä, joita jo mainitsin avauksessani. Joka tapauksessa on syytä olla tyytyväinen samastakin syystä, jonka tuolla ylempänä joku esittää nimimerkillä "maa on syntinen laulu".

..eikä myöskään naurettava kuvittelu siitä, että "nyt otetaan maalaisilta".

Keskustan johdolla talouskasvu oli vakaasti nousussa, mutta muutosta vaativat ne jotka olivat kyllästyneet jatkuvaan hyvinvoinnin lisääntymiseen.

• Uusi hallitus...
        ironcurtain kirjoitti:

Sinipuna on minun suosikkipohjani. Siinä yhdistyvät työ ja pääoma. Ensin hetki puhutaan ja sitten kääritään hiat. Johtajat saavat levittää persettään viinilasin ääressä loputtomissa neuvotteluissaan ja työläiset tekevät ammattitöitään virolaisen halpatyövoiman seassa. Harmaa talous on suuri ongelma.

Kauppoja kannattaa aina tehdä. Hinta vain pitää olla sopiva. Tupakat (Sikarit) ja viinat (viinit) olen jo monien vuosien ajan hankkinut suurostoksina Virosta. En näe mitään järkeä siinä, että laivayhtiöitä suositaan noin tolkuttomasti. Suomen alkoholiveropolitiikka kurjistaa alkohin suurkuluttajien lisäksi näiden läheisiä.

Talouskasvun yksi edellytys on työllisyys Suomessa. Harmaan talouden tukahduttaminen on Ykkösasia!

suosii harmaata taloutta kun se nostaa viinan ja tupakin hintaa niin, että pimeän kaupan tuottavuus lisääntyy.

• kiitos, kiitos
        ironcurtain kirjoitti:

Sinipuna on minun suosikkipohjani. Siinä yhdistyvät työ ja pääoma. Ensin hetki puhutaan ja sitten kääritään hiat. Johtajat saavat levittää persettään viinilasin ääressä loputtomissa neuvotteluissaan ja työläiset tekevät ammattitöitään virolaisen halpatyövoiman seassa. Harmaa talous on suuri ongelma.

että sinäkin pidit entisen keskustalaisen hallituksen alkoholipolitiikkaa parempana.

• Uusi hallitus... kirjoitti:

suosii harmaata taloutta kun se nostaa viinan ja tupakin hintaa niin, että pimeän kaupan tuottavuus lisääntyy.

Tottahan tuo on.

• kiitos, kiitos kirjoitti:

että sinäkin pidit entisen keskustalaisen hallituksen alkoholipolitiikkaa parempana.

Ehkä ainoa hyvä asia?

• ironcurtain kirjoitti:

Tästä kuuden puolueen hallituksesta ei tulla puhumaan sinipunana. Eivät nuo kokoomusta ja demareita pienemmätkään puolueet mitään merkityksettömiä ole. Esimerkiksi kristillisten vaatimuksesta uusi hallitus ryhtyy vähentämään raskaudenkeskeytyksiä ja antaa sosiaali- ja terveydenhuollon henkilöstölle mahdollisuuden kieltäytyä eettisin perustein työtehtävistä.

Äärilaitojen mukanaolon vuoksi uusi hallitusohjelma sisältää myös aiempaa vähemmän keinoja talouden elvyttämiseksi. Siksi uho kovista tavoitteista painaa työttömyysprosentti viiden tuntumaan tuntuu ennenaikaiselta.

• Uuden hallituksen..
        ironcurtain kirjoitti:

Ehkä ainoa hyvä asia?

suunnitelmat ei tuo mitään hyvää kenellekkään!

• kapu-vaari

No niin.

Kun olen tässä jo kotvan istunut, ottanut iltatömpsynkin (kaksikin, myönnettäköön), poltellut pari piipullista ulkona räystään alla (on ruvennut satamaan), soitellut ystävättäreni kiitellen häntä soitostaan, jossa hän ilmoitti tv 2:lta tulevasta ohjelmasta, jossa tuo hallituksen ohjelma ja kokoonpano kerrottiin, ja jota välittömästi avauksessani kommentoin, ja kun olen jo suihkutellutkin, niin nyt sukellan pyjamaan ja menen kirjan kanssa vuoteeseen.

Toistan vain vielä, että varsin tyytyväinen olen tilanteeseen, niillä pienillä varauksilla, jotka avauksessani esitän. Mutta oikein hyvillä mielin olen, mikä lienee tullut selväksi noista puheenvuoroistanikin.

Muutaman asialliseksikin katsottavan kommentin avaukseni on saanut, olen niihin vastannutkin, mutta tietysti on tullut jo muutakin. Ihme, etten vielä ole kuullut olevani vain kansakoulupohjainen entinen aliupseeri; tuolla koulutetummalla ja korkeammassa asemassa olleella varmaan kestää sen aina samanlaisen parin lauseen sorvaaminen kauemmin kuin minulla tuon hallitusanalyysin tekeminen. Mutta olenhan jo saanut kuulla olevani punikki sekä natokiihkoilija, joten keskimääräisesti kohdallaan, kun kumpaakaan en ole. Ilkeilyksi on nähty ilmeisesti tuo avaukseni lopussa oleva – huumoriahan se on, oikein hauskaa lisäksi, eikö vain!

Näillä kommenteilla oikein hyvillä mielin toivottelen

hyvät yöt!

• Voi voi tolloa

Hyvä, että itse tällä kertaa kerroit olevasi vain kansakoulupohjainen entinen aliupseeri.

Säästyipähän sekin vaiva

Tästä hallituksesta tulee vielä Lipposenkin hallitusta kovempi leikkaaja, ja siis myös eläkeläisten kurittaja. Onhan hallituksessa mukana SDP. Se tarkoittaa työllistämisen vaikeuttamista, siis työpaikkojen vähenemistä, siis verotulijen vähenemistä, siis kansan kyykyttämistä.

Lyön laatikollisen ranskalaista konjakkia vetoa, että SDP vielä tämän hallituksen aikana joutuu korottamaan ALV:ia, nostamaan eläkeiän alarajaa ja muutenkin luopumaan Heinäluoman opportunistisista lupauksista. Juttahan on ollut pelkkä Heinäluoman marionetti

• kapu-vaari

Sinulla siis on ollut se kahden aina samanlaisen lapsellisuuden heittämisen vaiva, joka nyt säästyi. Hyvä, kun kerrot. Mutta suurempi vaiva sinulla nyt oli, kun jouduit kirjoittamaan pitempään ja yritit kirjoittaa jopa sivistyneemmin. Mutta et kuitenkaan voinut olla tollottelematta, joka paljastaa, että kyseessä on sonnimies, ylil evp ja lukuisten muiden nikkien käyttäjä, muiden nikkien lainailija ja eniten nikittömänä lapsellisia älyttömyyksiään heittelevä mitättömyys, palstan vakiopäivystäjä, ainoana työnään ja harrastuksenaan aamusta iltaan, ilmeisesti ollut nyt koko yönkin kepulaisena kuittailijana – tältä avaukseltani sentään ne kuittaukset on poistettu.

Minä kirjoitin tuon avaukseni muutamassa minuutissa – kansakoulupohjalta ja entisenä aliupseerina – mutta kyllä se paljon ajatellumpi, analyyttisempi ja perustellumpi on kuin tuo vaivannäkösi tulos. Leikkaamaan varmaan joutuu tuo hallitus, sen ymmärtää jokainen, jolla on järkeä, jos hän ymmärtää tilanteen, jossa nyt ollaan kepuhallituksen jäljiltä. Mari Kiviniemi ei sitä vaaliväittelyissä tunnustanut, ja se oli yksi syy kepun rökäletappioon, sillä kansa ei ole niin tyhmää kuin Mari luuli.

Mutta kun sinulla on se ökytalo, maat, metsät ja puutarhat, katumaasturi-bemarisi lisäksi monta muutakin autoa tallissa ja moottorikiitäjä sekä purjevene rannassa, niin leikkausten ei pitäisi huolettaa sinua, kun ne eivät huoleta tällaista matalan majan pieneläkeläistäkään.

Hyvin voi käydä niin, että ALViakin vielä joudutaan korottamaan ja varmaan monta muuta uutta tulonlähdettä tarvitaan keksiä, jotta edessä olevista jo hyvin nähtävistä, vanhaa perua olevista vaikeuksista selvitään. En siis lyö vetoa asiasta, siksikään en, että millähän sinä reppana sen laatikollisen ranskalaista konjakkia luulisit hankkivasi, sillä siihen et sossusta saa avustusta.

Jatketaan realismissa: olen tosiaan entinen aliupseerikin, sitä ennen jo paljon muuta, myös Lapin tukkijätkä, ja aliupseerikauteni jälkeen vielä kauemmin muuta, sotaväessäkin ja etenkin siviilissä. Kansakoulupohjaltakin olen ponnistanut, mutta niin ovat tehneet myös Erno Paasilinna, Väinö Linna ja monet muut, joita ei voitane ainakaan sivistymättöminä pitää. Kansakoulupohjalla lienet sinäkin, heikolla sellaisella varmaan, ja sinne pohjalle olet myös jäänyt, sen huomaa. Etkä ole koskaan ollut aliupseeri, se on varmaa, sillä eivät sinunlaisesi pääse niihin hommiin. Lapin jätkänä jos olisit joutunut hetken leipääsi tienaamaan, sinne Lapin hankiin tuollainen reppana olisi jäänytkin.

• 21
        kapu-vaari kirjoitti:

Sinulla siis on ollut se kahden aina samanlaisen lapsellisuuden heittämisen vaiva, joka nyt säästyi. Hyvä, kun kerrot. Mutta suurempi vaiva sinulla nyt oli, kun jouduit kirjoittamaan pitempään ja yritit kirjoittaa jopa sivistyneemmin. Mutta et kuitenkaan voinut olla tollottelematta, joka paljastaa, että kyseessä on sonnimies, ylil evp ja lukuisten muiden nikkien käyttäjä, muiden nikkien lainailija ja eniten nikittömänä lapsellisia älyttömyyksiään heittelevä mitättömyys, palstan vakiopäivystäjä, ainoana työnään ja harrastuksenaan aamusta iltaan, ilmeisesti ollut nyt koko yönkin kepulaisena kuittailijana – tältä avaukseltani sentään ne kuittaukset on poistettu.

Minä kirjoitin tuon avaukseni muutamassa minuutissa – kansakoulupohjalta ja entisenä aliupseerina – mutta kyllä se paljon ajatellumpi, analyyttisempi ja perustellumpi on kuin tuo vaivannäkösi tulos. Leikkaamaan varmaan joutuu tuo hallitus, sen ymmärtää jokainen, jolla on järkeä, jos hän ymmärtää tilanteen, jossa nyt ollaan kepuhallituksen jäljiltä. Mari Kiviniemi ei sitä vaaliväittelyissä tunnustanut, ja se oli yksi syy kepun rökäletappioon, sillä kansa ei ole niin tyhmää kuin Mari luuli.

Mutta kun sinulla on se ökytalo, maat, metsät ja puutarhat, katumaasturi-bemarisi lisäksi monta muutakin autoa tallissa ja moottorikiitäjä sekä purjevene rannassa, niin leikkausten ei pitäisi huolettaa sinua, kun ne eivät huoleta tällaista matalan majan pieneläkeläistäkään.

Hyvin voi käydä niin, että ALViakin vielä joudutaan korottamaan ja varmaan monta muuta uutta tulonlähdettä tarvitaan keksiä, jotta edessä olevista jo hyvin nähtävistä, vanhaa perua olevista vaikeuksista selvitään. En siis lyö vetoa asiasta, siksikään en, että millähän sinä reppana sen laatikollisen ranskalaista konjakkia luulisit hankkivasi, sillä siihen et sossusta saa avustusta.

Jatketaan realismissa: olen tosiaan entinen aliupseerikin, sitä ennen jo paljon muuta, myös Lapin tukkijätkä, ja aliupseerikauteni jälkeen vielä kauemmin muuta, sotaväessäkin ja etenkin siviilissä. Kansakoulupohjaltakin olen ponnistanut, mutta niin ovat tehneet myös Erno Paasilinna, Väinö Linna ja monet muut, joita ei voitane ainakaan sivistymättöminä pitää. Kansakoulupohjalla lienet sinäkin, heikolla sellaisella varmaan, ja sinne pohjalle olet myös jäänyt, sen huomaa. Etkä ole koskaan ollut aliupseeri, se on varmaa, sillä eivät sinunlaisesi pääse niihin hommiin. Lapin jätkänä jos olisit joutunut hetken leipääsi tienaamaan, sinne Lapin hankiin tuollainen reppana olisi jäänytkin.

No älähän mustalaisen ruma äpäräpoika polta hihojasi.
        Minkäpä sinä tyhmyydellesi ja mitättömyydellesi voit...;)

• Kyllä se vielä tästä
        kapu-vaari kirjoitti:

Pemarin (heh-heh) lisäksi tuolla tollolla on loputon mielikuvitus;-))))
        Leikkauksia joudutaan tekemään, aika monelle näyttää olevan vaikea käsittää sitä, että Vanhanen/Kiviniemi hallitusten aikana ja nyt niiden jälkeen, elämme velaksi. Suomi ottaa jatkuvasti lisää velkaa, koska tulomme/verotus ei riitä menojen kattamiseen, leikkaukset on väistämättömät. Keskustan opeilla olisimme ajautuneet Kreikan ja Portugalin seuraksi. Kipeää leikkaukset ja veronkorotukset tekee aina, senhän huomaa jo keploisten parahduksesta ja itkusta metsäveron yhteydessä. Toivotaan uuden hallituksen kirjavuudestaan huolimatta tai ehkä juuri siksi, pystyvän tekemään pitkällä tähtäimellä ratkaisut, jolla varmistetaan hyvinvointivaltion perusteet, keskustasta ei siihen ole, ajavat ainoastaan suppean äänestäjäkuntansa etuja ja vieläpä häikäilemättä, sekin on nähtävissä metsäverokeskustelun yhteydessä.

• Koulutettu mies
        Kyllä se vielä tästä kirjoitti:

Pemarin (heh-heh) lisäksi tuolla tollolla on loputon mielikuvitus;-))))
        Leikkauksia joudutaan tekemään, aika monelle näyttää olevan vaikea käsittää sitä, että Vanhanen/Kiviniemi hallitusten aikana ja nyt niiden jälkeen, elämme velaksi. Suomi ottaa jatkuvasti lisää velkaa, koska tulomme/verotus ei riitä menojen kattamiseen, leikkaukset on väistämättömät. Keskustan opeilla olisimme ajautuneet Kreikan ja Portugalin seuraksi. Kipeää leikkaukset ja veronkorotukset tekee aina, senhän huomaa jo keploisten parahduksesta ja itkusta metsäveron yhteydessä. Toivotaan uuden hallituksen kirjavuudestaan huolimatta tai ehkä juuri siksi, pystyvän tekemään pitkällä tähtäimellä ratkaisut, jolla varmistetaan hyvinvointivaltion perusteet, keskustasta ei siihen ole, ajavat ainoastaan suppean äänestäjäkuntansa etuja ja vieläpä häikäilemättä, sekin on nähtävissä metsäverokeskustelun yhteydessä.

Mutta heikkolahjaisella kapilla ei ole edes mielikuvitusta. Naurettavaa pönötystä muistomitalit rintapielessä simalasi kädessä. Huvittavaa kyllä tämä tolliskon perusteeton pönöttäminen...:)

• Hihat paloi ?
        kapu-vaari kirjoitti:

Joo, se on totta, että päivystän Kapi mielessäni 24 tuntia vuorokaudessa vuoden läpi palstalla.

Eikö olekkin kumma kuinka jaksan sen tehdä? Sinä et jaksa kuin 14 tuntisia päiviä, melkoinen luuseri siis olet.

Vai olisiko niin, että sinä yksin joudut käymään tuota taistoa tuulimyllyjä vastaan ja tällä toisella puolella meitä onkin useita. Sinähän et sitä tajua, vaan sinulle kaikki ovat Sonnimiehiä. No, omapahan on häpeäsi jos noin tollo olet. Oletko muuten koskaan ihmetellyt, miksi koko ajan joudut olemaan muita vastaan ja vieläpä joka kerta jäät alakynteen ja joudut itkuripuleita kirjoittamaan?

Sen voimme uskoa, että kirjoitit avauksesi muutamassa minuutissa, ja kaikesta näkee että kansakoulupohjalta se on laadittu. Eikä se, että joku fiksu on kaskoulupohjalta menestynyt tarkoita, että sinulla lahjoja olisi. Erno Paasilinna ja Väinö Linna ovat julkaisseet kirjoja jo suht nuorina miehinä, mutta milloinkas sinun julkaisuja saamme kirjakaupasta etsiä?

No, tuo oli vitsi. Kaikki ymmärrämme ettei kukaan kuunaan sinun kirjoitelmiasi julkaisisi.

• :)))))))))))))))))))

Vaippa-aliupseeri sai pataansa aamutuimaan ja poistui kultahampaat kirskuen saitilta...:))))))))))))))))))))

• Kapi se jaksaa

käydä munaamassa itsensä joka jumalan päivä?!

Eikö tuolla tomppelilla tosiaankaan ole yhtään sellaista kaveria, joka rehellisesti kertoisi sille tuon touhun järjettömyyden?

Enkä nyt tarkoita näitä tämän saitin joo miehiä, joilla on tarkoituksena vain usuttaa tyhmempäänsä.

• Keskustaporvari

"Onneksi Erkki Tuomiojasta ei tulle ulkoministeriä, vaan valtiovarainministeri."

Onko tämä tietoa vai oletusta?

"Oppositiossa on nyt vaalien suurin voittaja ja suurin häviäjä."

Paitsi että suurin häviäjä on hallituksessa.

• kapu-vaari

Kun huomasin tuon, niin siihen toki vielä vastaan:

Oletusta se vain on, oletan, että Jutta mieluummin haluaisi ulkoministeriksi kuin valtiovarainministeriksi, sillä valtiovarainministerillä on edessään kusinen jobi, ja ulkoministerinä edustava Jutta olisi omimmillaan. Mutta voihan Jutta kyllä ryhtyä silti siihen valtiovarainministerin hommaan, kun sitä kai pidetään toiseksi vaikutusvaltaisimpana ministeripostina. Mutta jos niin käy, siinä tapauksessa toivoisin ulkoministeriksi jotain muuta kuin Tuomiojaa.

Miten niin vaalien suurin häviäjä olisi hallituksessa? Suurin häviäjä edustajapaikoillaan oli kai vihreät, jotka menettivät niistä kolmanneksen, mutta äänien prosentuaalisella menetyksellä edellisiin ek-vaaleihin verrattuna suurin häviäjä oli kyllä kepu. Esitin siitä täällä pian vaalien jälkeen faktat, enkä ala niitä nyt etsiä, mutta löytänet halutessasi tiedot netistä.

• kapu-vaari

Pikainen paluu

Kun demaritkin ovat nimenneet ministerinsä, niin pakkohan sitä on kommentoida. Jutta Urpilainen sittenkin halusi painavimman tarjolla olleen salkun, ja ryhtyy valtiovarainministeriksi. Minulla ei mitään sitä vastaan, mutta sen sijaan tympii tuo Erkki Tuomiojan pääseminen ulkoministeriksi. Sadankomitean merkki edelleen rintapielessään kulkeva Erkki on tunnetusti natovastainen, eikä hänen suhteensa Yhdysvaltoihinkaan kovin hyvät liene, joten ulkopolitiikkamme hänen johdollaan tulee kaventumaan ja hänen edeltäjänsä avaamat monet ovat sulkeutumaan. Harmi, ja tappio Suomelle.

Asunto- ja viestintäministeriksi tuleva Krista Kiuru on todellinen yllätysnimi, ainakin minulle tuiki tuntematon tuo toisen kauden kansanedustaja jostain puolueen takariveiltä. Olisiko hän saanut naiskiintiöpaikan? Miksi sitä ei annettu esim. Mia-Petra Kumpula-Natrille – hänen liian pitkä nimensäkö vuoksi hän ei kelvannut;))

Jukka Gustafssonin valinta opetusministeriksi ei yllätä; kyllä tuo monissa sivistys- ja kulttuuririennoissa ja –valiokunnissa vaikuttanut pitkäaikainen demariedustaja, entinen rehtori tehtävään hyvin sopii. Maria Guzenina-Richardsonille pitlä nimi ei ollut este, ja puolueen varapuheenjohtajana hän oli itseoikeutettu ministeriksi, mutta onkohan tuo peruspalveluministerin posti hänelle sopivin mahdollinen? Työministeriksi tuli täysin odotetusti lauri Ihalainen, ja erinomaisen työministerin saimme, sillä Laurilla on taustansa vuoksi todella laaja näkemys työelämästä ja sen tarpeista ja myös hyvät, pitkäaikaiset suhteet työmarkkinaosapuoliin.

Mikaen Jungner haluttiin jättää johtamaan puoluetoimistoa, ja Eero Heinäluoma varmasti saa tasavallan hierarkiassa toiseksi korkeimman paikan, ennen pääministeriä, heti presidentin jälkeen, eli hänestä tulee eduskunnan puhemies. Se on hyvä palli yrittää ponnistaa vielä korkeammalle, presidentiksi.

Eipä muuta ainakaan tänään.

• >>>Jutta Urpilainen sittenkin halusi painavimman tarjolla olleen salkun, ja ryhtyy valtiovarainministeriksi.>Minulla ei mitään sitä vastaan, mutta sen sijaan tympii tuo Erkki Tuomiojan pääseminen ulkoministeriksi. Sadankomitean merkki edelleen rintapielessään kulkeva Erkki on tunnetusti natovastainen>Miksi sitä ei annettu esim. Mia-Petra Kumpula-Natrille – hänen liian pitkä nimensäkö vuoksi hän ei kelvannut;))>Jukka Gustafssonin valinta opetusministeriksi ei yllätä; kyllä tuo monissa sivistys- ja kulttuuririennoissa ja –valiokunnissa vaikuttanut pitkäaikainen demariedustaja>Maria Guzenina-Richardsonille pitlä nimi ei ollut este, ja puolueen varapuheenjohtajana hän oli itseoikeutettu ministeriksi, mutta onkohan tuo peruspalveluministerin posti hänelle sopivin mahdollinen?>Työministeriksi tuli täysin odotetusti lauri Ihalainen, ja erinomaisen työministerin saimme, sillä Laurilla on taustansa vuoksi todella laaja näkemys työelämästä ja sen tarpeista ja myös hyvät, pitkäaikaiset suhteet työmarkkinaosapuoliin.

• Minä vaan

Vastaan tässä kun vastaan samalla kahteen viimeisiin viesteihisi. Vain muutamaan asiaan sanon mielipiteeni. Stubb on tehtävässään O.K., mutta Henna Virkkusen epäilen olevan liian noviisi tärkeällä paikalla tänä aikana. Olisi saanut Vapaavuori jatkaa. Kokoomuksen oli pieni pakko valita Jari Koskinen maatalousministeriksi, kun ei niillä ole muita jokka maataloudesta jotain ymmärtäisi. Pystyyn kuollut on oikeassa. Puolustusministerin paikka oli pakko antaa ruotsalaisille, joten Häkämies pääsi elinkeinoministeriksi kun on Kataisen kamu.

Urpilaisen oli pakko ottaa valtion rahakirstun vartijan tehtävä, toiseksi suurimman puolueen johtajalla pitää olla toiseksi merkittävin salkku. Kyllä Tuomiojasta ihan hyvä ulkoministeri tulee, oli hän siinä tehtävässä jo Lipposella ja Vanhasellakin. Lipponen määräsi hänelle raamit ja niin tekee myös Katainen, joten pelko pois. Gustafsonilla on pitkä ura politiikassa, mutta minua mies ei ole koskaan oikein vakuuttanut. Ihalainen on hyvä valinta työministeriksi. Brykkaren tarjoaminen urheiluministeriksi on varmaan vitsi. Vasemmistoliitolle se salkku meneekin, kyllä ne hallitukseen tulee.

Tuosta sonnimiehestä sanoisin, että se on sairas. Hyvin vakavasti henkisesti sairas. Ei sellaista törkyä voi tulla terveeltä ihmiseltä. Eikä terve ihminen vietä kaikkea aikaansa täällä vain sellaisia heitellen. Aikoinaan se yritti joskus kirjoitella politiikastakin, mutta kun kepulle kävi kylmät, se on keskittyny vain sinuun. Tietenkin jokainen tajuu, että sonnimies niiden kaikkien lähettäjä on. Se varmaan on tajuttu Suomenmaassakin, kun lehti on sanonut kepun vaalitappion syyksi myös kepulaisten huonon nettiesiintymisen. Se on kauhea kohtalo yksinäiselle ihmisparalle, kun rakastuu kepuun ja kapiin ja kumpikin sitä hylkii ja se ensimmäinen rakastettu on henkitoreissaan. Sekoaa siinä ennestäänkin heikko pää.

• Minä vielä

Lisään, kun puhut suunnistuskokemuksistasi. Vähättelemäättä taitojasi siinä arvelen, että niissä "yösuunnistuksissa" joihin viittaat, suuntaa ei luultavasti näyttänyt kompassi vaan jokin muu. Mikäli miehen tunnen ;D

• vähän sääliä miehet

Sonnimiehen puolesta on kuitenkin sanottava se, että hänellä elämässä ei ole muuta kuin tämä palsta ja vilkas mielikuvitus. Tuskin hän tekee paskapusseja tai piereskelee päntiönään tuvassaan tai siis pienessä asunnossaan. En myöskään jaksa uskoa, että laittaa kakkakikkareita nenäänsä ja odota kärpäsiä nokalleen, ei kukaan oikeasti tee niin, Sonnimies mielikuvituksessaa, mutta onhan ne tavallaan tahattoman koomisia juttuja lukea. Vanhahko mies yksinäisessä pirtissään ja yhteiskunnan maksama tietokoneyhteys.

• Controlman

Mielipidetollo voi nukkua yönsä rauhassa. Minä, uljas entinen Sonnimies, en ole noiden viestien takana. Olet hullu!

• Controlman
        Controlman kirjoitti:

Mielipidetollo voi nukkua yönsä rauhassa. Minä, uljas entinen Sonnimies, en ole noiden viestien takana. Olet hullu!

Tai sitten Jäbättäjä. Jomsin kumpsin. Kapin kolmikantaa ja "koknakki"-porukkaa kumminkin.

• kepukakka
        Controlman kirjoitti:

Tai sitten Jäbättäjä. Jomsin kumpsin. Kapin kolmikantaa ja "koknakki"-porukkaa kumminkin.

Menikö peppuneitsyys? Joko olemattoman riistat on syöty;-)))))))

Ja sitten todellisen idiootin tyylinäyte;

Allekirjoitan
        Kirjoittanut: Sonnimies1 http://galleria.suomi24.fi/Sonnimies1http://galleria.suomi24.fi/Sonnimies117.3.2009 klo 09.15

Juuri noin. Vituttaa tuo laho ukonkääpä, joka on ottanut elämäntehtäväkseen kepun mollaamisen. No, sitä elämääkään ei tuon ikäisellä ja ihraisella rapamahaalla kovin pitkästi ole.

Yhtä iljettäviä kepuvihollisia ovat Jäbä45 ja Mpp.

• Oikea suunnistaja
        Minä vielä kirjoitti:

Lisään, kun puhut suunnistuskokemuksistasi. Vähättelemäättä taitojasi siinä arvelen, että niissä "yösuunnistuksissa" joihin viittaat, suuntaa ei luultavasti näyttänyt kompassi vaan jokin muu. Mikäli miehen tunnen ;D

Joo kapin "kompassin neula nysä" osoittaa pysyvästi kartta-etelään, niin kuin vanhalla punikki-eunukilla pitääkin...;)

• Minä vaan. Jäbi
        kepukakka kirjoitti:

Menikö peppuneitsyys? Joko olemattoman riistat on syöty;-)))))))

Ja sitten todellisen idiootin tyylinäyte;

Allekirjoitan
        Kirjoittanut: Sonnimies1 http://galleria.suomi24.fi/Sonnimies1http://galleria.suomi24.fi/Sonnimies117.3.2009 klo 09.15

Juuri noin. Vituttaa tuo laho ukonkääpä, joka on ottanut elämäntehtäväkseen kepun mollaamisen. No, sitä elämääkään ei tuon ikäisellä ja ihraisella rapamahaalla kovin pitkästi ole.

Yhtä iljettäviä kepuvihollisia ovat Jäbä45 ja Mpp.

Kapin elättihomo ryssä-ernesto kipeinen anuksineen. Niuvanniemeen

• ei mitään asiaa

Palstan kepulainen kuittaa

poistakaa vaan nämäkin kuittaukset

• Heippa!

Onko sitä pystyynnostetun gruusialaisen sian näköistä otusta näkynyt tänä päivänä laiskaan??

• 3+27

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      119
      3412
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      88
      1202
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      93
      965
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe