Näin uutisoidaan uutta hallitusohjelmaa.
Mutta kuten arvata saattaa tämä on propagandaa, sillä neuvottelutulokseen on kirjattu "Toimeentulotuen perusosan korottaminen noin 6 %:lla ja kohdentamalla erityistä tukea yksinhuoltajille. "
Yksinäisellä asujallahan tämä tietää korotusta sen n. 25e/kk (nyt 419e/kk, nostetaan 444e:oon/kk), mutta kyseessä ensinnäkin tuskin on tasokorotus eli että korotettaisiin hintojen nousun lisäksi (=inflaatiokorotus) mainitut 6%, vaan satavarmasti tuo "n.6%" pitää sisällään myös hintojen nousun, joka on tällä hetkellä vuositasolla yli 3%, eli tasokorotusta tulee maksimissaan alle 3%, euroissa maksimissaan alle 13e/kk. Mutta lasten/yhteisasujen ym. kohdalla ei euroissa edes tuon vertaa, vaan vielä vähemmän (n. 7-8e/kk).
Se siitä köyhyyden poistamisesta.
Nouseeko toimeentulotuki 25e/kk v. 2012 alussa?
24
1271
Vastaukset
- propagandatoimisto
Hallitusneuvottelutulos:
http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/hallitusneuvottelut-2011/neuvottelutulos/fi.pdf
Kiitos erityisesti SDP, Vasemmistoliitto, KD, Vihreät. Tämän takia kannatti ehdottomasti mennä Kataisen RKP:n hallitukseen. Saitte tosi paljon aikaan köyhyyden poistamiseksi.- propagandatoimisto
Nythän pääsi hallitus yllättämään, kun nostavatkin yksinäisen perusosaa peräti 461,05 euroon/kk eikä 444 euroon kuten aiemmasta propagandasta olisi saattanut luulla. Eli 10% korotus, josta inflaatio ei ole kerennyt haukkaamaan kuin 4%.
Nyt valmistaudutaan siihen, että eurotekohengityksen ja rahan pumppauksen jatkuessa kokoomus esittää toimeentulotukeen taas asumismenojen omavastuuta vuoden 2013 alusta.
- Ei mikään yllätys
No yksinäinen siinä häviää eniten. 100 euron korotus menee sossulle lähes kaikki. Siis ne kaikkein köyhimmät jotka joutuu turvautumaan sossuun eivät saa kun sen 6 % korotuksen joka hädin tuskin kattaa ruuan hinnankorotukset saati 10 vuoden jälkeen jäänneisyyden tuessa muutenkin. Oliko isokin yllätys.
- Kunnat rikastuu
Eli kaupungit tossa rikastuu kun eivät joudu maksamaan enää yhtä paljon omasta pussista toimeentulotukea. Valtio maksaa nyt enemmän, mutta tuen saaja ei saa kun pari kymppiä kuussa lisää. Myös asumistuen korotuksen syö sossu eli senkin vähentää toimeentulotuesta. Taas kaupunki voittaa ja työtön häviää.
- Paavi Närhenmuna
Demarit
http://www.demari.fi/uutispaiva-demari/uutiset/uusimmat/2005-kataisen-hallitus-rokottaa-keskiluokkaa-ja-antaa-koyhille
ja Arhinmäki
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2574772/”koskaan-mun-elinaikana-ei-ole-tehty-niin-suurta-kadenojennusta-pienituloisille”
yrittää syöttää täyttä tuubaa kansalle.
Kansan uutiset sensuroi asialliset kommentit, joissa Arhinmäkeä arvostellaan.- Paavi Närhenmuna
alempi linkki, nyt toiv. toimivana
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2574772/ - Köyhät unohdettiin
Arhimäki luulee nyt olevansa suurikin jeesus. Ne oikeasti köyhät eli jotka joutuu vielä asumistuen ja työttömyystuen jälkeenkin turvautumaan sossuun eivät saa tuosta mitään. Sitä nyt ei edes tuossa ajettu takaa se selvä. Kunhan saa jollekin köyhyysryhmälle lisää rahaa. Ne oikeasti köyhät eli jotka joutuu asumistuen ja työttömyysturvankin jälkeen sossun luukulle eivät saa tuosta kun rippeet. Jos pärjää jo ennen 100 euron korotustakin ilman sossua ei edes ole pirun köyhä, pirun huonotulonen tietenkin. Mä olen tosi pettynyt koko korotukseen koska ei menty kun ajatus asteella sinne kaikkein pohjimmalle köyhyyteen ja ne kuitenkin unohdettiin lopulta.
- odotettavissa oli
Köyhät unohdettiin kirjoitti:
Arhimäki luulee nyt olevansa suurikin jeesus. Ne oikeasti köyhät eli jotka joutuu vielä asumistuen ja työttömyystuen jälkeenkin turvautumaan sossuun eivät saa tuosta mitään. Sitä nyt ei edes tuossa ajettu takaa se selvä. Kunhan saa jollekin köyhyysryhmälle lisää rahaa. Ne oikeasti köyhät eli jotka joutuu asumistuen ja työttömyysturvankin jälkeen sossun luukulle eivät saa tuosta kun rippeet. Jos pärjää jo ennen 100 euron korotustakin ilman sossua ei edes ole pirun köyhä, pirun huonotulonen tietenkin. Mä olen tosi pettynyt koko korotukseen koska ei menty kun ajatus asteella sinne kaikkein pohjimmalle köyhyyteen ja ne kuitenkin unohdettiin lopulta.
näinhän siinä kävi ja siitähän etukäteen jo varoteltiin. toisaalle kummarrat toisaalle pyllistät. toinen antaa ja toinen ottaa kaiken pois. arhimäki teki palveluksen niille joille ei se akuutin tarve edes ole eli niille jotka ei tarvitse sossua lainkaan. niille joilla olisi rokotettiin kuten aina. reilua olisi ollut antaa kaikille se 100 euro korotus ja vaikuttamatta mihinkään muuhun tukeen. no näin ei käynyt ja kyllä sen tiesi jo päättäjätkin ettei se kohdistu oikeesti sinne missä apu olisi suurin.
- 2+7
No tosi yllättävää kuule...
Poliitikot tietävät, että köyhät eivät äänestä. Jakomäessä, joka on se median vakioesimerkki "huono-osaisten kapinasta" esim. Perussuomalaisten kohdalla, äänestysprosentti on hädintuskin 50% ja niistäkin varmasti suurin osa on niitä ko. lähiön parempiosaisia. 10 vuotta toimeentulotuella eläneiden jakomäkiläisten äänestysprosentti on luultavasti lähempänä 10%.
Tästä seuraa suoraan se, että poliitikkojen KAIKKI viestintä on AINA suunnattu keskiluokalle ja keskiluokka on ainoa yhteiskunnan segmentti, josta poliitikkojen kannattaa välittää. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä köyhälle oikeasti kuuluu kunhan se maailmanparantajaosa keskiluokasta voi uskoa, että heidän äänensä Vasemmistoliitolle tuottaa nyt tulosta ja perusturva paranee kohisten. Eihän tavallisella vihervasemmistolaisella kaupunkilaisella ole hajuakaan siitä miten tukiviidakko oikeasti pelaa eivätkä he ymmärrä toimeentulotuen ja muiden tukien suhdetta. Mutta sillä ei ole mitään merkitystä niin kauan kun he voivat USKOA systeemin toimivan. Ja miksi eivät uskoisi - lehdessähän luki niin! - 9+13
Köyhät unohdettiin kirjoitti:
Ja lisäksi huomattava tuossa se lapsiperheiden suosiminen. Siis taas painotetaan tukea maahanmuuttajille, joilla on huomattavasti enemmän lapsia ja joista huomattavasti suurempi prosentti on yksinhuoltajina. Suomalainen työtön mies saa rauhassa kadota yhteiskunnan ulkopuolelle...
- jfjiofjiofjij
Voi vittu pakkaaminen on olkanut.Ei tässä maassa voi enään asua.
- ckfkfnkfnfknffn
"Ja lisäksi huomattava tuossa se lapsiperheiden suosiminen. Siis taas painotetaan tukea maahanmuuttajille, joilla on huomattavasti enemmän lapsia ja joista huomattavasti suurempi prosentti on yksinhuoltajina. Suomalainen työtön mies saa rauhassa kadota yhteiskunnan ulkopuolelle... "
KYLLÄ! lapsitehtailue ei tule tukea.huomion kohteeksi tulee ottaa perheet,joissa on max 2 lasta.jos on varaa tehdä lapsia,on varaa kasvattaa ne ja elättää itse. - 32 v. + 2 poikaa
Minä pärjään kyllä pelkillä Kelan tuloillakin, vaikka olen kahden lapsen yksinhuoltaja äiti ja ihan suomalainen vielä. ;-) -Toimeentuloakin saisin pikkuisen, mutten ole sitä hakenut.
Köyhiähän me ollaan, mutta kyllä sitä elämänlaatua silti löytyy! :D
Saan tällä hetkellä kuukaudessa yhteensä: 990 euroa asumistukea asumiseen. Jos velkaa ei liiaksi ole, niin tuo riittää kyllä varsin hyvin. Tosin, keneltäpä sitä velkaa ei tänä päivänä löytyisi? (itsekin ulosotossa)
Mutta pääpointti on kuitenkin se, että noilla tuilla voi kyllä pärjätä ihan ok! Ja itse olen erittäin onnellinen saadessani asua maassa, joka pystyy pitämään näinkin hyvää huolta kansalaisistaan. Ihmisarvo säilyy työttömyydestä, sairaudesta ja eläkkeestä huolimatta - vaikkakin köyhempänä, mutta silti se säilyy. Ei kuitenkaan tarvitse kerjätä kadulla ruokaa tai ryhtyä esim. rikolliseksi ansaitakseen ja pitääkseen itsensä hengissä... - Katainen......
Älkää köyhät valittako. Pari vuoden päästä ette,saa enää juuri mitään. Joten kiitos,näkemiin ja hyvästi köyhät.
- he heh heh
Ei tule ikinä onnistumaan! Jos rahaa ruokaan ei saa sossulta, niin se yksinkertaisesti varastetaan, tuskin monikaan on valmis kuoleman nälkään.
Ja mitä teet kun joka toinen alkaa varastamaan kaupoista? Laitatko kaikki vankilaan? Yhden vangin ylläpito maksaa valtiolle 200€/päivä eli 6000€/kk. Joten mitä on edullismpaa maksaa toimeentulotukea 450€/kk vai pitää samaa henkilöä vankilassa hintaan 6000€/kk ???
- kuponki kauppa
Tulee ruokakortit.Eli ei rahaa penniäkään enään ensivuoden alusta vaan maksusitoomuksia vain.Netti ja puhelinlaskuihin ei saa kuin 20€/kk eli laittakaan ne supernopeat pois tai menee luottotiedotkin ellei ole jo,.
- Bummi
Waude, aikasemmin ei saanu netti tai puhelinlaskuihin mitään!
- Väärä tieto
Bummi kirjoitti:
Waude, aikasemmin ei saanu netti tai puhelinlaskuihin mitään!
No ei saa kyllä nytkään!
- aktiv kapitaal
No luojan kiitos. Ei tarvii enää joka kuukaus anoa ja valittaa päätöksistä!!!
Hallelujaa, vaikkei rahamäärä nousekkaan. - asjhflslahn
Rahaa ei tule yhtään lisää.Päinvastoin tt-tuen tarve vähenee,kun työttömillä nousee työttömyysturvaetuudet.Pahimmillaan putoo kokonaan tt-tuensaajista ja joutuu maksamaan kaiken itse.
- kjdfhkjdhdsk
Asumistukea saa samaten kun tähänkin asti mutta toimeentulotukea ei,kiitos työttömyysrahojen hurjan nousun.Verothan syö niistäkin suuren osan.
- SUOMINEITO 46.V.
Ei noussut,vuokra nousi ja netti puhelin on kyllä maksettava itse.Vaikka eihän työtön niitä kai tarvitse,joidenkin mielestä.LAITETAAN KIRJEKYYHKYLLÄ TYÖ HAKEMUKSIA puluja tai jotainKELA ANTAA SOSSU VÄHENTÄÄ -0.Mä muuttaisin kundikaverini kanssa yhteen,mut ei voida kun mulla ei natsaa vakityinen työpaikka.
- kiitti hallitus
tuhkatkin viedään pesästä
- disfhhhoefhio
ei paljon noussut kun samassa suhteessa nous ruoka,bussilippu,vuokra ja vesimaksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093857Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1893694Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692108Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301172
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1531127- 511034
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914