Jomotus???

Hakke77

Terve. Mulla on ollu nyt muutamia kuukausia laaja-alaisia nivelsärkyjä yms.

Epäillään kaikenlaisia sairauksia, mm. nivelreumaa. Onko teillä muilla nivelsairauksia sairastavilla kokemuksia kivuttomasta jomotuksesta??? Mulla esimerkiksi tuntuu, että ikään kuin jomottaisi paikkoja sydämen sykkeen tahdissa. Syke siis tuntuu varsin voimakkaana erityisesti käsissä ( sormissa ) ja jaloissa ( jalkapohjissa ).

Tuli vaan mieleen, että eikös tulehdus yleensä aiheuta juuri tuollaista - nimenomaan kivutonta - jomotusta...?

4

227

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkea kummaa

Miten mahtaa olla hivenainetasosi? Kalkki-Magnesium? Otatko mitään hivenainetta?
      Tuollaista voi esiintyä hivenaineiden epäsuhteessakin. Niin että jotain on liikaa, ja jotain toisita liian vähän, joiden suhde toisiinsa pitäisi olla tietty suhde.
      Myös joku virusinfektio, joka kuppaa elimsitössä, ei paranae, muttei pahenekkaan, voi ilmetä tuollakin tavalla.

Eipähän tuo selviä ennenkuin käyt lekurilta kyselemässä, josko selviää sittenkään.

• Hakke77

Kummaa tosiaan. Olen käynyt reumatologeilla, yleislääkäreillä yms. monen monta kertaa, mutta tuntuu,että hekään eivät tiedä mikä vaivaa. Tosin tuntuu, että he eivät oikein usko tuota sykejuttua, vaan kuvittelevat, että se johtuu stressistä, hermostuneisuudesta tai verenpaineesta.

Tuo jomotus on siis kipujen lisäksi. Vasen kantapääkin on lievästi turvonnut, ja siitä tuo jomotus alkoi. Sen jälkeen levisi käsiin ja muualle jalkateriin. Nyt on kipuillut vasen polvi, ja eiköhän tuo jomotus tunnu nyt siinäkin.

Otan melko paljon lisäaineita. Lähinna aloittanut nivelkipuilujen jälkeen. Mm. multitabs, Möller-nivelille, b-vitamiinia, glukosamiinia, jossa msm:ää ym, kalkki-lisää, ja kaiken kukkuraksi olen aloittanut magnesiumin syönnin vajaa viikko sitten.

Mahtaakohan tuossa olla jo liikaa kaikkea. Muuten onko mitään tietoa kuinka saisi selville hivenainetasot. Saakohan arvauskeskuksesta sellaista tutkimusta??

• Kaikkea kummaa

"Mahtaakohan tuossa olla jo liikaa kaikkea. Muuten onko mitään tietoa kuinka saisi selville hivenainetasot. Saakohan arvauskeskuksesta sellaista tutkimusta??"

Nää on semmosia "henkimaailman" asioita. TK:sta ei kyllä hivenainemäärittelyjä saa. Itse olen teettänyt sen hiuksista, koska jos verestä sen teettää, se ei kerro totuutta. Veressä voi virrata vaikka kuinka hyvin hivenaineta ja antioksidantteja, mutta mitä niistä kiinnitty elimistöön, ja mitä niistä elimistö pystyy hyödyntämään, onkin sitten jo toinen juttu kokonaan.

Mutta ei se hivenaineanalyysikään ratkaissut minunkaan tilanteessani mitään. Oikein mitään vajauksia ei ollut, silti riivatun tulehtunut ja kivulias olotila.

D-vitamiinilla olen saanut aika hyvin otetta noihin kipuihin. Talvisaikaan vetelin 250 µg:aa päivässä kun suomalaiset uskaltavat ottaa keskimäärin 10 µg ja ovat huolissaan, että meneeköhän liikaa kun elintarvikkeisiinkin sitä on lisätty.

Mutta kyllä kamalaa salapoliisityötä tämä on. Ennakkoluulottomasti kokeilen kaikkia vinkkejä, joita liikenteessä liikkuu. Toisista olen saanut valtavasti apua, toisista en yhtään.

• Juupe2

Tämä tulee ehkä sinulle myöhässä sillä uskon että olet päässyt jo tutkimuksiin, mutta toivon että tästä on jollekin lukijalle hyötyä. Minulla oli samat oireet kymmeniä vuosia ja kun vanhenin, enkä jaksanut liikkua säännöllisesti, niin vaivat ja kivut, ottivat yliotteen ja tulin työkyvyttömäksi ja jouduin konttaamaan työvoimatoimistosta Kelan konttoriin. Noin 50m onneksi olivat samalla kadulla.
      Vuosien pyörittelyn jälkeen pääsin magneetti röntgeniin jossa löytyi selkäranka reuma. Sitten pääsin ENMG neulamagneetti tutkimukseen jossa löytyi pitkäaikaisen ja hoitamattoman tulehduksen aiheuttamia herojuurivaurioita jotka aihettavat suonenvedon omaista jomotusta ennen nukkumaan menoa.
      Pääsin sitten ortopedin vastaanotolle joka totesi minulla olevan krooninen kantaluukalvon tulehdus joka aiheuttaa sykkivää jomotusta joka tuntuu kantapäästä, päälakeen. Terveyskeskuslääkäri oli todennut minulle et sinä ole kipeä aina sinä olet tänne omin jaloin tullut ja et saa aikaa terveyskeskus vastaanotolle.
      Poikamme Nintendo Wii Sport mode ilmoitti, sinun selkäsi on kipeä ota yhteyttä lääkäriin välittömästi.

Kelan minulle järjestämässä kuntoutus tutkimuksessa oli tullut Kelalle myönteinen lausunto, jossa ilmoitettiin täysin työkuntoinen mutta ei halua tehdä työtä. Kelan päätöksistä tehdään Vakuutus oikeuteen 30 000 valitusta vuodessa ja niistä valituksista on kaikki olleet jo muutoksenhaku lautakunnassa käsiteltävänä vuosia.

Kela sen byrokraatit yrittävät kiduttaa sinut hengiltä ennenkuin maksavat kuntoutusta tai hoitoa. Minä menetin 10 vuoden palkat ja eläke etuudet siltä ajalta. Kela ei ole ottanut vieläkään vastuuta mistään.

Sain työeläkekassalta eläkkeen Kelan vastustuksesta huolimatta ja Kela ei olisi muutenkaan joutunut maksamaan mitään koska eläkkeeni oli niin suuri työeläke kassalta.

Kun sain Eläkkeen muutin Espanjan lämpöön jossa saan eläkeläisenä ilmaisen terveydenhuollon ja lääkkeet. Lämpö tekee myös hyvää nivelilleni eikä jomotukset ja kolotukset enää vaivaa niin paljon.

Ruoka ja asumine on täällä Espanjan lämmössä halvempaa. Täällä Alicanten maakunnassa on paljon suomalaisia joista suurin osa viettää vain kesänsä suomessa. Ei tarvitse kärsiä räntää eikä loskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      21
      2194
    2. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      82
      1372
    3. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      132
      948
    4. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      142
      727
    5. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      656
    6. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      652
    7. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      13
      597
    8. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      96
      592
    9. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      12
      578
    10. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      551
    11. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      44
      549
    12. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      298
      546
    13. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    14. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      28
      498
    15. Olen ajellut Dieseleillä yli 50 vuotta.

Enkä ole koskaan kaivannut sähköautoa.
      Hybridi- ja sähköautot
      131
      493
    16. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      36
      490
    17. Mitä tunteita

Sulla vielä on?
      Ikävä
      77
      484
    18. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      52
      464
    19. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      447
    20. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      444
    Aihe