Elikkäs olin lähdössä torstaina iltapäivällä töistä, kun laitoin auton käyntiin niin moottorin merkkivalo syttyi. Noh, siinä hetken ihmeteltyäni lähdin ajelemaan kotiin kun auto kumminkin kävi normaalin kuuloisesti. Ajossa tuntui tasaisella kaasulla ajettaessa pientä pehmeää nykimistä sekä kiihdyttäessä samanmoinen nykiminen.
Vikakoodit luin ja sieltä ilmoitti: Happianturin 1 virtapiirissä toimintahäiriö.
Eli kun itse käytännön kädetön autojen kanssa, niin tämä nyt kumminkin viittaa Lambda-anturiin jotain. Voiko sitä vaihtaa itse ja onko ainut vaihtoehto ostaa uusi vai voiko vika korjaantua esim. puhdistamalla?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kiitos!
Volvo V40 -01 2.0T moottorin merkkivalo syttyi
11
5665
Vastaukset
- WhooBer
Käytännössä Lamda on vaihdettava uuteen. Kysessä kun on virtapiirin toiminta häiriö.
- waler
Pakko kysyä,kun olet käytännön kädetön,millä sä ne vikakoodit luit?
Vaan ihan mielenkiinnosta? - ei riko moottoreita
Lamda...tai happitunistin..vahtii toisiaan::seoksen takia ei oo vaarallista sillen jos syttyy palan,,metsänhallitus ei vaan tykkää , mitä tulee pakoputkesta ulos;;
voi itsekkin vaihtaa helppo homma kierrä vaan irti,,no miten lähtee se on eri asia..ylensä lähtee::, itselläni meni kerran puhki moottorin alla oleva joustoputki,niin siinä on kiinni lähellä se happitunnistin,,syttyi engine valo palaan
ei vaarallista jos palaa.niku sanoi se vaikuta seoksin..no uus joustoputki tilalle loppui palaminen :: - Mikakielo
Volvo V40 1,6DriveE vuosimalli 2009:
Kolmen tunnin ajon jälkeen paussi ja kun auton starttasi uudelleen, syttyi oranssi I merkkivalo ja viesti mottorin alhainen toimintakyky. Mitä tarkoittaa?
Volvolla ajettu 188 tkm.- mikakielo
Löytyykö neuvoja?
- paras neuvo
mikakielo kirjoitti:
Löytyykö neuvoja?
Vie siniselle tarkistettavaksi.
- Anonyymi
Imupuolen solenoidi vaihdettu S40 ja vika häipyi saman tien .
ennen auto jatkoi vaikka nosti kaasun PU.- Anonyymi
Minkä vuoden viestiin vastasit, avaus tehty 2011 ja muita 2014.
Et sä hölmö ole? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä vuoden viestiin vastasit, avaus tehty 2011 ja muita 2014.
Et sä hölmö ole?Auto kukkuu ja käy edelleen
- Anonyymi
Voi aivan hyvin vaihtaa itse. Vanha vain on useasti tiukassa,mutta kyllä se lähtee. Johdotus on töpselillä,että sekin helppo.
- Anonyymi
Voi kokeilla josko esim. Cataclean auttaisi jos on aivan tuoreesta tapauksesta kysymys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869