Kuusikymppiset naiset ja alkohooli

Oon kuusikymppinen

Millainen on sinun suhteesi tuohon alkoholiin? Sanotaan että tämän ikäinen väestö käyttää aika reippaasti noita alkon tuotteita. Itse käytän noin kerran viikossa joskus harvemminkin. Ongelmani on vaan se että minun pitää ottaa aina sen verran reilusti että seuraava päivä onkin sitten krapulapäivä. Mieli meinaa painua alaspäin, kaduttaa ja surettaa oma heikkous. Lisäksi käytän ns. väkeviä, en mietoja juomia joilla vois saada pienemmän krapulan. Tässä iässä naisella muutenkin tuppaa olemaan vaivoja ja eikai tuo viina ainakaan niitä paranna. Kertokaa kokemuksistanne.

101

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolla tarina-ketjussa on mielenkiintoisia raittiuskilpakirjoituksista kertovia kannanottoja. Ilmeisesti nuoruuden aivopesu on tehnyt tehtävänsä meidän ikäluokkaan ja moraalinen rapula iskee jo yhden illan matokuurin jälkeen ; )

En juo väkeviä lainkaa, enkä olutta juurikaan saati siidereitä. Punaviini on minun viinakseni koska huomasin nyt alkukesästä, että sappikiveni ei tykännyt valkkiksesta.

Olet hyvin rehellinen tunnontuskistasi. Näinhän se menee minullakin, jos punkkua olen naukkaillut pullon verran yhden illan mittaan saattaa aamulla ohimoitani juimia ja Turmiolan Rommi istahtaa olkapäälleni ja pui sormea vinhaan tuima ilme kasvoillaan, hyi tyttö...hyh hyi mitä menit taas tekemään.

Vaihda mietoihin väkevät eivät ole terveydelle hyväksi. Punaviini on todettu hyväksi voiteeksi vanhemmalle kehollekin.

• lejanna

Tiedä, mihin väliin tämä menee, väliäkö hällä.
        Mutta nakrattaa niin maan maallisen perhanasti tuo korpikirjailijan kirjoitus.
        Mahattomuuteni hytkyy, Turmiolan Rommi. :))

Tottahan on, niin olen lukenut, sopiva määrä punaviiniä, on terveellista, siinä kun on niitä flavonoideja, joita on kotimaisissa marjoissakin, varsinkin tummissa.
        Ei hapetu, kun hapottuu. :))
        .

• Roiskis!
        lejanna kirjoitti:

Tiedä, mihin väliin tämä menee, väliäkö hällä.
        Mutta nakrattaa niin maan maallisen perhanasti tuo korpikirjailijan kirjoitus.
        Mahattomuuteni hytkyy, Turmiolan Rommi. :))

Tottahan on, niin olen lukenut, sopiva määrä punaviiniä, on terveellista, siinä kun on niitä flavonoideja, joita on kotimaisissa marjoissakin, varsinkin tummissa.
        Ei hapetu, kun hapottuu. :))
        .

Tissuttele sä vaan tissisyöpä itelles.

http://www.poliklinikka.fi/naisten-kanava/uutiset/jo-kohtuullinen-alkoholinkaytto-lisaa-syopariskia-6303321

• lejanna

• Tämä aloitus olisi kyllä hyvä liittää lejannan aloitukseen oman onnensa sepistä.
      H.

• Olemme kaikki omien aloituksemme seppiä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Olemme kaikki omien aloituksemme seppiä.

No kun minä arvailen kuka/ketkä tähän turhuuksia tulevat jankuttamaan.
        H.

• rajansa kaikella...
        hunksz kirjoitti:

H.

Miksi joka aloituksessa, mikä ei ole sinun hengentuotteesi, sinä väheksyt ja mitätöit kirjoittajia? Huomaatko itse sitä ollenkaan hunksz?

• hunksz kirjoitti:

H.

Heevetin Herra Huu!!!!
        Anna nyt ihmisten kirjotella, tää ketju on naisille, Lejannan kaikille!!
        Kun nyt tähänkin sekosit, niin kerro miten sulle maistuu soppa???!!!!

• rajansa kaikella... kirjoitti:

Miksi joka aloituksessa, mikä ei ole sinun hengentuotteesi, sinä väheksyt ja mitätöit kirjoittajia? Huomaatko itse sitä ollenkaan hunksz?

Kyllä minä huomaan, aikasti hyvinkin. :)
        Ja en minä ketään väheksy tai mitätöi, muuta kuin omassa mielessäni.
        Ja siihen olen ihqu oikeutettu.
        H.

• minttupuu kirjoitti:

Heevetin Herra Huu!!!!
        Anna nyt ihmisten kirjotella, tää ketju on naisille, Lejannan kaikille!!
        Kun nyt tähänkin sekosit, niin kerro miten sulle maistuu soppa???!!!!

1964 alkoi urani alkoholin kanssa, ja on se ura jatkunut tähän päivään asti.
        Ja taitaa jatkua loppuunkin asti.
        Mielessäni on aina välkkynyt kohtuus, kaikki ystäväni eivät aina yhdy mielipiteeseni, mutta se on se viinan kiro.
        Harvoin ovat kaverit aina yhtä tasa-arvoisessa kännissä.
        Mutta joo, pieni känni on monelle Suomalaiselle tutumpi juttu kuin tilipäivä pankissa, minulle se onni on suotu, ei päivääkään pois duunista viinan takia, paitsi niissä tapauksissa joissa esimies on antanut luvan, ovat olleet "vakavia" työ-kongresseja.
        H.

• hunksz kirjoitti:

H.

Otahan kalja ja rauhoitu, minusta on erittäin ylimielistä kertoa väheksyvänsä ja mitätöitänsä muita. Vaikka sen tekisi vain omassa pienessä? päässään.
        Kaipa olet siihen oikeutettu, kuten kaikki jotka niin haluavat tehdä. Kaikki eivät vain kerro niin tekevänsä.

Tuolla on muuten pari korkkaamatonta pulloa, konjakkia ja whiskyä, eiköhän oteta. :)

• Anceli kirjoitti:

Otahan kalja ja rauhoitu, minusta on erittäin ylimielistä kertoa väheksyvänsä ja mitätöitänsä muita. Vaikka sen tekisi vain omassa pienessä? päässään.
        Kaipa olet siihen oikeutettu, kuten kaikki jotka niin haluavat tehdä. Kaikki eivät vain kerro niin tekevänsä.

Tuolla on muuten pari korkkaamatonta pulloa, konjakkia ja whiskyä, eiköhän oteta. :)

Multa..kultasormeni. Tämänlainen aloitus ei voi olla kuten avaamaton viinapullo.
        Nätinnäköinen jonka ulkonäkö pettää.
        Kun viinasta puhutaan pitää olla viinamaisen avoin ja estoista vapaa.
        Viinan kyky vapauttaa estoista ja valehtelemmisen estäminen, paisi kalajutuissa, on sen tarkoitus.
        Viinasta valehteleminen on ensimmäinen asia josta viinaklinikoilla aloitetaan.
        MIksi siis kenenkään pitäisi pitää ajatuksensa päissään/päässään ja alkaa valehdella kuten vanha kaappijuoppo?
        Love
        H.

• hunksz kirjoitti:

Multa..kultasormeni. Tämänlainen aloitus ei voi olla kuten avaamaton viinapullo.
        Viinan kyky vapauttaa estoista ja valehtelemmisen estäminen, paisi kalajutuissa, on sen tarkoitus.
        MIksi siis kenenkään pitäisi pitää ajatuksensa päissään/päässään ja alkaa valehdella kuten vanha kaappijuoppo?
        Love
        H.

Mistä sinä päättelet, että joku on valehdellut?
        Selvännäkijä olet kaiken muun hyvän? lisäksi vai?
        Jos sinä olet juop.. ja puhut estoitta, anna muiden kertoa omista kokemuksistaan noiden päihdyttävien jalojen aineiden parissa.

Mie meen lämmittämään saunaa, se rauhoittaa kummasti.
        Eikä minulla ole estoja vaikken kovin paljon alkoholia juokaan.

Nuo lovet voit työntää sinne mihin ei aurinko paista.

• Anceli kirjoitti:

Mistä sinä päättelet, että joku on valehdellut?
        Selvännäkijä olet kaiken muun hyvän? lisäksi vai?
        Jos sinä olet juop.. ja puhut estoitta, anna muiden kertoa omista kokemuksistaan noiden päihdyttävien jalojen aineiden parissa.

Mie meen lämmittämään saunaa, se rauhoittaa kummasti.
        Eikä minulla ole estoja vaikken kovin paljon alkoholia juokaan.

Nuo lovet voit työntää sinne mihin ei aurinko paista.

Minä en ole sanonut että joku nimimerkki valehtelee.
        Suhtaudun viinaan kuten asiantuntijat (En minä) ovat kertoneet. Viinasta juoppo valehtelee aina ja pyrkii asiaa kaunistelemaan.
        Tuo on se pohja jolla luen näitä kommentteja ja niiden, mahdollista, avoimuutta.
        Ja sitä en voisi tehdä jos en itse olisi avoin, vaan kiertelijä ja kaartelija.
        H.

• hunksz kirjoitti:

Minä en ole sanonut että joku nimimerkki valehtelee.
        Suhtaudun viinaan kuten asiantuntijat (En minä) ovat kertoneet. Viinasta juoppo valehtelee aina ja pyrkii asiaa kaunistelemaan.
        Tuo on se pohja jolla luen näitä kommentteja ja niiden, mahdollista, avoimuutta.
        Ja sitä en voisi tehdä jos en itse olisi avoin, vaan kiertelijä ja kaartelija.
        H.

Kaikkien alojen asiantuntija jatkaa kommenttien lukemista aivan rauhassa, anteeksi että häiritsin.
        Avoimuus on hyvä, eikä ole oikein kierrellä ja kaarrella, tunnustaa suoraan vaan, mutta sen saa jokainen itse päättä, paljonko täällä juomisiaan paljastaa.

Minusta ihmisen ei pitäisi kovin paljon valehdella mistään asiasta, mutta sitäkin tapahtuu.

• Anceli kirjoitti:

Kaikkien alojen asiantuntija jatkaa kommenttien lukemista aivan rauhassa, anteeksi että häiritsin.
        Avoimuus on hyvä, eikä ole oikein kierrellä ja kaarrella, tunnustaa suoraan vaan, mutta sen saa jokainen itse päättä, paljonko täällä juomisiaan paljastaa.

Minusta ihmisen ei pitäisi kovin paljon valehdella mistään asiasta, mutta sitäkin tapahtuu.

"minusta on erittäin ylimielistä kertoa väheksyvänsä ja mitätöitänsä muita"

Miten otat tuon kommenttisi?
        Vaatiikohan se sulkeutuneisuutta ja salailua?
        Puss
        H.

• hunksz kirjoitti:

"minusta on erittäin ylimielistä kertoa väheksyvänsä ja mitätöitänsä muita"

Miten otat tuon kommenttisi?
        Vaatiikohan se sulkeutuneisuutta ja salailua?
        Puss
        H.

Siinä on kirjoitusvirhe, piti olla mitätöivänsä, sorry.

Ei se vaadi sulkeutuneisuutta ja salailua, kun sinä itse avoimesti kerroit niin tekeväsi. Minusta se on ylimielistä, piste.

Huss.

Terveisiä saunasta.

• marakatti mansesta
        hunksz kirjoitti:

H.

hunksz - Tyhjät tynnyrit kolisevat kovimmin. Ääni harvaa miellyttää.

• Sormettaja*
        hunksz kirjoitti:

Love
        H.

Sulla ei oo muuta kuin pillusormi:/

• onni juoda liikaa?
        hunksz kirjoitti:

1964 alkoi urani alkoholin kanssa, ja on se ura jatkunut tähän päivään asti.
        Ja taitaa jatkua loppuunkin asti.
        Mielessäni on aina välkkynyt kohtuus, kaikki ystäväni eivät aina yhdy mielipiteeseni, mutta se on se viinan kiro.
        Harvoin ovat kaverit aina yhtä tasa-arvoisessa kännissä.
        Mutta joo, pieni känni on monelle Suomalaiselle tutumpi juttu kuin tilipäivä pankissa, minulle se onni on suotu, ei päivääkään pois duunista viinan takia, paitsi niissä tapauksissa joissa esimies on antanut luvan, ovat olleet "vakavia" työ-kongresseja.
        H.

Vai oikein juopon ura, ei ihme että näpyttelyt täällä on sitä mitä on.

• joku juo

No siitä ilojuomasta ei ole minulle pienintäkään iloa. Kun on tuote, joka on uutettu alkoholiin, se on pakko keittää pois, eli alkoholi haihduttaa. Viina tekee lihakset ja nivelet juuttaan kipeiksi.

Kalja sun muut ei maistu. Punaviini tekee järjettömän päänsäryn, se punaviinin selvite on se allergisoiva aineosa.

Joten joku se juo minunkin osuuteni noihin tilastoihin.

• rajansa kaikella...

Minä 60-vuotias nainen joisin aika mieluusti olutta ja miedompia alkoholijuomia, mutta luulen, että ne eivät sovi minun terveydelleni. Tai tiedänkin sen. Tulee lisää rytmihäiriöitä sun muuta ja eivät sovi yhteen lääkkeidenkään kanssa, joita joudun ottamaan.
      Toisaalta hyväkin näin, voisivat maistua nuo juomat liiankin hyvin minulle.

• Viikkojuoposta absolutistiksi!
      Vastaan vaimoni puolesta.

5-kympin tietämiin hän oli säännöllinen viikonloppujuoppo.
      Launataisin, saunan jälkeen avasin hänelle marketin siideripuollon josta hän nautti suuremman osan.
      Minä join loput.

Tuon vaiheen jälkeen elämäni sulostuttaja on noudattanut täydellisen alkoholitonta elämää.
      Poikkeuksena ainostaan tilanteet joissa tuon asunnolle kuohkaria.
      Siitä hän maistaa mahdollisesti desilitran tai vähemmän.

Ei hän raittiudestaan numeroa tee eikä ole minulle omasta tissuttelustani huomauttanut.
      Sanomattakin on selvää että tilanne on automaattisesti vaikuttanut myös minun alkoholin käyttööni loma-asunnollamme.
      Kotonahan me olemme täysin samoilla linjoilla.

Itse olen sitä mieltä ettei mummeleiden tai papparaisten tissuttelu kuulu kenellekään.
      Kunhan ei aiheuta toistuvasti häiriötä tai haittaa!

• bibimbap

Tissuttelija, jumalan armosta.
      Silloin kun otan otan tissutteluluontoisesti
      joka ilmeisesti on se terveellisin tapa juoda alkoholia, näin väittävät monet tutkimukset.
      Alkoholi on hyvästä, kohtuudella ja pieninä annoksina nautittuna.

• montalto..

Kyllä suhde alkoholiin on hyvä. Tykkään sen vaikutuksesta, eikä krapulakaan pahemmin vaivaa. Välillä pitkiäkin aikoja (useita kuukausia) juomatta, kun ei vaan tee mieli. Sitten taas esim. matkoilla, tullee nautittua lähes päivittäin. Enimmäkseen juon vain mietoja. Ja määristä, kyllä useampikin mieto juoma tai miel. punaviinilasi samana iltana menee, jos seura on hyvää.
      Absolutismista en edes haaveile, koska alkoholinkäytöstäni ei ole koskaan aiheutunut haittaa ympäristölle, eikä tiettävästi itsellenikään. Ainut haitta jatkossa on hinta, kun viinavero nousee.
      Mielestäni suomalinen alkoholikulttuuri on syvältä. Meilläkin jotkut kaksinaismoralistit käyvät ostamassa viinaksensa naapuripitäjästä, kun pikkupaikkakunnalla kytätään toisten viinakaupassa käyntejäkin.
      Tällä iällä ei ole enää vaaraa tulla alkoholistiksikaan, jos taipumusta olisi ollut, olisi se jo tapahtunut, joten jatkan samaan malliin silloi tällöin naukkailuani, vaikka voitinkin monta raittiuskilpakirjoitusta.

• kaunisleski ejk

Minulla ei ole suhdetta alkoholiin...
      1-2 tölkkiä karpalo lonkeroa kuukaudessa, pärjään kyllä ilmankin niitä....

• M, Ko...a

Samoilla linjoilla kanssasi.

• henrjii

Arvon rouvat;
      Juokaa vain kahdessa tapauksessa.
      -jos itsellä on. tai
      -jos joku tarjoaa.

• pee aa *

Mitä muita mahdollisuuksia on???

• Korppis*

Eiköhän jo korkata, on kesäkuun toisen lasillisen aika ; DDD

• seitkyt v.

Suunnittelen just alkaa käyttämään ilojuomaa suuremmassa määrin, ikäni olen ollu "raivoraitis " nyt se on loppu, melkein joka ilta otan 3 ravintola annosta, sitten nukkumaan, aamulla olen kipee, joka niveltä kolottaa, mutta eipä tässä muutakaan iloa ole, lopusuora menossa.

• Oikeenni jäseniä rentoutti ja niveliä ikkään kuin rasvalla ois voijeltu kun viiniä sen toisen lasillisen tälle kuulle just makustelin ; DDDD

• Mun suhde alkoholiin on henkilökohtaisesti ihan ok.
      Juon viiniä ruokajuomana ja olutta saunaillassa, konjakki kahvin kanssa hyvässä seurassa ja talvi-illan lämmikkeeksi rommitoti on poikaa.
      Joskus tulee firman juhlissa ylitettyä rajat, mutta onneksi ei monta kertaa vuodessa.
      Niin kauan on ok. kun itse hallitsen juomiseni, eikä se aiheuta mitään omantunnon tuskia.

• loppusuora ,,,,

Ooot selvaästi juoppo, minustkin tulee nyt juoppo, millään ei oo enään mitään väliä, oon seitkyt , mikään ei enään kiinosta, tai oikeestaan olen kuoleman surullinen, elämä on lopussa, ei ole enään tulevaisuutta, poistuisin elämän näyttämöltä kun keksisin kivuttomen iloisen tavan muuttaa taivasen valtakuntaan.
      Tiedän murheeni väistyvän heti jos olisin tai tuntisin itseni tärkeäksi täälle elämälle, minut o n unohdettu, olen ylikypsä seitenkymppinen, on vain loppusuora edessä, tietäis vaan kuinka pitkä tie vielä on kärsittäväksi ?

• Take it easy,minäkin olen jo laskennallisesti juonut juhannusviinit. Mutta onneksi alko on ensi viikollakin auki ,DDD

• lejanna

Elähän sie hupsi, sie oot tärkiä, jos et muille, niin ainaki mulle.
        Ei ole elämä leikkiä, ei siitä kukaan hengissä selviä. Mutta katsotaan, jos ei muuta, niin ainakin kurillaan, kuin tämä taistelu loppuu.
        Ei ole ihmisen elämä koskaan helppoa, kuka sen sanoo ääneen, kuka ei.

Sängyssä, vain kattoa katsellen, silti se sairaalassa oli periaatteeni.
        Ja, onnekseni, kaikki muuttui.
        .

• elämän valtikortit,
        korpikirjailija kirjoitti:

Take it easy,minäkin olen jo laskennallisesti juonut juhannusviinit. Mutta onneksi alko on ensi viikollakin auki ,DDD

heh onneksi on auki, miäki kipin kakpin maanataina ilojuomaa hakeen jotta jaksaa tämän loppu suoran joten kuten kunnialla kulkea.

• meeriamanda
        lejanna kirjoitti:

Elähän sie hupsi, sie oot tärkiä, jos et muille, niin ainaki mulle.
        Ei ole elämä leikkiä, ei siitä kukaan hengissä selviä. Mutta katsotaan, jos ei muuta, niin ainakin kurillaan, kuin tämä taistelu loppuu.
        Ei ole ihmisen elämä koskaan helppoa, kuka sen sanoo ääneen, kuka ei.

Sängyssä, vain kattoa katsellen, silti se sairaalassa oli periaatteeni.
        Ja, onnekseni, kaikki muuttui.
        .

Se oli ihanin uutinen, kun nimpparipalstalla kerroit hyvästä olostasi, kaipasimme sinua sinne usein. Ihana X poistuit tuontaivaisiin, kepeet ajatukset hänelle

• meeriamanda kirjoitti:

Se oli ihanin uutinen, kun nimpparipalstalla kerroit hyvästä olostasi, kaipasimme sinua sinne usein. Ihana X poistuit tuontaivaisiin, kepeet ajatukset hänelle

Ajatukseni oli kun avasin TarinaTuvan, tuo mainitsemasi idea Kahvilasta.
        Sellainen turinatuokioiden tupa.

Olisin tietty voinut aloittaa nimettömänä vaikkapa Kivireen vetoketjun ; ) se olisi voinut tavoittaa laaja-alaisemman kirjoittajakunnan.

Pyh happamia, sano ; (

• Tilja K

Viihdyn pikkukännissä. Tiedän ettei pitäisi. Hävettää myöntää.

• kaanaan häät.

Pihit naiset avutuvat Pernodilla, luultavasti tulevat luonnon voiteet matkaa.

• Pirre*

Jos hooli on maistunut ennenkin, luultavasti se ei lakkaa maistumasta nyt "vanhanakaan"..alkoholin liikakäyttö on elämän hukkaan heittämistä.

• kohtuuden kannalla

Liikakäyttö on niin suhteellista. Minusta se on ihan hyvä asia, että voi välillä relaksoitua ja ottaa jonkun viinilasillisen, jos siitä ei kukaan ulkopuolinen kärsi, eikä tietysti ottaja itsekään.
        Jos jatkuvasti kännää, se on ihan eri juttu.

• kohtuuden kannalla kirjoitti:

Liikakäyttö on niin suhteellista. Minusta se on ihan hyvä asia, että voi välillä relaksoitua ja ottaa jonkun viinilasillisen, jos siitä ei kukaan ulkopuolinen kärsi, eikä tietysti ottaja itsekään.
        Jos jatkuvasti kännää, se on ihan eri juttu.

Terveydelle haitallinen määrä on liikaa, ja onhan kai määriteltykin virallisesti mikä on liikaa..

• Pirrejuupas kirjoitti:

Terveydelle haitallinen määrä on liikaa, ja onhan kai määriteltykin virallisesti mikä on liikaa..

P.s. nimenomaan kohtuudellla, tarkoitinkin.. :)

• keppihevonen

Löytyykös täältä muita sellaisia jotka on melkein koko elämänsä ajan joutuneet selittämään juomattomuuttaan tai siis vähäistä juomistaan. Mulle ei kertakaikkiaan sovi kun parin annoksen verran kerrallaan. Näin olen ollut useasti seurassa "ilonpilaaja" jota vieroksutaan.

• Aikoinaan kun ravintolat olivat in ja firmat kestittivät lähes päivittäin vieraansa lounailla tai pitkillä illallisilla. Minulla oli ilo palvella erästä isoa pomoa, joka ei juonut alkoholia. Hänelle vietiin aina samanlainen lasi kuin vieraille, lasi sisälsi alkoholittoman vaihtoehdon.

Hänen vieraansa viihtyivät ja kuten sanoin häntä oli ilo palvella.

• raitis mummeli

Löytyy. En silti ole ilonpilaaja. Olen joukon mukana raittiina keskustelemassa, useimmiten varmana kuskina.

Kohtuukäyttäjiä voin kuskata, en örveltäjiä, riitapukareita, oksentelijoita. Heidät jätän pois kyydistä.

• .
        korpikirjailija kirjoitti:

Aikoinaan kun ravintolat olivat in ja firmat kestittivät lähes päivittäin vieraansa lounailla tai pitkillä illallisilla. Minulla oli ilo palvella erästä isoa pomoa, joka ei juonut alkoholia. Hänelle vietiin aina samanlainen lasi kuin vieraille, lasi sisälsi alkoholittoman vaihtoehdon.

Hänen vieraansa viihtyivät ja kuten sanoin häntä oli ilo palvella.

Luultavasti yksi suomen tunnetuimmista ministereistä kautta historian oli tämä herra, on kunnia tuntea hänet.

• mh:lä

Minä olen "Keppihevosen" tavoin joutunut myös selittelemään erittäin vähäistä juomistani -korkeintaan 4 pulloa keskiolutta vuodessa eikä niitäkään kerralla- ja suhtautuminen on ollut epäuskoista ja "säälivää"; hyvää tarkoittaen on annettu neuvoja miten pystyy juomaan enemmän... Minun elimistöni nyt vain ei ota vastaan alkoholia, yksi annos menee, mutta toinen voi olla jo liikaa ja mahalaukku kääntyy nurinpäin.

Kohtuukäyttäjäksi minusta ei ole, vähempään jää... Onneksi.

• Ilojuomaa nauttimaan

Ei ole ongelmia alkoholin kanssa, koska en juurikaan em. aineita juo. Vilustuneena ehkä rommitotin ja ilojuhlissa konjamiinin tai kaksi, mutta muuten kulutus on 0. Kalja ei ole koskaan maistunut ja siiderijuomille mahani sanoo ei ja työntää kaiken hetikohta ulos. Tämä tällainen on ymmärrettävästi äärimmäisen ärsyttävää. Moni onkin sanonut,että olisin ihan mukava ihminen, jos vielä oppisin juomaan - siis viinaa. En taita enää tämän takia yrittää. Suhteeni alkoholiin on siten olematon. Sen sijaan viinan viemiä olen saanut seurata väkisinkin elämäni sivu.

Totta on,että kaikenikäiset, kohta kai vauvatkin, juovat viinaa minkä ehtivät. Eikö sitä pian keksitä verovaroilla tuettuna alkoholipitoinen rintamaidon vastike, jotta jo pienestä pitäen kasvetaan suomalaiseen peruskulttuuriin. Ei me tänne kummajaisia ja viinaa juomattomia haluta - ei ihmeessä! Jos jonnekin matkustamme, ilman alkoholipitoisia juomia se näkyy olevan aivan mahdotonta enimmistölle. Missä sää oot? Mää oon kännissä. Hyvästi selvä päivä ja taas on niin hauskaa.

Mitä parjatut ulkomaalaiset oikein ajattelevat kotouttamisesta ja suomalaisuudesta? Heistä pitäisi tulla - ollaakseen kunnon suomalaisia - verkkareihin pukeutuvia, sixpakki kaljaa toisessa, koskispullo toisessa kädessä kulkevia tukevia höyniä. Eikä unohdeta grillaamista. Ei ihme, ettei kotoutuminen oikein maistu. Jäljet pelottavat. Älkää kotoutuko suomalaisten klooneiksi ja meikäläisille tavoille.

Miksi te juotte? Tuttavistani moni on vakikäyttäjä ja se kyllä näkyy. Ei heistä mummun mielikuvaa saa, vaikka nahka roikkuu kuin vanhalla ajokoiralla, enemmän ovat luuskan näköisiä. Vasinkin, jos tupakki on maistunut ohella.

Viimeksi, kun tästä asiasta täällä keskusteltiin, nousi hirveä älämölö siitä,että muka ei sallita ihmisten juoda niin paljon kuin he haluavat ja sehän kuuluu kulttuurimme ja kaikki juovat. Niin siis muutama vuosi sitten. Kas, nyt onkin toinen ääni kellossa.

Lopetakaa juominen, sillä siitä pääsee. Turhaa höpöttää,että ei kykene, kyllä pysty.y jos tahtoo. Siis jos tahtoo. Jollei luonnetta siihen ole, hukkukaa viinaan. Me kaikki veroissamme maksamme vaivojanne ja loput maksanne. Apua juomisen lopettamiseen löytyy pilvin pimein. Tässä maassa ulkomaalaisten ja rikollisten lisäksi tuskin muita hyysätään niin paljon ja ahkerasti kuin alkkiksia. Ymmärtäjiä teille löytyy. Sitä tässäkin ruinataan. Ei tipu.

Ai niin, ne kokemukset. Tässä yksi. Tiedätkö, miten inhottavaa on raahata tämänikäistä kännistä mummua omaan sänkyynsä, kun häneltä on päässyt kaikki pienestä liristä isompaan pökäleeseen housuun ja oksennukset roikkuvat etumuksessa ja kaikkialla ympäristössä? Joka itkee, kun kukaan ei kuulemma ymmärrä ja syyttää jälkeläisiään itsekkäiksi, vaikka nämä yrittävät estää mummua pahemmilta tuhoillta? Eläkerahat kuluvat juomisiin ja kestityksiin baareissa. Kun tällainen otus vääntäytyy väkisin tyttären/pojan talouteen rähjäämään humalassa? Siinä hymy hyytyy ja ymmärrys loppuu.

• kohtuuden kannalla

Olipa siinä kuvausta kerrakseen. On se kumma, kun suomalaisilla on vain nämä vaihtoehdot, joko absolutismi tai räkä poskella. Eihän sen tarvitse olla sairaus, jos alkoholia käyttää. Nuo kirjoitukset ovat sieltä siihen aikaan, kun isä lampun osti ajoilta, jolloin suhtautuminen oli juuri noin karrikoituja.

• 100%pullakansaakaik

Eläke on niin monta tuhatta puhtaa että ei se juomisella lopu.

Muista, että humalaisen ja lapsen suusta kuulet totuuden sinusta, kysele....

• Ilojuomaa nauttimaa

Ai on karrikoitua, tervetuloa Westendin perukoilta tutustumaan aitoon suomalaiseen taviskansaan. Vaikkapa Vuosaaren, Kontulan, Itäkeskuksen tai Hakaniemen metroasemien tuntumaan perjantaisin tai lauantaisin. Eikä tarvitse odottaa edes iltaan saakka. Siellä on mummua ja pappaa kilisevine pulloineen. Vartijoille riittää töitä. Muu kansa katselee sivusta, kun mummia viedään taas. Eikä kysymys ole Synnöve Pulloista vaan siististi pukeutuneista mummeleista, joiden suusta lähtee semmoista tekstiä,että stadin slangi jää siinä toiseksi. Jopa vartijoidenkin posket punoittavat. Luultavasti enin osa on kuitenkin kaappijuoppoja eli että kotona maistuu ja maistuu.

Mutta eivät ne, joille alkoholi on ongelma ja jotka itse toikkaroivat kännissä, koskaan halua, että tästä ikävämmästä puolesta puhutaan. He ovat vain niin kovin onnettomia, miten nyt tulikin otettua. He eivät muista itse mitään, he eivät koskaan näe mitään, vaikka tulisivat juuri polliisin pakeilta.

On aika typerää höpöttää sitä, miksi ei puhuta kohtuudesta, kun kysymys tässä on tapakäytöstä. Kohtuus ei ole tapakäyttöä, siinä ei ole mitään ongelmaa, miksi siitä pitäisi puhua. Tuo onkin vain tapa sivuuttaa alkoholin ongelmat ja ongelmakäyttö. Alkoholisti ei ole omasta mielestään juoppo vaan vain kohtuullinen alkoholin nauttija - korkeintaan. Hän voi lopettaa juomisen milloin tahansa, paitsi,että se on valetta. Me ikävät muut ihmiset, jotka joudumme hänen jälkensä korjaamaan ilkeyttämme väitämme,että hänellä on ongelma.

Kyseisen mummun olen nähnyt viime torstaina Itäkeskuksessa, että se siitä ylimaalailusta. Hänkin on omasta mielestään kohtuukäyttäjä. Satun tietämään myös taustat.

• kohtuuden kannalla

Niin, puhut koko ajan alkoholisteista. Itsekin tiedän siitä jotakin, kun olin 20 vuotta alkoholisti kanssa avioliitossa ja tein hänen kanssaan kaksi lasta.

Lisäksi olen saanut jonkinlaista näppituntumaa asiaan toimiessani 22 vuotta sairaanhoitajana työyksikössä, jossa katkolla olevia hoidetaan.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, kuin edellä kirjoitin.

• Tämä älytön juoppojankkaaminen saisi jo loppua.
      Juoppous on Suomalainen perinne ja sellaisena pysyy.
      Alkaisi olla jo aika lukea uutta aloitustani jossa vihjailen mihin ne Suomalaisten hoitorahat menevät.
      Mitä järkeä on mollata omia kansalaisiaan?
      Meidän on tämä maa, ja rasitteeksi käyviä juoppoja on tosi vähän.
      En tarkoita tässä avioliittoja tai muuta vapaaehtoista kärsimystä.
      En halua estää tämän jatkoa, olen vain tähän tympiintynyt.
      H.

• lejanna

Minäkin olen sangen tympiintynyt, Sinuun.
        Mikä helvatan puheenjohtaja kuvittelet olevasi, kun olet kuivan nuiva, kuin kuumassa auringonpaisteessa kuivattu lehmän nahka?
        .

• kyrsiinny vaan

Eilisellä matkalla kaupunkiin,näin puolen tunnin sisään neljä kulmien miestä,yhden veivät poliisit. Siinä ne nuokkuivat puiston penkillä,yksi varasti toisen tupakat,se kun sammui
        Hieno tapa , tosiaan, maantapa

• lejanna kirjoitti:

Minäkin olen sangen tympiintynyt, Sinuun.
        Mikä helvatan puheenjohtaja kuvittelet olevasi, kun olet kuivan nuiva, kuin kuumassa auringonpaisteessa kuivattu lehmän nahka?
        .

"En halua estää tämän jatkoa"
        Osa kommentistani.

Muuten olen sitä mieltä että olen aikasti kaukana kuivasta kirjoittelijasta.
        Minun vikani on vain se että olen mies ja mies ei oikein aina kykene kirjoittelemaan naisellisia lörpötyksiä, ainakaan naisten asiasta, mutta miehiä on vähän. Ainakin mitä nimimerkeistä voi päätellä.
        H.

• kyrsiinny vaan kirjoitti:

Eilisellä matkalla kaupunkiin,näin puolen tunnin sisään neljä kulmien miestä,yhden veivät poliisit. Siinä ne nuokkuivat puiston penkillä,yksi varasti toisen tupakat,se kun sammui
        Hieno tapa , tosiaan, maantapa

Aitoja Suomalaisia mies-juoppoja on vähän, nuoriso ja itäiset ystävämme valtaavat alaa.
        Aidoilla Spurguilla on omat sääntönsä. Nekin ovat yleensä miehekkäitä: "jos möhlit, kärsi nahoissasi"

H.

• 7 annosta viikko

alkohlisti lupaa lopettaa kun krapula, mutta eipä lupaus koskaan pidä, siinäpä se onkin.
      Säälittäviä on mummelit tai papparaisetr jotka ryyppää, ja sen huomaa hajusta jo bussissa, myös törkeästä puheesta, ovat niin mahtavia muka, mutta eivät osaa huolehtia edes itsestään.
      Yli 65v olis sopiva annos korkeintaan 7 viikossa, uuden tutkimuksen mukaan,sillä vanhemmiten elimistö herkistyy.

• "Mitä järkeä on mollata omia kansalaisiaan?
        Meidän on tämä maa, ja rasitteeksi käyviä juoppoja on tosi vähän.
        En tarkoita tässä avioliittoja tai muuta vapaaehtoista kärsimystä"

Harva Suomalainen juoppo on juonut nuoresta asti, useimmat ovat olleet kunnon kansalaisia aikanaan.
        H.

• kippis iloa vaan

ei tarvii alkoholia kun lukee täällä näitä juttuja, iloa on ilan viinaakin...tuokin sanonta kuivasta lehmänahasta ..

• Rekisteröimättömänä on hyvä puffata joitain ajatuksia.
        H.

• ilman viinaa

Itse lopetin viina kaikissa muodoissaan noin 6 vuotta sitten. Miten monta sataa pulloa arvoviinejä onkaan mennyt kehoni lävitse sitä ennen! Mikä rahan tuhlaus! Pää yksinkertaisesti ei kestänyt kestänyt, muisti alkoi lakkoilemaan ja sekös vasta säikäytti!

No, tilalle tuli kunnon kävelylenkit, painon nostot muu kehon treenaus.

Muisti palasi, viinan muodostamat läskit sulivat ja olo keveni useammalla kilolla.
      Tuosta treenauksesta on tullut päivittäinen tapa enkä ole kaivannut viinaa tipan tippaa. Elämä on tuntunut elämisen arvoiselta, varsinkin nuo viimeiset 6 vuotta!

Ainoa mikä tässä harmittaa on se että miksi en tajunnut tehdä elämäntyylin vaihdosta jo 30 vuotta sitten!

• Useimmiten amatööri tulee huomaamaan että kykynsä eivät riitä huipputasolle.
        SIlloin kannattaa valita aina jotain rasittavaa että saisi viinapirun väsähtämään.
        Vallankumouksen viisari heilahtaa aina toiseen äärimmäisyyteen.
        H.

• voihanvinettho!
        hunksz kirjoitti:

Useimmiten amatööri tulee huomaamaan että kykynsä eivät riitä huipputasolle.
        SIlloin kannattaa valita aina jotain rasittavaa että saisi viinapirun väsähtämään.
        H.

Se olikin viisaasti sanottu!!

• ilman viinaa 1
        hunksz kirjoitti:

Useimmiten amatööri tulee huomaamaan että kykynsä eivät riitä huipputasolle.
        H.

Noinhan se näyttää olevan. Mutta mitäs pahaa siinä on jos tuo äärimmäisyys on tervettä, aaaaah niin tervettä. Vastapainona huolellisesti harkitseman oman kehon tuhoamisen ja rappeuttamisen sijasta?

• ilman viinaa 1 kirjoitti:

Noinhan se näyttää olevan. Mutta mitäs pahaa siinä on jos tuo äärimmäisyys on tervettä, aaaaah niin tervettä. Vastapainona huolellisesti harkitseman oman kehon tuhoamisen ja rappeuttamisen sijasta?

Ilman muuta, on viinan jättänyt viisaampi mies kuin perinteinen juoppona kuoleva. Ainakin mitä tulee kiinteään kakkaan ja kirvelemättömään peräpäähän.
        Mitä tulee taas meihin sanojen mestareihin, me jäämme historiaan löysäkakkaisina sanansäilinä, kuten E.Leino.
        On siinä jumalillamme valikoimista.
        P.Pietari taitaa ohjata meidät puuceen kautta, siitä pienemmästä portista.
        Siellä eivät odota perushoitajaenkelit, vaan ihan sairaanhoitoon erikoistuneet vanhat ja ryppyiset konkarit. :)
        :)
        H.

• ........

Onko se tervettä kun omaa kehoa tuhoaa liialla alkoholilla, ei minusta.Vanhempana ei vaan viina sovi,tulee krapulassa hengenahdistusta,väsymystä,sydämentykytystä ja erittäin pahaa oloa henkisesti.

• voi, voi teitä...

krapulaa ei ole ollut vuosiin ja ennen ottoa vetäisee 15km kovan juoksun ei kasva läski, miten energia voisi antaa väsymystä jne. mene äkkiä lääkäriin.

• ..........

kyllä krapulassa väsyttää ja kovasti...

• mummo tissuttelee:)

Otan viikottain. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
      Katson yleensä että lopetan ajoissa että en saa krapulaa.
      Jos kuntoa on ja tykkää naukkailla niin mikäpäs siinä.

• siskosi :)))

Ihan samoin minäkin, ja autan elimistöäni vahvoilla B-vitamiineillä. Ihmettelen suhtautumista vielä tällävuosikaudella, pahoin on ikäisiimme viinanviha isketty. Kaikki eivät alkoholisoidu jotka alkoholia käyttävät
        .
        Jokainen toimikoon tavallaan ja ei tarvitse palstalla kyselyihin vastailla. Jos ei ota niin ei ota, ei minulle kuulu sekään miksei ota, ottavat eivät ole sen huonompia kuin nämä raivoraittiit, vapistaan jo viina sanasta.

• Pirre*
        siskosi :))) kirjoitti:

Ihan samoin minäkin, ja autan elimistöäni vahvoilla B-vitamiineillä. Ihmettelen suhtautumista vielä tällävuosikaudella, pahoin on ikäisiimme viinanviha isketty. Kaikki eivät alkoholisoidu jotka alkoholia käyttävät
        .
        Jokainen toimikoon tavallaan ja ei tarvitse palstalla kyselyihin vastailla. Jos ei ota niin ei ota, ei minulle kuulu sekään miksei ota, ottavat eivät ole sen huonompia kuin nämä raivoraittiit, vapistaan jo viina sanasta.

Kyllä alkoholisoituu, muttei myönnä.

• pelokas mummeli
        Pirre* kirjoitti:

Kyllä alkoholisoituu, muttei myönnä.

Montako vuotta tää alkoholisoituminen kestää?

• otetaantoisellekinja
        pelokas mummeli kirjoitti:

Montako vuotta tää alkoholisoituminen kestää?

Hih, kuukaudesta kuuteen vuoteen, hik!

• pelokas mummeli
        otetaantoisellekinja kirjoitti:

Hih, kuukaudesta kuuteen vuoteen, hik!

Mitä si tapahtuu? Hik, otetaan sille toiselle. Mikä sen nimi on, sen toisen?

• otetaantoisellekinja
        pelokas mummeli kirjoitti:

Mitä si tapahtuu? Hik, otetaan sille toiselle. Mikä sen nimi on, sen toisen?

Toiselle jalalle, mutta kun "se" köllähti väärään lahkeeseen. ://

• pelokas mummeli
        otetaantoisellekinja kirjoitti:

Toiselle jalalle, mutta kun "se" köllähti väärään lahkeeseen. ://

Heitä lahkeet pois.Äh, mun käret meni samaa hihaa.Aamutakissa nääs.

• lejanna

Joskus otin, joskus en.

Ihan se ja sama, kuin kysellä mitä tahansa, kukin taaplaa tyylillään.
      Joku juo, että ku*i päreellä palaa, joku osaa omat rajansa.
      Tulkoon kaikki autaaksi omalla tavallaan, tuskin enää tässä iässä niitä muutetaankaan.
      .

• Marlyn.

Mitäpä edellisiin sanoisi,jokainen tekee niinkuin parhaammaksi näkee.
      Itse nuorempana viihdyin illanvietoissa kaljan seurassa,nykyisin ei pahemmin viini/viina virtaa sisuksiin.

Joskus saatan ostaa Rosee pullon,kylmänä se on raikasta ja rentouttavaa,punaviiniä harvoin,kirkkaita ei koskaan.
      Riippuu seurasta,paikasta ja muusta fiiliksestä.

Joskus kalja on hyvä janoon,muuten turruttaa.

• SR.

Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että edelleen vanha, kieltolainaikainen suhtautuminen varsinkin naisten alkoholinkäyttöön on vallalla. Leimataan heti juopoksi, jos viinaksia haistaakaan ja itse ollaan niin puhtoisia ja hyviä ihmisiä ja paheksutaa toista, joka suhtautuu alkoholin myönteisesti, sanoisinko terveesti.

Miksei kuuskymppinen tai vanhempikin nainen voisi käyttää omaksi ilokseen alkoholia, jos tuntee sen itselleen sopivan?

• aiempi

No miks lääkärit varottelee koko ajan, et ei sovi vanhemmalle alkoholi kun korkeintaan 7 annosta viikko ja oli 65v ylittäneet tutkimuksessa.

• ominjaloin.

Varoitteleehan ne lääkärit pullansyönnistä ja liikkumattomuudestakin. Nyrpistellääkö sille samallalailla nenää, jos joku noita harjoittaa. Tulee yhteiskunnalle nuo kakkostyypin diabeetikot paljon kallimmaksi, kuin normaalisti alkoholiin suhtautuvat yli kuuskymppiset naiset.

• näin on näreet

jaq sinäkö teet kaiken niinkuin lääkärit sanoo? Kai oma aivotoimintakin vielä pelaa?
        Kukaan ei tässä ketjussa ihannoi juopottelevia ihmisiä, tuomarointiinkaan emme kykene. Ihmeellistä jupinaa on vain pakko jatkaa jos joku uskaltaa sanoa nauttivansa silloin tällöin alkoholijuomia. Raivoraittiin tautisuus on verrattavissa suurkäyttäjään.

• TurmiolanTomminsisko
        näin on näreet kirjoitti:

jaq sinäkö teet kaiken niinkuin lääkärit sanoo? Kai oma aivotoimintakin vielä pelaa?
        Kukaan ei tässä ketjussa ihannoi juopottelevia ihmisiä, tuomarointiinkaan emme kykene. Ihmeellistä jupinaa on vain pakko jatkaa jos joku uskaltaa sanoa nauttivansa silloin tällöin alkoholijuomia. Raivoraittiin tautisuus on verrattavissa suurkäyttäjään.

"Raivoraittiin tautisuus", niinpä, moni sairaus estää viinan kanssa läträämisen.
        Jos ymmärrät.
        Kukin nauttikoon, mistä nauttii, ihan kuin hyvältä tuntuu.
        Uikoon vaikka Koskenjormassa.

• ominjaloin.
        TurmiolanTomminsisko kirjoitti:

"Raivoraittiin tautisuus", niinpä, moni sairaus estää viinan kanssa läträämisen.
        Jos ymmärrät.
        Kukin nauttikoon, mistä nauttii, ihan kuin hyvältä tuntuu.
        Uikoon vaikka Koskenjormassa.

Uskon, että noista alkoholiin normaalisti suhtautuvista suurin osa ei käytä edes tuota mainitsemaasi seitsemää annosta viikossa ,että ole ihan rauhassa raivoavan raitis, oikea ihminen....varo kuitenkin, ettei sädekehä putoa.

• TurmiolanTomminsisko
        ominjaloin. kirjoitti:

Uskon, että noista alkoholiin normaalisti suhtautuvista suurin osa ei käytä edes tuota mainitsemaasi seitsemää annosta viikossa ,että ole ihan rauhassa raivoavan raitis, oikea ihminen....varo kuitenkin, ettei sädekehä putoa.

Minä en ole mitään maininnut. Vastaamasi viesti oli eka tähän ketjuun.
        Minua ei muiden juonnit haittaa, kukin ottaa, minkä ottaa, tai on ottamatta.
        Ennen oli häpeä juoda, nyt tuntuu, että on häpeä olla juomatta.
        Eipä ihme, että vyöt käyvät lyhyiksi, samoin elinikä.

• iso terve maksa

Lääkärit haluavat, että ihmiset varaavat maksansa apteekin myrkkyjä hoitelemaan. Täysin raitiskin voi saada rasvamaksan lääkkeistä.

Jos minä noudattaisin noita tilastolliseen todenäköisyyteen perustuvia ohjeistuksia, niin saman tien voisin olla vaikka absolutisti. Puolen promillen humalatila on mukava ja rentouttava olotila, mutta ei siihen parilla kolmella drinksulla pääse, ellei hotki, eikä olotila kestä kauaa, jos viikkokiintiö pääsee ehtymään.

• rasvamaksatanssii
        iso terve maksa kirjoitti:

Lääkärit haluavat, että ihmiset varaavat maksansa apteekin myrkkyjä hoitelemaan. Täysin raitiskin voi saada rasvamaksan lääkkeistä.

Jos minä noudattaisin noita tilastolliseen todenäköisyyteen perustuvia ohjeistuksia, niin saman tien voisin olla vaikka absolutisti. Puolen promillen humalatila on mukava ja rentouttava olotila, mutta ei siihen parilla kolmella drinksulla pääse, ellei hotki, eikä olotila kestä kauaa, jos viikkokiintiö pääsee ehtymään.

Läskillä on rasvamaksa, joi tai ei.
        Taitaa tulevassa olla rasvamaksat rivissä, kun ihmisten ympärysmittaa arvioi.

• rasvamaksatanssii
        iso terve maksa kirjoitti:

• farfara
        rasvamaksatanssii kirjoitti:

Niin, 21%:lla lihavuudesta johtuva ja 7%:lla alkoholista.

• lejanna

Uskonto, politiikka ja juomatavat, kuin sänkyilyhommeloiditkin, olkoon kunkin yksityisasioita, tulkoon kukin autuaaksi omalla tavallaan.
      Ammen plottis.
      Tarpeeksi lapsena nähnyt viinan kiroja.
      .

• anemone.

Tässä keskustelussahan on kysymys yli kuuskymppisten naisten alkoholinkäytöstä, joka on kovin aktuelli asia myös yhteiskunnallisesti. Minusta ainakin on mielenkiintoista huomata, kuinka rajoittunutta tämä sukupolvi vielä on tältäkin osin, niikuin monesta vastauksesta paistaa läpi.
        Jos nuo luettelemasi asiat ovat tabuja sinulle, ei ne kaikille tarvitse olla ja täällähän voinee jokainen halukas keskustella ilman, että joku julistaa aiheen loppuukalutuksi tai peräti kokonaan kielletyksi mahd.omien lapsuudentraumojensa vuoksi.

• lejanna

"Luettelemani asiat" ovat, minusta jokaisen yksityisasioita, joihin muiden taivastelut, saati päivittelyt eivät saa mitään aikaan.
      Miten 6-kymppiset olisivat säästyneet viinalta, taitaa olla eniten juovaa vuosimallia. Moni on jo eläkkeellä, ja tissuttelee päivät pääskytyksin.

Rajoittunutta, mikssä mielessä? Eikö kuusikymppiset ole aikaisempia 60-lukulaisia, jotka polttivat rintsikat ja käyttivät huumeita? Mistä he vanhemmuuten olisivat liian tiukat pipot ostaneet.

Kukin juokoon, tai olkoon juomatta, minkä sielu sietää. Kummaa vain, että nykyisin ihmetellään juomattomuutta. Ennen juoppous oli suuri häpeä.
      Onni heille, jotka ymmärtävät rajansa. Kiva varmaan on lasten katsella vanhempien viinottelua. :// Ihan turha selitellä, ettei siitä tule traumoja ja hätää.
      Täällähän saa kukin höpistä, minkä ehtii.
      .

• anemone.

Kiitos sinulle, olet armoitettu, kun vapautuksen annoit muillekin höpistä, kun itse tunnut olevan siinä lajissa mestari, tosin voisit sanavalintojasi välillä harkita.
        Kovin suppea tuntuu olevan ajatusmaailmasi, joten se siitä....

• lejanna
        anemone. kirjoitti:

Kiitos sinulle, olet armoitettu, kun vapautuksen annoit muillekin höpistä, kun itse tunnut olevan siinä lajissa mestari, tosin voisit sanavalintojasi välillä harkita.
        Kovin suppea tuntuu olevan ajatusmaailmasi, joten se siitä....

Jees, söör, lupaan tehdä parhaani, mihin nyt nysäaivoillani kykenen. :))
        Alanko mykäksi? Ollaan sovussa, ei olla nokkapokkailemassa. Sorry!
        Noot kommee.

http://4.bp.blogspot.com/-w4KKqc0QS3c/TZuhi9VJfjI/AAAAAAAAAzU/cKlKxxmQIZ4/s1600/Anemone.jpg

• dekoldee

Siveä nainen nauttii kahdesti päivässä lasillisen sherryä.

• lejanna

Sievä nainen nauttii, tai on nauttimatta.
        Enkkujen resitentti, ei kun kuningatar, tulee mieleen, Elisa-Petti.
        .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      269
      1637
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      37
      1512
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1316
    4. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      18
      1300
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1217
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1037
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      950
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      925
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      901
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    Aihe