sinnikäs känsä

Maija

sellainen löytyy kantapäästä ja ei lähde perkule millään pois. Raplailen sitä koko aika kun en muutakaan voi... hermo menee.. käytin känsäliukoksia ja nyt verruxia, mutta ei juurikaan apua! Perkele.... puukko avuksi. kai..

27

62309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja

      mutta 5v tyttärelläni oli tosi iso jalkapohjassa ja pitkään.Ootko kokeillu jäädytystä?Meillä sitä sai terveydenhoitajan vastaanotolla,mutta vaatii sitten muutaman minuutin kerraltaan joka toinen päivä.Ainetta saa nykysin myös apteekista,mutta on vähän hinnakasta,mutta jos ois tehokasta niin kannattanee kokeilla.Meillä tuli kyllä sitten takasin ja minäkin ostin ties kuinka monta tuubia sitä verruxiakin kunnes kyllästyin ja sanoin tytölle että nyt annetaan olla eikä tehdä mitään.tyttö kävi pyhäkoulua ja siellä oli vissiin puhuttu rukouksesta että rukouksessa voi pyttää vaikka mitä jne. tyttö sitten yhtenä iltana rukoili että otappas jeesus häneltä tuo känsä pois ja arvaas miten kävi,se muuten hävisi ihan muutaman päivän kuluttua.Kyllä olen monet naurut nauranut tälle hassulle sattumalle kun tyttö "rukoili" känsän pois.Eli se vissiin auttoi kun annoimme olla sen rauhassa eikä koko ajan härrätty jollain myrkyillä.

      • xxx

        Känsä ja syylä on kaks eri asiaa. Känsä on kovettuma. Syylä on se johon päiväkodit ja muut ihmeet auttaa....


      • toivo

        Pojallani on myös monta känsää jalassa. Aloimme jo käyttää mm. verruxia mutta uskovaisena äitinä toivon esirukousta poikani puolesta. Jeesus tekee ihmeitä tänäkin päivänä, kun me häneltä apua pyydämme. Kiitos Jeesus etukäteen, että parannat pojan jalat ikävistä känsistä. Rukoilkaa...


      • luonto paras
        xxx kirjoitti:

        Känsä ja syylä on kaks eri asiaa. Känsä on kovettuma. Syylä on se johon päiväkodit ja muut ihmeet auttaa....

        Känsiin ja syyliin tehoaa vanha konsti, elikkäs Ratamonlehtipuuroa (siis hienonnettua) vaikka sit syljelläkin kastettua kääreeksi syyläkohtaan ja laastari päälle. yöksi ainakin.
        Kuulemma todella tehokas. Harmi vaan, että nyt on talvi.
        Mutta jostain luontaiskaupasta saa varmaan kuivattuna, ja siitä voi tehdä.


      • jeesusteippi toimii
        toivo kirjoitti:

        Pojallani on myös monta känsää jalassa. Aloimme jo käyttää mm. verruxia mutta uskovaisena äitinä toivon esirukousta poikani puolesta. Jeesus tekee ihmeitä tänäkin päivänä, kun me häneltä apua pyydämme. Kiitos Jeesus etukäteen, että parannat pojan jalat ikävistä känsistä. Rukoilkaa...

        hyvinkö toimi?


    • anu

      on ollut ukkovarpaassa kaksi vuotta, päkiässä ja jalkapohjassa kolme. Verruxin ja nypläys ei auta. pitäisi kai kokeilla sitä jeesusteippi-juttua...tai sitten kynsisaksilla kaivelen joka illanviettona niinku aina ennenkin...ei ne mua oikeestaan vaivaa, ruman näköisiä vaan.

      • ?????

        Mitä on Verrux ja saako apteekista ilman reseptiä, onko kallista????


      • anu
        ????? kirjoitti:

        Mitä on Verrux ja saako apteekista ilman reseptiä, onko kallista????

        maksaa noin 5 euroa, apteekista saa. Muodostaa kalvon känsän päälle ja se sitten rapsutellaan pois. yhtä tyhjän kanssa mulla. tehokkaammin känsää saa koverrettua niin että kynsisaksien terällä kovertaa sitä juttua pois siitä. Vaikka se känsä näyttäisi lähteneen, niin se voi tulla takasin samalle paikalle vaikka koko loppuelämän..


    • Kati

      Hei. Kokeile siihen vanhaa hyväksi koettua maalaiskonstia = palaa ilmastointiteippiä. Anna olla paikoillaan niin kauan kuin pysyy, ja sitten kuori lionnut pehmeä karstakänsä pois. Varo ettei iho rikkoonnu poistaessasi karstaa. On tepsinyt moneen känsään. Ja koska känsä on sitkeästi tullut samaan paikkaan , suosittelen vaihtamaan kenkiä erimallisiin, sillä jalan kuormitus on väärä ja jalka puolustautuu tekemällä känsän suojaksi liikaa kuormittuneelle alueelle.

      • Anu2

        Pojallani oli myös jalkapohjassa sitkeä känsä.
        Joltain kuulin osterivinokaskapseleiden tehoavan.
        Ostin niitä ja jonkun aikaa syötyään kapseleita,
        känsä hävisi kuin taikaiskusta.
        Kapseleita saa luontaistuotekaupoista ja
        suuremmista marketeista luontaistuotehyllysta.
        Kannattaa kokeilla!


      • oli mullaki joskus
        Anu2 kirjoitti:

        Pojallani oli myös jalkapohjassa sitkeä känsä.
        Joltain kuulin osterivinokaskapseleiden tehoavan.
        Ostin niitä ja jonkun aikaa syötyään kapseleita,
        känsä hävisi kuin taikaiskusta.
        Kapseleita saa luontaistuotekaupoista ja
        suuremmista marketeista luontaistuotehyllysta.
        Kannattaa kokeilla!

        Ensin kokeiltiin kaiken maailman myrkkyjä ja kun ei lähtenyt ottivat sen terveyskeskuksessa pois polttamalla, puudutettiin niin ei edes sattunut. Kantapää oli kyllä inhottava paikka känsälle.


    • oikeilla nimillä

      Ei lähde kuin polttamalla tai ajan kanssa (ainoastaan syyliä poltetaan, känsä on kovettuma!!!). Hyvä hygieniä tosi tärkeätä.

    • mikabba.

      minulla ainakin lähti känsä pois verruxinilla,ihoa tosin lähti siitä ympäriltäkin jonkun verran,että kyllä tehosi.en halua moista pistelevää pahkuraa jalkapohjaani enää joten kiitos ja näkemiin.

    • kokeiltu on

      Itselläni lähtee parhaiten pois kun kastan kovettunutta ruisleipää omenaviini etikkaa ja ja pistäb sen sideharsolla yöksi känsän kohalle.
      Tuloksia on tullut aina samantien

    • vanhankansan tapa

      Voit kokeilla vaikkapa aamusylkeä. Eli aamulla ennen syömistä/juomista/hampaiden pesua levität aamusylkeä känsän päälle ja sukka päälle sen jälkeen. Toista tätä viikon, luulen että känsä pikkuhiljaa talttuu.

    • Fanny

      Niin näitä riittää varmaan joka toisella henkilöllä. minulla ei itsellä ole ollut aikoihin oli varmaan yli 10 vuotta väliä kunnes nyt taas ilmestyi rassaamaan hermoja. Edellisen kerran känsä tarttui villaneuleeseen ja repesi sekä hävisi muutamassa päivässä pois. Nyt en meinaa millään saada pois. Kokeilin vedet silmissä verruxinia kun se riipi nahat pois ja kirveli mielettömästi ja aina kuurin jälkeen känsä tuli uudelleen samaan kohtaan. kokeilin myös kallista wartner jäähdytysmenetelmää. Alkuun näytti siltä että kohta voisi hävitä, mutta tuli sitten kuitenkin takaisin. Nyt olen syönyt äidin suosittelemia osterivinokas kapseleita saa nähdä mitä siitäkin tulee.... Vanhemmat ovat sanoneet että se on kuulemma verissä ja uusiutuu aina silloin tällöin...
      Usein on vaikeaa myös määritellä milloin on kyseessä syylä ja milloin känsä, kuitenkin ajattelin laittaa tähän linkin josta voisi jollekin apua löytyä, ongelma vain että artikkelin jalkaterapeutin mukaan omahoitoa ei ole. mutta kiinnostuneet klikatkaa:

      http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=267

      ja toivotaan että näpykät häviää... :)

      • Fanny

      • pepppppi

        känsät ja syylät ovat vaivanneet minua niin kauna ku muistan :Oonyt menin laitta jtn tippoja ja kuinkas kävikää,iho lähti varpaista ja varpaan juureen tuli mätivä haava,en voi kävellä kunnolla ja varvas on ihan turvonnut!:///mitä teen.mulle määrättii reseptil jtn salvaa känsään jahka noi syylän poislahtemisen aiheuttaneet haavat paranee.eli meenkö uudestaa läääkärii ku voi kunnol kävellä vai mitä???


      • syylis

        ..ongelma oli kyllä ihan selkeesti syylä! Känsät ei niin vaan repeile neulepaitojen mukana. Itsellä ollut syylä kynärpäässä, repesi irti, tuli takaisin ja repesi taas kun oli niin kolhuherkässä paikassa. Toista kertaa ei tullut enää takaisin. Nyt hoitelen känsää pois kantapäästä..


    • ...

      aamusylki kuulemma auttaaa, mutta itse kokeilin- ei mitään tehoa. kävin ostamassa verruxinia, ja sitä laitoin neljän päivän ajan känsään aamuin illoin, ja sitten viidentenä päivänä otin kalvon pois känsän päältä, ja nyt siitä lähti osa pois. verruxin auttaa ainakin minulla.

    • Apua

      mulla känsä tuloillaan jalkapohjaan päkiään(pikkuvarpaan kohdalle) kun on monta viikkoa tuntunu sellasta pistävää kipua siinä kohdassa sekä iho on siitä hieman kohollaan ja alueen keskellä tuntuu selvä pahkura?

      • Nimetön

        Minulla oli kipeä känsä jalkapohjassa kuukausia, menin sitten lääkäriin ja hän rapsutti känsää pois (ei käynyt muuten kipeää) ja määräsi käytettäväksi Verruxia. Lääkärikäynnin jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia kipuja ja känsän loppu pienenee koko ajan Verruxin ansiosta, rapsutan itse 2 kertaa viikossa känsää pienemmäksi. Kivuista ei kannata kärsiä.


    • Panda-sama

      Tjuu itsellä on Ihanan kipeä känsä jalkapohjassa lähellä pikkuvarvasta. sanottiin että johtuu mun varpaista ku ovat epämuodostuneet. Sivuillakin luki niin. toimisko se mikälie verux tähän vaivaan? tarviiko siihen reseptiä? auttaako ne ihme laastarit? Ois ihanaa päästä tästä ku vaivannu vuosia sama känsä. apua otetaanvastaan.

      • Sähläsin ite

        Verruxinin kanssa pitää sitten olla tarkkana, että levittää sitä vain syylään/känsään. Tarkkarajaisesti, vaikkapa hammastikun kärjellä.

        Terveelle iholle joutuessaan Verruxin aiheuttaa palovamman tapaista punotusta ja kirvelyä, joka häviää hyvin hitaasti (voi kestää kuukausia).


    • känsäkäs/syyläkäs

      Eipä löydy kunnollista tietoa näinkään yleisestä vaivasta mistään? Olen käyttänyt Verruxinia muutaman viikon ja nyt siinä kohdassa on syvä reikä halkaisijaltaan n 1mm. Pohjalla näkyy mustaa, mutta en tiedä onko se reikä vaan niin syvä että näyttää mustalta. Mitä nyt pitäisi tehdä? Jatkaa Verruxinin käyttöä? Lopettaa kokonaan, onko se nyt parantunut, mistä tiedän sen? Pitääkö tuo reikä suojata laastarilla vai mitä hittoa. Olisiko jossain kerrottu miten tämä prosessi kokonaisuudessaan etenee, ite en ole löytänyt sellaista.

    • Eiverruxinia

      Olen käyttänyt tuota verruxinia jonkun aikaa, eikä minkään näköistä vaikutusta. Täytyy kokeilla jotain toista tapaa mutta halusin huomauttaa tuosta verruxinista että ette sitä eksy käyttämään ja hukkaamaan rahaanne.

    • matkaopas12

      siita vaan rantalomalle niin johan lahtee kavelemisella! taalla sita ollaan ja kansa lahdossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe