Lähtemisen armo

Kokeile sinäkin!

= armo, jota yksikään vl-herätysliikkeen jättänyt ei ole katunut.

9

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leksa-Veksa

Sellaista lähtemisen armoa kun ei suomenkieli eikä lestadiolaisuus sanakaunottarena tai hirviönä tunne.
      Mutta on taivahan tosi, että joku voi tuntea helpotusta lähtiessään, jos ei nyt ovet paukkuen, niin ainakin hartiat kumarassa.

Jehovalaisista ja moroneista lähtijöistä on kuultu, että heillä on iso painolasti pois, kun vapautuvat raskaasta taakastaan.
      Eikait lestadiolaisuus ole niin raskasta, että siitä lähtiessään tuntisi kivireen vedon loppuvan.
      Uskonhan pitäisi olla iloinen asia, mutta ei se aina sitä ole, riippuu uskonnosta, mihin kuuluu.
      Perusluterilainen nyt ei tunne mitään vaivaa, kun käy muutaman kerran vuodessa kirkossa ja sillä saa tunnonrauhan.

Jos seuroissa käyminen alkaa ketuttaa, on hyvä pitää taukoa. Olen itsekkin ollut jos kuukausia, etten ole käynyt, eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta suuntaan, jos toiseenkaan.

Lähtijä ei tunne lähtemisen armoa, vaan hän on kyllästynyt, pettynyt, turhautunut, onneton, yksinäinen, epävarma, kenties pelokaskin.

• lestoista kärvsnyt

Lestoilla tosiaan on lähteminen vaikeaa.
        Sen olen suureksi hämmästyksekseni huomannut.

Aivan merkillistä laumasieluisuutta on siinä porukassa.
        Minulle on ollut kertakaikkiaan vaikea ymmärtää, että toiset voivat pakottaa tekemään lapsia. Minulla on itellä se tilanne, että meillä on monta lasta, vaikkemme lestoista ja niiden touhuista mittään tiennehet. Jotkut, kuten me, nyt vaan tykätään lapsista ja mun kotona oli vähän lapsia ja siks myös halusin enemmän. Appiukko sanoi, kun meille muutamana vuotena peräkkäin syntyi lapsi, että "rupeavat jo lestadiolaisetkin tervehtimään" ;D
        Muttei meidän perhettä olisi kukaan voinut määräillä lasten määrän suhteen. Olimme tomeria ja huolehdimme lapsemme ja muutkin toimemme.

En voi käsittää vieläkään, miten lestat voivat olla niin epäitsenäsiä aikuisinakin.
        Peloteltuko? helvetin tulella, jos ehkäisee tai "päätä särkee2 eikä anna joka kerta kun ukko vonkaa.

• Kokemusperäistä on

Terminä ja konkreettisena kokemuksena lähtemisen armo on niin ihana, ettei puhujaveli vahingossakaan mainitse sitä.

• Lähtöön armoitettu

Jotenkin haiskahtaa siltä, että koko juttu on jäänyt Sinulta kokematta.

• Onnelinen eksä vl

Kyllä minä ainakin tunsin suurta onnea ja riemua päästyäni lopulta eroon siitä lafkasta. Se oli syvä onnellisuuden kokemus johon on hauska palata myöhemminkin.

• jkdnfklja

"Appiukko sanoi, kun meille muutamana vuotena peräkkäin syntyi lapsi, että "rupeavat jo lestadiolaisetkin tervehtimään" ;D"

Appiukolle iso peukku hyvästä huumorista.:)
      Tuo osu ja uppos ainakin minuun.

• Pois, pois

Hieman liioittelet, joskus ilmenee luopioita, jotka hipsivät takaisin ry:n aivopesuun.
      Jokaiselle toki voi toivoa lähtemisen armoa pysyväisstatukseksi.

• Ehkä.

Ehkä joku urpo on palannut takaisin vl-herätysliikkeeseen tilapäisessä mielenhäiriössä.

• Tee se nyt!

Suviseurojen kynnyksellä olisi hyvä jättää vl-herätysliikkeen pölyt taakseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. 164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe