Täälläkin tarjolla tätä

Hyi helvetti

Vaikea masennus hoidettu kerran, osastollakin olin sisällä ja pitkään. Suisidaalisuutta sekä raivokohtauksia.
Nyt mennään taas. Olo on kamala 24/7, ahdistaa niin, että keho alkaa pettää ja maailma todellakin alkaa kaatua niskaan. Itsemurhaa mietin lähes jatkuvasti eikä mikään ole tuntunut hyvältä aikoihin. Mutta mitä sitten.

Eniten ärsyttää tämä paska, mitä tarjoillaan täälläkin. Joku urpo kirjoittaa olevansa masentunut, mutta täällä tyrkyttää "eiköhän katsota kuitenkin tämä elämä loppuun" -preppausta. Et ole masentunutta nähnytkään, jos täällä yrität jollekin tuota hulluutta kaupata. Itselläni juuri nuo väkisellä pumpatut piristyslauseet saavat suorastaan etsimään nopeinta lähtötapaa. Yritä jaksaa -kehoitukset ovat yllytys itsetuhoiselle ihmiselle.

Jos nyt kuitenkin joku oikeasti masentunut sattuu tämän lukemaan, niin olisin kysynyt onko kenelläkään syvän masentuneisuuden ja pahan mielen lisäksi sellaisia raivokohtauksia, että koette olevanne vaaraksi muille? Itselläni ei tähän mennessä ole ollut tarvetta kuin satuttaa itseäni, mutta nyt on pinna ja hermot ja mieli niin loppu, että tunnen selkeästi olevani vaarallinen muille. En halua siksi ketään lähelleni, että koen oikeasti hetkittäin niin suurta raivoa, etten tiedä mitä teen. En halua mennä kauppaan, ajaa autolla tai mitään, sillä jos joku sattuu tönäisemään tai tekemään MITÄÄN mikä pinnaa kiristää, niin pelkään räjähtäväni hetkellä millä hyvänsä.

Toistaiseksi olen onnistunut poistumaan paikalta ja ahdistus ja raivo on purkautunut itkuna, mutta tiedän ettei tämä toimi enää kauaa. Tunnen, että pimahtaminen on tosi lähellä ja mieli mustenee lopullisesti. Silloin ei kenenkään kannata olla paikalla...

En myöskään koe enää mitään syytä hakeutua hoitoon. En jaksa sitä lääkäreiden pompottamista enää, en jaksa odottaa lääkkeiden vaikutuksen alkua, en jaksa sitä että ne nostavat painoa ja tukehduttavat mielen kokonaan, eikä minulla ole mitään syytä enää yrittää. Tällä elämällä ei ole ikinä ollut mitään annettavaa minulle, ei koskaan. Olen elänyt melkein 40 vuotta vain toisia varten, mutta kukaan ei koskaan ole välittänyt paskaakaan siitä, miten minä jaksan tai kuinka olisin onnellinen. Joten voin poistua siinä mielessä hyvällä omalla tunnolla, että kukaan ei jää kaipaamaan.

9

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samatäällä

Mulla oli nuorempana vaikea masennus, joka nyt on uusiutunu. Nuorempana mulla oli vakavia raivokohtauksia, kaks kertaa melkein puukotin ihmistä. Toisella kertaa veljeäni, toisella isän kaveria. Osastolla olin pitkään ja kun alkoi mieliala kohentua niin kohtauksetkin lieventyivät.

• 222221

Voi ei. On ollut raivoa, mutta vielä se ei ole mennyt tosi pahaksi että olisin muita satuttanut tai varsinaisesti sitä pelännyt.

Ehdottaisin kuitenkin niitä lääkkeitä ensi hätään. Nimittäin rauhoittavia. Ihan oikeasti jos pelkäät että teet itsellesi tai muille jotain voisit pyytää josko saisi pahimman ahdistuksen taltuttamiseen rauhoittavia.

Nyt tuntuu että mikään ei auta, mutta toivottavasti jossain vaiheessa joku oljenkorsi löytyisi. Osastoa ehdottaisin tai päiväsairaalaa, mutta tiedän ettei se varmaan tällä hetkellä ole mieluinen sinulle..

• Hyi helvetti

Millähän sitä sitten hoitaa kaikki pakolliset asiat kun on aivan mömmöissä? Tarkoitan nyt työtä ja muuta.
      Lisäksi edellisellä kerralla tuli heittämällä lääkkeistä 10kg eikä taatusti johtunut syömisestä. Lääkkeet sotki hormonitoiminnan ja kaiken niin pahasti, että sain tosissani tehdä töitä, että pääsin kiloista eroon. Ja lääkkeet eivät lisänneet edes ruokahalua vaan turvottivat muuten.

Kyllä tää mun osalta on menoa. Kuten sanoin, ei ole tulevaisuudessa mitään enää mua varten. Pitäs vaan kerätä rohkeutta tehdä se pian, ettei muille satu mitään.

• on masennusta

ja syvää sellaista. En halua apua siihen, sillä ei typerät terapiat eikä lääkkeet voi auttaa. Saan välillä raivokohtauksia, mutta en koskaan kohdista niitä ihmisiin tai eläimiin. Tavarat lentää ja joskus on hilkulla, että menisin ja hiukan viiltelisin itseäni, en silti halua jälkiä näkyville.
      Minulle on aivan sama koska kuolen. Kaikki haaveet on kaatuneet aikoja sitten. En halua naimisiin, hyvää miestä en tule löytämään, en saa isoa perhettä, jota olen toivonut. En saa edes harrastaa rakkaimpia harrastuksia kunnolla..... Työelämässä roikun välillä mukana pakosta, vaikka evvk. Pienellä palkalla ei voi toteuttaa yhtäkään suunnitelmaa. Joten se siitä.
      Olo on kuin puolikuolleella ja eiköhän se ala käymään sydämen päälle jo.

• Hyi helvetti

Sama täällä, hullua että on kiva kuulla ettei ole yksin.
        Lääkkeet saa vetää pöntöstä alas, terapia on täyttä humpuukia ja keino kaiken maailman puoskareille rikastua.
        Millään ei todellakaan ole väliä. Toivottavasti tää loppuu pian.

• sairashullu

Mulla vaikea masennus ja nyt olen alannut pelkäämään itseäni raivokohtauksien takia...

Pelkään etten joku kerta enää saa hillittyä itseäni vaan teen jotain koiralleni ja lapselleni jolle olen jo huutanut että etkö usko vai revinkö pään irti...

Mä olen sairas :(((((

Apua.

• Hyi helvetti

Tämä on kumman yleistä näköjään.
        Itse tiedän olevan vaarallinen sekä muille että itselleni kun raivokohtaus iskee. Sinä olet sitä taatusti itsellesi, lapsellesi sekä koiralle. Jonkun tosiaan pitäisi auttaa ennen, kun jotain tapahtuu. Onko sinulla edes lääkkeitä?

• kyrpanaama1

Olette kyllä aika lapsellisia! Yrittäkää nyt hyvät ihmiset edes. Ei voi olla noin helvetin miellyttävää puuhaa rakentaa itsestään hullua.

• huvikseen seonnut?:D

Jos olet koko 30vuotisen elämäsi vain "yrittänyt", jaksanut, kestänyt ja sietänyt niin onko se ihme että joskus sitä lopulta vain napsahtaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe