Päätyönä heillä tupakan poltto! Aina kahveella tai tupakalla ulkona!
Eikö hoitoalan työhön löydy raittiita hoitajia lainkaan?
Laiskoja loisia jotka mielellään nostaa kyllä palkan palkkapäivänä
mutta eivät viitsi tehdä työtä palkkansa eteen.
Pihlakodissa ei ainakaan edes vaippoja vaihdeta vanhuksille.
Pissa sen kun haisee, omaisenko pitäisi käydä kerran päivässä vaihtamassa vanhukselle vaippa, vaikka juuri vanhus maksaa hoidosta ja puhtaudesta
jota ei saa.
Kotkansaaren sairaalassakin oli paljon parempi kohtelu.
Vanhustenhoitoalalleko on haalittu työkkäristä roskasakkia jotka sätkät hampaissa kuluttaa aikaa ulkosalla, kukaan ei edes käy vanhuksen huoneessa katsomassa miten vanhus voi. (työvoimatoimisto kun on pakottanut työttömät hoitoalalle sopeutumattomat lähihoitajakouluun,
sillä varjolla että vanhustenhuoltoalalla riittää töitä.)
Poikkeuksena on pakollinen ruuanjako ja siitäkään ei ole varmaa syöttäkö kukaan hoitajista näitä vuodepotilaita?
Muutama vanhanajan hoitaja vielä "tekeekin työtä"?, mutta ei sitä kaiketi yksin
enää motivoi työhön kun muut loisii kahvihuonessa.
Muutosta ei ole tullut ko. osaston toimintaan.
Pitäisi jonkun sosiaali- ja terveysministerin perehtyä kuukauden ajan
osaston toimintaan.
Citykodin hoitsut
20
637
Vastaukset
- Entä muualla
Mitenköhän homma toimii muissa kaupungin hoivakodeissa Paimenportilla, Karhuvuorikodissa, Karulan sairaalassa ym ??
Onko näissä samanlaista ? Ainakin Karhuvuorikodissa on melkoisen kiire työtahti. - siiiiriiii
Onhan siellä tietenkin kiire, niillä jotka eivät tupakoi! Tekevät nimittäin tupakoivien työt!! Tupakka ei kuulu hoitotyöhön!
- kiinnostunut asiasta
Mitä osastoa tarkoitat?
- Omainen.
Aika moni hoitaja polttaa, se rentouttaa.
Myös kotiavustajissa on tupakoitsijoita. - on se niin väärin
On se kumma kun kotkassa jossa on perinteisesti totuttu vähäisimmästäkin yrityksestä saada työnteko työnantajalle kannattavaksi, iskemään perseet penkkiin, satamassa ja paperitehtailla, jos jonkun muun alan työntekijä pitää lakisääteisen taukonsa, ollaan heti avautumassa.
Yleensä näissä avautujissa paistaa huono omatunto, kun läheiset on hylätty kuka minnekkin. Lapset saavat *kotkalaisen vapaan kasvatuksen* Eli ei kasvateta ollenkaan, ja sitten kun opettajat yms ovat pinteessä näitten persläpien kanssa, vanhemmat ovat tulossa silmille. No hyvä että oman perseensä leventämiseltään edes silloin heräävät.
Sama juttu vanhuksien kanssa. Kyllä ollaan heti avautumassa jos työntekijä huolehtii myös omista lakisääteisistä tauoistaan.
Kokemukseni mukaan tupakoitsijat tekevät työnsä paremmin keskimäärin kuin tupakoimattomat. Itse en polta, mutta esimiehenä olen huomannut selvän eron. Samoin tupakoimattomat useammin aiheuttavat selkkauksia työilmapiirissä kuin tupakoivat työyhteisön jäseniä aiheettomasti arvostelemalla. Silti tulokset ovat vähäisempiä kuin tupakoivilla. Pahimillaan se urputus alkaa jo ennenkuin kukaan on edes poistunut työpisteestään, ja jatkuu vielä pitkään tauon päätyttyä. Monista työasioista myös neuvotellaan tauon aikana. Josta taas tupakoimattomat saattavat huomauttaa, kun tehdäänkin töitä tauon aikana. Jos työteko on tehokasta, tauot lyhyitä ja tehokkaitta, niin tulos on parempi kuin pitkä riutuminen, ja valittamalla vietetty työpäivä.
Hoitsuille tsemppiä raskaassa työssänne ihan jokaiseen pisteeseen.- Näin on Näreet
Onhan se perseet penkissä istuminen todella raskasta että pitää
välillä mennä ulos röökille huilaamaan. Citykodin Pihlapuoli! - Ei omaistaan hylänny
Lakisääteisiä taukoja on tasan 3. (1.Kahvitauko, 30 minsan ruokis, sitten se toinen kahvitauko).
Röökitauot pitää vähentää palkasta, se on työn pakoilua.
Tyky-tapahtumat lienee työntekijöillä sitten erikseen. - 17
Ei omaistaan hylänny kirjoitti:
Lakisääteisiä taukoja on tasan 3. (1.Kahvitauko, 30 minsan ruokis, sitten se toinen kahvitauko).
Röökitauot pitää vähentää palkasta, se on työn pakoilua.
Tyky-tapahtumat lienee työntekijöillä sitten erikseen.No JOO!!! Ei pidä paikkaansa, (1.kahvitauko,30minsaa ruokis,sitten toinen kahvitauko), TYÖLLISTETYT ON ORJIA, ei ehdi tauoille, ku ns. vakituiset teettävät heillä työnsä!!! Koettu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!17
- ööööööööööökkööö
omathan on keuhkonsa jos niihin savua imee
- köhköhköh
Lähihoitajilla on katsos niin huono palkka, ettei sillä rahalla viitsitä hommia tehdä kuin vähän vasemmalla kädellä. Oikea pitelee röökiä.
- Neiti Kesäheinä
mä menen kahvitauoilla siivouskomeroon, vedän tupakkaa vasurilla ja sormetan oikealla kädellä
- Neiti Kesäheinä
Joskus kun kaipaan hieman vaihtelua elämääni, vedän tupakkaa oikealla kädellä ja sormetan vasurilla. Vaihtelu virkistää!
- Mr Kesäheinä
Hanki salarakas niin ei tarvi sormettaa...
- Neiti Kesäheinä
tuntuu paljon paremmalta kun sormettaa itse eikä mulla ole varaa elättää miestä
- Neiti OOAAaaaaaaaaaa
Neiti Kesäheinä kirjoitti:
tuntuu paljon paremmalta kun sormettaa itse eikä mulla ole varaa elättää miestä
Minä laitan töpselin seinään. Komerosta kuuluu hieromasauvan vaimea surina.
- Hoitsuliini 40v
Olen lähihoitaja opiskelija. Olen 2 vuotta miettinyt ja harkinnut ja ottanut selvää asioista ja päätynyt ammatin vaihtoon. En polta tupakkaa ja tosiaan itseänikin ärsyttää tehdä tupakoivien työt, mutta niin tein myös edellisessä elämässä kahdessa aikaisemmassa työpaikassa. Kyllä se on niin että KAIKISSA TYÖPAIKOISSA PITÄÄ OLLA TYÖAIKANA TUPAKOINTIKIELTO TAI SITTEN KUITATA ITSENSÄ TUPAKOINNIN AJAKSI KELLOKORTISTA ULOS JA TEHDÄ KAIKKI YLIAIKANA ILLALLA TAKASIN.
Ei se ole mikään hoitajien ongelma.
Tuntuu tosi tyhmältä että sinä leimaat minutkin johonkin työkkärin pakottamaksi hoitaja opiskelijaksi, vaikka olen täällä ihan omasta tahdosta ja vielä erikoistumassa vanhustyöhön.
Meillä oli 200 hakijaa kouluun, 90 testattiin soveltuvuuskokeella ja vain 20 pääsi opiskelemaan. joten ei tänne ihan kuka tahansa muualle kelpaamaton ihan vaan tilastojen kaunistamiseksi pääse. Se on paska juttua.
Olen ylpeä tulevasta ammatistani, vaikka ei se kusivaippojen vaihtaminen mikään kutsumusammatti ole, mutta haluan työskennellä ihmisten kanssa. Ja onneksi sinä et voi sille yhtään mitään.- Hoitajajokapolttaa
Minä tupakoin, olen nuori (4 vuotta valmiina hoitajana josta 3 vakituisena työntekijänä) ja tasan tarkkaan teen työni hyvin ilman että TUPAKOIMATTOMIEN tarvitsisi minun työhöni puuttua. Tuohon pitää kyllä sanoa rouva 40 vee joka elää jo toista elämää, on myös sellaisia savuttomia työntekijöitä ketkä istuvat vielä lataperseellään kahvihuoneessa kun sieltä TUPAKALTA tulen ja istuvat vieläkin kun itse töihin menen. Toivottavasti ei tarvitse sinun kanssasi koskaan tehdä töitä jos sinulla on noin kieroutunut asenne.
Nimim. Köhköhköh meillä on työn vaativuuteen ja vastuuseen verrattuna "huono" palkka mutta onneksi hiljalleen se tili siitä kasvaa kiitos ammattiliittojen :)
Ketjun aloittajalle taitaa olla vaan se huono omatunto mikä siellä kolkuttaa kun tuollaista tekstiä suollat. Mistä oikein tiedät että vanhuksia ei siellä huoneessa käydä katsomassa ? Monesti hoitajat antavat omaiselle ja vanhukselle rauhan eivätkä tule sinne hääräämään juuri silloin kun on vieraita, oletko ajatellut sitä ? Menisit itse perehtymään kuukaudeksi ko. osaston toimintaan ja tulla sitten sanomaan mikä on oikea laita. Pienet ihmiset ja heidän suuret aivot taas....
- ex-kessuttelija
Luulisi työnantajan edellyttävän että työpäivän aikana tupakat on vedellään ainoastaan lakisääteisten taukojen aikana, sillä 5-10 min tupakkitauko kerran tai pari tunnissa käy työnantajalle varsin kalliiksi.
- piste sille
tupakat pois hoitoalalta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874128Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella263000No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10909
- 133901
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760